توصیف و بررسی عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو و شناخت ابعاد و مولفه های آن

توصیف و بررسی عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو و شناخت ابعاد و مولفه های آن

برنامه سازی خلاق در رادیو
اصول برنامه سازی خلاق در رادیو
شناسایی ابعاد برنامه سازی خلاق در رادیو
شناسایی مولفه های برنامه سازی خلاق در رادیو
عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو
دانلود پایان نامه برنامه سازی خلاق در رادیو
توصیف عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رسانه

توصیف و بررسی عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو و شناخت ابعاد و مولفه های آن

(آپدیت شده)

 

 

 

مقالات رایگان ضمیمه شده:

مقاله در مورد کتاب برنامه سازی خلاق در رادیو اثر کوینسی مک کوی (ترجمه شده)

مقاله سبک رهبری مدیران گروه؛ و خلاقیت تهیه کنندگان در رادیو اثر مجید خبازی

 

 

 

 

1-1- طرح مسئله

    تاریخ تحول تکنولوژیهای ارتباطی نشان داده است وقتی رسانه جدیدی اختراع می‌شود عده‌ای فکر می‌کنند که رسان ه های قدیمی از بین می‌روند، اما واقعیت موجود نشان می‌دهد که هنوز هم از رسان ه های قدیمی به اشکال مختلف استفاده می‌شود. چون هر رسانه‌ای دارای ویژگیهای منحصر به فرد خود است که رسانه دیگر آن ویژگی را ندارد. در حال حاضر رقابت بیشتر رسان ه های مختلف برای جذب مخاطب بیشتر است چرا که افزایش منابع فرستنده به رقابت رسانه ها منجر می‌شود؛ رقابتی که در جهت جذب مخاطبان هرچه بیشتر است؛ مخاطبانی که امروزه با ویژگی‌هایی چون متنوع بودن، فعال بودن و گزینشی عمل کردن نسبت به گذشته مشخص می‌شوند. 

 

یک ملاک مهم در ارزیابی موفقیت هر رسانه‌ای، بررسی تعداد و میزان استفاده مخاطبان از آن رسانه است و انگیزه یا تغییری که در رفتارمخاطب بوجود می‌آورد واین، زمانی حاصل می‌شود که یک رسانه دارای ویژگیهای متمایز و متفاوت نسبت به سایر رسان ه ها باشد. در حال حاضر حدود 60 ایستگاه رادیویی در ایران فعالیت می‌کنند. بدون شک بعضی از این مراکز نسبت به بعضی دیگر از تعداد مخاطبان کمتر یا بیشتری برخوردارند. دلایل این موضوع می‌تواند بسیاری از موارد کمی و کیفی را شامل می‌شود. از آنجا که یکی از ویژگیهای کار علمی، تحدید موضوع است در این پژو هش، رسانه رادیو بررسی می-شود و از میان عوامل زیادی که در موفقیت و یا شکست رسانه رادیو تاثیر گذار است به بحث خلاقیت در برنامه‌سازی رادیو پرداخته می شود. خلاقیت فرایندی است كه بوسیله آن چیزی مثل فكر،‌ایده یا یك شی جدید تولید شودخلاقیت شیوه‌ای از تفكراست كه اید ه های  جدید را  بوجود  می‌آورد (كینگ واندرسون، 1386،ص17) . 

 

      در واقع دغدغه ذهنی پژوهشگر پس از یک د هه فعالیت تجربی در رادیو و مصاحب ه های مقدماتی با افراد کارشناس، مشخص شد که خلاقیت عنصر مهم، تاثیر گذاری در رادیو است و یکی از عوامل مؤثر بر افت مخاطبان رادیو موضوع کیفیت برنام ه های رادیو است که دچار روزمرگی، تکرار و اصول کلیشه‌ای  شده است. خلاقیت  عنصربا اهمییتی در این میان است. در پی این دغدغه ذهنی و مطالعه مقدماتی که انجام شد، این تحقیق به دنبال بررسی این مسئله است که ابعاد و مؤلف ه های برنامه‌سازی خلاق کدامند و همچنین چه عواملی باعث افزایش  یا کاهش خلاقیت در برنامه‌سازی رادیو می‌شود؟ 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رسانه

خلاقیت در رادیو

شناخت ابعاد خلاقیت

اصول برنامه سازی خلاق

 

 

 

2-1- ضرورت و اهمیت تحقیق

     با توجه به اهمیتی که رسانه ها در زندگی افراد دارند هر‌گونه پژوهشی که بتواند جایگاه رادیو را در زندگی مردم پر‌رنگ سازد، دارای اهمیت است. ضرورت و اهمیت هر تحقیقی از دو جنبه نظری و کاربردی می‌تواند مطرح باشد. این تحقیق در ‌درجه اول سعی دارد، دانش نظری موضوع و جنب ه های جدید برنامه سازی خلاق در رسانه رادیو راشناسایی کند. در بحث برنامه سازی خلاق متون و گزارش و در کل اسناد مکتوب بسیار کمی در داخل ایران درباره برنامه سازی خلاق وجود دارد و انجام این پایان نامه می تواند خلاء موجود را پرکند و بر دانش نظری موضوع بیافزاید. و  در درجه دوم این تحقیق اصول و مولفه هایی را مشخص می‌کند که چنانچه در برنامه‌سازی رادیو به کار برده شود؛ می‌تواند باعث افزایش جذب مخاطب، تاثیرگذاری بیشتر، و دستیابی به اهداف و سیاست های ایستگاه رادیوی مورد نظر شود.

 

 

 

 

فهرست مطالب

توصیف و بررسی عوامل موثر بر اصول برنامه سازی خلاق در رادیو و شناخت ابعاد و مولفه های آن 1

 

فصل اول:كلیات و طرح تحقیق 3

1-1- طرح مسئله 4

2-1- ضرورت و اهمیت تحقیق 5

3-1- هدف اصلی تحقیق 6

4-1- سؤال اصلی تحقیق 6

6-1- تعریف مفاهیم 6

 

فصل دوم :مبانی نظری تحقیق 8

1-2- تحقیقات پیشین 8

2-2- نظریه های مربوط به موضوع تحقیق 9

1-2-2- اهمیت ارتباطات جمعی 9

د- قابل رویت بودن آثار پیام 10

هـ- ارتباط سطحی و ناپایدار 11

2- نهادی بودن ارتباطات جمعی 13

3- وابستگی ارتباطات جمعی به سایر عناصر زندگی اجتماعی 14

2-2-2 وسایل ارتباط جمعی 16

3-2-2- رادیو 17

4-2-2- تعریف و تاریخچه مخاطب 23

5-2-2- مخاطب و تحول‌های آن 24

6-2-2- نظری ه های مخاطب 25

7-2-2- فعالیت مخاطب(فعال و منفعل) 26

8-2-2- مخاطب رادیو 28

1-8-2-2- قدرت انتخاب و گزینش مخاطبان در ایران 30

رویکرد مصلحت گرا 31

رویکرد نیاز محور 31

رویکرد نیاز مصلحت 32

ب) رادیوهای اختصاصی 33

ج) رادیوهای تخصصی 33

4-9-2-2- معایب رادیو 34

6-9-2-2- برنامه 36

1- 6-9-2-2- برنامه زنده 36

2-6-9-2-2- برنامه ترکیبی 36

9-9-2-2- تکنیک‌های ساخت برنامه با مواد زیر امکان پذیر است: 37

10-9-2-2- قالبهای رایج در ایران 37

10-2-2-  تغببرات محیطی، سازمان‌ها و خلاقیت 38

11-2-2- خاستگاه خلاقیت 40

12- 2- 2- مفهوم شناسی خلاقیت 42

13- 2- 2- فراگرد خلاقیت 45

2- افزایش حساسیت افراد نسبت به مسأله 47

3- مهیا ساختن شرایط خلاقیت از طریق فراهم ساختن مواد خام لازم 47

4- ایجاد سلاست فکر 48

5- استمرار فعالیت ضمیر ناخودآگاه بر روی مسأله 48

6- درخشش ناگهانی یک فکر 49

1-14-2-2- انواع خلاقیت 51

15- 2- 2- ویژگیهای افراد اخلاق 53

عدهای دیگر ویژگیهای افراد خلاق را به صورت زیر دسته بندی کردهاند: 53

16- 2- 2- دیدگا ه ها در مورد افراد خلاق 56

17-2-2- دیدگا ه های مختلف درباره خلاقیت 57

2-17-2-2- خلاقیت از دیدگاه سازمانی 58

18- 2- 2- نظری ه های خلاقیت 60

نظریه های فلسفی خلاقیت 60

1-18-2-2- نظری ه های علمی خلاقیت 62

2-18-2-2- دیدگاه روانشناختی اجتماعی 63

3-18-2-2- دیدگاه عصب شناختی 64

19- 2- 2- سازمان چیست؟ 67

عوامل اصلی ساختاری در سازمانهای رسانه ای 68

20- 2- 2- خلاقیت سازمانی در سازمانها 70

1-20-2-2- عوامل کلیدی موفقیت خلاقیت سازمانی: 72

2-20-2-2- ساختار خلاق 74

جدول مقایسه ساختارهای مکانیکی و ارگانیکی 75

3-20-2-2- فرهنگ سازمانی خلاق 77

4-20-2-2- محیط خلاق 77

سبک مدیریت مناسب 80

21- 2- 2- عوامل موثر بر خلاقیت: 81

1- عوامل فردی: 82

2- عوامل محیطی: 83

3- عوامل گروهی: 83

4- عوامل سازمانی: 84

 

فصل سوم روش تحقیق 91

مقدمه 91

1-3- روش بررسی 92

1-1-3-روش اسنادی یا كتابخانهای 92

2-1-3-  روش پیمایشی 92

2-3- جامعه آماری 92

واحد و سطح تحلیل: 93

3-3- روش نمونه‌گیری 93

5-3- پایایی و اعتبار تحقیق 94

6-3- تکنیك گردآوری اطلاعات 95

 

فصل چهارم یافته های تحقیق 96

مولفه های سطح سازمانی: 99

جدول شماره 3- 4 بررسی توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان در رابطه بامولفه های تاثیرگذار 101

مولفه های تاثیر گذار: 101

جدول شماره 6- 4 بررسی توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنس 107

 

فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادها 154

1-5- نتایج 155

2-5- پیشنهادها 165

فهرست منابع و مأخذ: ‏ 166

 

 

 

 

 

 

 

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا شرکت سایپا سالن مونتاژ خودرو سالن مونتاژ سایپا دانلود مقالات رشته مکانیک معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا دانلود مقالات مکانیک دانلود مقالات مهندسی مکانیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک معرفی…

پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام

پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

مدل های اثربخشی سازمانی و عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان

مدل های اثربخشی سازمانی و عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان مفهوم اثربخشی الگویی برای اثر بخشی ویژگی  نظام های اثر بخش مدل های اثربخشی سازمانی ادغام معیارهای اثربخشی در مدیریت     عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین…

ارزیابی معامله خرید و فروش دین از نگاه حقوقی

ارزیابی معامله خرید و فروش دین از نگاه حقوقی دانلود پایان نامه بیع دین دانلود پایان نامه معامله دین معامله خرید و فروش دین پایان نامه معامله خرید و فروش دین تحلیل حقوقی معامله خرید و فروش دین ماهیت عقد…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تصویر ذهنی از خدا

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تصویر ذهنی از خدا مبانی نظری تصویر ذهنی از خدا دانلود مبانی نظری تصویر ذهنی از خدا پیشینه تحقیق تصویر ذهنی از خدا ادبیات نظری تصویر ذهنی از خدا فصل دوم پایان نامه تصویر ذهنی…

بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه بیمه بازار سرمایه سرمایه‌گذاری بیمه‌های اعتباری توسعه‌ صنعت بیمه اوراق بهادار بیمه‌ای دانلود پایان نامه رشته بیمه بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه دانلود پایان نامه بیمه دانلود پایان نامه…

بررسی جامع و کامل آیه تطهیر

بررسی جامع و کامل آیه تطهیر آیه تطهیر آیه تطهیر چیست سوره آیه تطهیر اهل بیت در قرآن آیه تطهیر در تفسیر پیامبر دانلود پایان نامه آیه تطهیر دانلود پایان نامه معارف و الهیات اهل بیت در قرآن با توجه…

علل عدم استفاده از صورت های مالی تلفیقی در تصمیم گیری سرمایه گذاران

علل عدم استفاده از صورت های مالی تلفیقی در تصمیم گیری سرمایه گذاران اطلاعات مالی صورتهای مالی صورت های مالی تلفیقی علل عدم استفاده از صورت های مالی تلفیقی علل عدم استفاده از صورت های مالی تلفیقی در تصمیم گیری…

  • مقاله تحقیقی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی
  • مقاله تحقیقی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی کنوانسیون حقوقی حقوق بین الملل هوا و فضا مقررات حمل و نقل هوایی بین…

  • پاورپوینت بررسی نقش دهیاریها در توسعه روستایی
  • پاورپوینت بررسی نقش دهیاریها در توسعه روستایی پاورپوینت بررسی نقش دهیاریها در توسعه روستایی بررسی نقش دهیاریها در توسعه روستایی تحقیق بررسی نقش دهیاریها در توسعه روستایی مقاله بررسی نقش دهیاریها در توسعه روستایی بررسی بررسی نقش دهیاریها در توسعه…

  • پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن
  • پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن تحلیل برنامه استراتژيک راه‎آهن برنامه استراتژيک راه‎آهن مقاله برنامه استراتژيک راه‎آهن بررسی برنامه استراتژيک راه‎آهن اعتبارات عمراني حمل و نقل و سهم راه‎آهن تحلیل برنامه راه‎آهن پاورپوینت تحلیل برنامه استراتژيک…

  • بررسی داوری در نظام حقوقی ایران و جایگاه آن در فقه اسلامی
  • بررسی داوری در نظام حقوقی ایران و جایگاه آن در فقه اسلامی اقسام داوری مقایسه داوری با مفاهیم مشابه داوری در حقوق ایران بررسی داوری در نظام حقوقی ایران داوری در فقه اسلامی مشروعیت قاضی تحكیم در فقه امامیه مشروعیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده مبانی نظری سازمان یادگیرنده پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده پیشینه پژوهش سازمان یادگیرنده پیشینه داخلی سازمان یادگیرنده پیشینه خارجی سازمان یادگیرنده مبانی نظری در مورد سازمان یادگیرنده پیشینه تحقیق در مورد سازمان یادگیرنده چارچوب نظری…

  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ارزش ویژه برند عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شاخصهای ارزش…

  • تاریخچه و ماهیت اسكیزوفرنی و انواع آن
  • تاریخچه و ماهیت اسكیزوفرنی و انواع آن اسكیزوفرنی روان‌گسیختگی تاریخچه اسكیزوفرنی ماهیت اسكیزوفرنی انواع اسكیزوفرنی تاریخچه و ماهیت اسكیزوفرنی و انواع آن دانلود پایان نامه اسكیزوفرنی دانلود پایان نامه روانپزشکی دانلود پایان نامه رشته روانپزشکی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پروپوزال پیش بینی میزان انطباق رفتار مدیران با سبک رهبری معنوی از طریق نمره فاصله قدرت
  • پروپوزال پیش بینی میزان انطباق رفتار مدیران با سبک رهبری معنوی از طریق نمره فاصله قدرت فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری…

  • بررسی تطبیقی داوری‌ در فقه و حقوق ایران
  • بررسی تطبیقی داوری‌ در فقه و حقوق ایران داوری در حقوق ایران مبانی فقهی داوری بررسی داوری در فقه امامیه بررسی داوری در فقه اهل سنت شرایط و صفات داوری در حقوق داخلی ایران تطبیق داوری در فقه و حقوق…

  • نقش احیای اراضی شیبدار در حفظ محیط زیست و توانمند سازی اقتصادی خانواده های روستایی استان گلستان
  • نقش احیای اراضی شیبدار در حفظ محیط زیست و توانمند سازی اقتصادی خانواده های روستایی استان گلستان حفظ محیط زیست احیای اراضی شیبدار نقش احیای اراضی در توانمند سازی اقتصادی خانواده های روستایی نقش احیای اراضی شیبدار در حفظ محیط…

  • تقسیم بندی نگرش ها و رویکردهای تدوین استراتژی توسط صاحبنظران
  • تقسیم بندی نگرش ها و رویکردهای تدوین استراتژی توسط صاحبنظران تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot تدوین الگوی استراتژیک تدوین استراتژی با swot منظور از تدوین استراتژی چیست تدوین استراتژی در سازمان تدوین استراتژی رقابتی رویکردهای…

  • پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر
  • پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر تحقیق روشهاي برقراري ارتباط مؤثر روشهاي برقراري ارتباط مؤثر ارتباط چيست اهميت ارتباط عناصر اصلي ارتباط اجزاي ارتباط گوش دادن اهداف گوش دادن خصوصيات گوش دادن فعال توصيه هایي براي…

  • كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی لطیف(کامل و آپدیت شده)
  • كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی لطیف(کامل و آپدیت شده) دانلود پایان نامه انبار انبارداری كنترل موجودی انبار بررسی كنترل موجودی انبار شركتها دانلود پایان نامه مدیریت انبارداری دانلود پایان نامه كنترل موجودی انبار كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی…

  • سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش
  • سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش مدیریت دانش سبکهای رهبری توانمندساز رابطه‌ی بین سبکهای رهبری اصلی اثربخشی اقدامات مدیریت دانش افزایش اثربخشی اقدامات مدیریت دانش سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش مقاله مدیریت دانش مقاله سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش رفتن به…

  • فریب در ازدواج از نگاه فقه و حقوق و ارائه پیشنهادات پیشگیری
  • فریب در ازدواج از نگاه فقه و حقوق و ارائه پیشنهادات پیشگیری فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود مقاله فریب در ازدواج دانلود مقاله تدلیس در ازدواج آثار فقهی فریب در ازدواج آثار حقوقی فریب در ازدواج پیشنهاد قانونی…

  • بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها
  • بزهکاری اطفال و مسئولیت کیفری انها در حقوق ایران و ترکیه و تحلیل قواعد حاکم بر آنها بزهکاری اطفال در حقوق ایران بزهکاری اطفال در قانون جدید عوامل بزهکاری اطفال کار تحقیقی بزهکاری اطفال پایان نامه بزهکاری اطفال بزهکاری اطفال…

  • پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان
  • پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 پروپوزال تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم…

  • بررسی سیستم خرید و انبارداری در شرکت ساسان
  • بررسی سیستم خرید و انبارداری در شرکت ساسان سیستم خرید و انبارداری سیستم خرید و انبارداری شرکت سیستم خرید و انبارداری چیست پروژه انبارداری شرکت پروژه انبارداری شرکت تولیدی دانلود پروژه انبارداری حسابداری دانلود پایان نامه بررسی سیستم خرید و…

  • تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع
  • تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان قانون اساسی تفسیر قانون اساسی ایران تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا تفسیر قانون اساسی آمریکا رویکرد تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا مراجع تفسیر قانون اساسی…

  • مبانی سیستم OFDM
  • مبانی سیستم OFDM سیستم OFDM سیستم تک حاملی سیستم چند حاملی سیستم دسترسی تقسیم فرکانسی متعامد مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله سیستم OFDM دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *