مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی
پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis
مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت بازرگانی

ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه

 

 

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

مقدمه :
سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، 1387، ص 12). 

 

 

با ظهور عصر اطلاعات، ارزیابی عملکرد سازمان ها تنها با به کارگیری معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نمی باشد و سازمان ها نیازمند ارزیابی در کلیه ابعاد مالی و غیرمالی خود می باشند. لذا ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و بهره گیری از روش های ارزیابی عملکرد نوین اجتناب ناپذیر می باشد (صفری و مداح، 1382، ص 25).تاکنون ابزارهای مختلفی جهت پوشش به این خلأ ارائه شده است که مشهورترین آنها ابزاری با نام کارت امتیازی متوازن (BSC)  می باشد. روش ارزیابی عملکرد متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، علاوه بر ارزیابی مالی که متکی بر مقیاس های حسابداری سنتی می باشد، عملکرد سازمان را از کلیه ابعاد اعم از مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 

صنعت بیمه  از جمله صنایعی است که در اقتصاد جدید و تجارت داخلی و خارجی و نقش اساسی که در تولید ناخالص داخلی ایفا می کند، از اعتبار و اهمیّت بالایی برخوردار است. ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه علاوه بر مشخص کردن جایگاه کلی بنگاه در صنعت و بازار و آگاهی دادن به ذینفعان، باعث افزایش رقابت و پویایی صنعت و توسعه جامعه می گردد (حاجیانی، 1389، ص 77).شیوه های ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه شامل شیوه های مورد استفاده از سوی شرکت های بیمه در داخل سازمان جهت ارزیابی واحدها، شعب و نمایندگی های شرکت و شیوه هایی که از سوی عوامل بیرون سازمان اعمال می شود، می باشد. 

 

 

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مروری بر صنعت بیمه19
2-1-1- مقدمه.19
2-1-2- تعریف بیمه20
2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20
2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21
2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21
2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی.21
2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21
2-1-3- تارخچه بیمه22
2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان.22
2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران.25
2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی.27
2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28
2-1-4- انواع بیمه.29
2-1-4-1- بیمه های اجتماعی.29
2-1-4-2-  بیمه های بازرگانی.30
2-1-4-3- مقايسه بيمه های بازرگانی و اجتماعی.31
2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31
2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33
2-2-1- مقدمه33
2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34
2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34
2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران.35
2-2-3- تعریف اندازه گیری36
2-2-4- دلایل اندازه گیری36
2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36
2-2-6- انواع ارزیابی37
2-2-6-1-ارزيابي آينده نگر.37
2-2-6-2-ارزيابي گذشته نگر.37
2-2-7- مراحل ارزیابی.38
2-2-8- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد.39
2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40
2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41
2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42
2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42
2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد.43
2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45
2-2-15- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد.48
2-2-15-1-تعریف استاندارد48
2-2-15-2- تعریف شاخص48
2-2-15-3- انواع شاخص های عملکردی49
2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل.50
2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر.50
2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون.50
2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51
2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52
2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52
2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد.53
2-2-16- مدیریت عملکرد54
2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد.54
2-2-16-2- مزيّت هاي مديريت عملکرد.55
2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56
2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد.56
2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد.57
2-2-17- ديدگاه هاي سنتي و نوين درباره ارزيابي عملکرد59
2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد.60
2-2-17-2- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی61
2-3- مدل های ارزیابی عملکرد61
2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد.62
2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب62
2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد.64
2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی66
2-3-3-1-1- تاريخچه سيستم‎هاي ارزيابي مالي.66
2-3-3-1-2- تجزيه و تحليل صورت هاي مالي.67
2-3-3-1-3- انواع نسبت‎هاي مالي.70
2-3-3-1-3-1- نسبت‎هاي نقدينگي70
2-3-3-1-3-2- نسبت‎هاي فعاليت (کارآیی)72
2-3-3-1-3-3- نسبت‎هاي ساختار سرمايه (توانایی پردراخت بدهی ها)76
2-3-3-1-3-4- نسبت‎هاي سودآوري78
2-3-3-1-5- نسبت‎هاي مالي مربوط به سرمايه‎گذاري سهامداران (ارزش بازار)81
2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎هاي مالي84
2-3-3-2- مدل های ارزيابي بهره‎وري85
2-3-3-2-1- تاريخچه بهره‎وري.85
2-3-3-2-2- تعريف بهره‎وري86
2-3-3-2-3- انواع بهره‎وري86
2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وري88
2-3-3-2-5- مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري88
2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري.90
2-3-3-2-7- شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده90
2-3-3-2-8- روش سريع ارزيابي بهره‎وري.93
2-3-3-2-9- محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها95
2-3-3-3- مدل هاي اثربخشي سازماني97
2-3-3-3-1- رويكرد نيل به هدف.97
2-3-3-3-2- رويكرد سيستمي97
2-3-3-3-3- رويكرد عوامل استراتژيك.98
2-3-3-3-4- رويكرد ارزش‎هاي رقابتي98 
2-3-3-3-5- محدوديت مدل‎هاي ارزیابی اثربخشي سازماني.98
2-3-3-4- مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.99
2-3-3-4-1- مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA).99
2-3-3-4-2- مدل جايزه ملي دمينگ.102
2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج104
2-3-3-4-5- محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني.106
2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن107
2-4-1- مقدمه107
2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن.108
2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن.110
2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن111
2-4-5- کاربردهاي ارزيابي عملکرد متوازن113
2-4-6- گام هاي پياده سازي و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن115
2-4-7- سير تكاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن118
2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن123
2-4-9- محدوديت های مدل ارزيابي عملكرد متوازن124
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه.124
2-5-1- مقدمه.125
2-5-2- تعریف رتبه بندی125
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه.125
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی.126
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران126
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه128
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه.128
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران129
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران133
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه133
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي.134
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي135
2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه135
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق.149

2-7- مدل پیشنهادی تحقیق.152
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)152
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)153

منابع

 

 

 

فهرست جداول
جدول (1-1) مراحل کلی تحقیق.5
جدول (2-1) مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60
جدول (2-2) معیارهای مدل اروپایی کیفیت .101
جدول (2-3) معیارهای اساسی و زیر معیارهای مدل جایزه ملی مالکوم بالدریج .105
جدول (2-4) جمع بندی و مقایسة شاخص های تحقیق.150
جدول (2-5) مدل خرد تحقیق. 153
 

تحلیل و زبان شناسی جملات با مدل هلیدی

تحلیل و زبان شناسی جملات با مدل هلیدی مدل هلیدی تحلیل کلامی تحلیل جملات با مدل هلیدی زبان شناسی جملات با مدل هلیدی تحلیل و زبان شناسی جملات با مدل هلیدی دانلود مقالات ادبیات دانلود مقالات رشته ادبیات رفتن به…

پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی

پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی پاورپوینت آشنایی با انواع اتصالات در ساختمان های فلزی انواع اتصالات در ساختمان های فلزی تحقیق انواع اتصالات در ساختمان های فلزی مقاله انواع اتصالات در ساختمان های فلزی اتصالات ساده…

پروپوزال طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

پروپوزال طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه شاخص های…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده كودكان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده كودكان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها تربیت بزهكاری خانواده ارتکاب جرم كودكان خیابانی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و…

خشونت علیه زنان در ایران

خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران دانلود مقاله خشونت علیه زنان در ایران رفع خشونت علیه زنان رفتن به سایت اصلی خشونت علیه زنان در ایران   مقدمه خشونت علیه زنان تجلی نابرابری…

چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران

چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران مفهوم قضاء مسئولیت مدنی خسارت ناشی از آراء قضات موجبات مسئولیت مدنی قاضی دانلود مقاله چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران سیستم همکاری در فروش فایل…

تئوری و طراحی سازمان

تئوری و طراحی سازمان تئوری و طراحی سازمان سازماندهی و تشكیلات تئوری و طراحی ساختار سازمان ها و تئوری سازمان سیستم باز مدیریت استراتژیك و اثربخشی سازمان مدیریت استراتژیك ساختار و طراحی سازمان تكنولوژی تولید كالا،خدمات و اطلاعات تكنولوژی تولید…

انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار

انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار دیوان شهریار جایگاه تنهایی در عرفان تنهایی و انزوا طلبی شهریار دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار دانلود پایان نامه…

پرسشنامه میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

پرسشنامه میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان محاسبه تعداد مقایسات زوجی پرسشنامه AHP نمونه پرسشنامه AHP پرسشنامه مقایسات زوجی نمونه پرسشنامه مقایسات زوجی پرسشنامه استاندارد ahp پرسشنامه اثربخشی مدیریت دانش پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت دانش پرسشنامه سنجش اثربخشی مدیریت…

  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات
  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای امنیت اطلاعات پاورپوینت کنترل در…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ادبیات نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری فصل…

  • روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران
  • روش بهینه انتخاب مته برای حفاری های نفت و گاز ایران انتخاب مته روش انرژی ویژه عوامل ژئومکانیکی روش مقاومت حفاری مقاومت فشاری تک محوره روش هزینه حفاری واحد طول روش بهینه انتخاب مته حفاری های نفت و گاز ایران…

  • رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین
  • رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین پایان نامه زنجیره تامین پایان نامه برنامه ریزی منابع سازمان رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین ارتباط برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی…

  • پروژه رشته معماری با عنوان روند طراحی معماری یک مدرسه 250 نفره
  • پروژه رشته معماری با عنوان روند طراحی معماری یک مدرسه 250 نفره طراحی نما مدرسه پلان طبقات مدرسه تحلیل سایت مدرسه طراحی سکشن مدرسه طراحی سایت پلان مدرسه طراحی معماری یک کلاس درس پویا دانلود پروژه رشته معماری با عنوان…

  • پایان نامه کشاورزی با عنوان تولید سیب زمینی در زمان طولانی
  • پایان نامه کشاورزی با عنوان تولید سیب زمینی در زمان طولانی سیب زمینی تولید سیب زمینی تولید سیب زمینی در زمان طولانی دانلود پایان نامه تولید سیب زمینی تأثیرات آهك بر تولید سیب زمینی تأثیرات آبیاری قطره ای بر تولید…

  • ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک
  • ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پایان نامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پایان نامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی…

  • پاورپوینت آشنایی با توربین انبساطی و کاربرد آن‌ در نیروگاه‌های تولید برق
  • پاورپوینت آشنایی با توربین انبساطی و کاربرد آن‌ در نیروگاه‌های تولید برق پاورپوینت آشنایی با توربین انبساطی و کاربرد آن‌ در نیروگاه‌های تولید برق آشنایی با توربین انبساطی مزایای استفاده از توربین انبساطی انواع توربین‌های انبساطی نیروگاه‌های توربین‌های انبساطی در…

  • پاسخنامه تشریحی و مستند از روی منابع اصلی سوالات آزمون ورودی دکتری (P.H.D) رشته برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد
  • پاسخنامه تشریحی و مستند از روی منابع اصلی سوالات آزمون ورودی دکتری (P.H.D) رشته برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد سوالات آزمون ورودی دوره دکتری برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی پاسخنامه…

  • بررسی ارزیابی عملكرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی
  • بررسی ارزیابی عملكرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی مدل EFQM دانلود پایان نامه ارزیابی عملكرد سازمانی دانشگاه های علوم پزشکی دانلود پایان نامه تعالی سازمانی دانشگاه های علوم پزشکی دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان…

  • پاورپوینت امضای دیجیتال، فناوری نوین امنیت اطلاعات در فرایند های کسب و کار
  • پاورپوینت امضای دیجیتال، فناوری نوین امنیت اطلاعات در فرایند های کسب و کار پاورپوینت امضای دیجیتال، فناوری نوین امنیت اطلاعات در فرایند های کسب و کار پاورپوینت امضای دیجیتال تحقیق امضای دیجیتال مقاله امضای دیجیتال الزامات و مفاهیم امنیتی در…

  • مبانی نظری تاثیر عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر بروز فساد اداری
  • مبانی نظری تاثیر عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر بروز فساد اداری مولفه های فساد اداری آسیب شناسی فساد اداری در ایران عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری فساد اداری سازمانهای دولتی فساد اداری در…

  • پاورپوینت گروه های سازمانی
  • پاورپوینت گروه های سازمانی پاورپوینت گروه های سازمانی گروه های سازمانی تعریف گروه ویژگی های ساختاری گروه ویژگی های کارکردی گروه رابطه میان انسجام گروه، هنجارهای عملکرد در گروه و بهره وری گروه انواع گروه و اهداف آن دلایل تشکیل…

  • پاورپوینت مذاکرات تجاری و قرارداد
  • پاورپوینت مذاکرات تجاری و قرارداد پاورپوینت مذاکرات تجاری و قرارداد مفهوم مذاكره مهارتهاي مذاكره مراحل مذاكره كسب آمادگي در مذاكرات ارزيابي طرف مقابل قرارداد و مفاد آن نکات مهم در عقد قرارداد خريد قرارداد و مفاد آن پيگيري قرارداد رفتن…

  • رابطه بین الگوی تکراری هندسی منبرهای چوبی با مفاهیم سمبلیک در هنر اسلامی
  • رابطه بین الگوی تکراری هندسی منبرهای چوبی با مفاهیم سمبلیک در هنر اسلامی بررسی هندسی نقوش بررسی نقوش منبر مساجد اصفهان بررسی نقوش هندسی منبرهای تاریخی بررسی نقوش اسلامی منبرهای مساجد اصفهان دسته بندی و گونه شناسی نقوش منبر مسجد…

  • بررسی پروسه دموكراتیك شدن در زمینه بین الملل در سالهای 1997 تا 2005
  • بررسی پروسه دموكراتیك شدن در زمینه بین الملل در سالهای 1997 تا 2005 دموكراسی اقتدارگرایی جهانی شدن دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی بررسی پروسه دموكراتیك شدن در زمینه بین الملل در سالهای 1997 تا 2005 دانلود پایان…

  • جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان
  • جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان توسعه مدیریت تعالی سازمان نیروی انسانی مدل تعالی عملکرد جایگاه توسعه مدیریت جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان رفتن به سایت اصلی جایگاه توسعه مدیریت در تعالی سازمان   چکیده توسعه مدیریت، فرایندی است…

  • بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی
  • بررسی مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی بازاریابی حسی بازاریابی رابطه مند مدل های بازاریابی مدل SWIPE تبلیغات دهان به دهان مفاهیم و مدل های بازاریابی رابطه مند و بازاریابی حسی دانلود پایان نامه بررسی مفاهیم…

  • پاورپوینت آشنایی با نیازهای نرم افزار
  • پاورپوینت آشنایی با نیازهای نرم افزار دانلود رایگان پاورپوینت آشنایی با نیازهای نرم افزار پاورپوینت آشنایی با نیازهای نرم افزار آشنایی با نیازهای نرم افزار مهندسی نیازها نیازهای خواننده نیازهای دامنه نیازهای کاربر نیاز LIBSYS نیاز ویرایشگر شبکه نیازهای سیستم…

  • پاورپوینت فصل سوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع تقسيم بازار و تعيين بازار هدف
  • پاورپوینت فصل سوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع تقسيم بازار و تعيين بازار هدف پاورپوینت فصل سوم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع تقسيم بازار و تعيين بازار هدف پاورپوینت فصل…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *