مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

برند
عناصر برند
برندهای مقلّد
تصویر برند
قصد خرید
تاریخچه برند
منشور هویت
پایان نامه مدیریت بازرگانی

رفتن به سایت اصلی

 

مقایسه اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی

فهرست مطالبفصل اول.. 11-1-مقدمه. 21-2- ضرورت و اهمیت انجام تحقیق.. 31-3-بیان مسئله. 31-4-قلمرو تحقیق.. 51-4-1- قلمرو موضوعی تحقیق.. 51-4-2- قلمرو مکانی تحقیق.. 51-4-3- قلمرو زمانی تحقیق.. 51-5-اهداف تحقیق.. 61-6- سؤال تحقیق.. 61-6-1– سؤال اصلی.. 61-6-2- سؤال های فرعی.. 61-7- فرضیه­های تحقیق.. 71-8- تعریف واژه­های کلیدی.. 71-8-1- تعریف مفهومی واژه­ها 71-9- خلاصه فصل.. 10فصل دوم.. 112-1- مقدمه. 122-2- قصد خرید.. 142-3- هویت برند.. 182-3-1- کلیات… 182-3-2- تاریخچه برند.. 192-3-3- از عصر تولیدگرایی به عصر برندمحوری.. 192-3-4- اهمیت برند.. 202-3-5- تعریف برند.. 222-3-6- فرآیند ایجاد برند.. 232-3-7- وجوه برند.. 242-3-7-1- برند دستاورد مجموعه­ای از رفتارهاست… 242-3-7-2- برند تنها در ذهن ماست… 242-3-8- ساختار برند.. 252-3-8-1- ساختار مشهود. 252-3-8-1- ساختار نامشهود. 252-3-9- مفهوم هویت برند.. 262-3-10- دیدگاه­های مختلف درباره­ ی هویت برند.. 272-3-11- ابعاد هویت… 272-3-12- منشور هویت… 282-3-12-1- پیکر. 282-3-12-2- شخصیت… 292-3-12-3- فرهنگ….. 312-3-12-4-رابطه. 312-3-12-5- بازتابش…. 322-3-12-6- خودانگاره. 322-3-13- منابع هویت برند.. 332-3-13-1- کلیات… 332-3-13-2- معیارهای انتخاب عناصر برند.. 332-3-13-3- نام برند.. 342-3-13-4- URL. 352-3-13-5- لوگو و نماد. 362-3-13-6- کاراکترها 382-3-13-7- شعار. 392-3-13-8- طنین.. 392-3-13-9- بسته­بندی.. 402-4- تصویر برند.. 412-5- تعریف کیفیت ادراک شده. 442-5-1- مفهوم ارزش از دیدگاه­های متفاوت… 442-5-1-1- مفهوم ارزش درک شده مشتری.. 452-5-1-2- مؤلفه­های ارزش از دید مشتری.. 482-5-1-3- چارچوب وسیله-نتیجه. 482-5-1-4- چارچوب مؤلفه­های ارزش…. 502-4-1-5- چارچوب نسبت هزینه- منفعت… 512-4-1-6- ابعاد كلیدی ارزش…. 532-6- برند مقلّد.. 552-5-1- انواع تقلید از برند.. 572-6- ملاحظات حقوقی در بحث برندسازی.. 582-6-1- مبحث علائم تجاری در حوزه­ی نام­ها 592-6-2- مباحث علائم تجاری در حوزه بسته­بندی.. 602-7- تحقیقات مشابه داخلی و خارجی.. 612-7-1- مطالعات انجام شده در داخل کشور. 612-7-2- مطالعات انجام شده در خارج کشور. 772-8- جمع­بندی پیشینه تجربی.. 892-8-1- جمع­بندی پیشینه­های تجربی داخلی.. 892-8-2- جمع­بندی پیشینه های تجربی خارجی.. 979-2- خلاصه فصل.. 103فصل سوم.. 1053-1- مقدمه. 1093-2- الگوی مفهومی تحقیق و فرضیه­ها 1093-3- روش تحقیق.. 1113-4- جامعه آماری.. 1113-5- حجم نمونه و روش نمونه‌گیری.. 1123-6- روش گردآوری داده‌‌ها 1133-6-1- مطالعات کتابخانه­ای و اینترنتی.. 1133-6-2- پرسشنامه. 1133-6-2-1- شرح پرسشنامه. 1133-7- انتخاب برند.. 1143-8- روایی ابزار پژوهش…. 1173-9- پایایی ابزار پژوهش (قابلیت اعتماد). 1173-10- ابزارها و روش­های تجزیه و تحلیل داده­ها 1183-11- خلاصه فصل.. 118فصل چهارم.. 1194-1- مقدمه. 1204-2- ویژگی­های جمعیت شناختی پاسخ­دهندگان و جامعه­آماری.. 1204-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت… 1204-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 1214-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل.. 1224-3- تحلیل استنباطی داده­ها 1234-3-1 – مدل­های اندازه­گیری.. 1244-3-1-1- مدل اندازه­گیری نام برند.. 1244-3-1-2- مدل اندازه­گیری لوگو و نماد. 1264-3-1-3- مدل اندازه­گیری کاراکتر. 1284-3-1-4- مدل اندازهگیری شعار و طنین.. 1304-3-1-5- مدل اندازه­گیری بسته­بندی.. 1324-3-1-6- مدل اندازه­گیری تصویر برند.. 1344-3-1-7- مدل اندازه­گیری ارزش درک شده. 1354-3-1-8- مدل اندازه­گیری قصد خرید.. 1364-3-2- آزمون همبستگی بین متغیرهای پژوهش…. 1374-3-3- آزمون فرضیات تحقیق.. 1384-3-3-1- آزمون الگوی مفهومی پژوهش با استفاده از مدل­یابی معادلات ساختاری.. 138    4-3-3-1-5- نتیجه آزمون مدل نهایی.. 1434-3-3-2- آزمون ویلکاکسون.. 1444-4- خلاصه فصل.. 147فصل پنجم… 1485-1- مقدمه. 1495-2- مرور مختصر بر روند پژوهش…. 1505-3- یافته­ها 1505-3-1- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون مدل معادلات ساختاری.. 1505-3-2- بررسی یافته‌های پژوهش با توجه به آزمون ویلکاکسون.. 1525-4- بحث و نتیجه­گیری.. 1525-5- پیشنهادات کاربردی.. 1575-6- محدودیت­های پژوهش…. 1595-7- پیشنهادات برای پژوهش­های آتی.. 159فهرست منابع و مأخذ.. 161منابع فارسی.. 162منابع خارجی.. 168ضمائم و پیوست­ها. 175

 

ضمائم و پیوست¬ها 175

پیوست1) پرسشنامه پژوهش 176

پیوست2) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون آلفای کرونباخ 182

پیوست3) همبستگی بین متغیرهای پژوهش 182

پیوست4) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون ویلکاکسون 183

پیوست5) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند اصلی پژوهش 185

پیوست6) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند مقلّد پژوهش 190

پیوست7) خروجی آزمون کلموگروف اسمیرنف 191

پیوست8) جدول کرجسی و مورگان و نیز کوهن 193

پیوست9) متن مصاحبه با خبرگان 193

پیوست1) پرسشنامه پژوهش 176

پیوست2) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون آلفای کرونباخ 182

پیوست3) همبستگی بین متغیرهای پژوهش 182

پیوست4) خروجی نرم افزار SPSS برای آزمون ویلکاکسون 183

پیوست5) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند اصلی پژوهش 185

پیوست6) خروجی نرم افزار AMOS18، مربوط به تایید الگوی مفهومی برند مقلّد پژوهش 190

پیوست7) خروجی آزمون کلموگروف اسمیرنف 191

پیوست8) جدول کرجسی و مورگان و نیز کوهن 193

پیوست9) متن مصاحبه با خبرگان 193

چکیدهامروزه برند و نام تجاری یكی از مهم­ترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت­ها قرار دارد. برند، جزء جدانشدنی راهبرد بازاریابی شركت است و به­طور روزافزونی به­عنوان تنها دارایی مهم و منبع تمایز مورد توجه قرار می­گیرد. بدین ترتیب برندهای قوی، ارائه­دهنده­ی سود بیشتر همراه با ریسك كمتر به سهامداران هستند. از طرفی تقلید از برند یک استراتژی بازاریابی سودآور بر پایه­ی استفاده از شباهت­ها (بسته بندی، طراحی، نام برند، تبلیغات و غیره) به­منظور تسهیل پذیرش برند به­وسیله­ی مصرف­کننده است. برندهای مقلّد با تقلید از هویت برندهای اصلی، قصد ایجاد تصویر ذهنی مثبت و ارزش درک شده مثبت از محصول توسط مشتریان را دارند، تا از این طریق بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند. لذا هدف این پژوهش اندازه­گیری میزان تأثیرگذاری هویت برند بر قصد خرید برندهای اصلی و مقلّد و همچنین موفقیت برندهای مقلّد در تقلید عناصر برندهای اصلی با توجه به نگرش دانشجویان دانشگاه مازندران است. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه مازندارن است. از نمونه­گیری طبقه­ای متناسب برای نمونه­گیری استفاده شد. حجم نمونه 389 نفر تعیین شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای سنجش متغیرهای هویت برند، تصویر برند، ارزش درک شده و قصدخرید استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی تاییدی حاکی از داشتن روایی سازه پرسشنامه است. پایایی کل پرسشنامه­ با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ در دو برند اصلی و مقلّد به ترتیب 95/0 و  94/0 تعیین شد. داده­ها با استفاده از نرم­افزارSPSS20 و AMOS18 مورد آزمون قرار گرفت. فرضیه­های پژوهش با استفاده از آزمون­های مدل­سازی معادلات ساختاری و آزمون ویلکاکسون، مورد بررسی قرار گرفت. یافته­های پژوهش حاکی از آن است که هویت برند، اثر معناداری بر تصویر برند و ارزش درک شده در دو برند اصلی و مقلّد دارد. همچنین تصویر برند و ارزش درک شده اثر معناداری بر قصد خرید در دو برند داشته است. در نهایت مدل پژوهش مورد تایید قرار گرفت. همچنین آزمون ویلکاکسون، نشان داد که مصرف­کنندگان هویت، تصویر برند و ارزش درک شده ی برند اصلی را در مقایسه با برند مقلّد مثبت­تر ارزیابی می­کنند.

 

 

 

 

تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان

تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان سایبرنتیک الگوی مدیریت سایبرنتیک خلاقیت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان همدان تعیین ارتباط بین الگوی مدیریت سایبرنتیک و خلاقیت کارکنان در ادارات ورزش و جوانان استان همدان دانلود مقاله مدیریت…

پاورپوینت مبانی و تحلیل شهر الکترونیک

پاورپوینت مبانی و تحلیل شهر الکترونیک پاورپوینت مبانی و تحلیل شهر الکترونیک مبانی و تحلیل شهر الکترونیک مقاله مبانی و تحلیل شهر الکترونیک تحقیق مبانی و تحلیل شهر الکترونیک بررسی مبانی و تحلیل شهر الکترونیک تحلیل شهر الکترونیک شهر الکترونیک…

تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح مراحل و تاسیسات تصفیه آب

تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح مراحل و تاسیسات تصفیه آب تصفیه آب تصفیه خانه آب آشامیدنی فرآیند تصفیه آب تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح…

بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی

بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر شادی…

شرایط لازم برای اعتبار قرارداد اختیار معامله

شرایط لازم برای اعتبار قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله اعتبار قرارداد اختیار معامله پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست؟ مفهوم قرارداد اختیار معامله شرایط موضوع قرارداد اختیار معامله ماهیت موضوع قرارداد اختیار…

نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران

نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران پایان نامه کنترل پدیده بدحجابی پایان نامه کنترل بدحجابی در تهران پایان نامه کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران پایان نامه نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد…

نظریه های سلامت روانی و عوامل تاثیر گذار بر آن با بررسی مفاهیم مشابه آن

نظریه های سلامت روانی و عوامل تاثیر گذار بر آن با بررسی مفاهیم مشابه آن سلامت روانی نظریه های سلامت روانی عوامل تاثیر گذار بر سلامت روانی بررسی مفاهیم مشابه سلامت روانی دیدگاه های مختلف درباره سلامت روان عوامل تاثیر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده…

روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه جوانان

روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه جوانان جنگ روانی دشمن روشهای تبلیغاتی دشمن علیه جوانان جنگ رسانه دشمن علیه جوانان عملیات روانی دشمن شگردهای تبلیغاتی جنگ نرم فضای رسانه ای عملیات روانی روشهای تبلیغاتی و جنگ رسانه دشمن علیه…

  • بررسی تاثیرات فرآیندهای تولید ماکارونی بر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن
  • بررسی تاثیرات فرآیندهای تولید ماکارونی بر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن تولید ماکارونی کیفیت طبخ ماکارونی تکنولوژی تولید ماکارونی فرآیندهای تولید ماکارونی خصوصیات فیزیکی ماکارونی خصوصیات شیمیایی ماکارونی دانلود پایان نامه ماکارونی دانلود پایان نامه تولید ماکارونی رفتن به سایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه کیفیت ارتباط دانلود مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط ادبیات نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق در مورد کیفیت ارتباط مبانی نظری در مورد کیفیت ارتباط دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصاد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصاد مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی ادبیات و مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصادی دانلود پیشینه تحقیق متغیرهای کلان اقتصادی دانلود مبانی نظری متغیرهای کلان اقتصادی فصل دوم پایان…

  • پروژه برنامه نویسی مهندسی کامپیوتر با عنوان فروشگاه الکترونیکی کتاب با Asp.Net MVC
  • پروژه برنامه نویسی مهندسی کامپیوتر با عنوان فروشگاه الکترونیکی کتاب با Asp.Net MVC سورس فروشگاه اینترنتی باmvc 5 فروشگاه الکترونیکی کتاب با AspNet MVC پروژه کتاب فروشی آنلاین وب سایت کتاب فروشی تحت وب سورس فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی کتاب…

  • پروپوزال سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت
  • پروپوزال سنجش میزان کارایی شرکت بیمه با وجود ضریب خسارت ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی…

  • نقد مرور زمان
  • نقد مرور زمان تعریف مرور زمان مرور زمان چیست مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ نقد مرور زمان‌ كیفری‌ مرور زمان در فقه‌ سنت مرور زمان کیفری در فقه‌ امامیه دانلود پایان نامه مرور زمان بررسی نظرات مختلف فقهای شیعه…

  • عوامل موثر بر سرسختی و بررسی ابعاد و نظریه های آن
  • عوامل موثر بر سرسختی و بررسی ابعاد و نظریه های آن عوامل موثر بر سرسختی ابعاد سرسختی نظریه های سرسختی ابعاد و نظریه های سرسختی نظریه کوباسا در مورد سرسختی نظریه براون در مورد سرسختی نظریه لماکی در مورد سرسختی…

  • بررسی موضوع های مهم در عرصه فناوری و مطرح کردن چشم اندازهایی در این زمینه
  • بررسی موضوع های مهم در عرصه فناوری و مطرح کردن چشم اندازهایی در این زمینه همگرائی فناوریها فناوری فناوری ادراکی زیست فناوری فناوری نانو سلولهای بنیادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • ماهيت خريد دين و مقايسه آن با نهادهاي مشابه با بررسی در حقوق داخلی و خارجی
  • ماهيت خريد دين و مقايسه آن با نهادهاي مشابه با بررسی در حقوق داخلی و خارجی ماهيت خريد دين انتقال دين در حقوق خارجي انتقال و تبديل تعهد و دين انتقال دين در حقوق ایران مقايسه انتقال طلب و دين…

  • پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران
  • پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران پروپوزال کنترل پدیده بدحجابی پروپوزال کنترل بدحجابی در تهران پروپوزال کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی تاثیر اقدامات ایجابی…

  • ضرورت های حقوقی و اجتماعی ثبت نکاح و طلاق و ضمانت های اجرای مدنی آن
  • ضرورت های حقوقی و اجتماعی ثبت نکاح و طلاق و ضمانت های اجرای مدنی آن تعریف فقهی نکاح تعریف نکاح در فقه پایان نامه در مورد نکاح پایان نامه در مورد ازدواج پایان نامه در مورد طلاق مستندات شرعی و…

  • نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده
  • نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده سیستم کنترل اسکادا سیستم کنترل گسترده اسکادا در سیستم های قدرت مانیتورینگ و اتوماسیون صنعتی نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه…

  • افسردگی و راه های مقابله با آن
  • افسردگی و راه های مقابله با آن افسردگی افكار منفی راه های مقابله با افسردگی دانلود مقاله افسردگی و راه های مقابله با آن علایم افسردگی عوامل زیر بنایی افسردگی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • بررسی فقهی و حقوقی سرقت در ایران
  • بررسی فقهی و حقوقی سرقت در ایران پایان نامه سرقت در ایران بررسی فقهی سرقت در ایران بررسی حقوقی سرقت در ایران سرقت در حقوق کیفری ایران سرقت در مذاهب اربعه سرقت در فقه اهل سنت پایان نامه سرقت دانلود…

  • ماهیت حقوقی معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی ایران
  • ماهیت حقوقی معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی ایران پایان نامه معاملات با حق استرداد ماهیت معاملات با حق استرداد ارکان معاملات با حق استرداد آثار معامله با حق استرداد اوصاف حقوقی معاملات با حق استرداد معاملات با حق…

  • تشریح ساختار قاچاق و عناصر تشکیل دهنده آن با تاکید بر قاچاق زنان
  • تشریح ساختار قاچاق و عناصر تشکیل دهنده آن با تاکید بر قاچاق زنان ساختار قاچاق پایان نامه قاچاق پایان نامه قاچاق انسان پایان نامه قاچاق زنان علل پیدایش پدیده قاچاق انسان عناصر تشکیل دهنده قاچاق انسان واکنش های کیفری در…

  • بررسی بغی از دیدگاه شیعه و قانون مجازات اسلامی
  • بررسی بغی از دیدگاه شیعه و قانون مجازات اسلامی بغی مجازات بغات ارکان جرم بغی بغی در قانون مجازات اسلامی 1392 مجازات باغی بغی در قانون مجازات جدید بغی در قانون جدید تحلیل جرم بغی بررسی بغی از دیدگاه شیعه…

  • اشتغال زنان و تاثیر آن بر روابط خانواده
  • اشتغال زنان و تاثیر آن بر روابط خانواده اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران تغییر نقش اجتماعی زنان پیامدهای اشتغال زنان بر خانواده دانلود مقاله تاثیر اشتغال زنان بر روابط خانواده دانلود مقاله اشتغال زنان اشتغال زنان و تاثیر آن…

  • مکانیک خاک
  • مکانیک خاک خاک مقاومت خاک دانه بندی خاک خواص فیزیکی و مکانیکی خاکها مکانیک خاک دانلود مقالات رشته عمران سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق عمران رفتن به سایت…

  • مشخصات فنی سیستم های مخابراتی KTDSS
  • مشخصات فنی سیستم های مخابراتی KTDSS سیستم KTDSS زبانهای برنامه نویسی سیستم های مخابراتی دانلود پروژه پایانی رشته مخابرات مشخصات فنی سیستم های مخابراتی KTDSS دانلود پروژه رشته مخابرات دانلود پایان نامه سیستم KTDSS دانلود پایان نامه رشته مخابرات سیستم…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *