مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش
ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه زیرساختهای مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

مقدمه

در مقالات و نوشته های مدیریت دانش به طیف وسیعی از عوامل که می توانند بر موفقیت اقدامات مدیریت دانش تأثیر بگذارند، اشاره شده است. محققین و دانشگاهیان هر یک دیدگاه متفاوتی در خصوص مدیریت دانش اتخاذ کرده و گستره ای از راه حل های فناوری تا مجموعه ای از دستورات عملی را در نظر گرفته اند. با این حال هنوز یک چارچوب استاندارد جهانی که جامع و مانع باشد، برای مدیریت دانش وضع نشده است (وبر و همکاران، 2002؛ رابینز تین مونتانا و همکاران، 2001؛ مایر و ریموز، 2003؛ بک‌من، 1998 ).

 

 داونپورت (1998) مؤلفه های اساسی تشکیل دهنده ی مدیریت دانش را عوامل فرهنگی، فرایند عمل، سیاست و فناوری می داند (چانگ منگ یو، 2005). در جای دیگر، وی عوامل مؤثر در مدیریت دانش را شامل پشتیبانی مدیران و تصمیم گیران کلان، وجود استراتژی دانش-محور در سازمان، ایجاد و توسعه ی فرهنگ دانش محوری، ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری و استفاده از راهبرد مدیریت دانش دانسته است. هول سایل و جاش(2000) عوامل مؤثر در مدیریت دانش را شامل فرهنگ، مدیریت، فناوری، سازگاری سازمانی، انگیزه کارمندان و عوامل بیرونی دانسته اند. در مطالعه دیگر که توسط آنان در سال 1997 انجام گرفت. آنان عوامل مؤثر در مدیریت دانش را در سه دسته طبقه بندی کردند: مدیریت، عوامل محیطی و عوامل مربوط به منابع اعم از منابع انسانی و مادی.

 

در اکثر الگوهای مدیریت دانش، به نقش سه عامل فرهنگ سازمانی، عوامل فنی و مدیریت اشاره شده است که به دلیل اهمیت آنها، در این پژوهش به نقش این عوامل در مدیریت دانش پرداخته می شود.

 

 

عامل فنی (فناوری اطلاعات)

 جدیدترین تعریف فناوری اطلاعات كه تعداد كثیری از علما و دانشمندان نظیر اندولسن  (1999)، كمپل  (1999)، ادواردز  (1999)، گرام (1999)، شوبر  (1999)، ویلدسترم  (1999) و … بر آن اتفاق نظر دارند، چنین بیان شده است:

 

“فناوری های اطلاعات شامل محدوده‌ وسیعی از اختراعات و رسانه های ارتباطی است كه سیستم های اطلاعاتی و افراد را به یكدیگر مرتبط می كنند و عبارت-اند از: پست الكترونیكی، كنفرانس صوتی، كنفرانس ویدیویی، اینترنت، نرم افزارها، سخت افزارها و مانند آن. سیستم های اطلاعات و فناوری های اطلاعات غالباً در هم پیچیده هستند و معمولاً برای اشاره به همه آنها، اصطلاح فناوری های اطلاعاتی را به كار می برند (تسانگ ، 2002). فناوری اطلاعات می تواند به عنوان ابزار قدرتمندی عمل كند و ابزارهایی مؤثر و كارآمد برای همه وجوه مدیریت دانش، شامل تسخیر، اشتراك و كاربرد دانش فراهم آورد. مطالعات اخیر نشان می دهند، سازمان هایی كه روی مدیریت دانش سرمایه گذاری می كنند، عموماً برای رسیدن به اهداف خود بر ایجاد زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات تأكید دارند. نظام فناوری اطلاعات با سیستم های اطلاعاتی، فرآیندهای كسب اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات ارتباطی تنگاتنگ دارد.

 

سیستم های اطلاعاتی: “سیستم اطلاعات” به سیستمی گفته می شود كه برای كاربران یك سازمان، داده یا اطلاعات فراهم كند. گروهی از نویسندگان، سیستم اطلاعات را همانگونه كه از نامش پیداست، به عنوان سیستم در نظر گرفته و آن را از دید سیستمی تعریف كرده-اند. آنها معتقدند، سیستم اطلاعات را از نظر فنی می توان به مجموعه ای از اجزای مرتبط با هم تعریف كرد كه اطلاعات را به منظور حمایت از تصمیم گیری و كنترل در یك سازمان، جمع آوری، پردازش، ذخیره و توزیع می كنند (لاودن ، 2000). اصولاً سیستم های اطلاعاتی، قلب اكثر سازمان ها را تشكیل می دهند. در سیستم اطلاعات نیز مانند هر سیستمی، سه فعالیت اصلی انجام می گیرد:

ورودی، داده های خام را از درون سازمان سازمان یا محیط بیرون جمع آوری می كند.

پردازش، ورودی های خام را به شكل معناداری تبدیل می كند.

خروجی، اطلاعات پردازش شده را به افراد ارائه می دهد.

در سیستم اطلاعاتی، بازخورد، بسیار ضروری است. بازخورد، اطلاعات را به افراد مناسب در سازمان برمی‌گرداند تا بتوانند، مرحله ورودی را ارزیابی یا تصحیح كنند.

 

 

مدیریت فناوری اطلاعات:

در سال های اخیر در سراسر دنیا هزینه های فناوری اطلاعات در سازمان ها، اعم از كوچك یا بزرگ، خدماتی یا تولیدی، انتفاعی یا غیرانتفاعی، افزایش یافته است. هزینه های خودكارسازی دفتری و خودكارسازی تولید كه شامل رایانه ها، بسته-های كاربردی، توسعه نرم افزارها مطابق با نیاز، ارتباطات، شبكه های رایانه ای و اینترنت است، سرمایه گذاری محسوب می شود و معمولاً به منظور توسعه اثربخشی، افزایش بازدهی، تگهداری و ارتقای جایگاه رقابتی سازمان صورت می گیرند. متأسفانه، سرمایه‌گذاری ها و فناوری اطلاعات همواره نتایج مورد انتظار را به بار نمی آورند. این واقعیت به همراه گام های سریع تغییر در منسوخ شدن فناوری اطلاعات در ابعاد سخت افزار و سكوهای نرم-افزاری، مدیران سازمان ها را وادار می كند تا برنامه ریزی بلندمدت در مدیریت فناوری اطلاعات را مورد توجه قرار دهند (قندهی ، 2004). مدیریت فناوری اطلاعات به معنی توانایی مدیریت برای كنترل، نگهداری و استفاده بهینه از هر كدام از سه جزء بالاست. این كار معمولاً به كمك مهندسین نرم افزار صورت می پذیرد.

 

فرایندهای كسب اطلاعات: داده ها مجموعه ای از واقعیت های مجزا درباره اتفاقات و حوادث هستند. تمام ارگان ها به داده ها احتیاج دارند و برخی صنایع به آن عمیقاً وابسته اند. حفظ و ضبط مدیریت داده ها، لازمه موفقیت آنهاست. داده فقط می گوید، چه اتفاقی افتاده است و هیچ قضاوت یا توضیحی ارائه نمی‌کند. اما اطلاعات، پیغام هایی معمولاً به صورت یك مدرك كاغذی و یا صوتی و تصویری هستند، بر خلاف داده، اطلاعات معنی دارد و در واقع، این داده است كه به اطلاعات تبدیل می شود، وقتی كه معنی و مفهوم‌دار شود. دانش مخلوطی از تجارب، كمیت ها و اطلاعات با رفتاری منظم است كه قالبی برای ارزیابی و یكپارچه كردن و هماهنگ سازی تجارب و اطلاعات ایجاد می كند. دانش یك گام از اطلاعات جلوتر است. به طور قطع، داده ها چه خواسته و چه ناخواسته، در اطراف ما وجود دارند. هنر مدیریت آن است كه داده‌های مورد نیاز را با مفهوم-دار كردن، به اطلاعات تبدیل كند. فرآیندهای كسب اطلاعات نیز همانند فرایندهای كسب دانش عبارتند از: در اختیار گرفتن، ذخیره سازی، پردازش، انتقال و تسهیم.

 

 

 

ظهور 

در سال 1979، حسابدار سوئدی به نام كارل اریك سیوبی[1] كه بعدها به عنوان یكی از بنیانگذاران علم مدیریت دانش معرفی شد، با پرسشی بزرگ روبرو گردید. دفاتر حسابداری (ارزش دفتری) یكی از شعبه‌های معروف سازمانی كه او در آنجا كار می­كرد، تنها یك كرون ارزش نشان می­داد. در حالی كه ارزش واقعی سازمان، به مراتب بیشتر از این‌ها بود. در این هنگام، وی متوجه شد كه ترازنامه مالی شركت او تنها ارزش دارایی فیزیكی آن را كه شامل چند میز و ماشین تحریر بود نمایش می­دهد و ارزش واقعی سازمان وابسته به شایستگی كاركنان سازمان و چیزی را كه جمع كارمندان سازمان به عنوان یك فكر و مغز جمعی تشكیل می­دادند، وابسته است.

سیوبی و دیگران، این یافته را به نام “دارایی فكری” و “دارایی ناملموس” معرفی كرد و آن را در كنار دارایی­های ملموس قرار داد. به این ترتیب، تعداد نوشته ­ها، سمینارها و … در این زمینه رشد كرد و موضوع به طور جدی در دستور كار دانشمندان علم مدیریت و مدیران سازمان­های بزرگ قرار گرفت.

در جدول زیر فهرست نخستین حركت­ها و وقایع مهم در رابطه با مدیریت دانش، ارائه می­شود.

 

جدول 2-2: نخستین تلاش­ها در راستای مدیریت دانش

سال

طرح كننده

رویداد

1986

سیوبی / كونراد

ترازنامه نامشهود

1986

كارل ویگ

ابداع مفهوم مدیریت دانش

1989

شركت­های مشاور مدیریتی بزرگ

شروع تلاش­های درونی برای اداره رسمی دانش

1989

ارزش واترهاوس

یكی از پیشروها برای تكمیل مدیریت دانش در استراتژی تجاری­اش

1991

بازبینی تجاری هاروارد (نوناكا و تاكوچی)

یكی از نخستین مقالات منتشر شده در مورد مدیریت دانش

1991

تام استوارت

اهمیت به سرمایه فكری

1993

كارل ویگ

یكی از نخستین كتاب­های منتشر شده در مورد مدیریت دانش (اساس مدیریت دانش)

1994

پیتر دراكر

منبع دانش

1994

شبكه ارتباطی دانش مدیریت

نخستین كنفرانس مدیریت دانش

 

1994

شركت بزرگ مشاوره

پیشرویی كه سرویس­های دانش مدیریت را به مشتری­ها پیشنهاد كرد

1995

استنفورد پال رومر

دانش به عنوان منبع بی­پایان

1995

نوناكا و تاكوچی

كتاب شركت دانش آفرین

1995

دروتی لئونارد بارتون

كتاب سرچشمه­های دانش

1996

انواع شركت­ها و شغل­ها

انفجار پر سر و صدای الحاق­ها و فعالیت­ها

 

 
 واتسون[2] (2002) در کتاب خود به سه مرحله مشخص در تمدن بشری و چهارمین مرحله­ای که اخیراً مطرح شده است، اشاره می­کند که عبارتند از عصر کشاورزی، عصر صنعت و عصر اطلاعات که در اواخر قرن بیستم آغاز شد. وی پیش­بینی می­نماید که قرن بیست­و­یکم شاهد توسعه جوامع بر مبنای ایده­ها و خلاقیت باشد (واتسون، 2002). نخستین بار در سال 1986 کارل ویگ در کتاب خود از مدیریت دانش نام برد، اما قبل از وی پیتر دراکر، تافلر و سایرین نیز به طور ضمنی ظهور این پدیده را بشارت داده ­بودند (ویگ[3],1997).

[1]. Karl-Erik Sievby

[2]. Watson R T.

[3] . Wiig K M

 

 

 

فهرست مطالب

2-1-مقدمه 10

2-2- مدیریت دانش 10

2-4-مدیریت دانش چیست؟ 26

2-4-1-انتقادات وارد بر مدیریت دانش 27

2-4-2- تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش 29

2-4-3- تكامل مدیریت دانش 31

2-4-4- ظهور مدیریت دانش 32

2-4-5-فرآیند تكامل مدیریت دانش 33

2-4-6-چرخه مدیریت دانش 37

2-4-6-1-تولید دانش 37

2-4-6-2-جمع‏آوری دانش 42

2-4-6-3- الگوبرداری 44

2-4-6-4- دسته‏بندی دانش 46

2-4-6-5- ذخیره دانش 46

2-4-6-6- انتشار دانش 50

2-4-6-7- بکارگیری دانش 54

2-4-6-8- یکپارچگی دانش 54

2-6- زیرساخت‌های مدیریت دانش 77

2-6-1-عامل فنی (فناوری اطلاعات) 78

2-6-2- عامل فرهنگ سازمانی 80

2-6-3- حمایت مدیریت 82

2-6-4-حس تعلق سازمانی 83

2-6-5- مشاركت در تصمیم گیری 83

2-6-6- عامل مدیریتی 83

2-6-7- فناوری‌های مدیریت دانش 84

2-6-8- مدیریت محتوا 85

2-6-9- طبقه بندی دانش 87

2-6-10- گروه افزار 87

2-6-11- گروه های تسهیم تجربه آن لاین 89

2-6-12- پورتال های سازمانی 90

2-6-13- تحلیل و طراحی شبكه اجتماعی(اس. ان. ای) 92

2-6-14- یادگیری الكترونیك 93

2-6-15- داستان گویی و حكایات 94

2-6-16- ابزارهای بی سیم برای انتقال دانش 94

2-6-17- سیستمهای مدیریت نوآوری و ایده 95

2-6-18- تركیب ابزارها و فناوری های مدیریت دانش 96

2-6-18- سیستم‌های خبره 98

 

منابع و ماخذ

 

پرسشنامه بررسی عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت بر طرح های تبلیغاتی موثر در سازمان های تبلیغاتی ایران

پرسشنامه بررسی عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت بر طرح های تبلیغاتی موثر در سازمان های تبلیغاتی ایران پرسشنامه عوامل بازدارنده پرسشنامه عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت پرسشنامه طرح های تبلیغاتی موثر رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل…

صورتهای مالی و انواع متفاوتی از روشهای حسابداری مالی و صنعتی شرکت

صورتهای مالی و انواع متفاوتی از روشهای حسابداری مالی و صنعتی شرکت دانلود پروژه مالی صنایع کاغذ سازی سیستم حقوق و دستمزد دانلود پروژه مالی صنایع کاغذ سازی نوظهور دانلود پروژه مالی رشته حسابداری صورتهای مالی و انواع متفاوتی از…

خرید، اعتبار و آثار دین در نظام بانکی در فقه و حقوق

خرید، اعتبار و آثار دین در نظام بانکی در فقه و حقوق خرید دین در فقه پایان نامه خرید دین خرید دین در حقوق بانکی ایران بررسی خرید دین در فقه امامیه خرید دین در بانکداری اسلامی خرید دین در…

حل عددی جریان جابه جایی طبیعی گذرا اطراف کره با روش DQ-IDQ

حل عددی جریان جابه جایی طبیعی گذرا اطراف کره با روش DQ-IDQ روش DQIDQ جابجایی آزاد گذرا انتقال حرارت جابجایی آزاد مربعات دیفرانسیل مربعات دیفرانسیل تکه ای حل عددی جریان جابه جایی آزاد جریان های گذرا اطراف کره بررسی جریان…

پرسشنامه ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه

پرسشنامه ارائه الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد پرسنل دانشگاه پرسشنامه ارزیابی عملکرد پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان پرسشنامه معیارهای ارزیابی عملکرد پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان پرسشنامه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه…

امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی

امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی بودجه ریزی عملیاتی بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه سیستم های بهایابی بر مبنای فعالیت به کارگیری بودجه ریزی بر مبنای فعالیت اجرای بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل…

بررسی ماده 613 ق.م.ا و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه به مصادیق

بررسی ماده 613 ق.م.ا و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه به مصادیق ماده 613 قما عوامل موثر قتل در حقوق ایران قانون مجازات اسلامی بررسی ماده 613 قما و مسئله مجازات مندرج در این ماده با توجه…

بررسی و مقایسه مدل های مختلف و رایج فرهنگ سازمانی

بررسی و مقایسه مدل های مختلف و رایج فرهنگ سازمانی مدل های فرهنگ سازمانی رابینز مدل های فرهنگ سازمانی انواع مدل های فرهنگ سازمانی مدل های مختلف فرهنگ سازمانی مقایسه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های رایج فرهنگ سازمانی رویکردها…

پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری

پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روشهای مبتنی بر رویدادها و رفتارها در حسابداری روش پردازش اطلاعات به وسیله انسان روشهای…

  • نظریات متفاوت در راستای تبیین اشتغال زنان
  • نظریات متفاوت در راستای تبیین اشتغال زنان اشتغال زنان حقوق زنان نظریات تبیین اشتغال زنان دانلود پایان نامه اشتغال زنان دانلود پایان نامه نظریات تبیین اشتغال زنان نظریات متفاوت در راستای تبیین اشتغال زنان چالشهای نظری اشتغال زنان رفتن به…

  • کتاب مدل سازی و ارزیابی سیستم های کامپیوتری دکتر محمد جعفر تارخ
  • کتاب مدل سازی و ارزیابی سیستم های کامپیوتری دکتر محمد جعفر تارخ کتاب مدل سازی و ارزیابی سیستم های کامپیوتری دکتر محمد جعفر تارخ رفتن به سایت اصلی کتاب مدل سازی و ارزیابی سیستم های کامپیوتری دکتر محمد جعفر تارخ…

  • بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی
  • بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی نیروی انسانی ترکیب نیروی انسانی روند تولید نیروی انسانی دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان نامه ترکیب نیروی انسانی بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 2
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 2 مبانی نظری  مدیریت منابع انسانی ادبیات و مبانی نظری  مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق  مدیریت منابع انسانی دانلود پیشینه تحقیق  مدیریت منابع انسانی دانلود مبانی نظری  مدیریت منابع انسانی فصل دوم…

  • پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف
  • پروژه تحقیقاتی مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف مدیریت استراتژیك منابع انسانی كارایی و تاثیر گذاری مدیریت استراتژیك منابع انسانی مدیریت جهانی دانش رشد و توسعه سازمانها مدیریت استراتژیك منابع انسانی در سازمان الف رفتن به سایت اصلی پروژه…

  • پاورپوینت آشنایی با اصطلاحات اينكوترمز
  • پاورپوینت آشنایی با اصطلاحات اينكوترمز پاورپوینت آشنایی با اصطلاحات اينكوترمز آشنايي با اينكوترمز دسته‌بندي اصطلاحات اينكوترمز تحويل كالا در محل كار تحويل كالا در محل مقرر به حمل كننده (FCA) تحويل كالا در كنار كشتي (FAS) تحويل كالا روي عرشه…

  • گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با عنوان گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره كارشناسی با كار عملی در محیط كارآموزی
  • گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با عنوان گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره كارشناسی با كار عملی در محیط كارآموزی محیط كارآموزی نظام برنامه ریزی اصل 44 قانون اساسی نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانلود گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با…

  • رویکردهای انتخاب مخاطب در رادیو با تاکید بر خلاقیت در ساخت برنامه های آن
  • رویکردهای انتخاب مخاطب در رادیو با تاکید بر خلاقیت در ساخت برنامه های آن برنامه سازی خلاق در رادیو اصول برنامه سازی خلاق در رادیو شناسایی ابعاد برنامه سازی خلاق در رادیو شناسایی مولفه های برنامه سازی خلاق در رادیو…

  • اصول عام و خاص اشتغال زنان در ایران و قوانین بین المللی
  • اصول عام و خاص اشتغال زنان در ایران و قوانین بین المللی اشتغال زنان حق اشتغال زنان حق اشتغال زنان در ایران کنوانسیون رفع تبعیض عیله زنان حق اشتغال زنان در قوانین بین المللی حق اشتغال زنان در كنوانسیون CEDAW…

  • پاورپوینت کنترل فساد اداری
  • پاورپوینت کنترل فساد اداری پاورپوینت کنترل فساد اداری کنترل فساد اداری در بخش دولتی انواع فساد اداری فساد اداری جزئی فساد اداری کلان انواع فساد اداری از دیدگاه هیدن همیر هزینه های فساد اداری اهمیت پیشگیری از فساد اداری محورهای…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل موثر بر بحران های بانکی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل موثر بر بحران های بانکی مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی دانلود مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی ادبیات نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی…

  • مدل مفهومی ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP
  • مدل مفهومی ارزیابی آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان مدل پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان ارائه مدل عوامل کلیدی موفقیت erp ارائه مدل عوامل موفقیت پیاده سازی ERP ارائه مدلی…

  • پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع کاربرد مدیریت برمبنای فعالیت در مؤسسات خدماتی
  • پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع کاربرد مدیریت برمبنای فعالیت در مؤسسات خدماتی پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی و صوفی با موضوع کاربرد مدیریت برمبنای فعالیت درمؤسسات خدماتی پاورپوینت فصل پنجم…

  • مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP
  • مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP مبانی نظری پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی ERP ادبیات نظری پیاده سازی ERP فصل دوم پایان نامه پیاده سازی ERP مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان منطقه برق خیام استان تهران
  • گزارش کارآموزی رشته برق و الکترونیک با عنوان منطقه برق خیام استان تهران دانلود گزارش کارآموزی دانلود کارآموزی رشته برق دانلود گزارش کارآموزی رشته برق دانلود گزارش کارآموزی منطقه برق خیام استان تهران رفتن به سایت اصلی گزارش کارآموزی رشته…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پدیده تراوش در بدنه سد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پدیده تراوش در بدنه سد مبانی نظری پدیده تراوش در بدنه سد دانلود مبانی نظری پدیده تراوش در بدنه سد پیشینه تحقیق پدیده تراوش در بدنه سد ادبیات نظری پدیده تراوش در بدنه سد فصل…

  • پروتئینهای محرک و حرکت
  • پروتئینهای محرک و حرکت پروتئینهای محرک و حرکت رفتن به سایت اصلی نمونه مقاله ترجمه شده پروتئین¬های محرک و حرکت اسکلت سلولی به شکل یک داربست است، که در طول آن پروتئین¬های محرک می توانند حرکت کنند. این پروتئین¬ها، انرژی…

  • جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی )
  • جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی ) جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته رفتن به سایت اصلی جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی ) به تعداد 108 صفحه…

  • مقاله الکترونیک مولکولی
  • مقاله الکترونیک مولکولی تک مولکول الکترونیک مولکولی ساخت ترانزیستور سوئیچ های مولکولی گیت های منطقی مولکول مفهوم الکترونیک تک مولکولی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي)
  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 (ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي) دانلود رایگان پاورپوینت ذخاير، بدهيهاي احتمالي و داراييهاي احتمالي پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 4 استاندارد حسابداري…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *