پروپوزال بررسی رابطه محافظه کاری از نگاه سود و زیانی و ترازنامه ای

پروپوزال بررسی رابطه محافظه کاری از نگاه سود و زیانی و ترازنامه ای

محافظه كاری سود و زیانی
محافظه كاری ترازنامه ای
رابطه محافظه کاری از نگاه سود و زیانی و ترازنامه ای
پروپوزال رابطه محافظه کاری از نگاه سود و زیانی و ترازنامه ای
رابطه محافظه کاری از نگاه سود و زیانی
رابطه محافظه کاری از نگاه ترازنامه ای
پروپوزال محافظه كاری سود و زیانی
پروپوزال محافظه كاری ترازنامه ای

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

بررسی رابطه محافظه کاری از نگاه سود و زیانی و ترازنامه ای

 

 

 

 

چکیده

براساس مفاهیم نظری گزارشگری مالی، اطلاعاتی مفید است که دارای خصوصیت کیفی مرتبط با ماهیت و محتوای اطلاعات باشد که شامل مربوط بودن و قابلیت اتکاست. احتیاط یا محافظه کاری یکی از ویژگی‌های اصلی قابلیت اتکاست. محافظه کاری حسابداری یک رویکرد محتاطانه غالب نسبت به قضاوت حرفه ای در برآوردها و روش های حسابداری است. مدیریت در مورد چگونگی لحاظ کردن مسئولیت اختیاری خود از طریق به کارگیری معیارهای سخت گیرانه-تر برای شناسایی سود نسبت به زیان، یک دیدگاه محافظه کارانه اتخاذ می کند.

تحقیقات باسو (1997) و فولتهام و اولسون (1995) دو رویکرد برای تعریف و سنجش محافظه کاری حسابداری معرفی کرده اند؛ محافظه کاری سود و زیانی و محافظه کاری ترازنامه ای. این دو رویکرد به دو شیوه کاری مهم در تحقیقات حسابداری در زمینه محافظه کاری مبدل شده اند. در این پژوهش ما به بررسی ارتباط بین 2 معیار ارزیابی محافظه كاری كه یكی از دیدگاه ترازنامه ای و دیگری از دیدگاه سود و زیانی می باشد.

 

جامعه آماری این پژوهش شامل 900 شرکت- سال می باشد، بدین ترتیب كه از بین کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعداد 90 شرکت طی 10 سال در قلمرو زمانی بین سالهای 1378 تا 1387 بعنوان نمونه برگزیده شدند.جهت بررسی و ارتقای دقت در انجام آزمون های فوق از فرم نرم افزاری آماری Eviews 6 و  Minitab 15 استفاده می‌شود. رگرسیون حداقل مربعات معمولی (OLS)، منجر به نتایج اُریب و برآورد نادرستی از ضرایب پارامترها می شود، لذا در این پژوهش برای آزمون فرضیه ها از مدل پانلی استفاده می شود كه رگرسیون داده-های پانل، مدل اثرات ثابت یا تصادفی و روش حداقل مربعات پانل (PLS) برای آزمون فرضیات استفاده  شده است.نتایج آزمون فرضیات پژوهش نشان می دهد كه ارتباط منفی و معنا داری بین معیار سود و زیانی و معیار ترازنامه ای محافظه كاری وجود دارد و علت وجود این ارتباط منفی ناشی از اقلام تعهدی تشكیل دهنده سود می باشد و نه اقلام نقدی آن. 

 

 

 

واژگان كلیدی:

محافظه كاری

اقلام تعهدی

عدم تقارن زمانی سود

جریان وجه نقد عملیاتی

نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سهام (MTB)

 

 

 

 مقدمه

در دنیای امروز کشورها در معرض جهانی شدن اقتصاد  ، عضو و بخشی از آن شده اند. یکی از جنبه های با اهمیت در جهانی شدن اقتصاد، سرمایه گذاران (هم در سهام و هم در اوراق بدهی) هستند که دیگر نه فقط در بازارهای محلی و بومی سرمایه گذاری نمی کنند بلکه سرمایه گذاری های سودآور را در مقیاس جهانی جستجو می نمایند.

توجه به این تغییرات ما را به سوی رشد نمایی فرصت های سرمایه گذاری هدایت می نماید که نیاز سرمایه گذاران را برای بدست آوردن اطلاعات سودمند دو چندان می کند. اطلاعات برای آنالیز (تحلیل) و محک زدن جهت انتخاب جایگزین های سرمایه گذاری و برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی و اینکه چه شرکتی جهت سرمایه گذاری انتخاب شود، مورد استفاده قرار می گیرد. پشتوانه هر تصمیم آگاهانه، مجموعه ای از اطلاعاتی است که در زمینه مورد تصمیم گیری کسب می شود. این اطلاعات چنانچه واقعیات را منعکس نسازند، اثرات سویی بر روی تصمیماتی خواهند داشت که از سوی استفاده کنندگان آن ها اتخاذ می شود. بنابراین به منظور حفظ حقوق این استفاده کنندگان نیاز به وجود مراجعی است که با نظارت بر فعالیت های تهیه کنندگان اطلاعات و بکارگیری مکانیزم های کنترلی مرتبط با موضوع، امکان اتخاذ تصمیمات نادرست را کاهش دهند.

 

سیستم های اطلاعاتی یکی از ارکان مهم جامعه امروز است. اطلاعات مالی نیز جز لاینفک و بسیار با اهمیت یک سیستم اطلاعاتی می باشد. در دنیای امروز برخلاف گذشته، با گسترش واحدهای تجاری از سطح یک واحد اقتصادی تک مالکی به سوی شرکت های بزرگ سهامی و حتی شرکت های بین المللی و چند ملیتی، استفاده کنندگان از اطلاعات این واحدها نیز به تناسب بیشتر از گذشته شده است و طیف گسترده ای را دربر می گیرد. هر یک از استفاده کنندگان متناسب با وضعیت و شرایط موجود خود با دریافت اطلاعات منتشره از سوی شرکت ها تصمیم گیری می کنند.پیشروی جوامع به سوی روحیه پاسخگویی و پاسخ خواهی نیز بر اهمیت تهیه و ارائه اطلاعات مربوط و قابل اعتماد افزوده است. بخشی با اهمیت و عمده ای از اطلاعات مورد استفاده ی استفاده کنندگان را اطلاعات مالی تشکیل می دهند.

 

پیشرفت های سریع فعالیت های واحدهای انتفاعی در دهه های اخیر، همراه با پیچیدگی های سیستم های اطلاعاتی و اطلاع رسانی، لزوم تهیه و ارائه اطلاعات مالی مربوط و قابل اعتماد را توسط واحدهای انتفاعی تشدید کرده است (شباهنگ، 1387، الف). بخش عمده ای از این اطلاعات از طریق سیستم حسابداری تأمین می شوند. صورت های مالی یکی از مهمترین گزارش های مالی است که مسئول تهیه آن ها مدیران ارشد شرکت ها هستند. هدف صورت های مالی عبارت از ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه بندی شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری است که برای طیف گسترده از استفاده کنندگان صورت های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع می گردد (کمیته فنی سازمان حسابرسی، 1380، 445). صورت های مالی پس از تهیه، در اختیار استفاده کنندگان برون سازمانی قرار می گیرند. طیف گسترده این استفاده کنندگان شامل اجزای مختلفی است که عبارتند از: سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان، تحلیل گران مالی، بانک ها و موسسات اعتباری، مؤسسات بیمه، دولت و… اگرچه در جوامع امروزی محدوده استفاده کنندگان بسیار گسترده تر گردیده است و پاسخگویی در مقابل جامعه، محیط زیست، نسل های آتی و… نیز مورد تاکید قرار می گیرند.

 

هر کدام از این اجزا با توجه به تنوع نیازهایشان خواستار اطلاعات خاصی هستند که تامین تمامی این نیازها از سوی تهیه کنندگان صورت های مالی غیرممکن است. از این رو هنگام تهیه صورت های مالی، به دلیل اهمیت سرمایه گذاران از نظر کثرت و نفوذ مستقیمشان بر روی تصمیمات و سیاست های شرکت به واسطه تملک سرمایه آن، به نیازهای سرمایه گذاران توجه بیشتری می شود و همچنین فرض می شود که با تأمین نیازهای سرمایه گذاران قسمت عمده ای از نیازهای سایر استفاده-کنندگان نیز تأمین خواهد شد (کمیته فنی سازمان حسابرسی، 1384).در دنیای امروز گسترش و تسهیل ارتباطات از سویی و نیاز به سرمایه های کلان جهت کسب سود بیشتر از سویی دیگر، واحدهای تجاری را بر آن داشت که به منظور انطباق با این شرایط به سمت جمع آوری سرمایه های مورد نیاز خود، از میان عموم جامعه گام بردارند. در صورتی سرمایه-گذاران و اعتبار دهندگان ترغیب به تأمین نیازهای این واحدها خواهند شد که با استفاده از صورت-های مالی، از چگونگی وضعیت مالی آن ها آگاهی یابند. در چنین شرایطی مسائل نمایندگی و عدم تقارن اطلاعاتی گریبان گیر استفاده کنندگان صورت های مالی و به ویژه سرمایه گذاران و اعتبار-دهندگان آن ها می شود.

 

صورت های مالی همچنین نتایج وظیفه مباشرت مدیریت یا حسابدهی آنها در قبال منابعی که در اختیارشان قرار گرفته است را منعکس می کنند. استفاده کنندگان صورت های مالی، برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی، غالباً خواهان ارزیابی وظیفه مباشرت یا حسابدهی مدیریت می باشند. تصمیمات اقتصادی مزبور بعنوان نمونه، شامل مواردی از قبیل فروش یا حفظ سرمایه گذاری در واحد تجاری و انتخاب مجدد یا جایگزینی مدیران می باشد (کمیته فنی سازمان حسابرسی، 1380، 445).مدیران ارشدی که مسئول تهیه صورت های مالی هستند با وقوف کامل به وضعیت مالی شرکت، از سطح آگاهی بیشتری برخوردارند و با هدف جمع آوری سرمایه مورد نیاز و منابع مالی بیشتر، دارای انگیزه هایی متفاوت از انگیزه-های سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان هستند. اشاره کوتاه به تئوری نمایندگی  یادآور نکاتی درخور توجه است:

اولین فرض تئوری نمایندگی این است که اشخاص برحسب منافع خود عمل می کنند، در حالی که این منافع لزوماً در تمامی دوره ها با منافع شرکت ها همسو و همسان نیست. فرض با اهمیت دیگر تئوری نمایندگی، قرار داشتن شرکت در تقاطع ارتباطات قراردادی است که میان مدیریت، سرمایه-گذاران، اعتبار دهندگان و دولت وجود دارد (شباهنگ، 1387، 31).

در حالیکه مدیریت سعی در حداکثر  کردن منافع خود دارد، اما ناگزیر باید این کار را در چارچوب افزایش سود خالص، بازده سرمایه گذاری یا معیار مشابه حسابداری انجام دهد و در عین حال افزایش نسبت اوراق بهادار شرکت را نیز مدنظر داشته باشد. اگرچه انگیزه اصلی مدیریت معمولاً بهبود عملکرد است، اما ممکن است مدیریت سهمی در انتخاب آن دسته از روش های حسابداری داشته باشد که سود شرکت را در آینده نزدیک افزایش دهد.

 

اگر در مقابل مدیران محدودیت ایجاد نشود، ممکن است عملکرد و خوش بینی مدیریت به دارایی ها و سود واحد تجاری نیز تسری یابد. معمولاً مدیران سعی دارند که تصویر واحد تجاری را مطلوب جلوه دهند. برای مثال ممکن است از طریق منظور کردن هزینه های یک دوره به عنوان دارایی، باعث کاهش هزینه ها و افزایش سود در صورت های مالی شوند. همچنین ممکن است داراییها و سرمایه واحد تجاری بیشتر از میزان واقعی گزارش گردد. نتیجه کلی این عملیات چنین خواهد بود که تصویر واحد تجاری بهتر از وضعیت واقعی به نظر رسد و انگیزه تزریق سرمایه و منابع مالی از طریق افراد برون سازمانی افزایش یابد.

در چنین شرایطی اصول و رویه های حسابداری به پشتیبانی مراجع تدوین کننده استانداردهای حسابداری، به منظور تعدیل خوش بینی مدیران، حمایت از حقوق ذینفعان و ارائه منصفانه صورت-های مالی، مفهوم محافظه کاری را به کار می برند. بدین ترتیب، محافظه کاری به عنوان یکی از اصول محدود کننده حسابداری، سال ها است که مورد استفاده حسابداران قرار می گیرد و علیرغم انتقادهای فراون بر آن، همواره جایگاه خود را در میان سایر اصول حسابداری حفظ نموده است.اصل محافظه کاری موجب می شود تا از میان روش های مختلف، روشی انتخاب و اعمال گردد که حداقل اثر افزاینده را بر سود خالص و جمع دارایی های شرکت داشته باشد. به عبارت دیگر براساس این اصل، شرکت نباید از روش هایی استفاده نماید که درآمدها و دارایی های خود را بیش از واقع و هزینه ها و بدهی ها را کمتر از واقع نمایش دهد. از این رو می توان، از محافظه کاری به عنوان مکانیزمی نام برد که اگر به درستی اعمال گردد، منجر به حل بسیاری از مسائل نمایندگی و عدم تقارن اطلاعاتی خواهد شد که جملگی برخاسته از شکاف روز افزون بین مدیران و تامین کنندگان منابع مالی واحدهای تجاری در دنیای امروز است. حال با توجه به اهمیت نقش محافظه کاری، به عنوان یکی از اصول محدود کننده حسابداری، نیاز به معیارهایی برای سنجش دقیق آن در گزارشگری مالی ضروری به نظر می رسد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ارزیابی ارتباط محافظه كاری سود و زیانی و محافظه كاری ترازنامه ای

چكیده ……………………………………………………………………………………………………………..1

 

فصل اول: کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………2

1-1: مقدمه……………………………………………………………………………………………………….3

1-2: بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………7

1-3: اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………9

1-4: اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………..11

1-5: فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………..11

1-6: قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………12

1-6-1: قلمرو موضوعی تحقیق………………………………………………………………………….12

1-6-2: قلمرو مکانی تحقیق………………………………………………………………………………12

1-6-3: قلمرو زمانی تحقیق……………………………………………………………………………….12

1-7: روش تحقیق………………………………………………………………………………………….. 13

1-8: جامعه آماری و نحوه گردآوری داده-ها………………………………………………………….13

1-9: تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق…………………………………………………………… 14

1-10: ساختار تحقیق………………………………………………………………………………………..16

 

فصل سوم: روش پژوهش.

3-1: مقدمه………………………………………………………………………………………………..

3-2: طرح مسئله…………………………………………………………………………………………

3-3: بیان فرضیه-ها………………………………………………………………………………………

3-4: جامعه آماری………………………………………………………………………………………

3-4-1: قلمرو موضوعی پژوهش…………………………………………………………………..

3-4-2: قلمرو مکانی پژوهش……………………………………………………………………….

3-4-3: قلمرو زمانی پژوهش……………………………………………………………………….

3-4-4: روش جمع آوری داده ها و منابع اطلاعات……………………………………………

3-5: طبقه بندی و تشخیص متغییرهای پژوهش……………………………………………….

3-6: تعریف عملیاتی متغییرها………………………………………………………………………

3-7: روش آزمون فرضیه های مدل پانلی………………………………………………………..

3-7-1: آزمون اضافی اثرات ثابت………………………………………………………………..

3-7-2: آزمون هاسمن………………………………………………………………………………..

3-7-3: آزمون همخطی عامل تورم واریانس…………………………………………………..

3-7-4: آزمون نرمال بودن پسماندهای مدل رگرسیونی……………………………………..

3-8: روش آزمون فرضیه های پژوهش…………………………………………………………..

3-8-1: آزمون فرضیه اصلی…………………………………………………………………………

3-8-2: آزمون فرضیه های فرعی…………………………………………………………………..

3-9: خلاصه فصل سوم………………………………………………………………………………

منابع

 

امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مدل پاولوسکی

امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مدل پاولوسکی مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش امکان سنجی استقرار مدیریت دانش استقرار نظام مدیریت دانش در دانشگاه امکان سنجی استقرار نظام مدیریت دانش در دانشگاه وضعیت دانشگاه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 2 پیشینه رضایت شغلی پیشینه داخلی رضایت شغلی پیشینه خارجی رضایت شغلی پیشینه پژوهش رضایت شغلی پیشینه نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه…

مبانی نظری بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

مبانی نظری بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی مبانی نظری تاب آوری روانشناختی پیشینه تاب آوری روانشناختی دانلود مبانی نظری تاب آوری روانشناختی پیشینه تحقیق تاب آوری روانشناختی ادبیات نظری تاب آوری روانشناختی فصل دوم پایان نامه تاب آوری روانشناختی…

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا)

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا) پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا) رفتن به سایت اصلی پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش مبانی نظری زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساخت های پیاده سازی مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساخت های…

آثار شرط ضمان در عقود اذنی

آثار شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان عقود اذنی اثر شرط ضمان بررسی قاعده کل ما یضمن بصحیحه یضمن بفاسده در عقود اذنی شرط ضمان مبتنی بر قاعده علی الید شرط ضمان مبتنی بر قاعده علی الید در عقود…

طراحی و پیاده سازی سیستم جامع اطلاع رسانی صنایع دستی و هنر سنتی ایران

طراحی و پیاده سازی سیستم جامع اطلاع رسانی صنایع دستی و هنر سنتی ایران اتوماسیون سیستم صنایع دستی دیاگرامهای سیستم صنایع دستی موجودیتهای سیستم صنایع دستی تجزیه و تحلیل سیستم صنایع دستی دانلود پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی و…

پروپوزال ارزیابی و طبقه بندی عوامل و مولفه های حیاتی موفقیت در پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی

پروپوزال ارزیابی و طبقه بندی عوامل و مولفه های حیاتی موفقیت در پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی پروپوزال erp پروپوزال پیاده سازی erp در بانک مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع…

  • بررسی غرر و موارد آن را در كنوانسیون بیع بین المللى كالا
  • بررسی غرر و موارد آن را در كنوانسیون بیع بین المللى كالا قاعده غرر موارد غرر غرر در معاملات غرر در معاملات بین المللى كنوانسیون بیع بین المللى كالا كنوانسیون 1980 آنسیترال دانلود پایان نامه غرر در معامله بررسی غرر…

  • بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی
  • بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی دانلود مقاله عزت نفس دانشجویان پزشکی پیشرفت تحصیلی دانلود مقالات رشته روان شناسی دانلود مقالات روان شناسی بررسی عزت نفس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان…

  • رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان های تأمین اجتماعی کرج
  • رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان های تأمین اجتماعی کرج سبک رهبری مدیران تعیین سبک رهبری در سازمان تعیین سبک رهبری مدیران بیمارستانها شاخص های عملکردی بیمارستانها رابطه سبک رهبری مدیران با شاخصهای عملکردی تاثیر تعیین…

  • پرسشنامه بررسی سطح توانمندسازی کارکنان در سازمان
  • پرسشنامه بررسی سطح توانمندسازی کارکنان در سازمان پرسشنامه توانمندسازی پرسشنامه توانمندسازی کارکنان پرسشنامه توانمندسازی کارکنان در سازمان پرسشنامه سطح توانمندسازی کارکنان پرسشنامه سنجش توانمندسازی کارکنان پرسشنامه میزان توانمندسازی کارکنان پرسشنامه سنجش توانمندسازی کارکنان در سازمان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان…

  • بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان
  • بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان عوامل اجتماعي موثر برسلامت سالمندان عوامل جمعيتي موثر برسلامت سالمندان عوامل اقتصادي موثر برسلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت روان سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان…

  • نماد شناسی سبز در باغ ایرانی
  • نماد شناسی سبز در باغ ایرانی باغ ایرانی هنر باغ سازی معماری حاکم بر باغ نماد شناسی باغ ایرانی نماد شناسی سبز در باغ ایرانی دانلود پروژه معماری دانلود پروژه مهندسی معماری رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه رشته معماری…

  • ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی کارکنان و چارچوبها و تاثیر مفاهیم دیگر مرتبط با آن
  • ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی کارکنان و چارچوبها و تاثیر مفاهیم دیگر مرتبط با آن رفتار شهروندی سازمانی رفتار شهروندی سازمانی کارکنان اهمیت رفتار شهروندی سازمانی پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی ابعاد رفتار شهروندی سازمانی پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری پیشینه بهره وری مبانی نظری بهره وری ادبیات نظری بهره وری چارچوب نظری بهره وری پیشینه تحقیق بهره وری پیشینه پژوهش بهره وری پیشینه داخلی بهره وری پیشینه خارجی بهره وری فصل دوم…

  • بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان
  • بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دینداری جوانان پایبندی به دین دانلود پایان نامه نگرش جوانان به دین دین ورزی جوانان دانلود پایان نامه پایبندی به دین در دانشجویان پایبندی مذهبی دانشجویان بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دانلود پایان نامه دین…

  • پاورپوینت آشنایی با بوم شناسی و اکولوژی شهری
  • پاورپوینت آشنایی با بوم شناسی و اکولوژی شهری پاورپوینت آشنایی با بوم شناسی و اکولوژی شهری پاورپوینت بوم شناسی و اکولوژی شهری تحقیق بوم شناسی و اکولوژی شهری مقاله بوم شناسی و اکولوژی شهری انواع اکولوژی اکولوژی انسانی سابقه اکولوژی…

  • پروپوزال سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها
  • پروپوزال سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها سیستم پاداش در سازمانها سیستم پاداش دهی در سازمان سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها سیستم پاداش در مدیریت منابع انسانی انواع پاداش در مدیریت منابع…

  • جنبه های مختلف اضطراب اجتماعی و تصویر بالینی از فردی با اختلال اجتماعی
  • جنبه های مختلف اضطراب اجتماعی و تصویر بالینی از فردی با اختلال اجتماعی اختلال اضطراب اجتماعی سبب شناسی اضطراب اجتماعی شیوع اختلال اضطراب اجتماعی الگوهای نظری اضطراب اجتماعی مدل های سبب شناسی اختلال اضطراب اجتماعی نظریه های اختلال اضطراب اجتماعی…

  • جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی
  • جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی جهاد خودكفایی امنیت غذایی رفاه اجتماعی مدیریت جهادی جهاد، خودكفایی و امنیت غذایی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق رشته…

  • بررسی تصفیه فیزیکی و شیمیایی روغن ترانسفورماتور
  • بررسی تصفیه فیزیکی و شیمیایی روغن ترانسفورماتور تصفیه روغن روغن ترانسفورماتور احیای شیمیایی روغن روغن در ترانسفورماتورها بررسی ویژگیهای روغن ترانسفورماتور نحوه تصفیه روغن ترانسفورماتور تصفیه فیزیکی روغن ترانسفورماتور تصفیه شیمیایی روغن ترانسفورماتور رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مهندسی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فرزندپروری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فرزندپروری مبانی نظری نظریه های فرزندپروری دانلود مبانی نظری نظریه های فرزندپروری پیشینه تحقیق نظریه های فرزندپروری ادبیات نظری نظریه های فرزندپروری فصل دوم پایان نامه نظریه های فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه…

  • انواع صندوق های سرمایه گذاری و بررسی مزایا و معایب صندوق های سرمایه گذاری مشترک
  • انواع صندوق های سرمایه گذاری و بررسی مزایا و معایب صندوق های سرمایه گذاری مشترک رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری مشترک انواع صندوق های سرمایه گذاری…

  • اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان
  • اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان آمیخته ترفیع ارزش ویژه برند پروما اثر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند در صنعت خرده…

  • ارائه روشی بهینه برای زمانبندی کار در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک و حریصانه
  • ارائه روشی بهینه برای زمانبندی کار در رایانش ابری با استفاده از الگوریتم های ژنتیک و حریصانه زمانبندی در ابر زمانبندی در رایانش ابری زمانبندی در محاسبات ابری زمانبندی کار در محاسبات ابری زمانبندی کار در رایانش ابری با الگوریتم…

  • تحلیل فقهی ارجاع دعاوی به داوری و قضاوت اشخاص و نهادهای غیر مسلمان
  • تحلیل فقهی ارجاع دعاوی به داوری و قضاوت اشخاص و نهادهای غیر مسلمان تحلیل فقهی ارجاع دعاوی ارجاع دعاوی به داوری از نگاه فقهی ارجاع دعاوی به قضات از نگاه فقهی ارجاع دعاوی به داور غیر مسلمان از نگاه فقهی…

  • ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری
  • ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت در رایانش…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *