رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند

رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند
سنجش ارزش ویژه برند
رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند
مدلهای سنجش ارزش ویژه برند
پایان نامه ارزش ویژه برند
دانلود پایان نامه ارزش ویژه برند
پایان نامه سنجش ارزش ویژه برند
دانلود پایان نامه سنجش ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه مدیریت

رویکردها و مدلهای سنجش ارزش ویژه برند

 

 

 

 

 

مقدمه

 4-1-2مفهوم ارزش ویژه برند

از اواخر دهه 1980 و با مطرح شدن فلسفه مدیریت ارزش محور، ارزش ویژه برند به یكی از مفاهیم كلیدی بازاریابی هم در بحث تئوری‌های مدیریتی و هم در بحث وظایف مدیریتی تبدیل شده است. (سرینواسان و همكاران،[1] 2005). موضوع برند بحث بسیار وسیعی است كه در برخی از كشورهای جهان حتی به عنوان یك رشته تحصیلی مجزا در سطح كارشناسی ارشد و دكتری ارائه می‌شود. و این در حالی است كه بسیاری از مردم ایران و حتی آنهایی كه تحصیلات دانشگاهی دارند با مفهوم برند آشنایی ندارند و اغلب برند را به عنوان مارك تجاری و یا سایر اجزاء برند در نظر می‌گیرند. ارزش ویژه برند به عنوان یكی از پیامدهای برند و برندسازی مطرح می‌شود و یكی از موضوعاتی است كه طی 20 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و این خود باعث شده كه تحقیقات بسیار زیادی در سطح جهان در رابطه با ارزش ویژه برند (به عنوان مثال، تاكنون احتمالاً بیش از 300 مدل در رابطه با ارزش ویژه برند ارائه شده است) انجام شود.

برند، دارائی با ارزشی است و در گذر زمان می­بینیم که سرمایه­گذاری­های کلانی برروی آن صورت گرفته است. حرکت­هایی که برای نخستین بار ارزش ویژه برند را نمایان نمود، دو حرکت غیرعادی بود. یکی در سال 1985 و دیگری در سال 1987 بود. در سال 1985 میلادی، رِکیت و کُلمن[2] بهای خوبی را برای خرید سرقفلی[3] برند ایرویک[4] از سیبا- گایگی[5] پرداخت کردند و این بهای پرداختی به خاطر موارد غیرقابل تعریفی مانند ارزش مشتریان این برند و ارزش ویژه برند بود. در سال 1987، گرندمت[6]، شرکت هیوبلین[7] را که صاحب برند اِسمیرنُف[8] بود خریداری نمود. گرندمت اعلان کرد که برای برندهای جدیدش 599 میلیون فرانک در ترازنامه منظور خواهد کرد. این دو حرکت غیرمعمول بودند ولی انقلابی نبودند. انقلاب واقعی در عرصه ارزش ویژه برند زمانی رخ داد که فیلیپ موریس[9] در سال 1988 مبلغ 9/12 میلیارد دلار برای خرید شرکت مواد غذایی گرفت[10] پرداخت کرد. این مبلغ 4 برابر ارزش دفتری دارائی­های ملموس آن شرکت بود (شورتون، 2002، ص، 65).

در اوایل دهه 80، مدیران بازاریابی در آمریکا از واژه ارزش ویژه برند برای نخستین بار استفاده کردند (باروایز[11]، 1993). بعدها افراد آکادمیک نیز از این اصطلاح استفاده کردند-( لوتسر[12] در سال 1998، فرگوهر[13] در سال 1989، آکر در سال 1991، آمبلر[14] در سال 1992 و کلر در سال 1993.) از اواخر دهه 80 به علت رایج شدن فلسفه مدیریت ارزش مدار، ارزش ویژه برند- چه در تئوری و چه در عمل- به یکی از مفاهیم مهم بازاریابی در عرصه مدیریت تبدیل شد. نیاز به سنجش ارزش ویژه برند منجر به ایجاد مدل­های بسیار در نقاط مختلف جهان شده است. تا سال 2005 بیش از 300 مدل مختلف ایجاد شده است. بیشتر این مدل­ها بر دیدگاه مصرف­کننده و خریدار تمرکز دارند (بِرمن، جاست- بنز و ریلی[15]، 2008).

ارزش ویژه برند در سال 1988 توسط موسسه علوم بازاریابی امریکا[16] به این صورت تعریف شد که مجموعه­ای است از رفتارها و ارتباطات مصرف­کننده­ی برند، اعضای شبکه و کانال برند و شرکت مادر که موجب می­شود برند بتواند سود بیشتری نسبت به زمانی که بدون نام برند باشد کسب کند (لوتسر، 1988). یک سال بعد، فرگوهر ارزش ویژه برند را به عنوان ارزش افزوده شده به شرکت، تجارت و یا مصرف­کننده­ای که کالای همراه با برند را خریداری می­کند معرفی کرد (فرگوهر، 1989). در تعریف ساده و در عین حال عمیق اَمبلر، ارزش ویژه برند چیزی است که ما در سر خود داریم و همراهمان است (اَمبلر، 1992). ارزش ویژه برند ارزش افزوده­ای است که با محصولات و خدمات همراه می­شود. آکر ارزش ویژه برند را به عنوان مجموعه­ای از دارایی­ها و تعهداتی که با نام و سمبل (علامت) برند مرتبط است تعریف کرد (آکر، 1991). این ارزش می­تواند در قالب نحوه­ی نگرش، احساس و عمل مشتریان در ارتباط با برند انعکاس یافته یا در قیمت­ها، سهم بازار و سودی که برند برای شرکت به ارمغان می­آورد منعکس شود. ارزش ویژه برند یک دارایی غیرقابل لمس و بسیار مهم برای شرکت­ها است که هم ارزش مالی و هم ارزش روانشناختی دارد (کاتلر و کلر، 2007، ص 276).

 

در ذیل تعاریف دیگری از ارزش ویژه برند آمده است:

– تعریف واژه ­نامه بین­المللی بازاریابی[17] از ارزش ویژه برند:

ارزش­ها، دارائی­ها سرمایه­ها و ادراکات مربوط به یک محصول، خدمت یا ایده که به آن اختصاص می­یابد و به وسیله سازنده­ی آن محصول، خدمت یا ایده ترویج داده می­شود. ارزش ویژه برند به تعهدات و مسئولیت­هایی که با برند مرتبط است نیز اطلاق می­شود (یادین، 2002، ص 53).

– تعریف دیدگاه (مصرف­کننده) محور[18] از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، وضعیت و قدرت برند و توانایی آن برای برآورده­کردن و بالابردن انتظاراتی است که   مصرف­کنندگان از این انتظارات برای تعریف گروه محصول ایده­آل[19] استفاده می­برند و این خود بیانگر این است که چگونه مصرف­کنندگان گروه محصول را می­بینند و چگونه پیشنهادات گروه محصول را مقایسه می­کنند و سرانجام اینکه به خرید این گروه از محصول می­پردازند (پسیکف[20]، 2006، ص 30).

– تعریف نیکولینو[21] (2001، ص77) از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، مجموعه تمام ارزش­های متفاوتی است که افراد به نام یک برند اضافه می­کنند که این ارزش­ها می­تواند ترکیبی انتخابی از فاکتورهای کارکردی و احساسی باشد. ارزش ویژه برند ناملموس است و در ذهن افراد قراردارد. در عین حال قابل تبدیل شده به پول است.

موسسه علمی بازاریابی[22] ارزش ویژه برند را چنین تعریف می‌كند:

مجموعه‌ای از تداعی‌ها و رفتارها در بخش مشتریان برند، اعضای كانال و شركت مادر كه به برند امكان می‌دهد میزان بیشتری درآمد داشته باشد یا حاشیه سود بیشتری نسبت به زمانی كه بدون برند است داشته باشد و این به برند مزیت قوی، پایا و متمایزی را در مقابل رقبا می‌دهد (گردن،[23] 2002).

ارزش ویژه برند منفعت فزاینده و ارزش افزوده به یك محصول، توسط نام آن برند است مانند كوك، لیویلس، كداك و نایك[24] (فركوهار، هان و لجیری،[25] 1991). از زمانی كه «ارزش ویژه برند» مطرح شد، توجه رو به رشدی در میان پژوهشگران و فعالان بازاریابی نسبت به آن بوده است (كوب والگرن و همكاران،[26] 1995)، كه همین مسئله باعث پیدایش تعاریف زیادی از ارزش ویژه برند شده است: ارزش افزوده توسط نام برند (كوب والگرن و همكاران، 1995) منفعت فزاینده (كاماكورا و راسل،[27] 1993)، تفاوت بین ترجیح كلی برند و ترجیح چند ویژگی مبتنی بر سطوح ویژگی اندازه‌گیری شده هدف‌دار (پارك و سرینیواسان،[28] 1994) و كیفیت كلی و تمایل انتخاب (آگروال و رائو،[29] 1996).

از دیدگاه مشتری محور، كلر[30] (1993) ارزش ویژه برند را به عنوان تأثیرات متمایز تعریف می‌كند كه دانش برند بر پاسخ مشتری به بازاریابی برند دارد (ارزش ویژه برند مشتری محور).

براساس میزان ارزش ویژه برند، پروفسور دیوید آكر (1991)، رهبر آكادمیك در مدیریت برند، آن‌را به عنوان مجموعه‌ای از دارایی‌ها و تعهدات مرتبط با یك برند، نام آن، و سمبلی مفهوم‌سازی می‌كند كه به ارزشی كه توسط محصول یا خدمت برای شركت یا مشتریان شركت فراهم شده است، اضافه و یا از آن كاسته می‌شود.

مك كوئین[31] (1991)، ارزش ویژه برند را به عنوان تفاوت بین ارزش محصول برند‌دار برای مشتری و ارزش آن بدون برندگذاری تعریف می‌كند.با توجه به دیدگاه رفتاری مشتری محور ارزش ویژه برند، یو و دانته[32] (2001)، ارزش ویژه برند را به عنوان پاسخ‌های مختلف مصرف‌كنندگان بین یك برند اصلی[33] و یك محصول بی‌برند زمانی كه هر دو، سطح مشابهی از مشوق‌های بازاریابی و ویژگی‌های محصول دارند، تعریف می‌كنند.

و نهایتاً اینكه، ارزش ویژه برند، ارزش افزوده‌ای است كه بر محصولات یا خدمات اعطا می‌گردد. ارزش ویژه برند، ممكن است در طریق تفكر مشتریان، احساس و عمل در قبال برند نمایان شود همچنان كه در قیمت‌ها، سهم بازار و سودآوری، برند برای شركت به ارمغان بیاورد (كاتلر و كلر،[34] 2008).

در جدول شماره 1 تعاریف ارزش ویژه برند برخی از محققان به‌طور خلاصه آورده شده است:

جدول شماره 1: تعاریف ارزش ویژه برند از نقطه‌نظر صاحب‌نظران مختلف

نام محقق

تعریف ارزش ویژه برند

آكر

مجموعه‌ای از دارایی‌های برند و تعهدات مربوط به یك برند، نام و نشان آنكه به ارزش فراهم شده برای محصول یا خدمت برای شركت و یا مشتریان آن شركت اضافه می‌شود و یا از آن كاسته می‌شود

دی چرناتونی و مك دونالد[35]

ویژگی متمایزی كه تحت برند قرار دارد و ارزش افزایش یافته‌ای به ترازنامه شركت می‌دهد

فركوهار[36]

ارزش افزوده‌ای كه برند فرض شده به یك محصول اعطا می‌كند

كلر

تاثیر متمایز دانش برند بر پاسخ مصرف‌كننده به فعایت بازاریابی

 

پارك و سرینواسان

ترجیح نموی اعطا شده توسط برند به محصول، زمانی كه توسط یك مشتری فردی درك شده است

سایمون و سالیوان[37]

جریانات نقدی نموی كه به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی برند روی می‌دهد

سرینواسان[38]

جزئی از ترجیح كلی كه توسط ویژگی‌هایی كه به‌طور عینی اندازه‌گیری شده، بیان نمی‌شود

سوایت و همكاران[39]

معادل‌سازی مالی استفاده كلی مصرف‌كننده‌ای كه یك برند را می‌گیرد

دیویس[40] منتزر

ارزشی كه برای شركت به دلیل ارتباط محكم بین برند شركت و برندهای مشتریان ایجاد می‌شود

 

[1] – Srinivasan et al.

[2] – Reckitt & Colman

[3] – Goodwill

[4] – Airwick

[5] – Ciba-Geigy

[6] -Grand Met

[7] – Heublein

[8] – Smirnoff

[9] – Philip Morris

[10] – Kraft

[11] – Barwise

[12] – Leuthesser

[13] – Farquhar

[14] – Ambler

[15] – Burmann, Jost- Benz, & Riley.

[16] – Anerican Marketing Science Institute

[17] – International Dictionary of Marketing.

[18] – Consumer Insight- Driven Definition of Brand Equity.

[19] – Category Ideal.

[20] – Passikoff.

[21] – Nicolion

[22] – The Marketing Science Institute.

[23] – Alastair Gordon.

[24] – Coke, Kodak, Levi’s, Nike.

[25] – Farquhar, Han, and Ljiri.

[26] – Cobb- Walgren et al.

[27] – Kamakuraand Russell.

[28] – Park and Srinivasan.

[29] – Agarwal and Rao, 1996.

[30] – Keller

[31] – McQueen.

[32] – Yoo, Dothu.

[33] – Focal.

[34] – Kotler and Keller.

[35] – DeChernatony and McDonald.

[36] – Farquhar.

[37] – Simon and Sullivan.

[38] – Srinivasan.

[39] – Swait, Erdem, Louviere and Dubelaar.

[40] – Davis and Mentzer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

مقدمه 10

2-1- مفاهیم برند 11 

2-1-1- اهمیت برند 13

2-1-2- ارزش اقتصادی برند 16

2-1-3- برندینگ 16

2-1-3-1- برندینگ خدمات  17

نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات 23

2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند 23

2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند  28

2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند  30

2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون  30

2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون  33

شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران 41

شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران 42

شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر 43

شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی 47

2-1-6-3- رویکرد ترکییی

جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم 48

2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 49

شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند 51

2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر 67

شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر 68

شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم 72

شکل 2-9- هرم رزونانس برند 77

2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم 70

2-1-7-4- مدل ایکویتر برند 72

2-1-7-5- مدل اینتر برند 72

2-1-7-6- مدل برندز 73

2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

2-1-8- مدل مفهومی تحقیق 79

2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق 80

2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه 83

2-1-10-1- مفاهیم بیمه 85

2-1-10-2- تاریخچه بیمه 87

2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه  90

2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه 91

2-1-11- پیشینه تحقیق 94

2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی 94

2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی 95

 

منابع

 

 

پایان نامه کارشناسی مکانیک گرایش ساخت و تولید با عنوان بررسی خواص پوششهای نانو در ابزارهای براده برداری

پایان نامه کارشناسی مکانیک گرایش ساخت و تولید با عنوان بررسی خواص پوششهای نانو در ابزارهای براده برداری بررسی خواص پوششهای نانو در ابزارهای براده برداری خواص پوششهای نانو ابزارهای براده برداری دانلود پایان نامه ساخت و تولید دانلود پایان…

ارزیابی فقهی حدود شناسی حجاب در مذاهب پنجگانه و نظام حقوقی ایران

ارزیابی فقهی حدود شناسی حجاب در مذاهب پنجگانه و نظام حقوقی ایران حجاب و حدود آن ارزیابی فقهی حدود حجاب حدود حجاب در مذاهب خمسه حدود حجاب در حقوق ایران حدود حجاب در مذاهب پنجگانه حجاب در فقه حجاب در…

پاورپوینت محافظه کاری حسابداری و مدل های اندازه گیری آن

پاورپوینت محافظه کاری حسابداری و مدل های اندازه گیری آن پاورپوینت محافظه کاری حسابداری و مدل های اندازه گیری آن رفتن به سایت اصلی پاورپوینت محافظه کاری حسابداری و مدل های اندازه گیری آن به تعداد 21 اسلاید قابل ویرایش…

اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت

اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت اهمیت و اصول اخلاق حرفه ای در علوم سلامت حمایت از حقوق بیمار Caring مراقبت Cooperation همکاری مفاهیم اخلاقی درپرستاری ارزش های اساسی اخلاقی در پزشکی ارزش های اساسی اخلاقی در…

بررسی تأثیر آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی بر بهبود روابط متقابل میان جانبازان و همسران آنها

بررسی تأثیر آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی بر بهبود روابط متقابل میان جانبازان و همسران آنها جانباز بهداشت روانی خانواده درمانی تعارض زناشویی مهارتهای حل تعارض دانلود مقاله رشته جامعه شناسی آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی دانلود مقاله جامعه شناسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش مذهبی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش مذهبی مبانی نظری نگرش مذهبی ادبیات نظری نگرش مذهبی چارچوب نظری نگرش مذهبی فصل دوم پایان نامه نگرش مذهبی دانلود مبانی نظری نگرش مذهبی پیشینه نگرش مذهبی پیشینه تحقیق نگرش مذهبی پیشینه داخلی نگرش…

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر وصول مطالبات در بانک صادرات و ارائه راهکارهایی برای بهبود وصول آنها

مبانی نظری بررسی عوامل موثر بر وصول مطالبات در بانک صادرات و ارائه راهکارهایی برای بهبود وصول آنها مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات عوامل موثر در وصول موفق مطالبات بانکی وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک صادرات راهکارهایی برای…

کاربرد بازیابی تصاویر در پزشکی

کاربرد بازیابی تصاویر در پزشکی تصویر نظام بازیابی تصاویر بازیابی مبتنی بر متن بازیابی مبتنی بر محتوا بازیابی اطلاعات پزشکی خرید مقاله و تحقیق رشته پزشکی دانلود مقاله کاربرد بازیابی تصاویر در پزشکی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

پروپوزال رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان ها

پروپوزال رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی در بیمارستان ها سبک رهبری مدیران تعیین سبک رهبری در سازمان تعیین سبک رهبری مدیران بیمارستانها شاخص های عملکردی بیمارستانها رابطه سبک رهبری مدیران با شاخصهای عملکردی پروپوزال تاثیر تعیین سبک…

  • ارزیابی خلاء های قانونی زیست محیطی در برخورد با واحدهای آلوده كننده شهر تهران
  • ارزیابی خلاء های قانونی زیست محیطی در برخورد با واحدهای آلوده كننده شهر تهران محیط زیست تهران آلودگی صنایع تهران آلاینده های محیط زیست مقررات زیست محیطی آلودگی شهر تهران دانلود مقاله واحدهای آلوده كننده شهر تهران دانلود مقالات رشته…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 12
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 12 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • بررسی فقهی حجاب تادب و تعبدی
  • بررسی فقهی حجاب تادب و تعبدی حجاب تادب حجاب تعبدی مبانی فقهی حجاب حجاب تادب از نگاه فقه حجاب تعبدی از نگاه فقه مقدار پوشش نماز برای زن و مرد نظر فقها در مورد پوشش نماز میزان پوشش لازم در…

  • بررسی علل رضایت شغلی بر عملکرد نیروهای عملیاتی
  • بررسی علل رضایت شغلی بر عملکرد نیروهای عملیاتی رضایت شغلی عملکرد کارکنان عوامل موثر رضایت شغلی ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان دانلود پایان نامه رضایت شغلی…

  • پاورپوینت مدیریت راهبردی (استراتژیک)
  • پاورپوینت مدیریت راهبردی (استراتژیک) پاورپوینت مدیریت راهبردی (استراتژیک) مدیریت راهبردی (استراتژیک) استراتژی مدیریت استراتژیك چیست مزایای مدیریت استراتژیك تعریف مدیریت استراتژیك سطوحمدیریت استراتژیك الگوی جامع مدیریت استراتژیک فرآیندمدیریت استراتژیك تدوین استراتژی چشم انداز رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE مبانی نظری ارزیابی عملکرد HSE دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد HSE دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد HSE ادبیات نظری ارزیابی عملکرد HSE فصل دوم پایان نامه ارزیابی…

  • تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان
  • تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 پایان نامه تحلیل محتوای کتاب دین و…

  • بررسی و تشریح نظریه های شناخت گرایی از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری
  • بررسی و تشریح نظریه های شناخت گرایی از زیر مجموعه های نظریه های یادگیری نظریه های یادگیری تحقیق نظریه های یادگیری نظریه های شناخت گرایی تحقیق نظریه های شناخت گرایی مسایل یادگیری در انسان زمینه و پیشینه نظریه های یادگیری…

  • بررسی رويکرد حقوق ايران و فقه اماميه به تفويض حق طلاق و ذکر آراء و اقوال مذاهب چهارگانه فقهی عامّه و حقوق مصر
  • بررسی رويکرد حقوق ايران و فقه اماميه به تفويض حق طلاق و ذکر آراء و اقوال مذاهب چهارگانه فقهی عامّه و حقوق مصر تفویض در طلاق به زوجه تفویض حق طلاق به زن تفویض حق طلاق وکالت زوجه در طلاق…

  • دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای
  • دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان اخلاق رسانه ای رسانه های زرد اخلاق در رسانه تاریخچه اخلاق رسانه ای اصول اخلاق روزنامه نگاری دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اخلاق…

  • پاورپوینت آدیپوکین ها
  • پاورپوینت آدیپوکین ها پاورپوینت آدیپوکین ها آدیپوکین ها تشکیلات و ساختمان بافت چربی لپتین نقش لپتین آدیپونکتین آدیپونکتین و رشد استخوانی رزیستین و آدیپسین فاکتور نکروزی تومور آلفا اینترلوکین ها بزرگ شدن آدیپوسیتها متابولیسم بافت چربی فاکتورهای تعیینکننده توزیع چربی…

  • پاورپوینت ارائه منصفانه (فصل یازدهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)
  • پاورپوینت ارائه منصفانه (فصل یازدهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) پاورپوینت فصل یازدهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه پاورپوینت ارائه منصفانه پاورپوینت فصل یازدهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوانمفاهیم حسابرسی پاورپوینت فصل یازدهم کتاب فلسفه…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها
  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی…

  • شناخت قراردادهای آتی و مقایسه آن با قرارداد اختیار معامله
  • شناخت قراردادهای آتی و مقایسه آن با قرارداد اختیار معامله قراردادهای آتی قرارداد اختیار معامله تاریخچه و انواع قراردادهای آتی ماهیت قراردادهای آتی و شاخص سهام تاریخچه و خصوصیات قرارداد های آتی مقایسه قراردادهای آتی با قرارداد اختیار معامله رفتن…

  • شاخصی برای اندازه گیری توان رقابتی و ارزیابی بهره وری شركت ایران خودرو
  • شاخصی برای اندازه گیری توان رقابتی و ارزیابی بهره وری شركت ایران خودرو اندازه گیری توان رقابتی حسابداری تورمی نسبت بازده دارایی ها تعدیل تورمی تسعیر نرخ ارز ارزیابی بهره وری شركتها اندازه گیری توان رقابتی شركتها شاخصی برای اندازه…

  • اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی
  • اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی اصل 44 قانون اساسی عملکرد دستگاههای اجرایی سیاست های کلی 44 قانون اساسی دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام
  • پرسش نامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام پرسش نامه انگیزش هاکمن و اولدهام شغل از دیدگاه کارکنان رفتن به سایت اصلی محتوای این بسته شامل موارد زیر می باشد : پرسشنامه عنوان کامل: پرسشنامه انگیزش شغل از…

  • روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان
  • روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان استنباط آیات الاحكام روش استنباط آیات الاحكام در تفسیر التبیان ویژگی های آیات الاحکام در التبیان روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان مبانی استنباط شیخ طوسی در تفسیر التبیان پایان نامه تفسیر التبیان…

  • پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت تألیف استیفن رابینز و دی سنزو ترجمه دکتر اعرابی
  • پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت تألیف استیفن رابینز و دی سنزو ترجمه دکتر اعرابی دانلود رایگان پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت تألیف استیفن رابینز و دی سنزو ترجمه دکتر اعرابی پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت تألیف استیفن رابینز و دی سنزو ترجمه دکتر…

  • تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران
  • تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران پایان نامه پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی سیستم مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در صنعت فرش نقش پیاده سازی مدیریت دانش در افزایش صادرات تاثیر مولفه‌های مدیریت دانش بر صادرات…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *