بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه میزان کارآفرینی
بررسی تاثیر مدیریت دانش بر كارآفرینی
رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران
پایان نامه رابطه مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران
پیاده سازی مدیریت دانش در باشگاه های خصوصی
ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

بررسی رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران

 

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.

 

برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 

 

نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.

 

 

 

 

کلید واژه:

مدیریت دانش

کارآفرینی

خلق دانش

تسهیم دانش

کاربرد دانش

 

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر شتاب تغییرات در علوم و فناوری‌های پیشرفته به قدری فزونی یافته است که بسیاری از متفکرین بر این باورند که شتاب در نوآوری محصولات تولید شده با تکنولوژی سطح بالا و ایجاد دانش و توسعه آن از سرعت یادگیری بشر فراتر رفته است. پس، سازمان متولی حتی اگر تمام راهبردها، زمان و سرمایه انسانی را در اختیار خود را صرف یادگیری نمایند، باز هم ممکن است از عهده رویارویی برنیاید (نوو و چان  ، 2007).

 

امروزه سازمان ها نمی توانند صرفا بر دارایی های مشهودشان مانند تکنولوژی تکیه کنند، خصوصا در بخش های تکنیکی. دارایی های مشهود به طور معمول در دسترس می باشند اما به طور بالقوه باعث مزیت رقابتی نمی شوند، به عبارتی آن ها پیش نیاز اولیه برای انجام تجارت هستند. دانش یک منبع حیاتی و عامل موفقیت در چنین محیط هایی است. دانش در طولانی مدت به عنوان منبع کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته شده است و مدیریت موثر آن هم امری ضروری است (ملادکووا  ، 2012).

 

دنیای امروز، دنیای تغییر اطلاعات و دانش است. به همین سبب، ضروری است که سازمان ها قابلیت های لازم برای فعالیت در این شرایط را احراز نمایند. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند اطلاعات مهم و مفید را یافته، گزینش، سازماندهی و منتشر کند. همچنین مدیریت دانش برای انجام فعالیت هایی چون حل مسئله، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری می باشد. مدیریت دانش می تواند عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به عملکرد هوشمندانه تر بهبود بخشد (واعظی و مسلمی، 1388). مدیریت دانش، یک دیدگاه برنامه‌ریزی شده و ساختارمند برای ایجاد به اشتراک گذاری و ذخیره‌کردن دانش به عنوان یک دارایی سازمانی است که برای ارتقاء توانمندسازی، سرعت و اثربخشی سازمان در ارائه محصولات یا خدمات برای مشتریان در راستای استراتژی کسب ‌وکار می‌باشد (پلیسیس  ، 2008).

 

سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کرده اند، تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات سرعت فرایندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، حفظ و رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. بدون تردید دانش مهم ترین منبع سازمان است. بدیهی است چنین منبعی باید محافظت، بهسازی و اداره شود و از هر تکنیک و روشی که رشد بهتر آن را فراهم کند، استفاده شود (درویش، 1388).

 

 از طرفی امروزه با توجه به تحولات روز به روز جامعه و تقاضاهای مداوم برای زندگی بهتر، کارآفرینی و نوآوری در هر زمینه ای ضروری به نظر می رسد. سازمان ها نیاز به کارآفرینی را درک کرده و تفکر و اندیشه های کارآفرینی در ساختارهای اداری نفوذ کرده است، زیرا رشد، پویایی و حتی بقای سازمان های امروزی در گرو به کارگیری کارآفرینی است. این نیاز در پاسخ به شرایط پیچیده و پویای محیطی حاکم بر سازمان های امروزی است که مهم ترین این شرایط عبارت اند از: افزایش سریع تعداد رقبا، توسعه ی فزاینده فناوری های نوین، افزایش انتظارات مشتریان و … می باشد (کوراتکو و هاجتس  ، ترجمه محرابی، 1383). 

 

دانش، منبعی ضروری و پایدار در عرصه فناوری و کارآفرینی است (نوناکا  ، 1991). باید توجه داشت که جهان کنونی نیازمند پاسخگویی سریع است. سازگاری بی درنگ، نتیجه گیری سریع و بالاتر از همه نیاز رشد فردی، متأثر از دگرگونی هایی است که جهان کنونی نیازمند دانش و خلاقیت است. بسیاری از صاحب نظران و محققان، از دنیای امروزی به عنوان « عصر عدم تداوم » یاد می کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه حل های گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه های دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود (خانه کارآفرینان، 1385).

کارآفرینی به فرایندی اطلاق می شود که در آن فرد کارآفرین با شناسایی و بهره وری از فرصت ها، منبعی در خلق و معرفی کالای جدید، شیوه های جدید در سازماندهی و اداره ساختارهای کسب و کار، شیوه های جدید در بازاریابی و شناسایی منشأیی جدید از منابع اولیه دارد (یداللهی فارسی و همکاران، 1390).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: چارچوب پژوهش 1

1-1-مقدمه 2

1-2-بیان مسأله 3

1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش 5

1-4-اهداف پژوهش 6

1-4-1-هدف کلی 6

1-4-2- اهداف اختصاصی 6

1-5-فرضیه‌های پژوهش 6

1-5-1- فرضیه اصلی 6

1-5-2- فرضیه های اختصاصی 6

1-6-تعریف واژه‌ها و اصطلاحات پژوهش 7

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8

2-1-مقدمه 9

2-2-مفاهیم پایه مدیریت دانش 9

2-3-تعاریف دانش 11

2-4-انواع دانش 11

2-5-تاریخچه مدیریت دانش 13

2-6-تعاریف مدیریت دانش 13

2-7-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش 15

2-7-1-خلق و کسب دانش 15

2-7-2-تسهیم دانش 16

2-7-3-کاربرد دانش 18

2-7-4-نگهداری و ذخیره دانش 19

2-7-5-فرایند ارزیابی و بازخورد 20

2-8-مدل‌های مدیریت دانش 20

2-8-1-مدل هیسیگ 21

2-8-2-مدل هفت‌سی 22

2-8-3-مدل مرحله‌ای مدیریت دانش لین (2007) 23

2-8-4-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های  KMC در اثر بخشی مدیریت دانش 23

2-9-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش 24

2-10-اهداف مدیریت دانش 24

2-11-مزایای مدیریت دانش 25

2-12-موانع مدیریت دانش 26

2-13-کارآفرینی 27

2-13-1-کارآفرینی چیست؟ 27

2-13-2-کارآفرین کیست؟ 28

2-14-فرایند کارآفرینی 29

2-15-انواع کارآفرینی 31

2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی 32

2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 33

2-18-مزایای کارآفرینی 34

2-19-انواع مدل های کارآفرینی 34

2-19-1-مدل های محتوایی 35

2-19-2-مدل های فرآیندی 35

2-20-موانع کارآفرینی 37

2-21-پیشینه تحقیق 38

2-21-1-مطالعات داخل کشور 38

2-21-2-مطالعات خارج از کشور 41

 

فصل سوم: روش پژوهش 45

3-1-مقدمه 46

3-2-روش پژوهش 46

3-3-روش گردآوری داده‌ها 46

3-4-جامعه آماری 46

3-5-نمونه آماری 47

3-6-متغیرهای تحقیق 47

3-7-ابزارهای اندازه‌گیری 47

3-8-روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 49

 

 

فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها 51

4-1-مقدمه 52

4-2-آمار توصیفی 52

4-3-آمار استنباطی: 55

4-4-تبیین فرضیه های پژوهش 56

4-4-1-فرضیه اصلی: 56

4-4-2-فرضیه های فرعی 56

4-5-یافته های جانبی: 61

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 64

5-1-مقدمه 65

5-2-توصیف دادهها 65

5-3-بحث و نتیجه گیری 65

5-4-نتایج تحلیل رگرسیون 71

5-5-محدودیت های پژوهش 71

5-6-پیشنهادها: 71

5-6-1-پیشنهادهای مبتنی بر پژوهش 71

5-6-2-پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی 72

منابع 73

منابع فارسی 74

پیوست ها 86

 

فهرست جدول ها

جدول 2-1: گاه شمار مدیریت دانش (حسن‌زاده، 1386) 13

جدول 2-2: تعاریف مختلف مدیریت دانش 15

جدول 3-1: پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون 48

جدول 3-2: طیف 5 گزینه ای لیکرت 48

جدول 3-3: تفسیر نتایج پرسشنامه میزان کارآفرینی 49

جدول 4-1: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر جنسیت 52

جدول 4-2: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سطح تحصیلات 53

جدول 4-3: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سابقه خدمت 54

جدول4-4:  میانگین وانحراف استاندارد متغیر های پژوهش 55

جدول 4-5: آزمون کالموگروف اسمیرنف برای نرمال بودن متغیر های پژوهش 55

جدول 4-6: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 56

جدول 4-7: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه خلق دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی 56

جدول 4-8: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه تسهیم  دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 57

جدول 4-9: نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین مولفه کاربرد دانش و  میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 57

جدول 4-10: نتایج آزمون تی مستقل برای بررسی تفاوت بین مردان و زنان در میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران 58

جدول 4-11: نتایج آزمون F لوین برای بررسی مفروضۀ همگنی واریانس ها در متغیر میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با  سطح تحصیلات مختلف 59

جدول 4-12: نتایچ تحلیل واریانس یک راهه برای بررسی تفاوت بین مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سطح تحصیلات مختلف در میزان کارآفرینی 59

جدول 4-13: نتایج آزمون توکی بر ای مقایسۀ میانگینهای مدیران با سطح تحصیلات مختلف در میزان کارآفرینی 59

جدول 4-14: نتایج آزمون F لوین برای بررسی مفروضه همگنی واریانسها در متغیر میزان کارآفرینی در مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سوابق خدمت مختلف 60

جدول 4-15: نتایچ تحلیل واریانس یک راهه برای بررسی تفاوت بین مدیران باشگاههای خصوصی شهر تهران با سوابق خدمت مختلف در میزان کارآفرینی 60

جدول 4-16: آمارههای قدرت تحمل و عامل تورم واریانس برای بررسی مفروضه هم خطی چندگانه بین متغیرهای مستقل پژوهش 61

جدول4-17: تجزیه وتحلیل واریانس برای نشان دادن معنی داری پیش بینی میزان کارآفرینی  از طریق مولفه های مدیریت دانش 62

جدول 4-18: تحلیل رگرسیون چندگانه همزمان  برای پیش بینی میزان کارآفرینی مدیران از طریق مولفههای مدیریت دانش 62

جدول 4-19: ضریب همبستگی وتبیین چند متغیره برای پیش بینی متغیر میزان کارآفرینی از طریق مولفههای مدیریت دانش 63

 

فهرست نمودارها

نمودار 4-1: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر جنسیت 52

نمودار 4-2: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس متغیر سطح تحصیلات 53

نمودار 4-3: توزیع فراوانی نمونۀ تحقیق براساس سابقۀ خدمت 54

 

فهرست شکل ها

شکل 2-1: هرم سلسه مراتبی دانش (فایرستون و مک. ال روی، ترجمه جعفرنژاد و سفیری، 1387) 10

شکل 2-2: مدل هیسیگ (2000) 22

شکل 2-3: مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های KMC در اثربخشی مدیریت دانش 23

شکل 2-4: انتقال دانش کسب‌ و ‌کار مزیت رقابتی 26

شکل2-5:  فرایند کارآفرینی 30

شکل 2-6: عناصر اصلی در ایجاد یک شرکت نوپا 36

شکل2-7: مدل اردیل 41

 

 

ارزیابی نقش فعالیتهای فوق العاده بر پیشرفت تحصیلی بچه های دبیرستانی

ارزیابی نقش فعالیتهای فوق العاده بر پیشرفت تحصیلی بچه های دبیرستانی موفقیت تحصیلی فعالیت فوق برنامه نقش فعالیتهای فوق العاده بر پیشرفت تحصیلی تاثیر فعالیت های خارج از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر موفقیت تحصیلی…

پروپوزال ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر و استفاده از آن برای افزایش عملکرد

پروپوزال ارائه الگوی مناسب استراتژیک تغییر و استفاده از آن برای افزایش عملکرد افزایش عملكرد تغییرات برنامه‌ریزی شده شركت‌های هواپیمائی برتر مدل یكپارچه تغییر سازمانی الگوی مناسب استراتژیك تغییر پروپوزال ارائه یك الگوی مناسب استراتژیك تغییر افزایش عملکرد با ارائه…

پرسشنامه بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

پرسشنامه بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند…

پایان نامه رشته صنایع با عنوان توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG

پایان نامه رشته صنایع با عنوان توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG صنعت CNG تولید اتوبوس CNG گازسوز كردن خودروها دانلود پایان نامه رشته صنایع توجیه فنی و اقتصادی پروژه تولید اتوبوس CNG خرید پایان نامه رشته صنایع…

پروپوزال بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

پروپوزال بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب…

روانشناسی نوجوانان

روانشناسی نوجوانان خصوصیات وتغییرات دوران نوجوانی روانشناسی مشاوره و راهنمایی دانلود مقاله روانشناسی نوجوانان تغییرات جنسی در پسران و دختران مشكلات واختلالات دوران نوجوانی راههای مراقبت نوجوانان همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تعهد درک شده کارکنان دانلود مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان ادبیات نظری تعهد درک شده کارکنان فصل…

تاثیر اعتماد به نفس در میزان كسب تمركز حواس

تاثیر اعتماد به نفس در میزان كسب تمركز حواس حواس پرتی اعتماد به نفس كسب تمركز حواس دانلود مقاله تاثیر اعتماد به نفس در میزان كسب تمركز حواس عوامل مؤثر در ایجاد اعتماد به نفس عوامل موثر روان‌شناختی در تمركز…

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده كودكان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و علوم تربیتی با عنوان بررسی عوامل موثر بر پیدایش و گسترش پدیده كودكان خیابانی و انطباق اجتماعی آنها تربیت بزهكاری خانواده ارتکاب جرم كودكان خیابانی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی،علوم اجتماعی و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حفظ و نگهداری نیروی انسانی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حفظ و نگهداری نیروی انسانی مبانی نظری حفظ و نگهداری نیروی انسانی پیشینه حفظ و نگهداری نیروی انسانی دانلود مبانی نظری حفظ و نگهداری نیروی انسانی پیشینه تحقیق حفظ و نگهداری نیروی انسانی ادبیات نظری…

  • مشخصه ها و تحلیل آثار دیوید هاکنی با تاکید بر وفاداری به طبیعت و درگیر شدن با آن
  • مشخصه ها و تحلیل آثار دیوید هاکنی با تاکید بر وفاداری به طبیعت و درگیر شدن با آن دانلود پایان نامه دیوید هاکنی دانلود پایان نامه تحلیل آثار دیوید هاکنی ویژگیهای آثار دیوید هاکنی مشخصه ها و تحلیل آثار دیوید…

  • مبانی نظری بررسی مقایسه ای شرط ضمان در فقه و حقوق ایران
  • مبانی نظری بررسی مقایسه ای شرط ضمان در فقه و حقوق ایران عقود اذنیه شرط ضمنی اقسام شرط ضمانیه مبانی نظری شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان در حقوق ایران مطالعه تطبیقی اقسام شرط ضمانی اقسام شرط ضمانیه در…

  • نقش تلفیق در برنامه‌های درسی پایه اول ابتدائی و ارائه یك الگوی راهنما جهت تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر رویكرد تلفیقی
  • نقش تلفیق در برنامه‌های درسی پایه اول ابتدائی و ارائه یك الگوی راهنما جهت تدوین برنامه‌های درسی مبتنی بر رویكرد تلفیقی برنامه درسی موانع و محدودیتهای سازماندهی تلفیقی برنامه‌های درسی برنامه درسی تلفیقی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نقش تلفیق در برنامه‌های…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 (تسعير ارز)
  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 (تسعير ارز) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 (تسعير ارز) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 (تسعير ارز) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 16 پاورپوینت تسعير ارز پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره شانزده تعریف تسعیر تفاوت تسعير…

  • پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی
  • پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی اهداف ترسیم جریان نقدی و ساختار زمانی تکنیکهای بر پایه بازه های زمانی گسسته روش خوشه سازی بر پایه نوسان قیمت رفتن به سایت اصلی عنوان:…

  • بررسی موقعیت سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در ایران و نقش آنها در وضعیت موجود
  • بررسی موقعیت سازمانهای غیردولتی زیست محیطی در ایران و نقش آنها در وضعیت موجود سازمان های غیردولتی هنجارهای زیست محیطی سازمانهای غیردولتی زیست محیطی نقش سازمانهای غیردولتی زیست محیطی دانلود پایان نامه رشته محیط زیست بررسی موقعیت سازمانهای غیردولتی زیست…

  • گرافیك سنتی، گرافیك نوین
  • گرافیك سنتی، گرافیك نوین گرافیك سنتی گرافیك نوین دانلود پایان نامه گرافیك سنتی دانلود پایان نامه گرافیك نوین دانلود پایان نامه رشته هنر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته گرافیک و هنر با عنوان گرافیك سنتی، گرافیك نوین…

  • فلسفه وجودی و منابع قاعده غرر و حکم معاملات غرری در فقه امامیه و شافعی
  • فلسفه وجودی و منابع قاعده غرر و حکم معاملات غرری در فقه امامیه و شافعی مباني قاعده غرر غرر در معاملات بيع غرر در حديث نبوي معيار تشخيص غرر در معامله منابع و مستندات قاعده ي غرر غرر و عقد…

  • تامین مالی شرکتها و راههای آن و تاثیر این راهها بر ارزش شرکت
  • تامین مالی شرکتها و راههای آن و تاثیر این راهها بر ارزش شرکت تامین مالی شرکتها هزینه های تامین مالی راههای تامین مالی شرکتها تاثیر روشهای تامین مالی بر ارزش شرکتها دانلود پایان نامه رشته حسابداری تامین مالی شرکتها و…

  • ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها
  • ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق راهکارهای مناسب برای وصول مطالبات بانکی مطالبات معوق بانکی علل ایجاد مطالبات معوق بانکی مطالبات معوق بانکی از نگاه مشتریان پایان نامه…

  • پروپوزال رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران
  • پروپوزال رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان های آموزشی…

  • جزوه کاربرد نظریات سیاسی در قرن بیستم دکتر امیر دبیري مهر
  • جزوه کاربرد نظریات سیاسی در قرن بیستم دکتر امیر دبیري مهر جزوه کاربرد نظریات سیاسی در قرن بیستم دکتر امیر دبیري مهر رفتن به سایت اصلی جزوه کاربرد نظریات سیاسی در قرن بیستم دکتر امیر دبیري مهر به تعداد 60…

  • مقاله رشته حقوق با عنوان علل وانگیزه جعل سند رسمی
  • مقاله رشته حقوق با عنوان علل وانگیزه جعل سند رسمی جرائم جرم جعل جعل سند رسمی دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان علل وانگیزه جعل سند رسمی خرید مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • پیشینه امنیت در محاسبات ابری و روشهای ورودی تکی
  • پیشینه امنیت در محاسبات ابری و روشهای ورودی تکی پیشینه امنیت در محاسبات ابری پیشینه امنیت روشهای ورودی تکی مبانی نظری امنیت در محاسبات ابری مبانی نظری امنیت روشهای ورودی تکی مبانی نظری امنیت اطلاعات در رایانش ابری مبانی نظری…

  • پاورپوینت تدوين برنامه تجاري (BUSINESS PLAN)
  • پاورپوینت تدوين برنامه تجاري (BUSINESS PLAN) پاورپوینت تدوين برنامه تجاري BUSINESS PLAN ايده تجاري گام اول در طرح تجاري يك برنامه تجاري قابل دفاع ايده تجاري يك مدل كسب و كار چيست؟ اجزاي اصلي برنامه تجاري منطق برنامه بازار تحليل…

  • شروط خلاف مقتضای عقد (ذات-اطلاق)
  • شروط خلاف مقتضای عقد (ذات-اطلاق) مقتضای عقد شروط خلاف مقتضای عقد ماهیت حقوقی شرط بررسی مقتضای عقد صورت های مخالفت شرط با مقتضای عقد وضعیت حقوقی شرط خلاف مقتضای عقد دانلود مقاله رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • طراحی میكروكنترلر AVR جهت اسكن (آپدیت شده)
  • طراحی میكروكنترلر AVR جهت اسكن (آپدیت شده) دانلود پایان نامه رشته لكترونیك اسكن میكروكنترلر میكروكنترلر AVR طراحی میكروكنترلر AVR دانلود پایان نامه الكترونیک طراحی میكروكنترلر AVR جهت اسكن دانلود پروژه طراحی میكروكنترلر AVR جهت اسكن رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی 2
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی 2 مبانی نظری هوش معنوی ادبیات نظری هوش معنوی چارچوب نظری هوش معنوی فصل دوم پایان نامه هوش معنوی دانلود مبانی نظری هوش معنوی پیشینه هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی پیشینه داخلی…

  • ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA
  • ارزیابی عملکرد شعب بانک کشاورزی با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *