پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

پرسشنامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
پرسشنامه ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی
پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با BSC
پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت با BSC
پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان
پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمانی
پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مديريت آموزشي

ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن (BSC) بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

 

چکیده:
در این پژوهش سعی شده است با استفاده از روش کارت های امتیازی متوازن عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم بر اساس برنامه راهبردی آن ارزیابی شود.

 

 

به این منظور پس از مطالعه برنامه راهبردی، 12 هدف استراتژیک شرکت که در حکم CSF ها (شاخص های کلیدی موفقیت) می باشند تعیین و 24 هدف که منجر به تحقق این شاخص های می شوند شناسایی شدند. سپس این اهداف در قالب چهار بعد کارت امتیازی متوازن مورد بررسي در اين پژوهش (رشد و یادگیری، فرآیند های داخلی، مشتریان و خلق ارزش پایدار) تقسیم بندی شدند و نقشه استراتژیک شرکت تدوین شد. به منظور ارزیابی این 24 هدف  با استفاده از استراتژی های خرد و شاخص های کمی مندرج در برنامه استراتژیک و ادبیات نظری موجود، مجموعا 117 KPI (شاخص کلیدی عملکرد) شامل 74 سنجه (گویه پرسشنامه) و 43 شاخص کمی تدوین شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم به صورت کلی نسبتا مطلوب و متوازن است. 

 

 

 

کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، برنامه راهبردی، شرکت شهرک های صنعتی استان قم

 

 

 

 

ابزار و روش های جمع آوری داده ها

هر پژوهشگر به منظور جمع آوری اطلاعات و داده های پژوهش، می تواند از روش ها و ابزارهای مختلفی  همچون پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده و .. بهره گیرد که استفاده از هرکدام ازاین ابزارها تابع عوامل گوناگونی از جمله ماهیت و روش پژوهش است. در این پژوهش با توجه به نوع متغیر ها و روش شناسی گفته شده، از روش های زیر جهت جمع آوری اطلاعات و داده های مورد نظر استفاده شده است:

 

 

روش کتابخانه ای: در این پژوهش به منظور جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع  و پیشینه پژوهش از کتاب ها، پایان نامه ها و مقالات و پایگاه های اطلاعاتی استفاده شده است.
روش میدانی: در این پژوهش برای ارزیابی عملکرد بر اساس کارت امتیازی متوازن از پرسش نامه، اسناد و آمارهای موجود در شرکت استفاده شده است.
 

 

 

به منظور جمع آوری اطلاعات پس از مطالعه برنامه راهبردی، 12 هدف استراتژیک شرکت که در حکم CSF ها (شاخص های کلیدی موفقیت) می باشند تعیین و 24 هدف که منجر به تحقق این اهداف استراتژیک می شوند شناسایی شدند. برای این 24 هدف  با استفاده از استراتژ های خرد و شاخص های کمی مندرج در برنامه استراتژیک و ادبیات نظری موجود، مجموعا 117 KPI (شاخص کلیدی عملکرد) شامل 74 سنجه (گویه پرسشنامه) و 43 شاخص کمی تدوین شد.

 

 

 

سپس بر اساس نقشه استراتژیک شرکت این اهداف و شاخص های مرتبط با آنها در قالب چهار بعد کارت امتیازی متوازن(رشد و یادگیری، فرآیند های داخلی، مشتریان و خلق ارزش پایدار) مورد بررسی در این پژوهش تقسیم بندی شدند و نقشه استراتژیک شرکت تدوین شد. به منظور سنجش وضعیت عملکرد شرکت در برخی اهداف تنها از شاخص های کمی، در برخی دیگر تنها از سنجه ها (گویه پرسشنامه) و در عموم آنها از هردو نوع شاخص استفاده شده است. در رابطه با شاخص های کمی براساس سند راهبردی سازمان میزان عملکرد مطلوب هر شاخص از سال 87 تا 91 (5 سال) مشخص گردید و با میزان عملکرد محقق در این بازه زمانی مقایسه شد میزان تحقق شاخص در یک طیف 5 امتیازی گزارش شد به طوری که در صورت تحقق کامل و حتی فراتر از میزان تعیین شده امتیاز 5 به آن شاخص اختصاص داده شد.

 

 

 

از پرسشنامه نیز به منظور جمع آوری اطلاعات در رابطه با سنجه ها استفاده شد و به این منظور 2 پرسشنامه تهیه شد. پرسشنامه نخست شامل  16سئوال برای سنجش بعد مشتری و پرسشنامه دوم شامل 57 سئوال برای ابعاد رشد و یادگیری، فرآیند های داخلی و خلق ارزش پایدار است (16 سئوال رشد و یادگیری، 38 سئوال فرآیند های داخلی و3 سئوال خلق ارزش پایدار).

 

 

 

 

لازم به ذکر است که برای تهیه پرسشنامه های مورد نظر از ادبیات موجود در زمینه موضوع پژوهش و سند برنامه راهبردی سازمان استفاده شده است. پرسشنامه مربوط به بعد مشتریان در بین 50 نفر از مدیران صنایع مستقر در شهرک های صنعتی و واحد های صنعتی استان قم که در طی دو سال گذشته از خدمات این سازمان بهره مند شده اند، توزیع شد. البته به دلیل دشواری دسترسی به این افراد، پژوهشگر با 64 نفر از آنها تماس تلفنی برقرار کرد و پس از جلب نظر ایشان به منظور مشارکت در پژوهش، سئوالات پرسشنامه مشتریان را قرائت و پاسخ آنها را ثبت نمود. نهایتا 50 نفر همکاری لازم را انجام دادند.پرسشنامه مربوط به ابعاد فرآیند های داخلی، رشد و یادگیری و خلق ارزش پایدار در بین تمامی کارکنان (کارشناسان و مدیران) توزیع شد. پژوهش گر هنگام تکمیل تمامی پرسشنامه ها حاضر بود و ابهامات را برطرف می کرد.

 

 

 

 

 

3-6- روایی پرسشنامه

مقصود از روای آن است که ابزرا اندازه گیری بتواند فقط خصیصه مورد نظر را اندازه گیری کند. اندازه گیری های نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش  علمی را ناروا و بی اعتبار سازد (هومن،1386). روش های متعددی همچون محتوایی، ملاکی و سازه برای تعیین روایی ابزار اندازه گیری وجود دارد(سیف،1390) که در این پژوهش از روش اعتبار محتوایی استفاده شده است.

اعتبار محتوایی نوعی اعتبار است که معمولا برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری به کار برده می شود. در واقع روایی محتوایی به این مطلب اشاره دارد که نمونه سئوال های مورد استفاده در یک آزمون تا چه حد معرف کل جامعه سئوالهای ممکن است که می توان از محتوا یا موضوع مورد نظر تهیه کرد (همان منبع). برای سنجش روایی محتوایی پرسش نامه این پژوهش، از نظرات متخصصان و خبرنگاران آشنا به مسائل مدیریت و ارزیابی عملکرد در شرکت و همچنین از نظرات اساتید راهنما و مشاور استفاده شده است.

 

 

 

 

3-7- پایایی پرسشنامه

پایایی یک ابزار عدمتا به ثبات و دقت نتایج حاصل از آن اشاره دارد.(سیف،1390) معمولا دامنه این ضریب قابلیت اعتماد از صفر (عدم رابطه) تا 1+  (ارتباط کامل)است. برای محاسبه ضریب اندازه گیری شیوه های مختلفی همچون اجرای دوباره، آزمون های همتا، دونیمه کردن، کودر- ریچاردسون و آلفای کرونباخ وجود دارد.در این پژوهش برای سنجش پایایی پرسشنامه ابزار اندازه گیری از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است.این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری از جمله پرسشنامه ها یا معیارهایی که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کنند به کار می رود.

 

 

در این پژوهش مقدار آلفای کرونباخ برای پرسشنامه مربوط به بعد مشتریان که تنها در بین مشتریان توزیع شد 90.8 درصد و برای پرسشنامه دوم که عملکرد شرکت را در ابعاد رشد و یادگیری، فرآیند های داخلی و خلق ارزش پایدار مورد بررسی قرار داد85.7 درصد به دست آمد. مقدار آلفای کرنباخ برای هر یک از ابعاد پرسشنامه دوم به این ترتیب بود: بعد رشد و یادگیری 90.4، بعد فرآیند های داخلی 73.2 درصد و بعد خلق ارزش پایدار 90.8 درصد.این ضرایب توسط نرم افزار SPSS محاسبه شده اند و مقدار مناسبی جهت تایید پایایی پرسشنامه می باشند.

 

 

 

 

 

 

پرسشنامه نقش امنیت شغلی بر اعتماد سازمانی و تاثیر آن بر نتایج کار سازمانی

پرسشنامه نقش امنیت شغلی بر اعتماد سازمانی و تاثیر آن بر نتایج کار سازمانی پرسشنامه نقش امنیت شغلی دانلود پرسشنامه نقش امنیت شغلی پرسشنامه نقش امنیت شغلی بر اعتماد سازمانی پرسشنامه تاثیر امنیت شغلی بر نتایج کار سازمانی مولفه های…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی متقاعدسازی نقش و کارکرد تبلیغ دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی خرید پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری…

مبانی نظری ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران

مبانی نظری ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران مبانی نظری کمرویی مبانی نظری در مورد کمرویی بررسي ميزان اضطراب در نوجوانان بررسي ميزان افسردگي در نوجوانان  تاثیر عملکرد…

منوگرافی روستای سیاهكلان

منوگرافی روستای سیاهكلان مونوگرافی تک نگاری روستای سیاهكلان دانلود مقاله منوگرافی روستای سیاهكلان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته جغرافیا خرید پروژه و پایان نامه…

نقش شوراهای اسلامی روستا در توسعه و مشارکت روستا با تاکید بر ترویج فعالیتهای کشاورزی

نقش شوراهای اسلامی روستا در توسعه و مشارکت روستا با تاکید بر ترویج فعالیتهای کشاورزی شوراهای اسلامی روستا توسعه و مشارکت روستا ترویج فعالیتهای کشاورزی نقش و كاركرد شوراها در توسعه روستایی كشور پایان نامه فعالیتهای ترویج كشاورزی پایان نامه…

پاورپوینت بررسی توسعه صادرات نرم افزار در ایران

پاورپوینت بررسی توسعه صادرات نرم افزار در ایران دانلود رایگان پاورپوینت بررسی توسعه صادرات نرم افزار در ایران پاورپوینت بررسی توسعه صادرات نرم افزار ایران مزایای صنعت نرم افزار تجارت IT در جهان نگاهی به وضعیت صادرات نرم افزار در…

جایگاه دولت در اقتصاد اسلامی و مقایسه آن با دیگر نظریات

جایگاه دولت در اقتصاد اسلامی و مقایسه آن با دیگر نظریات دولت در مكتب اقتصادی اسلام مقایسه دولت اسلامی بادیگردولتها رابطه دولت و جامعه اقتصاد اسلامی عقاید اقتصادی جایگاه دولت در اقتصاد اسلامی و مقایسه آن با دیگر نظریات دانلود…

ارزیابی مقررات عوامل عمومی تشدید مجازات در دوره های مختلف قانونگذاری

ارزیابی مقررات عوامل عمومی تشدید مجازات در دوره های مختلف قانونگذاری عوامل تشدید مجازات عوامل تشدید کننده مجازات تکرار جرم و تشدید مجازات عوامل عمومی تشدید مجازات پایان نامه درباره تشدید مجازات سیر تحول عوامل عمومی تشدید مجازات تشدید مجازات…

تحلیل کانونی رابطه بین فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها(مورد: بیمارستان امام رضا علیه السلام)

تحلیل کانونی رابطه بین فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها(مورد: بیمارستان امام رضا علیه السلام) رضایت شغلی مدیریت کیفیت جامع بهره وری سازمانی فناوری اطلاعات مقاله در مورد رضایت شغلی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش داده کاوی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش داده کاوی مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی فصل دوم پایان نامه داده کاوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات و مبانی…

  • تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی)
  • تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی) اقلیم گردشگری شرایط اقلیمی تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار ماهیگیری – قایقرانی) سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

  • بررسی الگوریتمهای مسیریابی در شبکه های سنسور بیسیم از جهت مصرف توان
  • بررسی الگوریتمهای مسیریابی در شبکه های سنسور بیسیم از جهت مصرف توان پروتکل مسیریابی تجزیه و تحلیل خوشه ای شبکه های حسگر بیسیم مسیریابی شبکه مخابراتی بررسی الگوریتمهای مسیریابی LEACH و PEGASIS از جهت مصرف انرژی بررسی الگوریتمهای مسیریابی در…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و سبکهای فرزندپروری
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه ها و سبکهای فرزندپروری مبانی نظری سبکهای فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزندپروری پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری ادبیات نظری سبکهای فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبکهای فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری…

  • توسعه پايدار و ابعاد آن در تدوین خطی مشی گذاری محیط زیست
  • توسعه پايدار و ابعاد آن در تدوین خطی مشی گذاری محیط زیست توسعه پايدار و ابعاد آن در تدوین خطی مشی گذاری محیط زیست رفتن به سایت اصلی هدف از این تحقیق بررسی توسعه پايدار و ابعاد آن در تدوین…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی مبانی نظری بهره وری و كارایی دانلود مبانی نظری بهره وری و كارایی دانلود پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی ادبیات نظری بهره وری و…

  • پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي
  • پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي تحقیق ارز و روش‌هاي تأمين مالي ارز و روش‌هاي تأمين مالي روش‌هاي تأمين مالي روش‌هاي پرداخت در تجارت بين‌الملل معاملات تهاتري خريد متقابل معامله جبراني معاملات باي بک…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت ها با DEA
  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت ها با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی با تحلیل پوششی داده ها…

  • انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای ایران
  • انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای ایران سانترفیوژ انرژی هسته ای اورانیوم غنی شده استراتژی انرژی هسته ای ایران تفاوت راكتور های آب سنگین و سبك دانلود مقاله انرژی هسته ای و ارزیابی استراتژی انرژی هسته ای…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان استقلال کودکان
  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان استقلال کودکان تربیت کودکان استقلال کودکان استقلال طلبی نوجوان دانلود پایان نامه استقلال کودکان روشهای تربیت استقلال دهی به فرزندان رشد هویت و مبارزه برای استقلال دهی راهکارهای تقویت حس استقلال در…

  • پرسشنامه تولید ناب
  • پرسشنامه تولید ناب پرسشنامه تولید ناب دانلود پرسشنامه تولید ناب پرسشنامه استاندارد تولید ناب دانلود پرسشنامه استاندارد تولید ناب پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی دانلود پرسشنامه تولید ناب در شرکت های تولیدی پرسشنامه رابطه بین تولید ناب و…

  • پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری
  • پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاريابي تألیف…

  • بررسی تطبیقی خوردنیها و آشامیدنیها حلال و حرام در دوران عباسی با دستورات اسلامی و تاثیر ملل دیگر بر آن
  • بررسی تطبیقی خوردنیها و آشامیدنیها حلال و حرام در دوران عباسی با دستورات اسلامی و تاثیر ملل دیگر بر آن اطعمه و اشربه در اسلام خوردنیها و آشامیدنیهای معمول دوران عباسی اطعمه و اشربه مرسوم مردم در عصر عباسیان تاثیر…

  • بررسی همجنسگرایی در ادیان توحیدی و غیرتوحیدی
  • بررسی همجنسگرایی در ادیان توحیدی و غیرتوحیدی پایان نامه همجنسگرایی همجنس گرایی در دین پایان نامه در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از دیدگاه یهودیت همجنس گرایی از نگاه مسیحیت همجنس گرایی از نگاه اسلام همجنس گرایی از نگاه زرتشت عوامل…

  • بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان
  • بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران صنعت کاشی و سرامیک در جهان دانلود تحقیق کاشی و سرامیک بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران…

  • بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام
  • بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام پوشش زنان در اسلام پوشش مردان در اسلام پوشش اجتماعی بانوان پوشش اجتماعی مردان پایان نامه پوشش زنان و مردان در اسلام بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام حجاب زن در قرآن…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA
  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با…

  • مقاله رشته مدیریت با عنوان فرهنگ سازمانی
  • مقاله رشته مدیریت با عنوان فرهنگ سازمانی سازمان فرهنگ فرهنگ سازمانی Organizational culture دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان فرهنگ سازمانی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی ادبیات نظری تحقیق الگوی…

  • بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها
  • بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها کارآفرینی سازمانی آمیخته بازاریابی کارآفرینانه ماهیت شرکتهای کوچک و متوسط بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط آمیخته بازاریابی کارآفرینانه آمیخته بازاریابی کارآفرینی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *