چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش
ادبیات نظری استقرار مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری استقرار مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

 

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.

پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند:

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

 

خصیصه های قاچاق انسان و بررسی مفاهیم مرتبط و مشابه به آن

خصیصه های قاچاق انسان و بررسی مفاهیم مرتبط و مشابه به آن قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان تعریف قاچاق انسان قاچاق انسان چیست مفاهیم مرتبط…

ارائه الگویی مطلوب برای ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان

ارائه الگویی مطلوب برای ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه شاخص های…

پرسشنامه عوامل موثر در کارایی و اثربخشی مدیران مدارس

پرسشنامه عوامل موثر در کارایی و اثربخشی مدیران مدارس پرسشنامه اثربخشی مدیران مدارس پرسشنامه کارایی مدیران مدارس پرسشنامه کارایی و اثربخشی مدیران مدارس پرسشنامه عوامل موثر در اثربخشی مدیران مدارس رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تعیین و بررسی…

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی

پروپوزال ارائه مدل ارزیابی عملکرد با روش تحلیل پوششی داده های فازی مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمان پروپوزال ارزیابی…

مقاله ادبیات چیست؟

مقاله ادبیات چیست؟ تعریف شعر غنایی انواع ادبی منظومه های حماسی دانلود مقاله ادبیات درآمدی بر ادبیات فارسی برون مرزی منظومه های حماسی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات نظری فناوری اطلاعات فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات و مبانی…

امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی

امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی اجرای ERP برنامه ریزی منابع سازمان اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی امکان سنجی پیاده سازی سیستم های ERP در سازمانهای دولتی امکان سنجی پیاده سازی و…

پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران

پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران پروپوزال کنترل پدیده بدحجابی پروپوزال کنترل بدحجابی در تهران پروپوزال کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی تاثیر اقدامات ایجابی…

شكل‌گیری رئالیسم ایرانی

شكل‌گیری رئالیسم ایرانی رئالیسم فارسی روزنامه‌نگاری رمان واقعگرا دانلود مقالات رشته ادبیات شكل‌گیری رئالیسم ایرانی دانلود مقالات ادبیات فروش مقالات ادبیات خرید مقالات ادبیات سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته ادبیات شكل‌گیری رئالیسم ایرانی…

  • ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت
  • ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP با تاکید بر عوامل کلیدی موفقیت پروپوزال ERP پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت erp پروپوزال عوامل موفقیت در پیاده سازی ERP پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت…

  • جرایم و بزهکاری اطفال و نوجوانان در ترکیه و بررسی علل آنها
  • جرایم و بزهکاری اطفال و نوجوانان در ترکیه و بررسی علل آنها عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال عوامل بزهکاری اطفال در ترکیه بزهکاری اطفال در حقوق ترکیه مهمترین جرایم اطفال و عوامل آنها در…

  • انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها
  • انواع مدل های ارزیابی عملکرد و بررسی کامل هریک از آنها الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب انواع مدل های ارزیابی عملکرد مدل های ارزیابی عملکرد مالی مدل های ارزيابي بهره‎وري مدل هاي اثربخشي…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر پذیرفته شدن شركتها در بورس اوراق بهادار تهران بر ویژگیهای كیفی اطلاعات حسابداری در صورتهای مالی
  • پرسشنامه بررسی تاثیر پذیرفته شدن شركتها در بورس اوراق بهادار تهران بر ویژگیهای كیفی اطلاعات حسابداری در صورتهای مالی پرسشنامه ویژگیهای كیفی اطلاعات حسابداری در صورتهای مالی پرسشنامه تاثیر پذیرفته شدن شركتها در بورس پرسشنامه تاثیر ویژگیهای كیفی اطلاعات حسابداری…

  • زندگی نامه و عملکرد سیاسی آموزگار
  • زندگی نامه و عملکرد سیاسی آموزگار زندگی نامه سیاسی آموزگار عملکرد سیاسی آموزگار نقش و عملکرد آموزگار در حزب رستاخیز سوابق حزبی آموزگار مناصب اداری آموزگار پیش از تصدی مقام نخست وزیری سوابق آموزگار پیش از تصدی مقام نخست وزیری…

  • بررسی تاسیسات الکتریکی شرکت جابون
  • بررسی تاسیسات الکتریکی شرکت جابون بررسی تاسیسات الکتریکی بررسی تاسیسات الکتریکی شرکت جابون سیستم اتصال زمین طراحی سیستم برق اضطراری سیستم های اعلام و اطفای حریق شناسایی و انتخاب سیم دانلود پایان نامه الکترونیک دانلود پایان نامه رشته الکترونیک رفتن…

  • مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌
  • مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ جرایم مشمول مرور زمان مرور زمان در دعاوی حقوقی مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری مرور زمان در…

  • مبانی نظری فرهنگ سازمانی
  • مبانی نظری فرهنگ سازمانی مبانی نظری فرهنگ سازمانی دانلود مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی ادبیات نظری فرهنگ سازمانی فصل دوم پایان نامه فرهنگ سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی…

  • مقاله توت فرنگی
  • مقاله توت فرنگی توت فرنگی خواص تغذیه ای توت فرنگی اثر توت فرنگی در سلامتی انسان دانلود مقاله توت فرنگی راهنمای کشت توت فرنگی اثرات توت فرنگی بر روی پوست خرید تحقیق و مقاله سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

  • پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخچه عقد رهن
  • پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخچه عقد رهن عقد رهن حقوق مدنی بیع عین مرهونه تنظیم سند رسمی آثار فروش مال غیر منقول دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخچه عقد رهن خرید پایان نامه کارشناسی…

  • تاریخچه و نحوه شكلگیری ویدئوآرت
  • تاریخچه و نحوه شكلگیری ویدئوآرت ویدیو آرت تاریخچه ویدیو آرت نحوه شكلگیری ویدیو آرت تاریخچه و نحوه شكلگیری ویدئوآرت دانلود مقاله ویدیو آرت دانلود مقاله تاریخچه و نحوه شكلگیری ویدئوآرت دانلود مقالات هنر دانلود مقالات رشته هنر رفتن به سایت…

  • مطالعات فنی و ارزیابی هزینه بسته بندی کالا
  • مطالعات فنی و ارزیابی هزینه بسته بندی کالا دانلود پروژه مالی بسته بندی دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی بسته بندی دانلود پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان بسته بندی دانلود پروژه بسته بندی مطالعات…

  • نقدی بر ماده ۱۱۸ لایحه اصلاحی از قانون تجارت
  • نقدی بر ماده ۱۱۸ لایحه اصلاحی از قانون تجارت ماده ۱۱۸ اختیارات مدیران مسئولیت مدنی مدیران مسئولیت جزائی مدیران لایحه اصلاحی از قانون تجارت قلمرو اختیارات مدیران نقدی بر ماده ۱۱۸ لایحه اصلاحی از قانون تجارت دانلود مقالات کارشناسی ارشد…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول مبانی نظری رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول دانلود مبانی نظری رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول پیشینه تحقیق رابطه بحرانهای بانكی و تقاضای پول ادبیات نظری رابطه بحرانهای…

  • بررسی عوامل اجتماعی موثر بر روابط فرازناشویی
  • بررسی عوامل اجتماعی موثر بر روابط فرازناشویی روابط فرازناشویی نظریه فرا زناشویی روابط فرازناشویی در زنان روابط فرازناشویی در مردان روابط فرازناشویی (علل،پیامد ها،نظریه و درمان) نظریه های جامعه شناختی فرازناشویی نظریه های روانشناختی فرازناشویی عوامل موثر بر روابط فرازناشویی…

  • فرصتها و راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن و تحلیل موضوعات مرتبط با جوانان در رسانه های بیگانه
  • فرصتها و راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن و تحلیل موضوعات مرتبط با جوانان در رسانه های بیگانه جنگ نرم عملیات روانی رسانه های بیگانه راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن فرصتها و راهبردهای مقابله با عملیات روانی دشمن و…

  • پاورپوینت امضای دیجیتال، فناوری نوین امنیت اطلاعات در فرایند های کسب و کار
  • پاورپوینت امضای دیجیتال، فناوری نوین امنیت اطلاعات در فرایند های کسب و کار پاورپوینت امضای دیجیتال، فناوری نوین امنیت اطلاعات در فرایند های کسب و کار پاورپوینت امضای دیجیتال تحقیق امضای دیجیتال مقاله امضای دیجیتال الزامات و مفاهیم امنیتی در…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن 3
  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن 3 ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد BSC دانلود رایگان پرسشنامه bsc نمونه پرسشنامه کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان پرسشنامه…

  • پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات بانک
  • پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه سنجش میزان رضایت مشتریان از خدمات بانک پرسشنامه سنجش میزان رضایت مشتریان از خدمات بانک دانلود رایگان پرسشنامه رضایت مشتری از بانک پرسشنامه رضایت مشتری از…

  • مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو
  • مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو منابع انسانی شهرداری توکیو ارزیابی عملکرد ساختار و نظامهای مدیریت مدیریت منابع انسانی ساختار مدیریت منابع انسانی شهرداری مطالعه ساختار و نظامهای مدیریت منابع انسانی شهرداری توکیو رفتن به سایت اصلی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *