مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی

مبانی نظری رضایت شغلی
ادبیات نظری رضایت شغلی
چارچوب نظری رضایت شغلی
فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی
دانلود مبانی نظری رضایت شغلی
پیشینه رضایت شغلی
پیشینه تحقیق رضایت شغلی
پیشینه داخلی رضایت شغلی
پیشینه خارجی رضایت شغلی
پیشینه پژوهش رضایت شغلی
پیشینه نظری رضایت شغلی
پیشینه تحقیقات رضایت شغلی
پیشینه ی رضایت شغلی
پیشینه تحقیق درباره رضایت شغلی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی

 

 

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی

یکی از حیاتی ترین مفاهیم رفتاری در سازمان بحث رضایت شغلی  می باشد. همواره اشاراتی راجع به چگونگی رضایت و عدم رضایت مطرح بوده و آن را به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت شغلی قلمداد کرده اند. دانشمندان و عالمان علم مدیریت، بهره وری، غیبت از کار، جابجایی کارکنان و رضایت شغلی را از جمله متغیرهای اصلی در رفتار سازمانی قلمداد کرده اند (رابینز، 1388،ص36). در یک نگرش رضایت شغلی چیزی نیست جز فاصله بین مقدار مزایا و پاداشی که کارمند دریافت می کند و آنچه را که به باور خود می بایستی دریافت کند. اهمیت این متغیر در علوم رفتاری از آن جهت است که این متغیرها نشان دهنده نوعی نگرش است نه یک رفتار. 

 

رضایت شغلی مجموعه ای است از احساس های سازگار و ناسازکار که کارکنان با این احساسها به کار خودد می نگرند و به واقع رضایت از شغل را می توان به عنوان حالتی مطبوع و مثبت حاصل از ارزیابی شغلی یا تجارب شغلی تعریف کرد. رضایت شغلی یکی از متغیرهایی است که در جستجو برای درک نگرش ها و رفتارهای کارکنان در قبال سازمان های خود، بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. رضایت شغلی، میزانی که محیط کاری (یعنی شغل، همکاران و سرپرستی) نیازهای فرد را برآورده می کند را منعکس می کند. در این مطالعه، به رضایت شغلی به عنوان یک معیار کلی توجه می کنیم تا مجموعی از ابعاد فردی رضایت شغلی. این به حالت لذتبخش حاصل از شغل و تجربه کاری فرد اشاره دارد. 

 

یک مطالعه اخیر، بیشتر مبتنی بر روابط انسانی، ادعا کرده که افراد اگر شغلشان آنها را برای برآورده کردن نیازهایشان قادر سازد، آنها نگرش های شغلی مثبتی را ایجاد خواهد کرد. تئوری مازلو برای مدت زیادی تکیه گاه اصلی تئوری مدیریت بود. این تمرکزها بر درخواست فرد در ارضای سطوح نیازی خود، به ویژه با توجه به زندگی کاری فرد، به ما کمک می کرد تا نیازها و انگیزه های کارکنان را بهتر درک کنیم. رضایت شغلی، سطح احساس مثبت کارکنان به سازمان خود می باشد. در این مورد، اقدامات یا فعالیت های مدیران، رفتار سازمانی آنها را ارائه می کند. لاکه  (1969) رضایت را به صورت یک احساس لذت در ارزیابی شغل یا دستیابی به هدف از نظر احساسی تعریف می کند. برای واضح سازی سازه متمایز رضایت شغلی و تعهد سازمانی، اگر کارکنان در بلندمدت در سازمان خود رضایت شغلی داشته باشند، برونداد رضایت به عنوان پی آمدی از تبادل موفق، برای مثال تعهد، نگریسته می شود. بنابراین، متغیرها می توانند رابطه میان رضایت و تعهدات را توصیف کنند. اهمیت دارد که بیان نگرش افراد سازمان بهتری را خلق می کند. برای مثال، مطالعه یون و ساه (2003) که روابط کاری با آگاهی اجتماعی و رضایت در کار و اعتماد به سازمان بر تعهد اثرگذار است (سائکو،2011،ص232).

 

نگرش می تواند به عنوان یک گرایش و آمادگی برای پاسخگویی مطلوب یا نامطلوب نسبت به اشیاء اشخاص، مفاهیم و یا هر چیز دیگر تلقی کرد . یکی از صاحبنظران علم مدیریت برآنست که «نگرش نظری است دربارۀ افراد، چیزها یا رویدادها ابراز می گردد و آن منعکس کننده نوع احساس فرد دربارۀ یک چیز می باشد. هنگامی که من می گویم «کارم را دوست دارم» نگرش خود را دربارۀ کارم ابراز می کنم. نگرش درست همانند ارزش  نیست و در مقایسه با نگرش ارزش وسیع تر و پردامنه تر است و مفهوم جامع تری دارد، در حالی که ارزش و نگرش با هم تفاوت دارند ولی ارتباط آنها بسیار نزدیک است، برعکس ارزش نگرش ثبات کمتری دارد و به آن اندازه پایدار نیست، نگرش در سازمان از آن جهت اهمیت دارد که می تواند بر رفتار اثر بگذارد» (رابینز،1388 ،ص43).

 

 

 

 مفهوم رضایت از شغل

تلقی رضایت شغلی به عنوان یک نگرش، نقطه اشتراک تمامی تعاریف رضایت شغلی در کتب رفتاری است. باید توجه داشت هنگامی که کارکنان به سازمانی می پیوندند، مجموعه ای از خواسته ها، نیازها، آرزوها و تجارب گذشته را با خود به همراه دارند که مجموع این عوامل، انتظارات شغلی را می آفریند. رضایت شغلی  نشانی از همداستانی انتظارات شغلی فرد با پاداش هایی است که دریافت می دارد این توقعات و انتظارات هم از نظر شدت و هم از نظر کیفیت متفاوت است، زیرا افراد به جنبه های مختلفی از شغل ارج می نهند اگر نتایج دریافتی با توقعات آنها برابر یا بیشتر باشد انتظار این است که کارکنان از شغل خود راضی باشند. و اگر نتایج در حد توقعات آنها نباشد، نارضایتی دامن گیر سازمان خواهد شد و افراد ترجیح می دهند که بگونه ای این تعارض و نابرابری را حل کنند (حسینی, 1377 ،ص32).

 

رضایت شغلی، میزانی که محیط کاری (یعنی شغل، همکاران و سرپرستی) نیازهای فرد را برآورده می کند را منعکس می کند.تعدادی مطالعات علمی در حمایت از رابطه میان رضایت شغلی و عملکرد شغلی انجام شده است. این پژوهش ها مشخص می کنند، کارکنانی که رضایت شغلی را تجربه کرده اند، احتمال بیشتری وجود دارد که بهره ور باشند و در شغل خود باقی بمانند. رضایت شغلی تجربه شده توسط کارکنان بر کیفیت خدماتی که ارائه می کنند، اثرخواهد گذاشت که به نوبه خود عملکرد شغلی آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد(ایسنبرگ و همکاران ،2002،ص568).  

 

 

 

 

 فهرست مطالب

مبانی نظری رضایت شغلی

-3) رضایت شغلی 6

2-3-1) مفهوم رضایت از شغل 8

2-3-2) تعاریف رضایت شغلی 9

2-3-3) رضایت و انگیزش 10

2-3-4) اثرات رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان 12

2-3-5) رابطه مدیر با کارمند 15

2-3-6) امنیت شغلی 16

2-3-7)  فرآیند ارزیابی عملکرد 17

2-3-8) رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری 18

2-4) عوامل تعیین کننده رضایت شغلی 18

2-4-2) یکسانی حقوق و مزایا 19

2-4-3) شرایط مناسب کاری 20

2-4-4) همکاران مساعد 20

2-4-5) تناسب شغل بافرد 20

 

پیشینه تحقیق رضایت شغلی

2-6-1) پژوهش های داخلی 21

2-6-2)) پژوهشهای خارجی 23

فهرست منابع 26

 

 

 

 

 

 

 

پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک و کامپیوتر با عنوان پردازش تصویر دیجیتال

پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک و کامپیوتر با عنوان پردازش تصویر دیجیتال تصویر پردازش تصویر پردازش تصویر دیجیتال دانلود پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک خرید پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه…

طریقه استنباط فقه القرآن در تفسیر التبیان

طریقه استنباط فقه القرآن در تفسیر التبیان استنباط آیات الاحكام روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان ویژگی های آیات الاحکام در التبیان روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان مبانی استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان پایان نامه تفسیر التبیان…

تاثیر دیوار برشی فولادی در مقاوم سازی ساختمانهای فلزی

تاثیر دیوار برشی فولادی در مقاوم سازی ساختمانهای فلزی دانلود مقاله مقاوم سازی با دیوار برشی فولادی دیوار برشی فولادی تحلیل استاتیكی غیر خطی دانلود مقاله مقاوم سازی ساختمانهای فلزی دانلود مقالات عمرانی دانلود مقاله تاثیر دیوار برشی فولادی در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی مبانی نظری تنیدگی شغلی دانلود مبانی نظری تنیدگی شغلی پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی ادبیات نظری تنیدگی شغلی فصل دوم پایان نامه تنیدگی شغلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی شغلی ادبیات و مبانی…

پرسشنامه رابطه مدیریت مسیر شغلی و عملکرد مالی

پرسشنامه رابطه مدیریت مسیر شغلی و عملکرد مالی پرسشنامه مدیریت پرسشنامه مدیریت مسیر شغلی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه تاثیر بین مدیریت مسیر شغلی و عملکرد مالی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه رابطه مدیریت مسیر شغلی و عملکرد مالی…

پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی

پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی دانلود پاورپوینت بخش اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی با موضوع مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی مفاهیم و تعاریف مدیریت دولتی…

پاورپوینت نماسازی ساختمان

پاورپوینت نماسازی ساختمان پاورپوینت نماسازی ساختمان نما چیست؟ انواع نماهای ساختمان ويژگي هاي برخي از انواع نما ها نماهاي تماماً شيشه مشکلات نماهای تماماً شیشه ای نماي بايراميکس نمای سرامیک نماي آجر نماي کلاسیک نماي رومی رفتن به سایت اصلی…

تحقیق جایگاه شرکت های چند ملیتی در چشم انداز اقتصادی آینده جهان

تحقیق جایگاه شرکت های چند ملیتی در چشم انداز اقتصادی آینده جهان دانلود تحقیق جایگاه شرکت های چند ملیتی در چشم انداز اقتصادی آینده جهان تعریف شرکتهای چندملیتی تاریخچه پیدایش شرکت های چند ملیتی ساختار شرکت های فراملیتی توانمندی های…

پروپوزال پیاده سازی موفق سیستمهای ERP با مدیریت دانش

پروپوزال پیاده سازی موفق سیستمهای ERP با مدیریت دانش پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمان پروپوزال پیاده سازی موفق erp در سازمان پیاده سازی موفق erp طراحی مدلی جهت پیاده سازی موفق erp در سازمان اثر مدیریت دانش…

  • روشها و مدلهای سنجش رضایت مشتری با نگاهی به شاخصهای کشورهای مختلف
  • روشها و مدلهای سنجش رضایت مشتری با نگاهی به شاخصهای کشورهای مختلف شاخص رضایت مشتری تعریف رضایتمندی مشتری مدل های رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری شاخص رضایت مشتری csi مقاله رضایت مشتری تعریف عملیاتی رضایت مشتری شاخص های…

  • پرسشنامه تعیین رابطه بین سیستم مدیریت پاداشی با انگیزشی کارکنان و عملکرد فردی و سازمانی در سازمان پزشکی قانونی
  • پرسشنامه تعیین رابطه بین سیستم مدیریت پاداشی با انگیزشی کارکنان و عملکرد فردی و سازمانی در سازمان پزشکی قانونی پرسشنامه سیستم مدیریت پاداشی پرسشنامه انگیزش کارکنان پرسشنامه عملکرد فردی و سازمانی پرسشنامه رابطه بین سیستم مدیریت پاداشی با انگیزشی کارکنان…

  • پاورپوینت كار آفريني چيست و كارآفرين كيست؟
  • پاورپوینت كار آفريني چيست و كارآفرين كيست؟ پاورپوینت كار آفريني چيست وكارآفرين كيست كار آفريني چيست وكارآفرين كيست تعريف كارآفرين از ديدگاه شومپيتر تعاریف کارآفرینی مهمترین نقش های کارآفرین ها در توسعه اقتصادی واجتماعی انواع كارآفريني كارآفريني فردي كارآفريني سازماني…

  • پاورپوینت معرفی استارت آپ ها
  • پاورپوینت معرفی استارت آپ ها پاورپوینت معرفی استارت آپ ها رفتن به سایت اصلی پاورپوینت معرفی استارت آپ ها به تعداد 33 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان *Google *Yahoo! *Apple *Microsoft *Facebook *Twitter عنایت فرمایید این فایل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صندوق های سرمایه گذاری
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش صندوق های سرمایه گذاری مبانی نظری صندوق های سرمایه گذاری دانلود مبانی نظری صندوق های سرمایه گذاری پیشینه تحقیق صندوق های سرمایه گذاری ادبیات نظری صندوق های سرمایه گذاری فصل دوم پایان نامه صندوق های…

  • بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان
  • بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دینداری جوانان پایبندی به دین دانلود پایان نامه نگرش جوانان به دین دین ورزی جوانان دانلود پایان نامه پایبندی به دین در دانشجویان پایبندی مذهبی دانشجویان بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان دانلود پایان نامه دین…

  • یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل اندروید
  • یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل اندروید مقاله ترجمه شده با عنوان یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل…

  • چالش ها و راهکارهای تولید و صادرات پسته در ایران
  • چالش ها و راهکارهای تولید و صادرات پسته در ایران پسته راهکارهای تولید پسته در ایران راهکارهای صادرات پسته در ایران جایگاه ایران در بازار جهانی پسته دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بازار جهانی پسته عملکرد پسته در ایران دانلود…

  • جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای
  • جواب به سوال مهر رییس جمهور در باره فرصت های بعد از توافق هسته ای جواب به سوال مهر رییس جمهور جواب به سوال مهر جواب به سوال مهر حسن روحانی جواب به سوال رییس جمهور جواب به سوال پرسش…

  • استقرار و پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی با مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM
  • استقرار و پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی با مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM…

  • ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر
  • ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر ادله اثبات دعوی ادله اثبات دعوی در قوانین ایران ادله اثبات دعوی در قوانین مصر پایان نامه ادله اثبات دعوی ادله اثبات كیفری ادله اثبات كیفری در قانون جزای ایران ادله اثبات…

  • بررسی جایگزین های سنتی مجازات حبس
  • بررسی جایگزین های سنتی مجازات حبس مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای مجازات های جایگزین حبس…

  • پاورپوینت بررسی آلودگی های محیطی در مواد غذائی
  • پاورپوینت بررسی آلودگی های محیطی در مواد غذائی پاورپوینت بررسی آلودگی های محیطی در مواد غذائی پاورپوینت آلودگی های محیطی در مواد غذائی تحقیقآلودگی های محیطی در مواد غذائی هورمون های موجود در مواد غذائی چگونگي آلودگي مواد غذايي در…

  • شناسایی نقاط مساله ساز سازمان و ارائه مدلی جامع برای ارزیابی پیاده سازی ERP در آن
  • شناسایی نقاط مساله ساز سازمان و ارائه مدلی جامع برای ارزیابی پیاده سازی ERP در آن پایان نامه erp پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمانی پایان نامه عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP پیاده…

  • ادله حرمت معامله با آلات قمار در فقه و حقوق
  • ادله حرمت معامله با آلات قمار در فقه و حقوق معامله با ابزارآلات قمار آثار معامله با ابزارآلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در فقه ادله حرمت معامله با آلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در حقوق مستندات فقهی و…

  • تحلیل اصلاحات قانونی ماده 1330 ق.م. و شرایط و محدوده اعمال آن
  • تحلیل اصلاحات قانونی ماده 1330 ق.م. و شرایط و محدوده اعمال آن تحلیل اصلاحات قانونی ماده 1130 ق م محدوده اعمال ماده 1330 ق م شرایط اعمال ماده 1330 ق م پایان نامه عسر و حرج پایان نامه عسر و…

  • تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی
  • تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی حقوق بشر سلب حقوق مدنی حقوق مدنی نسبی حقوق مدنی مطلق تفسیر حقوق مدنی در قانون مدنی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق رفتن به…

  • اثر انحلال نکاح در مهریه و مهر در انحلال نکاح منقطع
  • اثر انحلال نکاح در مهریه و مهر در انحلال نکاح منقطع موجبات انحلال نکاح آثار مالی انحلال نکاح تحقیق مهریه در اسلام تحقیق در مورد مهریه تحقیق در مورد مهریه زن تحقیق کامل در مورد مهریه پایان نامه انحلال نکاح…

  • جزوه ریاضیات کاربردی سطح دکتری
  • جزوه ریاضیات کاربردی سطح دکتری آمار ناپارامتریک تحلیل مسیر تحلیل عاملی تحلیل خوشه ای تحلیل معادلات ساختاریریاضیات کاربردی رفتن به سایت اصلی جزوه دست نویس درس ریاضیات کاربردی سطح دکتری دانشگاه آزاد کرج استاد رستمی بشمنی به تعداد 45 صفحه…

  • پروژه پایگاه داده SQL Server - فروشگاه مواد غذایی
  • پروژه پایگاه داده SQL Server - فروشگاه مواد غذایی پروژه پایگاه دادهSQLفروشگاه مواد غذاییپروژه ترم آخرSQL SERVERکاردانیکارشناسی رفتن به سایت اصلی پروژه مقاطع كاردانی و کارشناسی كامپیوتر درس پایگاه داده SQL Server با عنوان فروشگاه مواد غذایی پایگاه داده فروشگاه…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *