مبانی نظری پایان نامه ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

مبانی نظری پایان نامه ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

رضایت شغلی
مهارت ارتباطی مدیران
رضایت شغلی کارکنان
رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان
مهارت ارتباطی مدیران دانشگاه
رضایت شغلی کارکنان دانشگاه
دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

 

 

– مقدمه

دیدگاه ها و مفهوم سازی های متعدد و گاه متناقضی درباره تعریف « رضایت شغلی» شکل گرفته و توسعه یافته است . برخی از صاحبنظران همچون هرزبرگ  آن را دارای دو بعد دانسته اند . یك گروه عوامل و شرایطی كه فقدان آنها موجب عدم رضایت می‌گردد ولی تأمین آنها باعث ایجاد انگیزه شدید و قوی نمی‌شود، بلكه فقط از بروز عدم رضایت جلوگیری می‌كند که آنها را عوامل بهداشتی یا مؤثر در حفظ وضع موجود یا عوامل بقاء می‌نامند . به ‌زعم هرزبرگ این عوامل عبارت است از: طرز تلقی و برداشت كاركنان، شیوه اداره امور، خط‌ مشی‌های سازمان، ماهیت و میزان سرپرستی، امنیت كاری، شرایط كاری، مقام و منزلت، سطح حقوق و دستمزد، استقرار روابط متقابل دو جانبه، سرپرستان، همگنان و مرئوسان و زندگی شخصی كاركنان. نبود این عوامل ممكن است چنان كارمندان را دچار عدم رضایت سازد كه سازمان را ترك كرده و موجودیت آن را به مخاطره اندازند. از اینرو هرزبرگ این عوامل را برای تأمین و حفظ بهداشت و سلامت سازمان لازم دانسته است. 

 

– دسته دوم عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه هستند كه وجود آنها موجب انگیزش و رضایت افراد ولی فقدان آنها تنها عدم رضایت ضعیفی را تولید می‌كند. بنابراین فقدان عوامل گروه دوم مترادف با عدم نگرش تلقی می‌گردد. به‌نظر هرزبرگ عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه عبارت است از: موفقیت كاری، شناخت و قدردانی از افراد وكار آن ها، پیشرفت و توسعه شغلی، رشد فردی و ماهیت كار و وظایف محوله.  برخی دیگر آن را تک بعدی و شامل پاسخ به این دو پرسش دانسته اند که:

                 الف) در حال حاضر چه قدر از شغل خود راضی هستید؟ 

                  ب)  تا چه حد از شغل خود رضایت می خواهید؟ 

 

به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان صاحب نظر تفاوت بین آنچه فرد در حال حاضر دارد با آنچه به دنبال آن است، می تواند شاخصی از رضایت شغلی باشد. پورتر ، لافکوئیست ، دیویس و هالند از این دسته اند. از سوی دیگر کاپل من نیز معتقد است که پژوهشگران حوزه هایی چون روان شناسی مشاوره تمایل دارند « رضایت شغلی» را به تفاوت بین آنچه فرد داراست ، در برابر آنچه خواستار آن است تعریف کنند.- دسته سوم معتقدند بسیاری از مفهوم سازی ها و تعاریف « رضایت شغلی» دربر دارنده نوعی فرآیند ارزشیابی است. لوکه آن را حالت هیجانی خوشایند و مثبتی می داند که ناشی از ارزشیابی شغــلی یا تجربه های شغلی فرد است . ولی اسمیت نظرش این است که گستره ای است که در آن محیط کاری، تقاضاهای فرد را برآورده می کند. و یا رابینز که می گوید « رضایت شغلی» حاصل تفاوت میان تعداد پاداش هایی است که فرد دریافت می کند با مقدار پاداشی که فکر می کند باید دریافت کند. به عبــارتی می توان آن را یک فرآیند ارزشیابی تعریف کرد که آنچه را که یک فرد دارد در برابر آنچه خواستار آن است ، مورد بررسی قرار می دهد. (سادات ، 1387، www.utj.com)

 

وقتی اطلاعات، عقاید و احساسات از شخصی، گروهی یا منبعی به شخص، گروه یا منبع دیگری به منظور ایجاد تغییر در دانش، نگرش یا رفتار آشكار آنها انتقال می یابد، فرایند ارتباط رخ می دهد (1). یكی از مشكلات فرایند ارتباط این است كه مردم به ندرت قادرند مقاصد واقعی خود را به طور كامل به سایرین انتقال دهند، غالباً پیام های (messages) فرستاده شده مقاصد واقعی آنان را بیان نمی كند. اشتباهات دارویی و درمانی و تخلف از خط مشی ها غالباً نتیجه ارتباط غیرمؤثر است. مدیران از ارتباطات برای هماهنگی وظایف و اعمال در درون سازمان استفاده می كنند، ارتباطات اثر بخش باعث ایجاد سازمان های اثر بخش می شود.

 

در سال های اخیر پژوهش های زیادی در خصوص رضایت شغلی و رابطه آن با ارتباط اثربخش و سایر عوامل مؤثر در رضایت شغلی انجام گرفته است. رابینز   در ایالت نیوجرسی آمریكا در مورد روابط كارفرمایان با زیردستانشان تحقیقاتی انجام داده است. اودریافت كه مهارت های ارتباطی مدیران و رفتار سازمانی می تواند در رضایت شغلی كاركنان نقش مهمی را ایفا كند. هاستینگز2در تحقیق خود به این نتیجه رسید كـه مدیر می تواند بـا ایجاد زمینه روابط مؤثر در سازمان انگیزه و رغبت شغلی كاركنان را افزایش دهد. مون   در بررسی های خود خاطرنشان می كند كه مدیران با ارتباط مناسب و درست می توانند به كاركنان در دستیابی به اهداف سازمانی و تصمیم گیری عقلانی كمك كنند. كاكس (Cox) در پژوهشی كه در مورد قدرت نفوذ و ارتباط مدیران انجام داد دریافت كه یكی از مهارت های مدیر ارتباطی است و مدیران می توانند با استفاده از مهارت های ارتباطی بر كاركنان نفوذ بیشتری داشته و در نتیجه باعث انگیزش بیشتر در كاركنان شوند. بررسی ها نشان می دهند كه ارتباط مدیر بـا كاركنان یك جزء اصلی مدیریت است. مدیر می تواند به شیوه های مختلف مانند استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ( اتوماسیون، ایمیل، سایت، سامانه پیام کوتاه، تلفن، گفتگوی اینترنتی و …) تجهیزات و وسایل سمعی و بصری، ویدئو، نشریات و … با كاركنان ارتباط برقرار كند.

 

 

 

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

مهارت ارتباطی مدیران

رضایت شغلی کارکنان

رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

 

 

 

فهرست مطالب

چكیده 1

فصل اول:  كلیات تحقیق 

1-1- بیان مسأله 3

1-2- اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن 7

1-3 – اهداف پژوهش 8

1-4 – فرضیه های تحقیق 8

1-5- جامعه آماری و محدوده زمانی و مكانی پژوهش 9

1-6 – روش تحقیق 10

1-7 – ابزار گردآوری اطلاعات 10

1-8 – سوالات پژوهش 11

1-9 – مروری بر تحقیقات پیشین 12

1-10- تعریف عملیاتی متغیرها و واژه های كلیدی 15

 

فصل دوم: ‌ادبیات و مبانی نظری 

1-2-  مقدمه 19

2-2 – رضایت شغلی و افزایش بهره وری 22

2-3- رابطه شخصیت با موفقیت شغلی 24

2-4- رابطه رضایت شغلی با شخصیت افراد 25

2-5- تعاریف رضایت شغلی 27

2-6- نظریه های رضایت شغلی 33

2-7- شاخص های رضایت شغلی 34

2-8- عوامل موثر بر رضایت شغلی 35

2-9- رضایت شغلی و بهره وری 38

2-10- عوامل موثر بر افزایش رضایت شغلی 41

2-11- رضایت شغلی و تعهد سازمانی 47

2-12- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی 52

2-13-  رضایت شغلی و عملكرد 55

2- 14- اندازه گیری رضایت شغلی 56

2- 15- تعهد سازمانی 57

 

منابع 70

 

پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات از طریق موبایل

پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات از طریق موبایل پرسشنامه تبلیغات از طریق موبایل پرسشنامه پذیرش تبلیغات از طریق موبایل پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش تبلیغات از طریق موبایل رفتن به سایت اصلی…

ماهیت دعوی در داوری‌های تجاری بین‌المللی با تکیه بر رویه قضایی

ماهیت دعوی در داوری‌های تجاری بین‌المللی با تکیه بر رویه قضایی داوری تجاری بین‌المللی داوری در تجارت بین الملل داوری‌های تجاری بین‌المللی ماهیت دعوی در داوری‌های قضایی رویه داوری های تجاری بین المللی تعیین قانون حاکم بر ماهیت دعوی در…

نقش جنسیتی زنان در حقوق کیفری ( 388 صفحه)

نقش جنسیتی زنان در حقوق کیفری ( 388 صفحه) نقش جنسیتی زنان در حقوق کیفری پایان نامه نقش جنسیتی زنان در حقوق کیفری تفاوتهای حقوقی زن و مرد شباهتهای حقوقی زن و مرد قوانین مدنی ایران در مورد زنان تأثیر…

پرسشنامه سنجش کیفیت خدمات بانک با مدل systra-sq

پرسشنامه سنجش کیفیت خدمات بانک با مدل systra-sq پرسشنامه سنجش کیفیت خدمات بانک پرسشنامه کیفیت خدمات بانکی دانلود پرسشنامه کیفیت خدمات سروکوال دانلود نمونه پرسشنامه سروکوال دانلود پرسشنامه استاندارد سروکوال دانلود نمونه پرسشنامه سروکوال پرسشنامه کیفیت خدمات پاراسورامان پرسشنامه رایگان…

کیفیت ارتباط و ارزش طول عمر مشتری در مدیریت ارتباط با مشتری با بیان مدل های استقرار

کیفیت ارتباط و ارزش طول عمر مشتری در مدیریت ارتباط با مشتری با بیان مدل های استقرار کیفیت ارتباط ارزش طول عمر مشتری مدیریت ارتباط با مشتری استقرار مدیریت ارتباط با مشتری مدل های استقرار مدیریت ارتباط با مشتری پایان…

ارائه الگویی برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگان با استفاده از رویکرد ترکیبی برنامه ریزی آرمانی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی

ارائه الگویی برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگان با استفاده از رویکرد ترکیبی برنامه ریزی آرمانی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان برنامه ریزی آرمانی فازی فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی مدیریت زنجیره تامین…

ارزیابی ارتباط سبکهای رهبری مدیران با رضایت شغلی معلمان

ارزیابی ارتباط سبکهای رهبری مدیران با رضایت شغلی معلمان رضایت شغلی معلمان سبکهای رهبری مدیران سبک‌های رهبری نظریه لیکرت سبک‌های رهبری لیکرت در مدارس رابطه بین سبک‌های رهبری با رضایت شغلی رابطه بین سبک‌های رهبری مدیران مدارس با رضایت شغلی…

جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف

جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف رفتن به سایت اصلی جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف 129 صفحه pdf   جزوه جبر پیشرفته دکتر اکبری دانشگاه شریف 129 صفحه pdf

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 (صورت جريان وجوه نقد)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 (صورت جريان وجوه نقد) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 (صورت جريان وجوه نقد) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 استاندارد حسابداري شماره دو پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 2 (صورت جريان وجوه نقد) دانلود رایگان…

  • پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه
  • پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه اتوماسیون کتابخانه شرح موجودیتها کتابخانه شرح خطوط جریان کتابخانه نمودارجریان داده ها کتابخانه شرح درونی سیستم کتابخانه نمودارارتباط موجودیتها کتابخانه دانلود پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان آنالیز و اتوماسیون کتابخانه سیستم…

  • تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی
  • تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی نارساخوانی دانلود پایان نامه نارساخوانی تحولی اختلالهای یادگیری نوروسایکولوژی بیکر تاثیر روشهای نوروسایکولوژی بیکر در درمان دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان…

  • خلاصه کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران (دکتر ولایتی)
  • خلاصه کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران (دکتر ولایتی) خلاصه کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دکتر ولایتی رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران (دکتر ولایتی) به تعداد 10…

  • انواع اوراق بهادار و بررسی قابلیت وقف در آنها
  • انواع اوراق بهادار و بررسی قابلیت وقف در آنها وقف اوراق بهادار پایان نامه وقف سهام امکان سنجی وقف اوراق بهادار بررسی قابلیت وقف اوراق بهادار دانلود پایان نامه وقف اوراق بهادار امکان سنجی وقف صکوک اجاره امکان سنجی وقف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 3
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 3 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تشخیص بدافزار در ابر
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تشخیص بدافزار در ابر مبانی نظری تشخیص بدافزار در ابر دانلود مبانی نظری تشخیص بدافزار در ابر پیشینه تحقیق تشخیص بدافزار در ابر ادبیات نظری تشخیص بدافزار در ابر فصل دوم پایان نامه تشخیص بدافزار…

  • دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده
  • دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده ابعاد سازمان یادگیرنده نقاط قوت سازمان یادگیرنده چالشهای سازمان یادگیرنده دانلود ترجمه مقاله سازمان یادگیرنده دانلود ترجمه مقالات رشته مدیریت دانلود ترجمه مقالات مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق BSC
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق BSC مبانی نظری BSC ادبیات و مبانی نظری BSC پیشینه تحقیق BSC دانلود پیشینه تحقیق BSC دانلود مبانی نظری BSC فصل دوم پایان نامه BSC ادبیات نظری BSC رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری…

  • ضرورت آموزش کارکنان در سازمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت
  • ضرورت آموزش کارکنان در سازمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت ضرورت آموزش کارکنان ضرورت آموزش کارکنان دولت ضرورت آموزش کارکنان در سازمان ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان ضرورت آموزش ضمن خدمت…

  • دانلود کتاب آموزش قلاب بافی تصویری به زبان فارسی
  • دانلود کتاب آموزش قلاب بافی تصویری به زبان فارسی دانلودکتاب آموزشیکتاب قالی بافیpdfآندروید رفتن به سایت اصلی دانلود  کتاب آموزش قلاب بافی تصویری به زبان فارسی   یکی از رو دوزی‌های زیبای ایران قلاب بافی است و هنری است که اختصاص…

  • بررسی تولید و پردازش تصویر دیجیتال و ارتباط آنها با جهان فیزیکی پیرامون ما
  • بررسی تولید و پردازش تصویر دیجیتال و ارتباط آنها با جهان فیزیکی پیرامون ما ویژگیهای تصویر دانلود پایان نامه پردازش تصویر دیجیتال الگوریتم‌های کامپیوتری پردازش تصویر دانلود پایان نامه رشته گرافیک دانلود پایان نامه گرافیک رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فشار روانی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فشار روانی مبانی نظری فشار روانی دانلود مبانی نظری فشار روانی پیشینه تحقیق فشار روانی ادبیات نظری فشار روانی فصل دوم پایان نامه فشار روانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق فشار روانی ادبیات و مبانی…

  • تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری
  • تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری زلزله خطوط انتقال آب شهری آسیب پذیری شبكه های آب و فاضلاب زمان وقوع زلزله تأثیر زلزله بر خطوط انتقال آب شهری دانلود پروپوزال مهندسی زلزله دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد مهندسی زلزله دانلود…

  • پرسشنامه بررسی تفاوت بین نگرش جوانان و بزرگسالان نسبت به تبلیغات موبایلی
  • پرسشنامه بررسی تفاوت بین نگرش جوانان و بزرگسالان نسبت به تبلیغات موبایلی پرسشنامه نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش اینترنتی پرسشنامه نگرش جوانان نسبت به تبلیغات…

  • ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران
  • ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران رضایت شغلی تعهد سازمانی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی رضایت شغلی پرستاران تعهد سازمانی پرستاران ارتباط رضایت شغلی و تعهد سازمانی در پرستاران دانلود پایان نامه رابطه رضایت شغلی و…

  • اقلیم خاک و آمایش زمین
  • اقلیم خاک و آمایش زمین اقلیم خاک و آمایش زمین رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه تاکنون آب و هوا مهم ترین عامل کنترل گسترش خاکها (تشکیل خاک) از مواد مادری خود بوده، اما آن تنها نیست. تشکیل خاک همچنین…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی ادبیات نظری تحقیق الگوی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با…

  • سیستم آموزشی و ساختاری در نظام آموزش و پرورش ژاپن
  • سیستم آموزشی و ساختاری در نظام آموزش و پرورش ژاپن سیستم آموزشی ژاپن نظام آموزش و پرورش ژاپن استانداردهای مدارس ژاپن دانلود مقاله رشته مدیریت آموزشی سیستم آموزشی و ساختاری در نظام آموزش و پرورش ژاپن رفتن به سایت اصلی…

  • بررسی اضطرار در اعمال حقوقى
  • بررسی اضطرار در اعمال حقوقى مفهوم اضطرار اضطرار در اعمال حقوقى اثر اضطرار در قرارداد اثر اضطرار در ایقاعات اضطرار در حقوق دانلود پایان نامه اضطرار دانلود پایان نامه رشته حقوق بررسی اضطرار در اعمال حقوقى دانلود پایان نامه اضطرار…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *