عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

پایان نامه زنجیره تامین
پایان نامه ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد صنایع غذایی
ارزیابی عملکرد زنجیره تامین
شاخص های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین
مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین
پایان نامه ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین صنایع غذایی
پایان نامه ارزیابی عملکرد زنجیره تامین

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

(مطالعه موردی:صنایع غذایی لبنی مانیزان)

 

 

 

 

 

 

چکیده 

امروزه شرکت ها نیازمند هستند تا یکپارچگی منظمی را در تمام فرآیندهای تولیدی از مواد خام تا کالاهای مصرفی نهایی ایجاد کنند. زنجیره تأمین به عنوان یک رویداد یکپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد و کالا،اطلاعات و جریان پولی،توانایی پاسخگویی به این شرایط را دارد.بنابراین در پژوهش حاضر با عنوان ارزیابی عملکرد عوامل موثر بر زنجیره تأمین، که این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و بر حسب نوع داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی -همبستگی است. 

 

با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه که توسط 217نفر از پرسنل شرکت مانیزان پاسخ داده شده،و به منظور کشف رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته پژوهش از نرم افزار SPSS ، Lisrelو تحلیل عاملی تأییدی و به منظور کشف روابط علت و معلولی بین متغیرها و مؤلفه های مورد بررسی از نرم افزار معادلات ساختاری AMOS استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از وجود رابطه مستقیم و معنادار بین متغیرهای مستقل تدارکات،انبارداری،انتقال، پردازش سفارشات،زمانبندی تولید، زمان حمل کالاو بسته بندی با متغیر وابسته زنجیره تأمین است. ودر این راستا پیشنهاد می شود که شرکت مانیزان در شهرها و مناطقی که محصولات خود را به آنجا صادر می کند در نقاط مختلف آن شهرها دفتر مرکزی فروش و انبار توزیع مرکزی دایر نماید. 

 

 

کلید واژه ها:

زنجیره تأمین

عملکرد

صنایع غذایی

صنایع لبنی مانیزان

 

 

مقدمه

سرعت رشد تجارت جهانی و تغییرات سریع عوامل بازار،موجب حساس شدن مدیران به محیط پیچیده خود برای هماهنگی برنامه های سازمان با این پیچیدگی ها شده است و سطحی نگری به آن موجب ایجاد تصمیم های پر هزینه و گاهی غیر قابل جبران برای سازمان خواهد شد. امروزه مدیران سازمان ها با چالش های زیادی در ر فع عوامل پیچیده زنجیره تأمین روبرو هستند. شناسایی عوامل پیچیده و راهکار های برخورد با آن جز مهمترین دغدغه های مدیران و رهبران سازمان ها در یک زنجیره تأمین است.یافته های تحقیقاتی نشان داده است که کاهش و مدیریت پیچیده در زنجیره تأمین منجر به عملکرد بهتر،هزینه کمتر و یکپارچگی بیشتر زنجیره تأمین می شود (رمضانیان و همکاران،1392: 126).

 

 در دنیای رقابتی امروز با توجه به ویژگی های محیط های جدید تولیدی و طبیعت مشتریان،دیگر شیوه های مدیریت تولید گذشته که یکپارچگی کمتری را در فرآیند هایشان دنبال می کردند کارایی خود را از دست داده اند و امروزه زنجیره تأمین به عنوان یک رویکرد یکپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد و کالا،اطلاعات و جریان پولی،توانایی پاسخگویی به شرایط را داراست.مدیریت زنجیره تأمین وظیفه یکپارچه سازی واحدهای سازمانی در طول زنجیره و هماهنگ سازی جریان های مواد،اطلاعات و مالی به منظور برآوردن تقاضای مشتری نهایی و با هدف بهبود رقابت پذیری تأمین را دارا می باشد.یک زنجیره تأمین یک رشته از فرآیندها و جریان هایی است که درون و بین مراحل و ترکیبات مختلف قرار می گیرند تا نیاز یک مشتری را برآورده سازند (جعفر نژاد و همکار،1385: 61).

 

 رقابت در عصر اطلاعات مجموعه جدیدی از چالش ها را برای کسب رقابت پذیری سازمان ها ایجاد نموده است.در بازار امروز،مشتری به طور فزاینده ای تقاضای بیشتری مطالبه می نماید و این امر تنها به کیفیت محصول حدود نمی شود و شامل خدمات نیز می گردد.به موازات تبدیل هر چه بیشتر بازارها به بازار مصرفی،در جایی که مشتری درک کمی از تفاوت فنی بین گزینه های ارائه شده از سوی رقبا دارد،نیاز به خلق و ایجاد مزیت رقابتی متفاوت،از طریق ارزش افزوده احساس می گردد. 

 

بنابراین فهم و درک نیازها و خواسته های مشتری و توجه به آن ها در قالب یک مأموریت منحصر به فرد کسب و کار که منجر به ارزش افزوده خواهد شد،به طور فزاینده ای در حال یافتن اهمیت می باشد و سازمان های پیشرو جهانی در پی کسب توانایی ها و قابلیت های رقابتی به منظور توانمند نمودن خود در جهت فراتر رفتن انتظارات مشتریان و ارتقای عملکرد مالی و بازار هستند. 

 

علی رغم اهمیت فعالیت های قطعی زنجیره تأمین مانند حمل و نقل و انبارداری،در کاهش هزینه،نقش زنجیره تأمین به عنوان حوزه ای بالقوه برای کسب مزیت رقابتی پایدار تا وایل دهه ی 90 میلادی مورد غفلت واقع شده بود،هرچند اخیراً نقش خود را که قبلاً انفعالی و محدود به تأکید بر کنترل هزینه بوده به نقش فعال و در قالب ایجاد رقابت پذیری و سود آوری تغییر داده است. مدیران ارشد سازمان های موفق به این نکته پی برده اند که ایجاد زنجیره های تأمین اثربخش فرصت های مناسبی برای خلق مزیت رقابتی پایدار فراهم می آورند. این مزیت ها به علت اینکه ابعاد کلیدی رقابت از قبیل دسترسی به محصول،سیکل زمانی مربوط به سفارش محصول و تحویل آن و هزینه ارائه خدمات به مشتری را تحت تأثیر قرار می دهند،مهم می باشند و از سوی دیگر به علت اینکه کسب موفقیت،مستلزم ادغام و یکپارچه سازی گروه های متنوع و حتی گاهی متضاد در درون سازمان ها به منظور نیل به اهداف مشترک است،پایدار می باشد (والمحمدی، 1385: 18-17). 

 

 یک زنجیره تأمین در ارتباط با برنامه ریزی،هماهنگی و کنترل مواد خام،فرآیند و محصولات نهایی است.نگرش حاکم بر زنجیره تأمین این است که ارتباط دهنده ی همه ی فرآیندهای تولید و تأمین از مواد خام تا مشتری نهایی است و می تواند چندین سازمان را در بر گیرد.مدیریت زنجیره تأمین روی چگونگی بهره برداری از فرآیندها،تکنولوژی ها و قابلیت های تأمین کنندگان برای تقویت مزایای رقابتی تمرکز دارد.یک زنجیره تأمین شبکه ای از تجهیزات و امکانات توزیع است که عملیات های تأمین مواد،تبدیل مواد به محصولات نیمه ساخته و نهایی و توزیع محصولات نهایی در بین مشتری را بر عهده دارد.در دنیای امروز،ما در میان مجموعه ای پیچیده از زنجیره های تأمین زندگی می کنیم.زنجیره هایی که به موازات هم حرکت می کنند،بعضی از آن ها همدیگر را قطع می کنند و چونان تارهای در هم تنیده ای دست اندرکار تأمین نیازمندی های انسان ها هستند(تارخ و همکار، 1391 :15). 

 

زنجیره تأمین زنجیره ای است که همه ی فعالیت های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف کننده را شامل می شود.در این ساختار وظیفه مدیریت زنجیره تأمین (SCM) مدیریت تمام شبکه از تأمین کننده ها گرفته تا مشتری نهایی برای دستیابی به بهترین خروجی برای کل سیستم می باشد.

 

از این رو برقراری ارتباط داخل و خارج سازمان از مهمترین ضروریات آن به حساب می آید.مدیریت زنجیره تأمین در مقایسه با مدیریت سنتی که به مدیریت تک تک اعضا می پردازد بر مدیریت روابط تمرکز می کند و به دنبال راه حل هایی برای کاهش هر چه بیشتر سیکل تأمین،تولید و توزیع محصول و افزایش انعطاف پذیری و مسئوولیت پذیری جهت اصلاح فرآیند های موجود و تولید محصول جدید که بتواند به نیاز مشتریان که دائماً در حال تغییر است پاسخ دهد.

 

برای این کار سازمان ها باید با اتخاذ و اجرای تکنولوژی های زنجیره تأمین و سیستم های اطلاعاتی سعی در کاهش سیکل زنجیره تأمین و یکپارچگی فرآیند های خود نمایند(عباسی رائی، 1387: 135).از آنجا که بالا بردن میزان بازدهی سرمایه یکی از اصلی ترین اهداف هر صنعتی است،ایجاد پیوستگی و در نتیجه جابه جایی سریع در زنجیره یکی از اساسی ترین نیازهای زنجیره تأمین مواد غذایی محسوب می شود.در زنجیره تأمین مواد غذایی معمولاً با حجم بالایی از مواد اولیه ی محصولات سروکار داریم،این مسأله باعث می شود که هر نوع صرفه جویی در مدت زمانی که صرف جابه جایی کالاها و اداره فعالیت زنجیره می شود،به نوعی تبدیل به یک مزیت رقابتی با اهمیت شود (ازقندی و همکار، 1389) . 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده

فصل اول کلیات

1-1- مقدمه.2

1-2- بیان مسأله5

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق7

1-4- اهداف تحقیق8

1-4-1- هدف کلی8

1-4-2- اهداف جزئی 9

1-5- فرضیه های تحقیق.9

1-6- متغیرهای تحقیق9

1-6-1- متغیرهای مستقل 9

1-6-2- متغیر وابسته.10

1-7- روش شناسی تحقیق10

1-8- قلمرو تحقیق.10

1-8-1- قلمرو موضوعی. 10

1-8-2- قلمرو مکانی.10

1-8-3- قلمرو زمانی10

1-9- تعاریف و اصطلاحات فنی و تخصصی10

1-9-1- تعاریف عملیاتی.10

1-9-2- تعاریف مفهومی12

 

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه.16

2-2- مفهوم زنجیره تأمین و تعاریف آن.18

2-3- مدیریت زنجیره تأمین و تعاریف آن.21

2-4- مبانی ارزیابی عملکرد22

2-5- اصول نظام مدیریت زنجیره تأمین 23

2-6- طرح کلی یک زنجیره تأمین.  27 

2-7- انقلاب زنجیره تأمین 27

2-8- دلایل و ضرورت های مدیریت زنجیره تأمین 28

2-9- اصول و مقدمات زنجیره تأمین29

2-10- حوزه های تصمیم گیری زنجیره تأمین.29

2-11- اعضای زنجیره تأمین. 31

2-12- انواع زنجیره تأمین.31

2-13- عملکرد مدیریت در برابر چالش های زنجیره تأمین 33  

2-14- فازهای اصلی زنجیره تأمین.34

2-15- تاریخچه زنجیره تأمین35

2-16- سیر تحول مدیریت زنجیره تأمین36

2-17- دهه 1990 میلادی و رشد سریع زنجیره های تأمین 40   

2-18- مدل کلی تحقیق42

2-19- معرفی شرکت مانیزان43

2-19-1- تاریخچه مانیزان43

2-19-2-کارخانجات و امکانات.43 

2-19-3- محصولات وفرآورده ها44

2-19-4- بازار مصرف فرآورده ها44

2-20-پیشینه تحقیق44

2-20-1- پیشینه تحقیق داخلی 44

2-20-2- پیشینه خارجی  50

 

فصل سوم روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه53

3-2- روش تحقیق.54

3-3- مراحل انجام تحقیق55

3-4- منابع و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات55

3-5- جامعه آماری.56

3-6- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه .56

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها .57

3-8- مدل معادلات ساختاری .58

3-9- تحلیل عاملی  .59

3-10- معیارهای برازش 59

3-11- روایی .61

3-12- انواع روایی 61

3-13- پایایی 62

 

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده‌ها

4-1- مقدمه.65

4-2- توصیف داده ها.66

4-3- وضعیت پاسخگوئی به سوالات پرسشنامه.71

4-4 اعتبار سنجی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ.72

4-5- اعتبار سنجی مدل تحقیق با مدل معادلات ساختاری 72

4-6 متغیرها و ابعاد تشکیل دهنده آنها .74

4-7- مدل کلی پژوهش122

4-8 بررسی فرضیه های فرعی تحقیق133

 

فصل پنجم نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

5-1- مقدمه142

5-2-  نتایج بررسی فرضیات با استفاده از آزمون های آماری142

5-3- پیشنهادات.144

5-4- محدودیت های پژوهش.146

 

فهرست منابع و مأخذ 148

 پیوست152

فهرست جدول ها مدل و نمودارها.153

پرسشنامه.159

چکیده انگلیسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پروپوزال ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج

پروپوزال ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج خیار تدلیس در ازدواج فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود پروپوزال فریب در ازدواج دانلود پروپوزال تدلیس در ازدواج پروپوزال ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج…

پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری پاورپوینت فصل چهارم…

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پایان نامه ارزش ویژه برند خدمات…

پرسشنامه تحلیل محیط خارجی و ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت

پرسشنامه تحلیل محیط خارجی و ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت پرسشنامه برنامه ریزی پرسشنامه تحلیل محیط خارجی برای انجام برنامه ریزی پرسشنامه ارزیابی داخلی برای انجام برنامه ریزی در شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی

تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی الگوهای شناخت فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی دانلود پایان نامه فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت شکل گیری فرهنگ سازمان دیدگاه های صاحبنظران…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرآیندهای مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری فرآیندهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق فرآیندهای مدیریت دانش ادبیات نظری فرآیندهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه فرآیندهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

تشریح ماهیت قتل عمد و ارکان و مشارکت در آن

تشریح ماهیت قتل عمد و ارکان و مشارکت در آن ماهیت قتل عمد مشارکت در قتل عمد عناصر مشارکت در قتل عمد دانلود پایان نامه قتل عمد دانلود پایان نامه مشارکت در قتل عمد پیشینه شرکت درجرم رفتن به سایت…

پرسشنامه بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بانکی مبتنی برفناوری بر رضایت مشتری و وفاداری مشتریان

پرسشنامه بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بانکی مبتنی برفناوری بر رضایت مشتری و وفاداری مشتریان پرسشنامه کیفیت خدمات بانکی پرسشنامه کیفیت خدمات بانکی مبتنی برفناوری پرسشنامه ابعاد کیفیت خدمات بانکی مبتنی برفناوری پرسشنامه رضایت مشتری از کیفیت خدمات بانکی پرسشنامه…

نمک زدایی از نفت خام

نمک زدایی از نفت خام نمک زدایی از نفت خام روشهای جداسازی نفت خام جداسازی آب نمک از نفت خام جداسازی آب نمک از نفت خام با نانو ساختارها دانلود مقالات نفت بررسی روشهای نمک زدایی از نفت خام رفتن…

  • آشنایی با صنعت طیور
  • آشنایی با صنعت طیور آشنایی با صنعت طیور رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه صنعت طیور یکی از بخش های با رشد سریع در صنعت حیوانات است. مصرف جهانی پرندگان در حال افزایش است. مرغ، بوقلمون، اردک، غاز و پرندگان…

  • مبانی تئوری و دستور کار آزمایشگاه حالت جامد
  • مبانی تئوری و دستور کار آزمایشگاه حالت جامد ابررسانا اثر زیمان طولی و عرضی ترموکوپل ها و اثر ترموالکتریک منحنی هیسترزیس فرومغناطیس ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • وقف اوراق بهادار
  • وقف اوراق بهادار وقف اوراق بهادار امکان سنجی وقف سهام شرکت‌ها امکان سنجی وقف اوراق سهام امکان سنجی وقف اوراق قرضه تأمین مالی وقف با استفاده از اوراق بهادار اسلامی تأمین مالی وقف با استفاده از صکوک پایان نامه وقف…

  • پاورپوینت تحقيقات بازاريابي بين‌المللي (فصل پنجم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی)
  • پاورپوینت تحقيقات بازاريابي بين‌المللي (فصل پنجم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت تحقيقات بازاريابي بين‌المللي( فصل پنجم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی) پاورپوینت فصل پنجم کتاب بازاریابی بین المللی تألیف میرزا حسن حسینی پاورپوینت…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان
  • پرسشنامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه عدالت سازمانی دانلود پرسشنامه عدالت سازمانی پرسشنامه استاندارد عدالت سازمانی پرسشنامه عملکرد کارکنان پرسشنامه تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد کارکنان پرسشنامه رابطه عدالت سازمانی با عملکرد کارکنان رفتن به سایت اصلی…

  • مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی در معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا
  • مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی در معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان ناجا مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی مبانی نظری مدیریت…

  • پاورپوینت سیستم های خبره
  • پاورپوینت سیستم های خبره دانلود رایگان پاورپوینت سیستم های خبره پاورپوینت سیستم های خبره سیستم های خبره هوش مصنوعیو سیستمهای خبره سیستمهای خبره کاربردها ی سیستم های خبره مزایای ES در مقایسه با افراد خبره پردازش در ES معماری سیستم…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت
  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل موثر در…

  • جایگاه داوری در آیین دادرسی مدنی ایران و موارد بطلان آن
  • جایگاه داوری در آیین دادرسی مدنی ایران و موارد بطلان آن ابطال رای داوری آثار ابطال رای داوری پایان نامه ابطال رای داوری موارد ابطال رای داوری جنبه های متفاوت ابطال رأی داوری قواعد دادرسی حاکم بر دعوای ابطال و…

  • نظریه های روانشناسان در مورد عزت نفس و بررسی رابطه آن با دیگر مفاهیم
  • نظریه های روانشناسان در مورد عزت نفس و بررسی رابطه آن با دیگر مفاهیم نظریه های عزت نفس نظریه های روانشناسان در مورد عزت نفس نظریه عزت نفس روزنبرگ نظریه مازلو درباره عزت نفس نظریه عزت نفس راجرز نظریه کوپر…

  • شروط خلاف مقتضای عقد (ذات-اطلاق)
  • شروط خلاف مقتضای عقد (ذات-اطلاق) مقتضای عقد شروط خلاف مقتضای عقد ماهیت حقوقی شرط بررسی مقتضای عقد صورت های مخالفت شرط با مقتضای عقد وضعیت حقوقی شرط خلاف مقتضای عقد دانلود مقاله رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • پرسشنامه استاندارد الزامات گمرک نوین (خلیلی، ۱۳۹۳)
  • پرسشنامه استاندارد الزامات گمرک نوین (خلیلی، ۱۳۹۳) پرسشنامه الزامات گمرک نوین دانلود پرسشنامه الزامات گمرک نوین پرسشنامه استاندارد الزامات گمرک نوین دانلود پرسشنامه استاندارد الزامات گمرک نوین پرسشنامه نیازمندی های عملیاتی گمرکی پرسشنامه الزامات گمرک نوین پرسشنامه الزامات گمرک نوین…

  • شناسایی عوامل مطالبات معوق بانکی و بیان راهکارها در ایران و جهان
  • شناسایی عوامل مطالبات معوق بانکی و بیان راهکارها در ایران و جهان مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی پایان نامه عوامل مطالبات معوق بانکی وصول مطالبات بانک صادرات راهکارهایی برای بهبود وصول مطالبات…

  • نظریه ها و مدل های هوش معنوی
  • نظریه ها و مدل های هوش معنوی مدل های هوش معنوی نظریه های هوش معنوی نظریه های مربوط به هوش معنوی نظریه هوش اندرسون نظریه بوم شناختی سی یز ویژگی های هوش معنوی ویژگی های هوش معنوی از نظرسانتوس ویژگی…

  • کتاب سرانه کاربری های شهری دکتر سید محسن حبیبی - مهندس صدیقه مسائلی
  • کتاب سرانه کاربری های شهری دکتر سید محسن حبیبی - مهندس صدیقه مسائلی کتاب سرانه کاربری های شهری دکتر سید محسن حبیبی مهندس صدیقه مسائلی رفتن به سایت اصلی کتاب سرانه کاربری های شهری دکتر سید محسن حبیبی - مهندس…

  • بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی
  • بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی زیبایی سفالینه های شوش نقوش و نگاره های ظروف دانلود پایان نامه رشته هنر و گرافیک بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی بررسی زیبایی سفالینه های شوش دانلود پایان نامه هنر و…

  • پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت ریسک
  • پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت ریسک دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت ریسک مدیریت ریسک اهداف مدیریت ریسک وظایف و جایگاه مدیریت ریسک در سازمان شناسایی موارد در معرض خسارت تجزیه و تحلیل موارد در معرض خسارت انتخاب روش های…

  • اطمینان سازمانی در كسب وكار
  • اطمینان سازمانی در كسب وكار سازمان شاخص BC اطمینان سازمانی اعتماد به نفس در سازمانها دانلود مقاله اطمینان سازمانی در كسب وكار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه مدیریت…

  • پاورپوینت دوره های عمده و کلی شهر نشینی در ایران
  • پاورپوینت دوره های عمده و کلی شهر نشینی در ایران پاورپوینت دوره های عمده و کلی شهر سازی در ایران پاورپوینت شهر نشینی در دوران اسلامی سه دوره ی عمده و کلی شهر سازی ایران شهر نشینی قبل از اسلام…

  • بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان
  • بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان تاریخچه مسئولیت پذیری اجتماعی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی مدل مسئولیت اجتماعی لانتوس مدل مسئولیت اجتماعی دیویس مدل های مسئولیت اجتماعی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ابعاد…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *