تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک

تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک

مدیریت ریسک اعتباری
الگوی مناسب جهت وصول مطالبات بانکی
رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک
رتبه بندی مشتریان بانک
بهبود وصول مطالبات معوق بانک
دانلود پایان نامه وصول مطالبات معوق با رتبه بندی مشتریان
پایان نامه مطالبات معوق

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد

تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک

 

 

 

 مقدمه 

بدون شک وقتی بعضی از مشتریان نمی توانند بدهی خود را باز پرداخت کنند، نوعی شکست اقتصادی برای سازمانهایی که وام می دهند رخ می دهد. بنا براین بهبود در امر تصمیم گیری در مورد اعطای اعتبار به مشتریان بانک و درجه بندی اعتبار، یکی از مسائل مرتبط بامدیریت ریسک اعتباری بانک ها است. به عبارتی مسئله درجه بندی اعتباری و تخصیص اعتبار به فراخور اعتباری، گریبان گیر بسیاری از مراکز تصمیم گیری است. لذا استفاده از مدل های مناسب  جهت  تخصیص  بهینه  اعتبار و توزیع اعتبار بانکی میان مشتریانی که از اعتبار بالاتری برخوردارند اهمیت بسزایی دارد. در بازاری که حاشیه سود بانک ها به دلیل تشدید رقابت به طور مستمر در حال کاهش بوده همواره فشار برای کاهش بیشتر هزینه ها احساس می شود، مدل های اعتباری با پیش بینی زیان های عدم باز پرداخت وام ها نوعی مزیت نسبی برای بانک ها و موسسات اعتباری ایجاد خواهد کرد(2005. Femandes,).

در ایران از یک طرف فعالیت بانک ها براساس قانون بانکداری بدون ربا و مبتنی برعقود اسلامی است؛ بنابراین نمی توان بین بازار پول وسرمایه، مرزی قائل شد. از طرف دیگر با توجه به ساختار اقتصادی کشور، عملیات بازار سرمایه (بازار اوراق بهادار و سهام) و سایر شبکه های غیر بانکی، پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و از این رو سهم قابل توجهی از سرمایه گذاری از طریق بازار بانکی انجام می گیرد. بنابراین موفقیت بانک ها در انجام این امور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نظام ربوی پس از پرداخت وام، ارتباط بانک با پول قطع می شود و بانک بدون توجه به نوع فعالیت اقتصادی، اصل و فرع پول خود را مطالبه می نماید؛ بنابراین با گرفتن ضمانت کافی، لزومی به ارزیابی دقیق از مشتری وجود ندارد (و در صورتی که ارزیابی انجام شود، درراستای تسهیل مبادلات و انتخاب مشتریان بهتر است). حال انکه در سیستم بانکداری اسلامی بانک شریک گیرنده تسهیلات در فعالیت های اقتصادی می باشد. بنابراین با توجه به منابع مالکیتی –وکالتی ارزیابی توان بازپرداخت مشتری بسیار اهمیت دارد.

 

جلوگیری از رشد مطالبات معوق در تسهیلات اعطایی و یا وصول آنها به صورت بالقوه وبالفعل، امکانات ایجاد درآمد جدید را افزایش داده و توان برنامه ریزی این موسسات را در رابطه با مصرف منابع و کسب درآمد بالاتر را فراهم خواهد ساخت. مطالبات معوق از یک طرف منابع درگیر در بخش اعتباری را راکد و بلااستفاده کرده است و از سوی دیگر فرصت استفاده سایر مشتریان از منابع این موسسات مالی را گرفته و درنتیجه سود آوری را کاهش می دهد.

کمبود شدید نقدینگی که اکثر شرکت های دولتی و خصوصی، کوچک و بزرگ، تولیدی و بازرگانی و خدماتی به آن گرفتارند، زنجیره ای از مطالبات و بدهی های تسویه نشده را پدید آورده که خود، به تعمیق رکود و افزایش ورشکستگی ها دامن می زند، زمانی که اقتصاد دچار رکود است، مطالبات طلبکاران و به خصوص تولیدکنندگان به حیطه وصول نمی رسد و این امر موجب عدم پرداخت آنها و ایجاد مطالبات معوق می شود .

با توجه به افزایش مطالبات معوق در بانكهای كشور و ضرر و زیانی كه از این بابت گریبان گیر نظام بانكی كشور می گردد. ضرورت پرداختن به چنین موضوعی را آشكار می سازد. در این راستا واحدهای صنعتی و تولیدی كه عمده مشتریان و بدهكاران بانك می باشند. وبا توجه به شرایط خاص اقتصادی كشور و اعمال تحریم های بین المللی و قانون هدفمندی یارانه ها با مشكلات زیادی رو به رو هستند. و این موضوع تاثیر مستقیمی بر سود آوری آنها ودر نتیجه پرداخت مطالبات بانك را با موانع زیادی رو به رو می سازد. همچنین با توجه به ضرورت تداوم فعالیت واحدهای تولیدی به دلیل محدودیت های قانونی و حفظ اشتغال، استفاده از روشهای قهرآمیز و سایر اقدامات موجب تعطیلی یا كاهش فعالیت این واحدها می شود. از سوی دیگر عدم وصول مطالبات بانكی، ادامه فعالیت بانك را در خدمت رسانی به این واحدها با چالش های زیادی روبه رو می سازد.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت ریسک اعتباری

پرداخت تسهیلات به مشتریان

شاخص های انتخاب متقاضیان معتبر

پارامترهای موثر در انتخاب متقاضیان معتبر

کاهش احتمال عدم باز پرداخت تسهیلات اعتباری

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست  مطالب

 

فصل یک:کلیات پژوهش 4

1-1 مقدمه 4

1-2 بیان مسئله 6

1-3 ضرورت تحقیق 9

1-4 اهداف تحقیق 11

1-4-1 هدف کلی تحقیق 11

1-4-2 اهداف جزئی تحقیق 12

سوالات تحقیق 12

1-6 روش کار 13

1-7 جامعه آماری 13

1-8 روش گرد آوری اطلاعات 13

1-9 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 14

1-10 استفاده کنندگان از پژوهش 15

1-11 مدل مفهومی تحقیق 15

1-12تعریف مفهومی واژگان 16

 

فصل دوم:ادبیات پژوهش 17

2-1 مقدمه 17

2-2 بانک و بانکداری 19

2-4 سیر تحولات نظام بانکی در ایران 20

2-5 ملی شدن بانک ها 21

2-6 تاریخچه بانک صادرات ایران 21

2-6-1 شروع کار اولین شعبه 23

2-6-3 انتخاب شعار مردمی و گسترش شعب 23

2-6-4 خصوصی شدن دوباره بانک 24

2-7 تخصیص منابع 25

2-7-1 قرارداد قرض الحسنه 26

2-7-2 قراردادهای مبادله ای 26

1-2-7-2فروش اقساطی 27

2-7-2-2 اجاره به شرط تملیک 29

شرایط و مقررات تسهیلات اجاره به شرط تملیك 29

2-7-2-3  سلف 30

شرایط و مقررات اعطای تسهیلات 30

2-7-2-4 جعاله 31

5-2-7-2خرید دین 32

ارکان قرارداد خرید دین 32

2-7-3 قراردادهای مشارکتی 33

2-7-3-1  مشارکت مدنی 33

2-7-3-2 مشارکت مدنی بازرگانی 34

2-7-3-3 مشارکت مدنی خدماتی 35

2-7-3-4 بخش صادرات 35

2-7-3-5 مشارکت مدنی مسکن 36

2-7- 3-6 مضاربه 36

2-7-4 سرمایه گذاری مستقیم 37

2-8 مطالبات معوق از منظر مقررات بانک مرکزی: 38

2-9 طبقه بندی دارایی ها: 41

نحوه و زمان انتقال مطالبات هر طبقه به طبقه بعدی در تسهیلات اقساطی 44

ظرفیت مالی و کشش اعتباری 50

2-11 علل شکل گیری مطالبات 52

عوامل درون سازمانی 54

عوامل برون سازمانی 55

2-12 طبقه  بندی بد هی های سیستم بانكی به تفكیك دریافت كنندگان اعتبارات 56

2-13 تحلیل مکانیزم اثرگذاری مطالبات معوقه سیستم بانکی برکل اقتصاد، شبکه بازار پولی کشور و عملکرد نظام بانکی 60

2-13-1 اثر بر کل اقتصاد 60

2-13-2 اثر بر متغیرهای کلان بازار پولی کشور 60

2-13-3  اثر بر عملکرد نظام بانکی 62

2-14 الگوی مناسب جهت وصول مطالبات بانکی 63

2-15 راهکارهای کارشناسان جهت جلوگیری از مطالبات 67

2-16 آثار سوء مطالبات 68

چرخ و فلک مطالباتی 70

مطالبات معوق و مدیریت زمان 70

2-17 مطالبات معوق و خط ورشکستگی بانکها 71

جدول ذیل اشاره مختصری دارد به تحقیق‌های موردی درباره‌ بانکهایی که دچار بحران مالی شده‌اند. 72

مطالبات معوق و مذاکره 73

2-18 ریسک 74

2-19 انواع ریسک 77

2-19-1 ریسک نقدینگی 77

2-19-2 ریسک بازار 79

2-19-3 ریسک نرخ ارز 80

2-19-4ریسک اعتباری 81

2-19-5 ریسک نوسانات نرخ بهره 82

2-19-6 ریسک عملیاتی 84

2-19-7 ریسک حقوقی 85

2-20 مدیریت ریسک اعتباری 85

2-21 پیشینه پژوهش 90

2-21-1 مقدمه 90

2-21-2  پژوهش های خارجی(شناسایی عوامل) 91

2-21-3  پژوهش های داخلی(شناسایی عوامل) 97

2-21-4 پژوهش های سایر کشورها(بیان راهکار) 103

اقدامات كشور چین: 104

اقدامات كشور تایلند: 105

اقدامات كشور كره: 106

اقدامات كشور ژاپن: 106

 

فصل سوم:روش پژوهش 107

3-1 مقدمه 107

3-2 روش پژوهش 108

3-3 متغیر های پژوهش 109

3-4 روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها 110

3-5 رگرسیون لجستیک 112

احتمال اتفاق نیفتادن پیشامد/ احتمال اتفاق افتادن پیشامد 112

3-6 مدل لاجیت ( لجستیک) 112

نمودار مدل رگرسیون لجستیک 114

3-7 برآورد مدل رگرسیون لاجیت 115

محاسبه ضرایب متغیرهای مستقل در رگرسیون لجستیک 118

3-10 تعریف متغیرها 120

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده های تحقیق 122

4-1 مقدمه 122

این فصل شامل سه قسمت است 123

4-2 یافته های جمعیت شناختی 124

4-2-1 : وضعیت گروه سنی مشتریان 124

جدول 1- 4: توصیف گروه سنی نمونه مورد بررسی 124

نمودار 1- 4: توصیف گروه سنی نمونه مورد بررسی 125

4-2-2 وضعیت تحصیلات مشتریان 125

جدول 2- 4: توصیف میزان تحصیلات نمونه مورد بررسی 126

نمودار 2- 4 : توزیع درصد میزان تحصیلات نمونه موردبررسی 126

4-2-3 : وضعیت شغلی مشتریان 126

جدول 2- 4: توصیف وضعیت شغلی نمونه مورد بررسی 127

نمودار 3- 4 : توصیف وضعیت شغلی نمونه مورد بررسی 127

4-3) یافته های آمار توصیفی 128

4-3-1 : تعداد چک برگشتی مشتریان 128

جدول 4-4). توصیف متغیر چک برگشتی مشتریان به عنوان شاخص 128

نمودار4-4). توصیف متغیر چک برگشتی مشتریان 129

4-3-2 : معدل موجودی مشتریان 129

جدول 4-5). توصیف متغیر معدل موجودی مشتریان به عنوان شاخص 130

نمودار 4-5). توصیف متغیر معدل موجودی مشتریان 130

4-3-3 : سابقه اعتباری مشتریان 131

نمودار 4-6).توصیف متغیر سابقه اعتباری مشتریان 132

4-3-4 : میزان تسهیلات دریافتی مشتری 132

نمودار 4-7). توصیف متغیر میزان تسهیلات مشتریان 133

4-3-5 : نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی 134

نمودار 4-8).توصیف متغیر نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی مشتریان 135

4-4)  تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه های تحقیق با استفاده از روش‏های مناسب آمار استنباطی 135

4-4-1 آزمون نرمال بودن داده ها: 135

آیا تعداد چک های برگشتی مشتریان احتمال معوقات بانکی آنها را افزایش می دهد؟ 136

جدول4-9 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت(تعداد چک برگشتی و معوقات بانکی) 137

آیا بین میزان معدل موجودی مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه ای وجود دارد؟ 137

جدول4-10 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت(معدل موجودی و معوقات بانکی) 138

آیا بین سابقه اعتباری مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. 138

جدول4-11 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت( سابقه اعتباری و معوقات بانکی) 139

آیا بین میزان تسهیلات مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. 140

جدول4-12 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت( میزان تسهیلات و معوقات بانکی) 140

آیا بین نسبت مبلغ تسهیلات به معدل موجودی مشتریان با معوقات بانکی آنها رابطه وجود دارد. 141

جدول4-13 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت (مبلغ تسهیلات و معوقات بانکی) 141

مدل برازش شده شاخص های موجود بر روی معوقات بانکی مشتریان 142

جدول4-13 ). خلاصه آزمون رگرسیون لاجیت به روش چندگانه 143

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات 145

5-1مقدمه 145

5-2 نتیجه گیری 146

بحث و تفسیر 147

فهرست منابع فارسی: 151

فهرست منابع لاتین: 155

 

 

 

مقاله کارشناسی ارشد ارتباط تصویری با عنوان نقد جامعه شناختی و فمینیستی آثار باربارا کروگر

مقاله کارشناسی ارشد ارتباط تصویری با عنوان نقد جامعه شناختی و فمینیستی آثار باربارا کروگر فمینینسم باربارا كروگر پست مدرنیسم دانلود مقاله کارشناسی ارشد ارتباط تصویری با عنوان نقد جامعه شناختی و فمینیستی آثار باربارا کروگر سیستم همکاری در فروش…

بررسی ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی با نگاهی به آینده آن

بررسی ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی با نگاهی به آینده آن رفتار شهروندی سازمانی ابعاد رفتار شهروندی سازمانی پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی آینده رفتار شهروندی سازمانی اهمیت رفتار شهروندی سازمانی تحقیق رفتار شهروندی سازمانی چهارچوب های رفتار شهروندی سازمانی…

تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی

تعیین عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش پایان نامه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی پایان نامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت…

تشریح ابعاد و مدلهای ارزش ویژه برند

تشریح ابعاد و مدلهای ارزش ویژه برند مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مدل های ارزش ویژه برند مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران ابعاد ارزش ویژه برند مدل ارزش ویژه برند آکر…

پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی

پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان دیرآموزان رفتن به سایت اصلی عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح…

مبانی نظری مقايسه سلامت روان بچه های دختر با مادران شاغل و غيرشاغل

مبانی نظری مقايسه سلامت روان بچه های دختر با مادران شاغل و غيرشاغل سلامت روان در دختران سلامت روان در فرزندان سلامت روان در فرزندان زنان شاغل سلامت روان در فرزندان مادران شاغل سلامت روان در فرزندان مادران خانه دار…

پاورپوینت تعیین الگوی ساده نرخ ارز تعادلی

پاورپوینت تعیین الگوی ساده نرخ ارز تعادلی دانلود پاورپوینت تعیین الگوی ساده نرخ ارز تعادلی تعیین نرخ ارز تعادلی تقاضای ارز عرضه ارز نرخ ارز تعادل اختلالات در بازار ارز مداخله در بازار ارز نرخ ارز موثر رفتن به سایت…

پاورپوینت بررسی فرصت ها و تهدیدهای بحران اقتصادی در تأمین مالی صادرات

پاورپوینت بررسی فرصت ها و تهدیدهای بحران اقتصادی در تأمین مالی صادرات دانلود رایگان پاورپوینت بررسی فرصت ها و تهدیدهای بحران اقتصادی در تأمین مالی صادرات بررسی فرصت ها و تهدیدهای بحران اقتصادی در تأمین مالی صادرات بحران مالی جهانی…

  • بررسی عملکرد دستگاه های بی خطرساز در بیمارستان های شهر بهبهان
  • بررسی عملکرد دستگاه های بی خطرساز در بیمارستان های شهر بهبهان دستگاه های بی خطرساز بررسی عملکرد دستگاه های بی خطرساز اتوکلاو بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی شهرستان بهبهان پسماندهای بیمارستانی بیمارستان شهیدزاده بهبهان بیمارستان فریده بهبهانی بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان…

  • بررسی تاثیر نرخ ارز و تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی
  • بررسی تاثیر نرخ ارز و تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی ارزیابی عملکرد اقتصادی شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر نرخ ارز بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی تاثیر تورم بر شاخص های ارزیابی عملکرد اقتصادی ارزیابی عملکرد اقتصادی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات نظری فناوری اطلاعات فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری…

  • تشریح احداث شبکه های برق رسانی و نصب ترانس
  • تشریح احداث شبکه های برق رسانی و نصب ترانس دانلود پایان نصب ترانس شهری دانلود پایان برق رسانی شهری دانلود پایان احداث شبکه های شهری تشریح احداث شبکه های برق رسانی و نصب ترانس دانلود پایان نامه برق قدرت دانلود…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده
  • پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با…

  • گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR
  • گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR سیستم SPR ارزیابی ریسک شرکت سایپا دیزل مطالعه ایمنی در SPR دانلود گزارش کارآموزی با عنوان مطالعه ایمنی در SPR خرید گزارش کارآموزی انجام گزارش کارآموزی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

  • برنامه ریزی گردشگری با رویکرد توسعه پایدار
  • برنامه ریزی گردشگری با رویکرد توسعه پایدار گردشگری پایدار شهرستان شوش برنامه ریزی گردشگری شهرستان شوش توسعه پایدار با برنامه ریزی گردشگری برنامه ریزی گردشگری با تاکید بر توسعه پایدار شناسایی پتانسیل گردشگری شهرستان شوش بررسی موانع توسعه گردشگری شهرستان…

  • پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک و کامپیوتر با عنوان پردازش تصویر دیجیتال
  • پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک و کامپیوتر با عنوان پردازش تصویر دیجیتال تصویر پردازش تصویر پردازش تصویر دیجیتال دانلود پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک خرید پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه…

  • پرسشنامه استاندارد اعتماد مشتریان به بانک
  • پرسشنامه استاندارد اعتماد مشتریان به بانک پرسشنامه اعتماد به بانک دانلود پرسشنامه اعتماد به بانک پرسشنامه استاندارد اعتماد به بانک پرسشنامه اعتماد مشتریان پرسشنامه اعتماد مشتریان به بانک پرسشنامه اعتماد مشتریان بانکی پرسشنامه علل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی رفتن…

  • پرسشنامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش
  • پرسشنامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش پرسشنامه سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده سنگه ابعاد سازمان یادگیرنده در پرسشنامه پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه دانلود پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه پرسشنامه استاندارد سازمان…

  • پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل چهارم)
  • پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل چهارم) اخلاق معیشتکتابپاورپوینتدانلود رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی فصل چهارم(اخلاق معیشت) فهرست مطالب:کار در سیره اولیای دین,رابطه ی اخلاق و معیشت,نقش کار در تربیت و بهداشت روانی,اهمیت و جایگاه,کار و احساس شخصیت,نقش نیت…

  • پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
  • پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال یادگیری الکترونیکی فرآیندهای مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی تاثیر فرآیندهای…

  • شناسایی و اجرای احکام داور بین المللی
  • شناسایی و اجرای احکام داور بین المللی احکام داور بین المللی اجرای احکام داور بین المللی شناسایی احکام داور بین المللی اجرای آرای داوری خارجی اجرای احكام داوری خارجی شناسایی احكام داوری خارجی اجرای احكام داوری علیه دولت رفتن به…

  • مقاله پیامدها، تدابیر و سیاست جنایی داخلی و بین المللی در قبال پدیده قاچاق انسان
  • مقاله پیامدها، تدابیر و سیاست جنایی داخلی و بین المللی در قبال پدیده قاچاق انسان مقاله قاچاق مقاله قاچاق انسان مقاله قاچاق زنان پیامدهای قاچاق انسان قاچاق انسان در اسناد بین المللی ابعاد قاچاق انسان درجهان مبارزه با قاچاق انسان…

  • استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون
  • استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون مس سونگون بهره برداری مس کانسنگ اکسیدی روش هیدرومتالورژی استحصال مس هیدرومتالورژی مس استخراج مس به روش هیدرومتالورژی استخراج مس از منابع اکسیدی کانسار پرفیری مس سونگون استخراج مس از منابع…

  • بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی
  • بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی تکنیکهای تصمیم گیری فرآیند تحلیل سلسله مراتبی سیستم های تصمیم گیری با معیارهای چند گانه بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ارزیابی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی بهبود فرآیند AHP ارزیابی فرآیند AHP دانلود پایان نامه مدیریت…

  • بررسی مقایسه ای پایبندی به دین در دانشجویان و طلاب
  • بررسی مقایسه ای پایبندی به دین در دانشجویان و طلاب پایبندی به دین دین ورزی طلاب دین ورزی دانشجویان بررسی میزان پایبندی مذهبی دانشجویان نگرش جوانان 2919 سال به دین ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی بررسی مقایسه ای…

  • پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی
  • پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس مدیریت اسلام دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت اسلامی بینش اسلام پیرامون مدیریت مدیریت امانت است مدیریت تکلیف است نه حق شرایط تکلیف حق مدیریت خدمت است نه…

  •  مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری
  •  مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری فصل…

  • ارزیابی نگرش دانشجویان بومی در برابر غیر بومی ها و اثرات آن بر میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه آزاد
  • ارزیابی نگرش دانشجویان بومی در برابر غیر بومی ها و اثرات آن بر میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه آزاد میزان اعتماد اجتماعی در دانشگاه اعتماد اجتماعی بین دانشجویان بومى و غیربومى نگرش دانشجویان بومی به غیربومی اثرات نگرش دانشجویان بومی…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *