مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی
شخصی سازی تبلیغات شرکتها
شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
مدلی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با تکنیک داده کاوی
بکارگیری روشهای داده کاوی در شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی
مبانی نظری شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی
مبانی نظری شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی
مبانی نظری داده کاوی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی

 

 

 

 

چکیده :

به دلیل بازار رقابتی شدیدی که امروزه در تجارت الکترونیک وجود دارد شرکت های تجاری در تلاش هستند تا شرایط مدیریت ارتباط با مشتری را هرچه بیشتر بهبود بخشند تا بتوانند مشتریان فعلی را حفظ و دیگر مشتریان را هم جذب کنند.به همین خاطر است که شرکت هایی که کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش می رسانند به دنبال این هستند تا تبلیغات کالاهایشان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان باشد، یعنی تبلیغات را برای هر مشتری شخصی سازی کنند.

 

برای شخصی سازی تبلیغات شرکت ها باید اطلاعاتی در مورد رفتار خرید پیشین مشتریانشان کسب کنند و بعد از آن این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند رفتار خرید آتی مشتریان را پیش بینی کنند. تکنیک داده کاوی ابزاری است که می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند اطلاعات رفتار خریدهای پیشین مشتری را تجزیه و تحلیل کرده و قوانینی را استنتاج کنند که برای پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری مفید باشند و بر طبق آن بتوانند راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای مشتریان را برپا کنند.

 

ما در تحقیق خود از داده های جمع آوری شده از مشتری، که رفتار خریدهای پیشین مشتری هستند، استفاده کرده و با بکارگیری روش تاخر، تناوب و مالی ارزش مشتریان را برای شرکت مشخص کردیم.سپس برای خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها، بصورت موازی از الگوریتم خوشه بندی K-Means و K-Harmonic Means استفاده کردیم سپس از الگوریتم استقرایی که یکی از الگوریتم های کشف قوانین وابستگی است استفاده کردیم و تکنیک قوانین وابستگی را بر روی داده های مربوط به هر یک از خوشه هایی که توسط K-Means مشخص شده اند بکار گرفتیم. با استفاده از قوانین بدست آمده از هر خوشه راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای هر خوشه از مشتریان را مشخص کردیم. برای هر مشتری علاوه بر قوانین مربوط به خوشه اصلی که به آن تعلق دارد از قوانین خوشه های دیگری که درجه تعلق مناسبی نسبت به آنها دارد نیز برای تعیین راهبردهای شخصی سازی تبلیغات استفاده کردیم تا بدین ترتیب تعداد تبلیغات پیشنهادی که مطابق با علایق مشتری است را بیشتر کنیم.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تکنیک های داده کاوی

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری

خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها

 

 

 

 

 

مقدمه:

پیشرفت فناوری های اطلاعات و ارتباطات، حجم وسیعی از اطلاعات و داده های مفید را در دسترس قرار داده است.با توجه به رشد روز افزون بازار خرید اینترنتی و رقابت شدید بین شرکت ها و سایت های فروش اینترنتی، استفاده بهینه از اطلاعات بازار و مشتری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.ایده ها و راه حل های گوناگونی برای استفاده از اطلاعات بدست آمده از بازار و مشتریان جهت جذب مشتری و مهمتر از آن جهت نگهداری مشتریان فعلی پدید می آیند که یکی از این ایده ها، استفاده از اطلاعات مشتری برای بدست آوردن و پیش بینی کردن علایق آن است.فرایندهای زیادی را می توان برای بدست آوردن علایق مشتریان متصور شد، اما یکی از این فرایندها که امروزه با استقبال زیادی از سوی شرکت های تجاری و صاحبان سایت های فروش اینترنتی مواجه شده است، استفاده از تکنیک های داده کاوی1 می باشد.با استفاده از تکنیک خوشه بندی2 و تکنیک قوانین انجمنی3 که از تکنیک های داده کاوی به شمار می آیند و بر روی داده های مربوط به رفتار خرید پیشین مشتری اعمال می شوند، می توان اطلاعات مفیدی جهت پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری کسب نمود.شرکت ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا بتوانند کالاهای مورد علاقه مشتریان را در مکان و زمان مناسب به آنها پیشنهاد دهند و بدین ترتیب در جهت سیاست نگهداری و حفظ مشتریان گام بردارند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:

 

 

فصل دوم: پیشینه  و مفاهیم تحقیق

2-1: مبانی نظری……………………………………………………………………………………… 10  

2-1-1: مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………. 10

2-1-1-1: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………… 10

2-1-1-2: تبلیغات اینترنتی …………………………………………………………… 13

2-1-2: داده کاوی …………………………………………………………………………………… 15

2-1-2-1: تعریف داده کاوی ……………………………………………………………………… 15

2-1-2-2: خوشه بندی ……………………………………………………………………………. 18

2-1-2-3: قوانین وابستگی ……………………………………………………………………… 25

2-1-3: شیوه تاخر، تناوب و مالی ………………………………………………………………. 31

2-2: پیشینه تحقیقاتی ………………………………………………………………………….. 33

 

 

منابع …………………………………………………………………………………………………. 131

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها:

جدول 2-1 : مثال تراکنش های خرید ………………………………………………………………………………. 26

جدول 2-2 : مثال معیاردهی RFM ………………………………………………………………………………….. 33

 

بررسی علل عدم شركت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی فوق برنامه

بررسی علل عدم شركت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی فوق برنامه فوق برنامه اوقات فراغت فعالیت های ورزشی فعالیتهای ورزشی فوق برنامه فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه علل شركت دانش آموزان در فعالیتهای ورزشی خارج از مدرسه علل عدم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تولید ناب

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تولید ناب مبانی نظری تولید ناب دانلود مبانی نظری تولید ناب پیشینه تحقیق تولید ناب ادبیات نظری تولید ناب فصل دوم پایان نامه تولید ناب مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب ادبیات و مبانی…

داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی

داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی وب کاوی متن کاوی داده کاوی دیتا ماینینگ کاوش قوانین ارتباطی داده کاوی دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر داده کاوی و کاوش قوانین ارتباطی دانلود پایان نامه داده کاوی دانلود پروژه داده کاوی دانلود…

بررسی تحلیلی درجه باز بودن مالی روی توسعه مالی ایران و شرکای تجاری

بررسی تحلیلی درجه باز بودن مالی روی توسعه مالی ایران و شرکای تجاری توسعه مالی درجه باز بودن مالی درجه باز بودن تجاری دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بررسی تحلیلی درجه باز بودن مالی روی توسعه مالی ایران و شرکای…

بررسی طراحی اجرایی و تحلیل بار در تقسیم بندی متفاوت شمع ها

بررسی طراحی اجرایی و تحلیل بار در تقسیم بندی متفاوت شمع ها تقسیم بندی متفاوت شمع ها تحلیل بار در شمع ها بررسی طراحی اجرایی متفاوت شمع ها راهکارهای علمی طراحی شمع‌ها طراحی سازه‌ای شمع انواع شمع عمیق از نظر…

پاورپوینت مبانی برنامه ریزی روستایی در ایران

پاورپوینت مبانی برنامه ریزی روستایی در ایران پاورپوینت مبانی برنامه ریزی روستایی در ایران مبانی برنامه ریزی روستایی در ایران مفهوم برنامه ریزی روستایی در ایران جایگاه روستا در زنجیره برنامه ریزی روستا و روستاییان و توسعه روستایی توسعه روستایی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی مبانی نظری سبک های اسنادی ادبیات نظری سبک های اسنادی چارچوب نظری سبک های اسنادی فصل دوم پایان نامه سبک های اسنادی دانلود مبانی نظری سبک های اسنادی پیشینه سبک های اسنادی…

اتصالات در سازه های فولادی

اتصالات در سازه های فولادی اتصالات سازه های فولادی اتصالات در سازه های فولادی عملکرد لرزه ای سازه های فولادی دانلود مقاله اتصالات در سازه های فولادی رفتن به سایت اصلی اتصالات در سازه های فولادی   چکیده  – در…

بررسی مبانی وقف و اوراق بهادار و شرایط و شخصیت حقوقی آن

بررسی مبانی وقف و اوراق بهادار و شرایط و شخصیت حقوقی آن دانلود تحقیق مبانی وقف دانلود تحقیق مبانی اوراق بهادار دانلود تحقیق تعریف وقف و اوراق بهادار مبانی وقف و اوراق بهادار شخصیت حقوقی وقف شرایط حقوقی وقف قانونگذاری…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده و تاثیر آن بر درگیری ذهنی ، رضایت و تصمیم خرید بیمه عمر و پس انداز
  • پرسشنامه بررسی تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده و تاثیر آن بر درگیری ذهنی ، رضایت و تصمیم خرید بیمه عمر و پس انداز پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات تست سرو كوال پرسشنامه استاندارد و جهانی كیفیت خدمات پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات…

  • مبانی نظری مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران
  • مبانی نظری مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران توسعه پايدار ابعاد توسعه پايدار خط مشی گذاری زیست محیطی نگرش بومی خط مشی گذاری زیست محیطی شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران الگو سیاست های زیست…

  • پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی
  • پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی تئوری لایه مرزی بررسی تئوری لایه مرزی تحقیق تئوری لایه مرزی پاورپوینت تئوری لایه مرزی پروژه تئوری لایه مرزی کاربردهای تئوری لایه مرزی کنترل لایه مرزی…

  • پاورپوینت اصطلاحات مدیریت استراتژیک
  • پاورپوینت اصطلاحات مدیریت استراتژیک دانلود پاورپوینت اصطلاحات مدیریت استراتژیک تعریف مدیریت استراتژیک اصطلاحات مدیریت استراتژیك فرآیند برنامه ریزی استراتژیك تدوین استراتژی اجرای استراتژی، ارزیابی استراتژی اصطلاحات مهم در برنامه ریزی استراتژیك استراتژیست الگوی جامع مدیریت استراتژیك دامهای مدیریت استراتژیك استراتژی…

  • مدیریت طرح های توسعه دکتر حسن رنگریز
  • مدیریت طرح های توسعه دکتر حسن رنگریز مدیریت طرح های توسعه دکتر حسن رنگریز رفتن به سایت اصلی مدیریت طرح های توسعه دکتر حسن رنگریز   فایل اول : از دانشجو ترابی به تعداد 14 صفحه pdf فایل دوم :…

  • پرسشنامه بررسی ابعاد مدیریت هزینه بر عملکرد مدیریت پروژه در شرکت گاز استان مرکزی
  • پرسشنامه بررسی ابعاد مدیریت هزینه بر عملکرد مدیریت پروژه در شرکت گاز استان مرکزی پرسشنامه مدیریت هزینه پرسشنامه ابعاد مدیریت هزینه پرسشنامه بررسی ابعاد مدیریت هزینه پرسشنامه عملکرد مدیریت پروژه پرسشنامه رابطه ابعاد مدیریت هزینه با عملکرد مدیریت پروژه رفتن…

  • واکاوی و ارزیابی اجرای سیستم نت
  • واکاوی و ارزیابی اجرای سیستم نت سیستم نت اجرای سیستم نت در ادارات سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه بررسی و ارزیابی اجرای سیستم نت اجرای سیستم نت در شرکت آب و فاضلاب عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات…

  • استراتژیهایی برای تجزیه و تحلیل اپی ژنوم
  • استراتژیهایی برای تجزیه و تحلیل اپی ژنوم استراتژیهایی برای تجزیه و تحلیل اپی ژنوم رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمهچکیده ژنوم یوکاریوتی درون نوکلئوزوم قرار دارد، که واحد پایه کروماتین را شکل میدهد و به طور فیزیولوژیکی از  DNA درون…

  • شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارکنان
  • شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارکنان انگیزش شغلی کارکنان عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارکنان شناسایی عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارکنان رتبه بندی عوامل موثر بر انگیزش شغلی کارکنان مدل مفهومی انگیزش شغلی کارکنان مقاله…

  • گزارش کارآموزی رشته مواد و سرامیک با عنوان کارخانه نازسرام میبد
  • گزارش کارآموزی رشته مواد و سرامیک با عنوان کارخانه نازسرام میبد کانی های غیر فلزی کارخانه نازسرام میبد صنایع کاشی و سرامیک دانلود گزارش کارآموزی رشته مواد و سرامیک با عنوان کارخانه نازسرام میبد دانلود گزارش کارآموزی رشته مواد دانلود…

  • تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی
  • تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی الگوهای شناخت فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی دانلود پایان نامه فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت شکل گیری فرهنگ سازمان دیدگاه های صاحبنظران…

  • شركت مدیریت تولید برق اصفهان (سهامی خاص)
  • شركت مدیریت تولید برق اصفهان (سهامی خاص) تاریخچه صنعت برق پست‌های فشارقوی پست برق‌های نیروگاه مصرف‌كننده‌های نیروگاه شركت مدیریت تولید برق اصفهان تاریخچه صنعت برق و معرفی شركت مدیریت تولید برق دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به…

  • بررسی مفهوم، انواع کارکردها و ویژگی های نهادهای میانجی بازاریابی فناوری
  • بررسی مفهوم، انواع کارکردها و ویژگی های نهادهای میانجی بازاریابی فناوری نهادهای میانجی بازاریابی فناوری مفهوم نهادهای میانجی بازاریابی فناوری انواع کارکردهای نهادهای میانجی بازاریابی فناوری ویژگی های نهادهای میانجی بازاریابی فناوری نقش نهادهای میانجی بازاریابی فناوری در تجاری سازی…

  • ایمنی در شرکت ایران خودرو
  • ایمنی در شرکت ایران خودرو اصول ایمنی ارزیابی ریسك شركت ایران خودرو طبقه بندی خطرات سیستم اعلام حریق ایمنی در شرکت ایران خودرو سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina خرید پایان نامه رشته صنایع…

  • تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن
  • تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن مكانیسم‌های واكنش پوشش فسفات در فلزات شتاب دهنده ها عناصر شیمیایی تشکیل پوشش فسفات در فلزات و بررسی شتاب دهنده ها در آن دانلود پایان نامه پوشش فسفات…

  • بررسی سیستمهای کنترل و نقش آنها در صنعت
  • بررسی سیستمهای کنترل و نقش آنها در صنعت بررسی ساختار و نحوه عملکرد سیستم های کنترل صنعتی بررسی ساختاری و کارکرد سیستمهای ICS سیستم های کنترل صنعتی عملکرد سیستم های کنترل صنعتی ساختار سیستم های کنترل صنعتی بررسی سیستمهای کنترل…

  • پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P)
  • پرسشنامه استاندارد اضطراب کودک اسپنس فرم والدین (SCAS-P) مقیاس اضطراب کودک اسپنس برای والدین (SCASP) نمره گذاری مقیاس اضطراب کودکان اسپنس – نسخه والدین دانلود پرسشنامه اضطراب اسپنس نمره گذاری پرسشنامه اضطراب اسپنس نسخه والدین تفسیر پرسشنامه اسپنس پرسشنامه اضطراب…

  • آشنایی با صنعت طیور
  • آشنایی با صنعت طیور آشنایی با صنعت طیور رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه صنعت طیور یکی از بخش های با رشد سریع در صنعت حیوانات است. مصرف جهانی پرندگان در حال افزایش است. مرغ، بوقلمون، اردک، غاز و پرندگان…

  • پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها
  • پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها پروپوزال سرمایه اجتماعی پروپوزال مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش…

  • مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه : بررسی سیستماتیک مقالات
  • مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه : بررسی سیستماتیک مقالات مدل های ریاضی در مدیریت زنجیره تامین کالای بشردوستانه بررسی سیستماتیک مقالات رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه در دهه گذشته زنجیره تامین بشردوستانه (HSC) با توجه…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *