پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز در میان مصرف کنندگان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

 

پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شرکت گسترش انفورماتیک ایران

پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شرکت گسترش انفورماتیک ایران شرکت گسترش انفورماتیک ایران دانلود پروژه مالی شرکت گسترش انفورماتیک ایران دانلود پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی پروژه مالی شرکت گسترش انفورماتیک ایران رفتن به سایت اصلی دانلود…

تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی

تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی دانلود تحقیق تعارض دادگاهها در دعوای توقف شرکت های چند ملیتی تقدم حل تعارض دادگاهها بر تعارض قوانین نظریه وحدت و عمومیت توقف نظریه تعدد وسرزمینی بودن توقف رد دلایل…

ارزیابی عملکرد بانک ملت با استفاده از تحلیل پوششی داده

ارزیابی عملکرد بانک ملت با استفاده از تحلیل پوششی داده ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد…

درایوهای کششی مبدل پیشرفته و كنترل آنها

درایوهای کششی مبدل پیشرفته و كنترل آنها درایوهای تراكشن درایوهای تراكشن اینورتری پیشرفته کنترل درایوهای تراكشن اینورتری پیشرفته دانلود مقالات مهندسی الکترونیک دانلود مقالات الکترونیک درایوهای کششی مبدل پیشرفته و كنترل آنها درایوهای تراكشن اینورتری پیشرفته و كنترل آنها رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدلهای استراتژیک مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدلهای استراتژیک مدیریت دانش مبانی نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدلهای استراتژیک مدیریت دانش ادبیات نظری مدلهای استراتژیک مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدلهای استراتژیک…

پاورپوینت بررسی معماری در اقلیم سرد

پاورپوینت بررسی معماری در اقلیم سرد پاورپوینت بررسی معماری در اقلیم سرد بررسی معماری در اقلیم سرد تحقیق بررسی معماری در اقلیم سرد مقاله بررسی معماری در اقلیم سرد معماری اقلیم سرد آشنایی با معماری در اقلیم سرد پروژه معماری…

علل و ریشه های فساد اداری و تاثیرات آن بر جامعه و راهکارهای پیشگیری از آن

علل و ریشه های فساد اداری و تاثیرات آن بر جامعه و راهکارهای پیشگیری از آن تحقیق فساد اداری در ایران ریشه‌های اصلی فساد اداری علل ظهور و گسترش فساد اداری پیامدهای فساد اداری دلایل ضرورت کنترل و مبارزه با…

جزوه خط مشی گذاری عمومی

جزوه خط مشی گذاری عمومی خط مشی گذاری عمومی کاملترین منبع کنکور دکتری مدیریت رفتن به سایت اصلی جزوه خط مشی گذاری عمومی کاملترین منبع درس خط مشی گذاری عمومی برای کنکور دکتریجزوه شامل خلاصه ای مفید و کاربردی از…

بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی

بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر شادی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در كتابخانه ها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در كتابخانه ها پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه…

  • ماشین‌ بردار پشتیبان
  • ماشین‌ بردار پشتیبان SVM طبقه بندی داده ها ماشین‌ بردار پشتیبان مدلسازی رفتار نرم افزار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه مهندسی نرم افزار fileina فروشگاه ساز…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر بین مدیریت مسیر شغلی و عملکرد مالی
  • پرسشنامه بررسی تاثیر بین مدیریت مسیر شغلی و عملکرد مالی پرسشنامه مدیریت مسیر شغلی پرسشنامه رابطه مدیریت سیر شغلی و عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی بانک پرسشنامه عملکرد مالی قرانفله و همکاران (2014) پرسشنامه عملکرد مالی شرکت…

  • نظریه های روانشناسان در مورد عزت نفس و بررسی رابطه آن با دیگر مفاهیم
  • نظریه های روانشناسان در مورد عزت نفس و بررسی رابطه آن با دیگر مفاهیم نظریه های عزت نفس نظریه های روانشناسان در مورد عزت نفس نظریه عزت نفس روزنبرگ نظریه مازلو درباره عزت نفس نظریه عزت نفس راجرز نظریه کوپر…

  • تشریح کامل احساس امنیت و بررسی شاخص ها و نظریه های روانشناسی مربوط به آن
  • تشریح کامل احساس امنیت و بررسی شاخص ها و نظریه های روانشناسی مربوط به آن پیامد های احساس ناامنی پیامد های احساس امنیت دیدگاهها ونظریه های امنیت عوامل موثر بر احساس امنیت  راه ارهای افزایش احساس امنیت شاخص ها و…

  • پاورپوینت تئوری مدیریت کلاسیک
  • پاورپوینت تئوری مدیریت کلاسیک پاورپوینت تئوری مدیریت کلاسیک تئوری مدیریت کلاسیک تحقیق تئوری مدیریت کلاسیک مراحل توسعه مدیریت دیدگاه‌های قبل از کلاسیک نظریه چارلز بابیج نظریه ادام اسمیت تئوری کلاسیک مدیریت اصول بنیادی تئوری بروکراسی وبر تئوری اداری فایول تفاوت…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار با عنوان معماری سیستمهای نرم‌افزاری
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار با عنوان معماری سیستمهای نرم‌افزاری معماری نرم‌افزار الگوهای معماری نرم‌افزار معماری سیستمهای نرم‌افزاری مدلسازی فرایندها بر اساس UML دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار با عنوان معماری سیستمهای نرم‌افزاری سیستم همکاری…

  • بررسی هنر و معماری باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن
  • بررسی هنر و معماری باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن باغ ایرانی فرهنگ و تمدن نماد شناسی سبز باغ ایرانی هنر و معماری باغ ایرانی بررسی هنر و معماری باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن دانلود…

  • فناوری نانو و خودروهای امروزی
  • فناوری نانو و خودروهای امروزی نانو نانوکامپوزیت کاربرد فناوری نانو در خودروهای امروزی فناوری نانو و خودروهای امروزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق صنایع…

  • پروژه ایمنی در کشاورزی و وسائل مرتبط با این شغل
  • پروژه ایمنی در کشاورزی و وسائل مرتبط با این شغل پروژه ایمنی در کشاورزی و وسائل مرتبط با این شغل رفتن به سایت اصلی پروژه ایمنی در کشاورزی و وسائل مرتبط با این شغل 42 صفحه pdf   تراکتورها حیوانات…

  • پاورپوینت بررسی کاربرد GIS در سیستم گاز رسانی
  • پاورپوینت بررسی کاربرد GIS در سیستم گاز رسانی پاورپوینت بررسی کاربرد GIS در سیستم گاز رسانی مبانی طراحی، گسترش و مدیریت شبکه هاي گاز رسانی شهري نقش GIS در شبکه گاز رسانی شهري طراحی و پیاده سازيGIS توسعه سیستم Gas…

  • کنسرو مواد غذایی و تشریح مراحل آن
  • کنسرو مواد غذایی و تشریح مراحل آن کنسرو مواد غذایی صنایع کنسروسازی مراحل کنسروسازی پیشینه کنسرو در ایران تشریح مراحل کنسرو مواد غذایی كنسرو كردن مواد غذایی تاریخچه کنسرو سازی در ایران دانلود پایان نامه کنسرو مواد غذایی دانلود پایان…

  • پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان
  • پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان پاورپوینت استراتژی های رایج در سطوح سازمان استراتژی های رایج در سطوح سازمان سطوح استراتژی در سازمان استراتژی در سطح کل سازمان انواع استراتژی هدایتی استراتژی پرتفولیو ماتریس گروه مشاوران بوستون ماتریس نمایشگر…

  • پاورپوینت بررسی مفاهیم عرصه بندی موزه
  • پاورپوینت بررسی مفاهیم عرصه بندی موزه پاورپوینت بررسی مفاهیم عرصه بندی موزه مفاهیم عرصه بندی موزه پاورپوینت عرصه بندی موزه تحقیق عرصه بندی موزه مقاله عرصه بندی موزه عرصه بندی موزه به اعتبار بازدید کننده عرصه بندی موزه به اعتبار…

  • نظام حقوقی تنگه هرمز و زوایا متفاوت ناظر بر آن
  • نظام حقوقی تنگه هرمز و زوایا متفاوت ناظر بر آن رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1982 مونتگوبی رژیم حقوقی…

  • پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان
  • پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان آشنایی با آسمان خراش های جهان آسمان خراش های جهان برج سیرز برج خلیفه برج زیفنگ برج ایفل برج سی ان برج الماس برج العرب مرکز…

  • پرسشنامه بررسی نقش شاخص های فردی و سازمانی در بکارگیری سیستم های مبتنی بر یادگیری الکترونیک
  • پرسشنامه بررسی نقش شاخص های فردی و سازمانی در بکارگیری سیستم های مبتنی بر یادگیری الکترونیک پرسشنامه مدیریت پرسشنامه یادگیری الکترونیک پرسشنامه سیستم های مبتنی بر یادگیری الکترونیک پرسشنامه بکارگیری سیستم های مبتنی بر یادگیری الکترونیک رفتن به سایت اصلی…

  • پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام
  • پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با…

  • تحلیل اقتصادی ایران در سالهای 1368 تا 1383
  • تحلیل اقتصادی ایران در سالهای 1368 تا 1383 اقتصاد ایران تحلیل اقتصادی تولید ناخالص داخلی دانلود مقاله تحلیل اقتصادی ایران در سالهای 1368 تا 1383 خرید مقالات اقتصاد سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • مدلهای مدیریت دانش و بررسی عوامل کلیدی موفقیت آن
  • مدلهای مدیریت دانش و بررسی عوامل کلیدی موفقیت آن مدلهای مدیریت دانش عوامل موفقیت مدیریت دانش بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc مدل های…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *