مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند در شرکتها
مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها
تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند
بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

 

 

 

چکیده

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

آمیخته بازاریابی

تصویر ذهنی

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

ارزش ویژه برند 

 

 

 

 

1-1 مقدمه

یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان  برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)  

 

1-2 بیان مساله

نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند. 

 

کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند. 

 

باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان  گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است. 

 

یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان  عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان  گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”

 

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مساله 3

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق 5

1-4-1 اهداف فرعی 5

1-5 چارچوب نظری 6

1-6 مدل مفهومی تحقیق 9

1-7 فرضیه ها 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 12

2-2 برند 12

2-3 ارزش ویژه برند 13

2-4 کیفیت درک شده 13

2-5 وفاداری به برند 14

2-5-1 رویکرد نگرشی 14

2-5-2 انواع وفاداری 15

2-6 آگاهی از برند 16

2-6-1 تصویر فرشگاه 17

2-7 آمیزه بازاریابی 18

2-7-1 محصول 18

2-7-2 خدمات پس از فروش: 19

2-7-3 قیمت 19

2-7-4 توزیع 20

2-7-5 ترویج 21

2-7-6 تبلیغات 21

2-7-7 پیشبرد فروش 22

2-7-8 روابط عمومی 22

2-7-9 نیروی فروش 22

2-7-10 بازاریابی مستقیم (فروش حضوری) 22

2-8 پیشینه داخلی 23

2-9 پیشینه خارجی 24

2-10 تعریف واژگان 26

 

منابع و مآخذ

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1 انواع وفاداری 15

 

 

فهرست اشکال 

شکل 1-1 چهارچوب مفهومی تحقیق (کیم وهیون، 2011) 9

شکل 2-1 کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند، وفاداری به برند 23

 

 

بررسی اثرات زن یا مرد بودن در حقوق کیفری ایران

بررسی اثرات زن یا مرد بودن در حقوق کیفری ایران اثرات جنسیت در حقوق كیفری ایران بررسی اثرات زن بودن در حقوق کیفری ایران بررسی اثرات مرد بودن در حقوق کیفری ایران آثار جنسیت در عناوین مجرمانه آثار جنسیت در…

رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه

رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه سبک های تصمیم گیری هوش فرهنگی بیمه سلامت استان کردستان رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه سلامت بررسی رابطه سبک های تصمیم…

ارائه‌ مقیاس سنجش نگرش نسبت به اینترنت

ارائه‌ مقیاس سنجش نگرش نسبت به اینترنت نگرش افراد نسبت به اینترنت مقاله نگرش به اینترنت مقیاس نگرش به اینترنت پرسشنامه نگرش به اینترنت ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس نگرش به اینترنت مؤلفه‌های روان‌سنجی نگرش به اینترنت سنجش نگرش نسبت به اینترنت…

مبانی نظری فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

مبانی نظری فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن راهکارهای کاهش فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری راه های کاهش فساد اداری فساد اداری در بانکها فساد اداری در نظام بانکی فساد اداری سازمانهای دولتی…

نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن نتایج نظرسنجی نظام اخلاقی نخبگان علمی نتایج نظرسنجی نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی نتایج نظرسنجی عوامل مؤثر بر نظام اخلاقی نخبگان علمی نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی…

گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش

گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش تعریف جوشکاری بازرسی جوش فرآیند جوشکاری الکترود دست (SMAW) دانلود گزارش کارآموزی رشته جوشکاری با عنوان جوشکاری و بازرسی جوش دانلود گزارش کارآموزی رشته جوشکاری دانلود کارآموزی رشته جوشکاری انجام…

بررسی کانال مخابراتی در ارتباط بین دو ایستگاه سیار در سیستم های MIMO

بررسی کانال مخابراتی در ارتباط بین دو ایستگاه سیار در سیستم های MIMO کانال سیار ارتباط سیار کانال مخابراتی سیستم های MIMO ارتباط دو ایستگاه سیار سیستم های چند ورودی چند خروجی سیستمهای مخابراتی سلولی بررسی کانال مخابراتی در ارتباط…

پرسشنامه ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی

پرسشنامه ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی کودکان خیابانی پرسشنامه کودکان خیابانی پرسشنامه درباره کودکان کار پرسشنامه کودکان کار پرسشنامه توانمندسازی کودکان خیابانی عدم توانمندسازی کودکان خیابانی پرسشنامه عملکرد سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان خیابانی…

مقاله زن در اسلام

مقاله زن در اسلام مضرات بی حجابی آزاد شدن زنان بوسیلة اسلام دانلود مقاله زن در اسلام سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه خرید پروژه و پایان…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی
  • مبانی نظری بررسی تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی ارزیابی عملکرد اقتصادی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر نرخ ارز بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی مبانی نظری ارزیابی عملکرد…

  • پرسشنامه بررسی اثر شاخص های مرتبط با زنجیره تامین بر رضایت مشتری
  • پرسشنامه بررسی اثر شاخص های مرتبط با زنجیره تامین بر رضایت مشتری پرسشنامه مدیریت زنجیره تامین پرسشنامه مزیت رقابتی پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه شاخص های زنجیره تامین پرسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه اثر شاخص های زنجیره تامین بر رضایت مشتری رفتن…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی
  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی پرسشنامه رفتار خریداران پرسشنامه تعهد و رفتار خریداران پرسشنامه عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران پرسشنامه بازاریابی صنعتی…

  • دیوان داوری اتاق بازرگانی بین المللی
  • دیوان داوری اتاق بازرگانی بین المللی دیوان داوری ICC اتاق بازرگانی بین المللی داوری اتاق بازرگانی بین المللی دانلود مقاله رشته حقوق دیوان داوری اتاق بازرگانی بین المللی دانلود مقاله دیوان داوری اتاق بازرگانی بین المللی رفتن به سایت اصلی…

  • بررسی مشخصه های بتن پلاستیک و روشهای انجام دیواره آب بند آن
  • بررسی مشخصه های بتن پلاستیک و روشهای انجام دیواره آب بند آن دانلود پایان نامه بتن پلاستیک دیواره آب بند سد روشهای اجرایی دیواره آب بند مزایا و مشخصه های بتن پلاستیک بررسی مشخصه های بتن پلاستیک و روشهای انجام…

  • رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس
  • رضایت شغلی معلمان و دبیران مدارس رضایت شغلی مقاله مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله در مورد رضایت شغلی معلمان مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت شغلی دانلود مقاله رضایت شغلی معلمان دانلود…

  • طلاق و عوامل آن در ایران
  • طلاق و عوامل آن در ایران طلاق آمارهای طلاق گرایش به طلاق عوامل طلاق در ایران طلاق و عوامل آن در ایران دانلود پایان نامه علوم اجتماعی دانلود پایان نامه طلاق دانلود پایان نامه عوامل طلاق در ایران رفتن به…

  • تکنیک های داده کاوی در تحلیل پایگاه داده های حوادث
  • تکنیک های داده کاوی در تحلیل پایگاه داده های حوادث مقاله داده کاوی کاربرد داده کاوی تاریخچه داده کاوی روش های داده کاوی تکنیک های داده کاوی تحقیق در مورد داده کاوی ارزیابی ریسک حوادث با داده کاوی تحلیل حوادث…

  • طبقه بندی انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات با توجه به میزان ساختاریافتگی تصمیمات
  • طبقه بندی انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات با توجه به میزان ساختاریافتگی تصمیمات سیستمهای اطلاعاتی ساختاریافتگی تصمیمات انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات سیستمهای اطلاعاتی پشتیبانی تصمیم طبقه بندی انواع سیستمهای حمایت از تصمیمات دانلود پاورپوینت رشته مدیریت رفتن به سایت…

  • پاورپوینت مفاهیم سود در گزارشگری مالی
  • پاورپوینت مفاهیم سود در گزارشگری مالی دانلود رایگان پاورپوینت مفاهیم سود در گزارشگری مالی پاورپوینت مفاهیم سود در گزارشگری مالی مفهوم سود تعریف سود روش مبتنی بر رویدادهای مالی برای محاسبه سود مفهوم سود از دیدگاه تفسیری سود به عنوان…

  • نقش و اهمیت آماد و پشتیبانی در مدیریت بحران
  • نقش و اهمیت آماد و پشتیبانی در مدیریت بحران بحران لجستیک مدیریت بحران لجستیک بحران نقش و اهمیت آماد و پشتیبانی در مدیریت بحران نقش و جایگاه لجستیک در مدیریت بحران اهمیت لجستیک در مدیریت بحران دانلود مقالات کارشناسی ارشد…

  • بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره جهت ایجاد اتوماسیون داخلی منازل و سنجش پروتكل مخابراتی X10
  • بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره جهت ایجاد اتوماسیون داخلی منازل و سنجش پروتكل مخابراتی X10 قدرت الكتریكی توزیع و انتقال برق میكروكنترلهای PIC ارزیابی پروتكل مخابراتی X10 عملكرد قدرت الكتریكی در توزیع و انتقال برق بررسی پیاده سازی تکنیک مخابره…

  • عوامل موثر بر عملکرد ریاضی و تاثیر اضطراب بر آن و شیوه های آموزشی ریاضی
  • عوامل موثر بر عملکرد ریاضی و تاثیر اضطراب بر آن و شیوه های آموزشی ریاضی عوامل موثر بر عملکرد ریاضی تاثیر اضطراب بر عملکرد ریاضی شیوه های آموزشی ریاضی عملکرد ریاضی تعریف عملکرد ریاضی بررسی اضطراب ریاضی تاریخچه اضطراب ریاضی…

  • تبیین و بررسی دیدگاه ملاصدرا در حوزه معرفت شناسی
  • تبیین و بررسی دیدگاه ملاصدرا در حوزه معرفت شناسی پایان نامه معرفت شناسی پایان نامه معرفت شناسی دینی معرفت شناسی از دیدگاه ملاصدرا معرفت شناسی دینی از دیدگاه ملاصدرا رویکردهای توجیه معرفت شناسی معرفت شناسی دینی در جهان غرب شرایط…

  • بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام
  • بررسی رابطه بین کیفیت سود با تغییرپذیری بازده سهام کیفیت سود بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده سهام پایان نامه تغییرپذیری بازده سهام پایان نامه کیفیت سود پایان نامه رابطه کیفیت سود و تغییرپذیری بازده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده…

  • بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری
  • بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری پایان نامه مدیریت دانش عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مدیریت دانش بر…

  • شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات
  • شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات معاملات غرری غرر و معاملات غرری معاملات غرری در فقه معاملات غرری در حقوق دانلود مقاله معاملات غرری اعتبار حدیث غرر شناسایی ارکان غرر نحوه ظهور غرر در معاملات بررسی فقهی…

  • بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه زراعی مناسب
  • بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه زراعی مناسب آبشویی برنامه زراعی خاك شور وسدیمی آبشویی خاک های شور آبشویی خاک های سدیمی تعیین برنامه زراعی مناسب بررسی آبشویی خاک های شور و سدیمی و تعیین برنامه…

  • ارائه مدلی حقوقی و عقلانی در استخراج صیانتی میدان مشترک ایران و قطر
  • ارائه مدلی حقوقی و عقلانی در استخراج صیانتی میدان مشترک ایران و قطر تولید صیانتی تولید صیانتی گاز الگوی عقلایی در تصمیم‌گیری میدان مشترک پارس جنوبیگنبد شمالی راهبردهای متعارف بهره‌برداری از میادین مشترک تصمیم‌گیریهای راهبردی برای تولید صیانتی از میدانهای…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *