مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

 

 

 

 

چکیده:
ارزیابی شرط لازم مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی نمود نمی توان آن را مدیریت کرد. سرمایه گذاری و مدیریت روی دارایی های نامشهود در بالندگی و شکل گیری سازمانهای مشتری مدار و پاسخگو منجر به تولید خدمات ارزان و بالا رفتن سطح رضایتمندی جامعه هدف می گردد. امروزه دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد سنتی و صنعتی موفقیت سازمان را سنجید. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر آن می‎باشد. بانک ملت استان گیلان نیز، در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه برتر نیاز به استقرار یک مدل جهت ارزیابی عملکرد خویش دارد تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید.

 

 

به همین منظور در این تحقیق، بررسی نقش ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان با استفاده از کارت امتیازی متوازن  مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تحقیق ابتدا با مقایسه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل کارت امتیازی متوازن به این سوال پاسخ می‌دهد که کدام یک از مدل‌های اندازه گیری عملکرد را جهت ارزیابی عملکرد بانک ملت استان گیلان باید انتخاب کرد و توسعه داد؟

 

اين تحقيق از نظر هدف کاربردي است و از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه بوده است. کارکنان بانک ملت استان گیلان که تعداد آنها 750 نفر بود به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه گیری در این پژوهش روش تصادفی ساده بوده است. تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. آزمون تی تست برای بررسی فرضیه ها و آزمون فریدمن برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می‎دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شده است.

 

 

 

واژه‌هاي كليدي:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (شاخص های چهارگانه BSC)، دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود

 

 

 

  مقدمه
در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش فعالیت ارزش آفرین سازمان‌ها متکی به دارایی‌های مشهود آن‌ها نیست. امروزه دانش و قابلیت کارکنان روابط با مشتریان و تأمین کنندگان کیفیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی‌اند و توانمندی سازمان‌ها در به کار گیری این دارایی‌های نامشهود قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ها را رقم می‌زند و ارزیابی‌های مبتنی بر سنجه‌های مالی توانایی ارزیابی این دارایی‌های نامشهود و انعکاس تأثیر آن‌ها بر موفقیت سازمان‌ها را ندارند. در اوایل دهه 1990 روش ارزیابی متوازن توسط چند تن از محققین به دنیا معرفی شد. این روش معتقد بود که ارزیابی عملکرد نبایستی تنها به سنجه‌های (مالی) متکی باشد بلکه عملکرد را باید از منظر‌های مهم دیگری همچون منظر (مشتری) (فرایندهای داخلی) و (یادگیری و رشد) نیز مورد ارزیابی قرار داد. (كاپلان، نورتون، 1386: 1).

 

 

 

1-2- بیان مسأله
در اوایل دهه 1990موسسه نولان نورتون بازوی تحقیقاتی شرکت کی پی ام جی تحقیقی را با عنوان(( اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده)) به عهده گرفت. در این پژوهش روشی به منظور اندازه گیری عملکرد به نام کارت امتیازی متوازن ارائه شد. کارت امتیازی متوازن چارچوبی مفهومی دارد که اهداف راهبردی سازمان را به شاخص های قابل سنجش تبدیل کرده و توزیع متعادلی میان حوزه های حیاتی سازمان برقرارمی کند و امروزه نه تنها بعنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد بلکه بعنوان ابزاری به منظور مدیریت راهبردی و تبدیل چشم انداز به مجموعه ای شفاف و واضح از اهداف نیز استفاده می شود.

 

این روش که تلاش شد ضعف سیستم های اندازه گیری عملکرد سنتی در ارتباط با خلق ارزش از دارایی های نامشهود پوشانده شود بعنوان سیستم ارزیابی عملکردعلاوه بر ارزیابی مالی عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ارزیابی می کند. مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل می‌باشد، كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.

 

زیگنفوس(2000) استفاده از کارت امتیازی متوازن را به منظور انتخاب شاخص های عملکرد در حوزه بازرسی ممیزی داخلی نشان داد. کالن وهمکاران (2003) استفاده از کارت امتیازی متوازن را برای تقویت مدیریت عملکرد پیشنهاد دادند. لانکویست(2002) کارت امتیازی متوازن را یکی از معروف ترین سیستم های اندازه گیری و سنجش عملکرد در آمریکا و اروپا تلقی کرد. چن و همکاران (2006) با استفاده از کارت امتیازی متوازن به ارزیابی عملکرد دانشگاه تکنولوژی چین پرداختند. چرا که بیان داشتند صاحب نظرانی همچون ( بروان.دلوین.رولستاداس واندرسون). کارت امتیازی متوازن را بعنوان یکی از سیستم های مدرن اندازه گیری معرفی کردند.

 

 

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید بطور مداوم در تلاش برای بهبود تولید ارائه خدمات و فرآیندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی خواستار محصولی با کیفیت  و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرآیندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیات درونی یک سازمان و بازخور مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است. با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل  اثر گذار بر سازمانها سیستم های ارزیابی عملکرد می توانند موثر واقع شوند که بطور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی. معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار روبرو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب وکار را متاثر می سازد عبارتند از: اتکا بر معیار های مالی سنتی، افزایش    دارایی های نامشهود، خطر از دست دان شهرت و اجرای استراتژی.

 

اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن بصورت گروهی را آغاز کردند شیوه ارزیابی درآن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک.نئوکلاسیک….) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است. در ایران نیز ارزیابی بصورت کلاسیک در اواخر قرن هفتم هجری توسط خواجه رشیدالدین فضل الله مطرح شده که در سال 1349 برای اولین بار در کشور مقرر گردید که سازمانهای دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امورمورد ارزیابی قرار گیرند. در دوران عصرصنعتی تمام رویکردهایی که در زمینه ارزیابی عملکرد در بانکها وجود داشت بر مبنای  شاخص های مالی (دارایی های مشهود) بود که امروزه سیستم سنجش سنتی عملکرد خوانده می شود. در اواخر قرن بیستم با فرا رسیدن عصر اطلاعات سازمانها مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی  (دارایی های نامشهود) دیدند و شاخص های عملکرد سنتی را مورد انتقاد قرار دادند. بر این اساس مدل های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شد که از آن جمله می توان  به سینک و تاتل. ماتریس عملکرد و مدل هرم عملکرد اشاره کرد. مدل های ارائه شده هر چند به اندازه گیری ابعاد مالی و غیر مالی توجه دارند، در ارائه سنجه های مورد نظر در چارچوب متوازن و متعادل ناموفق هستند. این عدم تعادل سبب می شود تا سنجه ها نتوانند تصویر مناسب و صحیحی از عملکرد سازمان ارائه دهند.

 

بانک ملت نیز برای اندازه گیری و بهبود عملکرد فعالیت های مختلفی را بکار می گیرد. در حالیکه ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت بر مبنای شاخص های مالی (دارایی های مشهود) انجام می گردید و حتی درجه بندی شعب به درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار برحسب ابعاد مالی شعب صورت می گردید. بنابراین با توجه به اینکه سازمانها امروزه مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی (دارایی های نامشهود) ایجاد می نمایند. بنابراین بانک ملت نیز جهت بدست آوردن سهم بازار، بهبود عملکرد، حاکمیت ضابطه شایستگی و ایجاد فضای مناسب در اجرای اثر بخشی وظایف شعب و نیل به اهداف سازمانی که مجموعه این فعالیتها، عملکرد بانک را بهبود بخشیده و موفقیت و پیشرفت آن را تسهیل می کند، نیاز  به یک سیستم سنجش عملکرد فراگیر دارد که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به ضعف سیستم فعلی اندازه گیری عملکرد بسیاری از سازمانهای پیشرو به طراحی و استقرار سیستم های جامع تری که وظایف سازمانی را با اهداف استراتژیک پیوند داده و با ارائه مجموعه متوازنی از شاخص های مالی و غیر مالی فعالیت های سازمان را به سمت خواست و نیاز مشتریان هدایت کنند پرداختند. روش جدیدی که این گونه شرکت ها برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های خود به کار گرفته اند ارزیابی متوازن است(پنی، 2008: 1).

 

 

با توجه به مطالب بیان شده سوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان می شود که :   نقش نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن در سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

 

بخش اول : ارزیابی عملکرد2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21

 

بخش دوم: کارت امتیازی متوازن2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن    24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول    26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    33
2-2-5-  ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد    35
2-2-6- مدل های ارزيابی عملكرد    35
2-2-6-1- مدل سينك و تاتل (1989)    36
2-2-6-2- ماتريس عملكرد (1989)    37
2-2-6-3-  تحليل ذينفعان (2001)    38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استيپل (2000)    39
2-2-6-5- الگوی فيشر برای ارزيابی عملكرد    40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    40
2-2-6-7- مدل دمينگ     41
2-2-6-8- مدل مالكولم بالدريج    42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    42
2-2-7- كارت امتيازی متوازن مدلهای ارزيابی متوازن عملكرد    43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    44
2-2-8-1- دلايل انتخاب کارت امتيازی متوازن    44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     49
2-2-10-1- منظر مالی    50
     2-2-10-2-منظر مشتری    54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد    63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن    70
2-2-12-1- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    71
2-2-12-3-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    71
2-2-12-4- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    71
2-2-13- اساس موفقیت    72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد    72
2-2-13-2- مدیریت پروژه    72

 

بخش سوم : پیشینه تحقیق 2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها:     75
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد)     75
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان     76
2-3-4- رسالت بانک ملت    77
2-3-5-  چشم انداز- ارزشها    78
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف     78
2-3-7-  فرصتها و تهدیدها     79
2-3-8- ذی نفعان       80
2-3-8 – پژوهش های داخلی    81
2-3-9-  تحقیقات خارجی    83

منابع و ماخذ     

 

 

پرسشنامه شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

پرسشنامه شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی مدل SWOT پرسشنامه مدل achieve پرسشنامه بهره وری هرسی و…

بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری

بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری جامعه شناختی مدیریت شهری ‌طراحی شهری مدیریت ارتباطات اجتماعی فعالیتهای اجتماعی شهرداری بررسی جامعه شناختی نگرش شهروندان نسبت به فعالیتهای اجتماعی شهرداری دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی…

پاورپوینت بتن، آلایندگی محیط زیست و توسعه پایدار

پاورپوینت بتن، آلایندگی محیط زیست و توسعه پایدار پاورپوینت بتن،آلایندگی محیط زیست و توسعه پایدار تعریفی از بتن وتوسعه پایدار بتن وآلایندگی محیط زیست مزایای استفاده از بتن منافع زیست محیطی بتن بازیافت بتن بازیافت بتن با رعدو برق بازیافت…

جزوه بیماری شناسی گیاهی

جزوه بیماری شناسی گیاهی جزوه بیماری شناسی گیاهی رفتن به سایت اصلی جزوه بیماری شناسی گیاهی 112 صفحه pdf بحث با مباحث زیر شروع می شود اهمیت بیماری های گیاهی تاریخچه بیماریهای گیاهی طبقه بندی بیماریهای گیاهی . . بحث در…

پاورپوینت آشنایی با تأمين منابع مالي و سرمايه

پاورپوینت آشنایی با تأمين منابع مالي و سرمايه پاورپوینتآشنایی با تأمين منابع مالي و سرمايه تحقیق تأمين منابع مالي و سرمايه سرمايه گذاري وتامين مالي سرمایه درگردش منابع مالی اطلاعات لازم برای وام دهنده منابع تامين سرمايه روشهاي تامين سرمايه…

پروپوزال بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان

پروپوزال بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم…

پاورپوینت استفاده از رویکرد زنجیره ارزش در بررسی عوامل داخلی ماتریس IFE

پاورپوینت استفاده از رویکرد زنجیره ارزش در بررسی عوامل داخلی ماتریس IFE دانلود پاورپوینت استفاده از رویکرد زنجیره ارزش در بررسی عوامل داخلی ماتریسIFE رویکرد زنجیره ارزش دربررسی عوامل داخلی استفاده از رویکرد زنجیره ارزش دربررسی عوامل داخلی ماتریس ارزیابی…

روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی دادوستد كالا تجارت بین الملی وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه فایل…

استقرار و پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی با مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM

استقرار و پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی با مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM…

  • ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها
  • ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های…

  • پروپوزال ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند
  • پروپوزال ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پروپوزال تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه…

  • خط و پیدایش الفبا
  • خط و پیدایش الفبا تاریخچه ی خط و پیدایش الفبا نوشتار به مثابه تصویر تایپو گرافی چیست؟ سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته ادبیات fileina فروشگاه ساز…

  • تبیین مفهوم و ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و بررسی ارکان آن
  • تبیین مفهوم و ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و بررسی ارکان آن پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست مفهوم قرارداد اختیار معامله پیشینه قرارداد اختیار معامله در ایران پیشینه قرارداد اختیار معامله در…

  • جزوه موازنه جرم و انرژی
  • جزوه موازنه جرم و انرژی جزوه موازنه جرم و انرژی نوشته دیوید هیمل بلاو ترجمه دکتر مرتضی سهرابی رفتن به سایت اصلی جزوه موازنه جرم و انرژی به تعداد 162 صفحه pdf     عناوین مطالب : فصل اول :…

  • مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش
  • مبانی نظری و پیشینه رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش رضایت شغلی تعارض نقش ابهام نقش مبانی نظری رضایت شغلی مبانی نظری ابهام نقش مبانی نظری تعارض نقش مبانی نظری رضایت شغلی و ابهام و تعارض نقش پیشینه رضایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی مبانی نظری فناوری رسانه های اجتماعی پیشینه فناوری رسانه های اجتماعی دانلود مبانی نظری فناوری رسانه های اجتماعی پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی فصل دوم پایان نامه فناوری رسانه های…

  • پرسشنامه سیستم های اطلاعات مدیریت
  • پرسشنامه سیستم های اطلاعات مدیریت پرسشنامه سیستم های اطلاعات مدیریت آلفای کرونباخ رفتن به سایت اصلی پرسشنامه سیستم اطلاعات مدیریت شامل 17 سوال است که با هدف بررسی و ارزیابی سیستم  به کار رفته در اطلاعات مدیریت تهیه و تنظیم…

  • بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی در شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایر
  • بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی در شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایر بررسی نارساییهای حسابداری صنعتی شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حسابداری هزینه یابی حسابداری صنعتی سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت چسبندگی هزینه محركهای هزینه…

  • بررسی کلی مقررات مرور زمان
  • بررسی کلی مقررات مرور زمان انواع مرور زمان مرور زمان چیست آثار مرور زمان احکام مرور زمان مرور زمان کیفری احكام‌ و مقررات‌ مرور زمان‌ كیفری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری دانلود…

  • رابطه فقه و مصلحت
  • رابطه فقه و مصلحت دانلود مقاله مصلحت حکم حکومتی مصالح مرسله جعل احکام شرع ابزار مدیریت جامعه دانلود مقاله رابطه فقه و مصلحت دانلود مقالات رشته فقه و معارف اسلامی دانلود مقالات فقه و معارف اسلامی رفتن به سایت اصلی…

  • بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها
  • بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها بناهای تاریخی در ایران دوره های معماری در ایران مرمت بناهای تاریخی در ایران آسیبهای بناهای تاریخی در ایران مقاوم سازی بناهای تاریخی بناهای تاریخی در ایران…

  • پروپوزال بررسی تاثیر میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی
  • پروپوزال بررسی تاثیر میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی فناوری اطلاعات ساختار سازمانی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی پروپوزال تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت بیمه استفاده از فناوری اطلاعات…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن
  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد…

  • گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا
  • گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا گوشت گاو در رژیم غذایی آمریکا رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه آمریکاییها یک ملت خورنده گوشت گاو می باشند. در هر سال یک فرد به طور متوسط در این کشور 67.5 پوند گوشت…

  • ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت
  • ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان ارزیابی عملکرد شهرداری ها شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن کاربرد QFD در…

  • مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌
  • مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ جرایم مشمول مرور زمان مرور زمان در دعاوی حقوقی مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری مرور زمان در…

  • تعیین رضایت شغلی و نظریه های آن با تاکید بر پیشینه آن و فاکتورهای جنیفر
  • تعیین رضایت شغلی و نظریه های آن با تاکید بر پیشینه آن و فاکتورهای جنیفر تعیین رضایت شغلی سنجش رضایت شغلی نظریه‌های رضایت شغلی فاکتورهای رضایت شغلی از نگاه جنیفر تاریخچه مطالعات رضایت شغلی دانلود تحقیق رضایت شغلی پیامدهای رضایت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری شرکت مبانی نظری سرمایه فکری شرکت دانلود مبانی نظری سرمایه فکری شرکت پیشینه تحقیق سرمایه فکری شرکت ادبیات نظری سرمایه فکری شرکت فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری شرکت مبانی نظری و پیشینه…

  • ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی داده
  • ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی داده ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پایان نامه ارزیابی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *