مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور
پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری محور
دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور
پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور
فصل دوم پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری محور
پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری محور
مبانی نظری در مورد مدیریت ارتباط با مشتری محور
دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور  بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

 

سایر مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در لینک زیر قابل دسترس هستند:

 لیست مبانی نظری CRM

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور :

 

مقدمه
امروزه با پيشرفت فناوري اطلاعات، سیستم‌های نويني تولیدشده است كه می‌تواند توان سازمان را در كاهش هزینه‌های داخلي، تعامل بهتر با محيط و درنهایت به دست آوردن سود، ياري رساند  يكي از اين ابزارها، “مديريت ارتباط با مشتري” است  مديريت ارتباط با مشتري اصطلاحي است كه براي توصيف چگونگي تعامل با مشتري و مديريت بر فعالیت‌هایی كه براي برقراري ارتباط پايدار و اثربخش با مشتري صورت می‌گیرد، تعریف‌شده است. منطق مديريت ارتباط با مشتري، “تحت نظر قرار دادن” و “مديريت بر تمام پروسه‌ی خدمت‌رسانی به مشتري” است  

 

 

يعني پيش از شروع آشنايي با مشتري تا پايان ارائه سرويس يا محصول، بايد بدانيم كه چگونه عمل كنيم تا زمينه حضور مجدد مشتري در سازمان را فراهم آوريم  بسيار مهم است كه مديريت ارتباط با مشتري به‌عنوان يك سيستم در نظر گرفته شود، سيستمي كه مشخص می‌کند چگونه با مشتريانمان کارکنیم، چگونه مشكلاتشان را حل كنيم، آنها را به خريد محصولات و خدمات شركتمان ترغيب كنيم و با آنها تعاملات مالي داشته باشيم به عبارت ديگر CRM شامل كليه جنبه‌های ارتباطات و تعاملات با مشتريان و كاربران است البته بايد به اين نكته توجه داشت كه ارتباط با مشتري مختص سازمان‌های تجاري نيست، بلكه واژه‌های معادل اين بحث را در سازمان‌های دولتي می‌توان ارباب رجوع  (مشتري (، خدمت‌رسانی  (بازاريابي (، طرح تكريم ارباب رجوع  (مديريت ارتباط با مشتري) و مشروعيت و بقاء ( سودآوري (و نيز در موسسات خدماتي، سرويس گيرنده  ).مشتري(، ارائه خدمات  (كالا (عنوان كرد (قروزنده دهکردی، عامل اردستانی، یزدانیان،1390 ، ص 5).

 

 

بی شک می توان گفت مهمترین دارایی اغلب سازمان ها مشتریان آن ها هستند   مشتریان به خاطر ارتباط مستقیمی که با اقدامات یک سازمان دارند ، منبع ارزشمندي براي فرصت ها، تهدیدات و سوالات عملیاتی مرتبط با صنعت مربوطه می باشند.  امروزه براي رشد و بقا در عرصه رقابت اقتصادي ، شرکت ها و سازمان ها باید به مشتري مداري اهمیت ویژه اي داده و ارتباط خود را با خریداران کالا بیش از پیش افزایش دهند   در روندهاي کسب و کاري جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف شرکت ها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی می دانند موفقیت آن ها در راه رسیدن به اهداف کلان بنگاه ، در گرو جلب رضایت مشتریان است  از سوي دیگر نمی توان گفت همه مشتریان به یک اندازه در موفقیت شرکت نقش دارند  بنابراین جلب رضایت مشتریان کلیدي، حساسیت بیشتري خواهد داشت (عباسی و ترکمنی،1389، ص 20 ).

 

 

امروزه، مشتريان كليدي به‌عنوان يك دارايي ارزشمند و يك منبع مهم نوآوري در خلق ايدههايي براي توليد كالاها و خدمات جديد به حساب ميآيند كه مستلزم تمركز زيادي بر آنهاست. بنابراين شركتها سعي ميكنند از استراتژي منحصر به فردي براي حفظ مشتريان فعلي و وفادار خود به جاي كسب مشتريان جديد كه مستلزم سرمايه گذاري بيشتري هستند استفاده كنند. افزايش رقابت و كاهش وفاداري منجر به ظهور مفاهيمي با تمركز بر توسعه روابط با مشتريان شده است(دلوي ,كدخدايي اليادراني ،1391، ص 99)

 

 

نگرش شركتها و مؤسسات به لحاظ گسترش فضاي رقابتي به ناگزير بر جلب هر چه بيشتر رضايت مشتري براي فروش وكسب سود بيشتر متمركز شده است  با گذر از اقتصاد سنتي و شدت يافتن رقابت درابعاد نوين، مشتري به صورت ركن اصلي و محور تمام فعاليتهاي سازمانها درآمده است؛ به نحوي كه ازديدگاه رقابتي، بقا وتداوم حيات سازمانها درگرو شناسايي وجذب مشتريان جديد وحفظ مشتريان موجود است (طاهرپور کلانتری و طیبی طلوع،1389، ص 112 ).
اگر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به خوبی طراحی و اجرا گردد به شناخت کامل و جامعی از مشتری منجر خواهد شد  CRM به بنگاه ها اجازه می دهد تا به آسانی مشتریان سودمتد را شناسایی نموده و تلاش های بازاریابی را بر مشتریانی که از بنگاه خرید می نمایند، متمرکز کنند  درک بهتر مشتری کنونی به بنگاه اجازه می دهد تا با تعامل ، پاسخ گویی و ارتباط مؤثر با آنها ، نرخ حفظ مشتریان را به طور چشمگیری افزایش دهد  (امیری،1388، ص 46 ).

 

 

CRM از سه بخش اصلی تشکیل شده است مشتری، روابط، مدیریت، منظور از مشتری و مصرف کننده نهایی است که در روابط ارزش آفرین نقش حمایت کننده را دارا می باشد منظور از روابط ایجاد مشتریان وفادارتر و سودمندتر از طریق ارتباطی یاد گیرنده می باشد و مدیریت عبارت است از خلاقیت و هدایت یک فرایند کسب و کار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرایندها و تجارب سازمان امروز در سازمانها به مدیریت ارتباط با مشتری اهمیتی استراتژیک داده شده است  در شرایط دشوار رقابت ارتباط به هنگام و سازمان یافته با مشتریان مناسب ترین راه افزایش رضایت مشتری، افزایش فروش و در عین حال کاهش هزینه ها ست با توجه به این مسایل مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان ها نوعی استراتژی تجاری به شمار می رود(آقا داود،1385 ).

 

 

 متخصصان و نظریه پردازان هرکدام تعاریف مختلفی از مدیریت روابط مشتریان ارائه می دهند که می توان انها را در چهار گروه کلی (به‌عنوان استراتژی،فناوری،فرایند و سیستم اطلاعاتی ). طبقه بندی کرد(الهی و حیدری، 1387 ، ص 25). اگر از سه متخصص CRM این سوال پرسیده شود که CRM چیست؟ می توان به 4 پاسخ مختلف دست یافت گروهی CRM را استراتژی برخی فناوری و بعضی فرآیند و دسته ای دیگر آن را سیستم اطلاعاتی به شمار می آورند(Oztaysi et al. , 2011 ,p 9789)اگر از سه متخصص CRM پرسيده شود كه CRM چيست ؟می‌توان به پنج پاسخ مختلف دست يافت  گروهي CRM را استراتژي ،برخي فناوري،بعضي فرايند و دسته اي ديگر آن را سيستم اطلاعاتي به شمار مي آورند در اينجا چند مورد از تعاريف CRM ارائه ميشود.  

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: 
سیستم مدیریت مشتری محور    
2-2-مقدمه    
2-2-1-تعریف مشتری    
2-2-2-تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-3-تعریف مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (ECRM ).    
2-2-4- مدیریت ارتباط یکپارچه با مشتری (ICRM ).    
2-2-5-تاریخچه سیر تکاملی مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-6- ابعاد وعناصر CRM    55
2-2-7- اهداف CRM از دیدگاههای مختلف    56
2-2-7-1 اهداف CRM از دیدگاه بارنت    57
2-2-7-2 اهداف CRM از نقطه نظر نول    
2-2-7-3 اهداف CRM از نظر سویفت2    
2-2-7-4 اهدف CRM از دیدگاه گالبریث و راجرز1    
2-2-7-5- اهداف CRM از نقطه نظر کالاکوتا و رابینسون 2 :    
2-2-8-فرایند CRM    
2-2-8-1 ارتباط فروشنده-خریدار    
2-2-9-دیدگاهای مختلف در مورد مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-9-1- دیدگاه اول : تلقی CRM به‌عنوان یک فرآیند    
2-2-9-2 دیدگاه دوم: تلقی CRM به‌عنوان یک استراتژی    
2-2-9-3 دیدگاه سوم: تلقی CRM به‌عنوان یک فلسفه    
2-2-9-4 دیدگاه چهارم: تلقی CRM به‌عنوان یک توانمندی    
2-2-9-5 دیدگاه پنجم: تلقی CRM به‌عنوان تکنولوژی    
2-2-10- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-11-مراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتري    
2-2-12- اجرای CRM    
2-2-13-مدل نظري اجراي CRM    
2-2-14-ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری    
2-2-14-1 بعد فکري  CRM    
2-2-14-2-بعد فناوري اطلاعات CRM    
2-2-14-3 بعد اجتماعی CRM    
2-2-15-چالش های اجرایی CRM   
28-چرخه تجاري مديريت ارتباط با مشتري (CRM)    
2-2-16-درك نياز هاي مشتريان و تمايز بر مبناي مشتريان    

2-3پیشینه پژوهش    

منابع

 

 

ارائه ی یک الگوریتم جستجوی مبتنی بر روشهای مبنی برجمعیت در بهینه سازی ترکیبی

ارائه ی یک الگوریتم جستجوی مبتنی بر روشهای مبنی برجمعیت در بهینه سازی ترکیبی بهینه سازی ترکیبی روشهای مبنی برجمعیت الگوریتمهای جستجو مساله مسیریابی وسایل نقلیه الگوریتم جستجوی مبتنی بر روشهای مبنی برجمعیت ارائه ی یک الگوریتم جستجوی مبتنی بر…

مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت کیفیت…

بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره

بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره نقاشی نقاشیهای دیواری نقش سلسله تیموری در نقاشیهای دیواری دانلود مقاله بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره خرید مقالات هنر و گرافیک سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت مبانی نظری سرمایه فکری شرکت دانلود مبانی نظری سرمایه فکری شرکت پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت ادبیات نظری سرمایه فکری شرکت فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری شرکت مبانی نظری و پیشینه…

ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم

ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم ارزیابی عملکرد شرکت های بورس معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد شرکت های پذیرفته شده بورس نسبت های مالی شرکت های بورسی بررسی نسبت های متوسط صنعت در شرکت های پذیرفته…

پاورپوینت پارادایم ها و مکاتب مدیریت استراتژیک

پاورپوینت پارادایم ها و مکاتب مدیریت استراتژیک دانلود پاورپوینت پارادایم ها و مکاتب مدیریت استراتژیک رابطه پارادایم و استراتژی پارادایم ها در سازمان پارادایم تجویزی (پیش تدبیری) پارادایم توصیفی (تجربی –انطباقی ) پارادایم ترکیبی (تلفیقی) رفتن به سایت اصلی عنوان:…

خشونت علیه زنان در ایران

خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران دانلود مقاله خشونت علیه زنان در ایران رفع خشونت علیه زنان رفتن به سایت اصلی خشونت علیه زنان در ایران   مقدمه خشونت علیه زنان تجلی نابرابری…

بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه میزان کارآفرینی بررسی تاثیر مدیریت دانش بر كارآفرینی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران پایان نامه رابطه مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران پیاده سازی مدیریت دانش…

پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش افراد نسبت به اینترنت

پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش افراد نسبت به اینترنت پرسشنامه نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش نسبت به اینترنت پرسشنامه سنجش نگرش اینترنتی پرسشنامه سنجش نگرش اینترنتی دانشجویان پرسشنامه نگرش دانشجویان نسبت به…

  • تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن
  • تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن جرم کلاهبرداری دانلود پایان نامه کلاهبرداری تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن عناصر تشکیل دهنده کلاهبرداری در حقوق ایران تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری بررسی عاملهای کلاهبرداری رفتن به سایت اصلی…

  • تشریح مفهوم بهینه سازی و بکارگیری آن در الگوریتمهای جستجو
  • تشریح مفهوم بهینه سازی و بکارگیری آن در الگوریتمهای جستجو بهینه سازی الگوریتمهای جستجو سیستم های نرم افزاری بهینه سازی الگوریتمهای جستجو بهینه سازی سیستم های نرم افزاری تشریح مفهوم بهینه سازی و بکارگیری آن در الگوریتمهای جستجو دانلود پایان…

  • مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران
  • مبانی نظری بررسی ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران کیفیت زندگی کاری doc مبانی نظری عملکرد مدیران مبانی نظری کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری مدیران بیمه ایران ارتباط کیفیت زندگی کاری با راندمان مدیران مبانی نظری رابطه کیفیت…

  • پاورپوینت بررسی تقریب فیلترها
  • پاورپوینت بررسی تقریب فیلترها پاورپوینت بررسی تقریب فیلترها پاورپوینت تقریب فیلترها جهت طراحی فیلترها ویژگی های تقریب ها مقایسه ی بین انواع تقریب ها ویژگی های تقریب ها تبدیلات فیلترها طراحی و تحقق فیلتر ها انواع فیلترها کاربردهای فیلتر های…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات نظری سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری ادبیات و مبانی نظری سازگاری رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پروپوزال بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک
  • پروپوزال بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک پروپوزال سرمایه اجتماعی پروپوزال مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن
  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد سازمان با کارت امتیازی متوازن شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها پرسشنامه ارزیابی عملکرد مدیریت شهری پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن…

  • برزخ از دیدگاه سهروردی
  • برزخ از دیدگاه سهروردی برزخ ویژگی های عالم مثال صور معلقه سهروردی اهمیت عالم مثال سهروردی دانلود مقاله برزخ از دیدگاه سهروردی همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته ادبیات fileina فروشگاه…

  • چالشها و موانع خصوصی سازی
  • چالشها و موانع خصوصی سازی بوروکراسی رشد اقتصادی خصوصی سازی دانلود مقاله چالش های خصوصی سازی دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریت دانلود مقاله موانع خصوصی سازی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت چالشها و موانع خصوصی…

  • پاورپوینت اهمیت برنامه اوقات فراغت
  • پاورپوینت اهمیت برنامه اوقات فراغت دانلود رایگان پاورپوینت اهمیت برنامه اوقات فراغت پاورپوینت اهمیت برنامه اوقات فراغت اهمیت برنامه اوقات فراغت برنامه ریزی اوقات فراغت فواید اوقات فراغت اوقات فراغت و بهزیستی اوقات فراغت برنامه ریزی شده بنیاد و اساس…

  • بررسی مدلهای پایداری در زنجیره تامین و روشهای اندازه گیری آن
  • بررسی مدلهای پایداری در زنجیره تامین و روشهای اندازه گیری آن پایداری در زنجیره تامین مفهوم پایداری در زنجیره تامین پایداری در مدیریت زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین چیست؟ پایداری مدیریت زنجیره تامین مدلهای پایداری در زنجیره تامین روشهای ارزیابی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی ازدواج
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی ازدواج مبانی نظری غنی سازی ازدواج دانلود مبانی نظری غنی سازی ازدواج مبانی نظری غنی سازی ازدواج تحصیلی پیشینه تحقیق غنی سازی ازدواج ادبیات نظری غنی سازی ازدواج فصل دوم پایان نامه غنی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان ادبیات نظری تحقیق فناوری…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع سرامیک
  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع سرامیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش نمونه سوالات…

  • عوامل مؤثر بر برندسازی فضاهای عمومی، از طریق بررسی رابطه هویت و ارزش ویژه برند
  • عوامل مؤثر بر برندسازی فضاهای عمومی، از طریق بررسی رابطه هویت و ارزش ویژه برند برندسازی فضاهای عمومی، هویت و ارزش ویژه برند ، رضایت گردشگران، پیاده راه های شهری رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق با موضوع عوامل مؤثر…

  • پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى
  • پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى پاورپوینت بررسی هنر در فرهنگ اسلامى پاورپوینت هنر در فرهنگ اسلامى هنرهای اسلامی معمارى اسلامى معمارى مساجد معمارى آرامگاه ها معماری مدرن اسلامی هنرهای اسلامی و نفوذ آن در اروپا عبدالقادر مراغي تأثير موسيقى…

  • آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست
  • آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست صنعت پتروشیمی چالشهای محیط زیست پتروشیمی آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست دانلود مقاله آثار تخریب پتروشیمی بر محیط زیست سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

  • مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران
  • مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران رهبری چالش های قوه مجریه قانون اساسی جاایران دانلود مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی جاایران قوه مجریه در…

  • مولفه های سوگیری توجه و بررسی مدلهای نظری مکانیزم بروز سوگیری توجه
  • مولفه های سوگیری توجه و بررسی مدلهای نظری مکانیزم بروز سوگیری توجه سوگیری توجه سوگیری توجهی سوگیری توجه و اضطراب اجتماعی سوگیری توجه وسواس سوگیری توجه و افسرده سوگیری توجه در بیماران تعریف سوگیری توجه سوگیری توجه چیست سوگیری توجه…

  • پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سنجش عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان
  • پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سنجش عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه استاندارد بهره وری سازمانی دانلود پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه سنجش بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری در سازمان پرسشنامه محقق ساخته بهره…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *