پروپوزال تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

پروپوزال تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

پروپوزال مدیریت دانش
مدیریت دانش در بانک
استقرار مدیریت دانش
استقرار مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
پروپوزال عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم بود. پژوهش حاضر از نظر نحوه گردآوری داده ها علی- ارتباطی می باشد. ضمن اینکه پژوهش یک نوع پژوهش میدانی می باشد و از نظر کنترل متغیرها غیر آزمایشی و برآورد حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه صورت گرفته است. جامعة آماری تحقیق شامل مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان بانک کشاورزی استان قم می باشد که بر اساس آمار حدود 250 نفر می باشد. حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان محاسبه شد(152=n).

 

برای تعیین پایایی پرسشنامه به اجرای پیش آزمون با توزیع 20 پرسشنامه در بین جامعه آماری مشابه با جامعه آماری مورد مطالعه اقدام می شود در این پژوهش پس از طراحی اولیه پرسشنامه که متناسب با مبانی نظری و تحقیقات انجام شد و سپس نظر صاحب نظران، اساتید، کارشناسان در مرود پرسشنامه اعمال شد و سپس جهت تأیید روایی محتوایی پرسشنامه از دید خبرگان پرسشنامه جهت مطالعه توزیع گردید که پس از مشورت های لازم و پیشنهاد خبرگان سوالات نامفهوم تعدیل یا حذف شده و سوالات جدید به پرسشنامه اضافه شد و در نهایت پرسشنامه اصلی بعد از این مراحل تدوین و توزیع شد و مقدار آلفای کرونباخ آن 81/0 بدست آمد.

 

ابزار لازم برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز به شکل اسنادی از کتب، مقالات، مجلات معتبر و مرتبط و پایگاه های اطلاعاتی مرتبط و پایان نامه ها و غیره، اعم از فارسی و انگلیسی استفاده شده است جمع آوری اطلاعات و داده های لازم از پرسشنامه کتبی استفاده می شود. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق و سؤالات از آمار توصیفی فراوانی، میانگین، واریانس، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون های همبستگی و رگرسیون چندگانه به کمک نرم افزار آماری SPSS استفاده شد.

 

 بر اساس یافته های موجود بین متغیرهای مستقل فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات و متغیر وابسته استقرار مدیریت دانش در سطح یک درصد ارتباط معنی داری وجود دارد و مقدار ضریب تعیین تعدیل شده، 632/0 بدست آمد و این یافته تحقیق نشان می دهد كه 2/63درصد از تغییرات متغیر وابسته توسط متغیرهای مستقل (فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات ) تبیین شد. 

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

استقرار

مدیریت دانش

بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند. این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول کلیات تحقیق

   1-1- مقدمه 3

   1-2- بیان مساله 4

   1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 7

   1-4- اهداف تحقیق 9

     1-4-1- اهدف کلی .. 9

     1-4-2- اهداف جزئی 9

   1-5- سؤالات تحقیق 9

     1-5-1- سؤال اصلی 9

     1-5-2 سؤالات فرعی 9

   1-6- محدوده پژ وهش 10

   1-7 – تعاریف پژوهش 10

     1-7-1 – تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش 10

     1-7-2- تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 11

 

 

فصل سوم روش شناسی تحقیق

   3-1- مقدمه 71

   3-2- روش تحقیق 71

   3-3- جامعه آماری و نمونه آماری 71

   3-4- روشهای گردآوری اطلاعات 72

   3-5- ابزار گردآوری اطلاعات 72

   3-6- روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 73

     3-6-1- پایایی 73

     3-6-2- روایی 73

   3 -7- قلمرو پژوهش 74

     3 -7-1- متغیر مستقل 74

     3-7-2- متغیرهای وابسته 74

   3-8- فرضیه‌های تحقیق 75

   3-9- روش تجزیه و تحلیل آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل داده ها 76

 

منابع  و مأخذ

 

 

 

 

فهرست جدول ها

 

جدول(3-1) تعداد مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان شاغل در بانک کشاورزی استان قم(جامعه آماری تحقیق). 72

جدول(3-2) ببخش های مربوط به قسمت اول و دوم پرسشنامه 72

جدول (3-3) مقدار آلفای کرونباخ برای قسمت های مختلف پرسشنامه 73

 

 

 

 

 

 

 

 

تاثیر نویز بر داده کاوی

تاثیر نویز بر داده کاوی داده کاوی الگوریتم PAC نویز در داده کاوی پایگاه های داده نویزی تاثیر نویز بر داده کاوی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی دانلود مقالات ارشد هوش مصنوعی دانلود مقالات هوش مصنوعی رفتن به…

پاورپوینت مدیریت زمان

پاورپوینت مدیریت زمان پاورپوینت مدیریت زمان مدیریت زمان تحقیق مدیریت زمان مقاله مدیریت زمان ویژگیهای زمان ارزش و اهمیت زمان ارزش و اهمیت زمان اصول مديريت زمان رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت زمان، در قالب ppt…

شبكه های بی سیم

شبكه های بی سیم دانلود پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی شبكه های بی سیم PAN شبکه بلوتوث معماری شبکه Wireless Network شبكه های بی سیم و كابلی دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر و آی تی دانلود پایان…

پروپوزال بررسی شیوه های مدیریت پروژه ای در سازمانها با استاندارد PMBOK

پروپوزال بررسی شیوه های مدیریت پروژه ای در سازمانها با استاندارد PMBOK استاندارد PMBOK در مدیریت پروژه طراحی سیستم مدیریت پروژه با PMBOK مدیریت پروژه در سازمانها با استاندارد PMBOK پروپوزال پیاده سازی استاندارد PMBOK در سازمانها مدیریت پروژه های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 18

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 18 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

ارزیابی خطر آلودگی آبهای زیرزمینی با استفاده از روش مونت کارلو در یک منطقه کشاورزی: یک مثال از دشت کرمان، ایران

ارزیابی خطر آلودگی آبهای زیرزمینی با استفاده از روش مونت کارلو در یک منطقه کشاورزی: یک مثال از دشت کرمان، ایران ارزیابی خطر آلودگی آبهای زیرزمینی با استفاده از روش مونت کارلو در یک منطقه کشاورزی یک مثال از دشت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری توجه مبانی نظری سوگیری توجه ادبیات نظری سوگیری توجه چارچوب نظری سوگیری توجه فصل دوم پایان نامه سوگیری توجه دانلود مبانی نظری سوگیری توجه پیشینه سوگیری توجه پیشینه تحقیق سوگیری توجه پیشینه داخلی سوگیری…

پرسشنامه ارزیابی تاثیر مدیریت روابط بر عملکرد پروژه

پرسشنامه ارزیابی تاثیر مدیریت روابط بر عملکرد پروژه پرسشنامه مدیریت روابط پرسشنامه عملکرد پروژه پرسشنامه اثر مدیریت روابط بر عملکرد پروژه رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی تاثیر مدیریت روابط بر عملکرد پروژه     ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////   * با…

تحقیق بررسی ابعاد حقوقی بیمه حمل و نقل دریایی كالا و مقایسه تطبیقی با انگلستان

تحقیق بررسی ابعاد حقوقی بیمه حمل و نقل دریایی كالا و مقایسه تطبیقی با انگلستان تحقیق بررسی ابعاد حقوقی بیمه حمل و نقل دریایی كالا و مقایسه تطبیقی با انگلستان ماهیت حقوقی بیمه خصوصیات بیمه حمل و نقل دریایی میزان…

  • پروپوزال بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی
  • پروپوزال بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی پروپوزال وجدان اخلاقی پروپوزال وجدان اخلاقی از نگاه ایمانوئل کانت پروپوزال وجدان اخلاقی از نگاه علامه محمّد تقی جعفری پروپوزال بررسی تطبیقی نگاه ایمانوئل کانت و…

  • دانلود پایان نامه اقاله
  • دانلود پایان نامه اقاله دانلود پایان نامه اقاله ماهیت حقوقی اقاله اقاله در قانون مدنی اقاله عقد است یا ایقاع؟ شرایط صحت اقاله آثار اقاله در عقد تملیكی مقایسه اقاله و حقّ فسخ مبنای اقاله رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • بررسی محاسبات سبز و سیر تحولات در فناوری سبز
  • بررسی محاسبات سبز و سیر تحولات در فناوری سبز پایان نامه محاسبات سبز پایان نامه فناوری سبز پایان نامه رایانش سبز بررسی روند پیشرفت تکنولوژی سبز اثرات زیست محیطی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی فناوری های سبز پایدار توسعه پایدار فناوری…

  • پاور پوینت و ارائه کامل تقویت کننده های عملیاتی (Op-amp)
  • پاور پوینت و ارائه کامل تقویت کننده های عملیاتی (Op-amp) آپ امپ حذف سیگنال مشترک تقویت کننده های عملیاتی ویژگی های اپ امپ ایده آل دانلود پاور پوینت تقویت کننده های عملیاتی دانلود پاور پوینت آپ امپ دانلود پاور پوینت…

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش
  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود رایگان پاورپوینت انگيزش و…

  • پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی
  • پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی مبانی نظری سرسختی ذهنی ادبیات نظری سرسختی ذهنی چارچوب نظری سرسختی ذهنی فصل دوم پایان نامه سرسختی ذهنی دانلود مبانی نظری سرسختی ذهنی پیشینه سرسختی ذهنی پیشینه تحقیق سرسختی ذهنی پیشینه داخلی سرسختی…

  • بررسی مطالبات معوق در انواع بانک های ایرانی
  • بررسی مطالبات معوق در انواع بانک های ایرانی مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق بانکی از نگاه مشتریان مبانی نظری مطالبات معوق بانک مبانی نظری…

  • مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان تدلیس در نکاح از منظر فقه و حقوق ایران
  • مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان تدلیس در نکاح از منظر فقه و حقوق ایران نکاح تدلیس فریب فسخ نکاح حقوق ایران فقه امامیه دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق با عنوان تدلیس در نکاح از منظر فقه و حقوق ایران…

  • بررسی مصادیق خشونت خانوادگی علیه زنان در منطقه چهار شهرداری تهران
  • بررسی مصادیق خشونت خانوادگی علیه زنان در منطقه چهار شهرداری تهران خشونت خانوادگی خشونت علیه زنان دانلود مقاله حقوق مصادیق خشونت خانوادگی علیه زنان آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیرانه بررسی مصادیق خشونت خانوادگی علیه زنان در منطقه چهار شهرداری…

  • تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی
  • تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی دانلود تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی آثار و احکام عقد بیمه دریایی اجتماع سبب و خسارت در مدت بیمه انواع خسارات تسویه ی خسارات تسویه ی خسارت جزئی کشتی تسویه خسارت…

  • پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه هوش و خلاقیت و بررسی آنها در بین دانش آموزان
  • پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه هوش و خلاقیت و بررسی آنها در بین دانش آموزان پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه هوش و خلاقیت و بررسی آنها در بین دانش آموزان…

  • بررسی مطالبات معوق در انواع بانکهای ایرانی
  • بررسی مطالبات معوق در انواع بانکهای ایرانی پروژه مطالبات معوق مطالبات معوق در ایران مطالبات معوق بانکی مطالبات معوق در بانکهای ایرانی پیشینه مطالبات معوق در ایران بررسی مطالبات معوق در انواع بانکهای ایرانی روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 8
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 8 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • تاثیر مهارت ارتباطی مدیران بر رضایت شغلی کارکنان بازرسی
  • تاثیر مهارت ارتباطی مدیران بر رضایت شغلی کارکنان بازرسی رضایت شغلی رضایت شغلی کارکنان مهارتهای ارتباطی مدیران رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان مهارتهای ارتباطی مدیران بازرسی رضایت شغلی کارکنان بازرسی دانلود مقاله ارشد مدیریت تاثیر مهارت ارتباطی…

  • پروژه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر بزهکاری اطفال و نوجوانان (تهران 1387)
  • پروژه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر بزهکاری اطفال و نوجوانان (تهران 1387) ناهنجارهای اجتماعی بزهکاری اطفال و نوجوانان دانلود پروژه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر بزهکاری اطفال و نوجوانان (تهران…

  • روشهای اندازه گیری رضایت مشتری و تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر آن
  • روشهای اندازه گیری رضایت مشتری و تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر آن ارتباط رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری تاثیر رضایت شغلی کارکنان بر رضایت مشتری شاخصهای رضایت مشتری در ایران و جهان اثرات رضایت…

  • ابعاد و مولفه های هوش اخلاقی از دیدگاه لنیک و کیل و بررسی آنها در قرآن کریم وائمه معصومین
  • ابعاد و مولفه های هوش اخلاقی از دیدگاه لنیک و کیل و بررسی آنها در قرآن کریم وائمه معصومین هوش اخلاقی مولفه های هوش اخلاقی مولفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ابعاد هوش اخلاقی ابعاد هوش اخلاقی لنیک وکیل اصول…

  • پاورپوینت تحلیل مديريت شهري در جهان
  • پاورپوینت تحلیل مديريت شهري در جهان پاورپوینت تحلیل مديريت شهري در جهان تحلیل مديريت شهري در جهان مديريت شهري در جهان بررسی مديريت شهري در جهان تحقیق مديريت شهري در جهان مهمترين دغدغه شهرداري هاي جهان روند شهرنشيني در جهان…

  • پروپوزال تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری
  • پروپوزال تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری جرم شناسی سرقت عوامل موثر بر سرقت راههای پیشگیری از سرقت تحقیق در مورد سرقت علل و انگیزه سرقت بررسی علل و انگیزه سرقت پروپوزال سرقت پروپوزال عوامل موثر بر سرقت پروپوزال…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *