بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه یادگیری الکترونیکی
فرآیندهای مدیریت دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی
استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی
پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
رابطه مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

(مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)

 

 

 

 

 

چکیده:

سازمان ها باید در شرایطی به بقاء و حیات خود ادامه دهند که جهان با تغییرات سریع و عمده همراه است . در این شرایط مدیریت دانش به عنوان یک منبع مهم در زمینه ایجاد مزیت رقابتی شمرده می شود. چرا که سازمان ها باید محیطی برای تسهیم، انتقال و تبادل دانش در میان اعضاء به وجود آورند و افراد را، در جهت با مفهوم كردن تعاملاتشان، آموزش دهند.یادگیری الکترونیکی یکی از روش های جدید آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با محور قرار دادن انسان به عنوان یادگیرنده فعال، می تواند تمامی اشکال آموزش و پرورش و یادگیری را در قرن بیست و یکم متحول سازد و به چالش حاصل از میزان تقاضای اجتماعی برای آموزش و فقدان منابع آموزشی کافی پایان دهد.

 

سازمان بازرسی کل کشور نیز به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سیستم‌های خدماتی جامعه، مستثنی از دیگر نهادهای دولتی ما نمی باشد و از آنجایی که محقق خود در این نهاد مشغول به خدمت رسانی است، مساله یادگیری و دانش را به خوبی در این مجموعه درک می نماید.  

 

بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نیز اهمیت حیاتی این نهاد برای جامعه، بررسی  تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در آن ضروری به نظر می رسد .یقیناً ضرورت استفاده کارکنان آن از دانش روز و دستیابی به جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیار ضروری است و از طرف دیگر موفقیت در هر نظام، و تغییراتی که با هدف اصلاح انجام می‌شود مرهون نظارت های مؤثر و کارآمد است که در مراحل مختلف تحت عناوین گوناگون اعمال می‌شود که این خود اهمیت بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی را دو چندان می کند.  هدف كلی این پژوهش بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور می باشد.

 

 

 

فرضیه  :  فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر دارد.

 

 

 

نتیجه گیری: فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تأثیر معنادار دارد. بنابر نتایج فرضیه ی اصلی پژوهش در سطح خطای نوع اول 05/0 پذیرفته می شود. زیرا سطح معناداری برای مدل رگرسیونی و همچنین  ضریب رگرسیونی مؤلفه ی مدیریت دانش تقریباً برابر 00/0 بوده و همین امر بیانگر آنست که هم مدل رگرسیونی و هم حضور متغیر مدیریت دانش در مدل معنادار بوده است.

 

همچنین مثبت بودن ضریب رگرسیونی نشان می دهد که این رابطه در جهت مثبت است. بدین معنا که افزایش یا کاهش فرآیندهای مدیریت دانش منجر به افزایش یا کاهش سطح یادگیری الکترونیکی خواهد شد.نتایج آزمون همبستگی پیرسون نیز مؤیدی بر رابطه ی مثبت و معنادار فرآیندهای مدیریت دانش با یادگیری الکترونیکی در جامعه ی مورد پژوهش می باشد. زیرا سطح معناداری این آزمون تقریباً برابر 00/0 و ضریب همبستگی پیرسون برآورد شده برابر با 958/0 می باشند.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت دانش 

یادگیری الکترونیکی

سازمان بازرسی کل کشور

 

 

 

 

بیان مسئله 

دنیای متغیر امروز ایجاب می کند که سازمان ها برای بقاء و رشد به دنبال ابزارهای نوین باشند. یکی از ابزارهایی که می تواند سازمان ها را در تأمین این اهداف یاری دهد، مدیریت دانش است.  مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند اطلاعات و دانش مهم را بیابند، گزینش، سازماندهی و منتشر کنند و تخصصی است که برای فعالیت هایی مانند حل مشکلات، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری است (Tsangho2008). مدیریت دانش می تواند گستره ای از ویژگیهای عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به «عملکرد هوشمندانه تر» بهبود بخشد (Wig, 1999).

 

در جهان پرشتاب امروزی یادگیری الكترونیكی به عنوان یك ابزار كسب دانش، به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین روند رو به رشدی دست اندركاران را ملزم به اعمال روشهای علمی و منطقی در اجرا، ارزیابی و مدیریت پروژه های یادگیری الكترونیكی می نماید. پیشرفت روزافزون در زمینه علوم رایانه ای و ظهور و گسترش شبکه های اطلاع رسانی به ویژه اینترنت، امکانات و روش های تازه ای را پیش روی برنامه ریزان و مجریان برنامه های آموززشی قرار داده و مشکلات گذشته در عرصه آموزش، به ویژه محدودیت های ناشی از زمان و مکان یادگیری را کمرنگ نموده است (Safavi et all2008). 

 

 از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی کشور برای نظارت کارا و اثربخش نیازمند برقراری ارتباطات با دستگاه های مشمول بازرسی است و به منظور تحقق چنین هدفی و افزایش نقش مردم در امر نظارت، نیازمند تغییر نگاه از نظارت سنتی به مدرن هستیم که در این راستا به نظر می رسد که با مطرح کردن بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی  می‌توان فرآیند کنترل و نظارت را بهبود بخشید و یادگیری و دانش بویژه در سازمان بازرسی کل کشور  یکی از مسایل با اهمیت تلقی می شود . بنابراین با توجه به موارد فوق محقق بر آن شد تا به بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور  بپردازد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: 1

طرح پژوهش 3

1-1- بیان مسئله 4

1-2- ضرورت و اهمیت پژوهش 5

1-3-اهداف تحقیق 6

1-4- سوال های پژوهش 7

1-5- فرضیه های تحقیق: 8

1-6-مدل تحقیق 9

1-7-جامعه تحقیق: 10

1-8-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش 10

1-9-محدودیت های پژوهش 12

الف. محدودیت های قابل کنترل: 12

ب. محدودیت های غیرقابل کنترل: 12

 

فصل دوم:  مبانی نظری 13

بخش اول: مدیریت دانش 14

2-1-مقدمه 16

2-2- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش 17

2-3 – خصوصیات دانش 19

2- 4 – دسته بندی های دانش سازمانی 21

2- 5 – چرخه حیات مدیریت دانش 24

2-5-1 – خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش) 24

2-5-2 -سازماندهی دانش ( اعتبار بخشی دانش) 27

2-5-3- ذخیره دانش ( کدگذاری یا رسمی سازی دانش) 27

2-5-4 -توزیع دانش (تسهیم یا انتقال دانش) 28

2-5-5-  کاربرد دانش ( استفاده از دانش) 30

2-6 – نقش و اهمیت دانش 30

2-7- ﻋﻮاﻣﻞ تأﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬ 31

2-8-  اصول مدیریت دانش 34

2-9-  ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬‬ 37

2-9-1- فناوری: 37

2-9-2 – فرآیندها: 37

2-9-3 – افراد: 37

2-9-4 – تعهد راهبردی مستمر: 38

2-10 – دﻻﻳﻞ ﺷﻜﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ 38

2-11- ﺧﻄﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ 39

2-11- مزایای مدیریت دانش : 41

2-12- تاریخچه مدیریت دانش 42

2-13- تعاریف مدیریت دانش 44

2-14- اهداف مدیریت دانش 45

2-15- چرخة مدیریت دانش : 46

2-16-مدل پایه های ساختمان دانش 49

بخش دوم : یادگیری الکترونیکی 56

2-17- تاریخچه یادگیری الکترونیکی 58

2-18- یادگیری الکترونیکی در ایران: 59

2-19- مفهوم و تعریف یادگیری الکترونیکی 60

2-20- تکامل یادگیری الكترونیکی 63

2-21- روشهای متفاوت یادگیری الکترونیکی 66

2-22-مزایای یادگیری الکترونیکی 72

2-23- معایب یادگیری الکترونیکی 76

2-24- بخش سوم: تحقیقات انجام شده 79

 

فصل سوم:  روش شناسی پژوهش 91

3-1- مقدمه 92

3-2- روش تحقیق 93

3-3- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات : 94

3-4- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق 95

3-5- مقیاس (ابزار) اندازه گیری 98

3-6- جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری: 98

3-7- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات: 100

 

فصل چهارم: ” تجزیه و تحلیل اطلاعات” 101

 4-2-آمارتوصیفی 102

4-2-1- تحصیلات 102

4-2-2- سن 104

4-2-3- نوع استخدام 105

4-2-4- سنوات خدمت 106

4-2-5- شاخص های توصیفی مؤلفه های پژوهش 107

4-3-  آمار استنباطی 108

4-3-1- آیا اکتساب دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 109

4-3-2- آیا ایجاد دانش بر یادگیری ذ در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 110

4-3-3- آیا ذخیره دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی داری دارد؟ 112

4-3-4- آیا توزیع دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 113

4-3-5- آیا استفاده از دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 114

4-3-6- آیا نگهداری از دانش بریادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 115

4-3-7- آیا فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تاثیری معنی داری دارد؟ 117

4-3-8- آزمون فریدمن 119

 

فصل پنجم: ” نتیجه گیری و پیشنهادات” 121

5-1- مقدمه : 121

5-2- فرآیند تحقیق: 122

5-3- نتیجه گیری : 123

5-3-1- نتیجه گیری از فرضیه اصلی: 123

5-3-2- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول: 123

5-3-3 – نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم: 124

5-3-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم: 124

5-3-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم: 125

5-3-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم: 125

5-3-7- نتیجه گیری از فرضیه فرعی ششم: 125

5-4- یافته های جانبی 126

5-5- پیشنهادات 126

5-5- 1- پیشنهادات مبتنی بر نتایج پژوهش: 126

5-5- 2- پیشنهادات برای پژوهشگران آتی: 127

5-6- موانع و محدودیت های پژوهش: 128

 

منابع و مآخذ : 139

پیوستها وضمائم 130

 

 

 

فهرست مطالب

جدول شماره 2-1: چهار راهبرد نوناكا و تاكیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی 25

جدول شماره 2-2: ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناكا و تاكوچی 1995) 26

جدول 4-1 : فراوانی و درصد فراوانی تحصیلات 103

جدول 4-2 : فراوانی و درصد فراوانی رده سنی 104

جدول 4-3 : فراوانی و درصد فراوانی نوع استخدام 105

جدول 4-4 : فراوانی و درصد فراوانی سنوات خدمت 106

جدول 4-5 : شاخص های توصیفی مولفه های پژوهش 107

جدول 4-6 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و اکتساب دانش 109

جدول 4-7 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ایجاد دانش 110

جدول 4-8 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ذخیره دانش 112

جدول 4-9 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و توزیع دانش 113

جدول 4-10 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و استفاده از دانش 114

جدول 4-11 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و نگهداری از دانش 115

جدول 4-12 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 117

جدول 4-13 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 118

جدول 4-14: نتایج آزمون رتبه بندی فریدمن 119

 

 

 

فهرست اشکال

شکل شماره  2- 1: داده، اطلاعات، دانش و خرد 19

شکل شماره 2-2: روابط بین دانش شخصی و دانش سازمانی 22

شکل شماره  2-3: چرخه مدیریت دانش: (پروبست و همکاران، 2000، ص 83 ) 50

 

 

بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش

بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش در شرکتهای شهید رجائی پایان نامه تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پایان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 9

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 9 مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه پژوهش…

جایگاه سیستم بانکی و تاثیر برنامه های توسعه در عملکرد بانکها از نگاه اساتید اقتصاد ایران

جایگاه سیستم بانکی و تاثیر برنامه های توسعه در عملکرد بانکها از نگاه اساتید اقتصاد ایران سیستم بانکی اساتید اقتصاد ایران تاثیر برنامه های توسعه در عملکرد بانکها دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته اقتصاد دانلود مقالات کارشناسی ارشد اقتصاد دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی مبانی نظری شبکه های عصبی مصنوعی دانلود مبانی نظری شبکه های عصبی مصنوعی دانلود پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی پیشینه تحقیق شبکه های عصبی مصنوعی ادبیات نظری شبکه های عصبی…

مبانی نظری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌

مبانی نظری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ انواع مرور زمان آثار مرور زمان مرور زمان کیفری احكام‌ و مقررات‌ مرور زمان‌ كیفری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری دانلود فصل دوم پایان…

پروپوزال ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت در مسیرهای کوهنوردی

پروپوزال ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت در مسیرهای کوهنوردی ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد پلیس ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت شاخص های احساس امنیت اجتماعی شاخص های امنیت اجتماعی مولفه های امنیت اجتماعی عوامل موثر بر…

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی حسابرسی عملکرد اثر بخشی عملیات سازمانی نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دانلود پایان نامه مدیریت دانلود پایان…

مفهوم و ماهیت خلاقیت و بررسی عوامل تاثیر گذار بر نوشتن خلاق

مفهوم و ماهیت خلاقیت و بررسی عوامل تاثیر گذار بر نوشتن خلاق دانلود پایان نامه نوشتن خلاق دانلود پایان نامه خلاقیت نوشتاری عوامل موثر بر پروش خلاقیت نوشتاری بررسی عوامل تاثیر گذار بر نوشتن خلاق بررسی عوامل تاثیر گذار بر…

تحول اندیشه های کیفری از نظر مکاتب حقوق جزای عمومی

تحول اندیشه های کیفری از نظر مکاتب حقوق جزای عمومی علل ارتکاب جرم اندیشه های کیفری چگونگی سیاست کیفری مکاتب حقوق جزای عمومی دانلود مقاله تحول اندیشه های کیفری از نظر مکاتب حقوق جزای عمومی سیستم همکاری در فروش فایل…

  • جایگاه مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی در قوانین ، وحدت رویه و نظریه مشورتی
  • جایگاه مجازات محرومیت از حقوق اجتماعی در قوانین ، وحدت رویه و نظریه مشورتی محرومیت از حقوق اجتماعی مجازات های محرومیت از حقوق اجتماعی محرومیت از حقوق اجتماعی در قانون جدید محرومیت از حقوق اجتماعی در حقوق جزای ایران محرومیت…

  • پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)
  • پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری پاورپوینت فصل چهارم…

  • پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي
  • پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي پاورپوینت ارز و روش‌هاي تأمين مالي تحقیق ارز و روش‌هاي تأمين مالي ارز و روش‌هاي تأمين مالي روش‌هاي تأمين مالي روش‌هاي پرداخت در تجارت بين‌الملل معاملات تهاتري خريد متقابل معامله جبراني معاملات باي بک…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك)
  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و نه پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 پاورپوینت حسابداری…

  • پاورپوینت سیستم پاداش
  • پاورپوینت سیستم پاداش پاورپوینت سیستم پاداش سیستم پاداش تعریف پاداش انواع پاداش پاداش درونی پاداش بیرونی مبانی اعطای پاداش رابطه میان عملکرد، پاداش و رضایت ویژگیهای سیستم پاداش موثر توزیع منصفانه نظریه برابری طرحهای جدید اعطای پاداش مزایای طرح سلف…

  • ارزیابی پخش بار بهینه UPFC با شبیه سازی نرم افزاری
  • ارزیابی پخش بار بهینه UPFC با شبیه سازی نرم افزاری محیطهای تجدید ساختار ادوات FACTS کنترل کننده یکپارچه كنترل کننده یكپارچه توان ارزیابی پخش بار بهینه UPFC با شبیه سازی نرم افزاری ارزیابی پخش بار بهینه UPFC بررسی پخش بار…

  • بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران
  • بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش پایان نامه با…

  • بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر
  • بررسی کاربردها و مدل های فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری با تاکید بر رابطه این دو متغیر انواع مدل های فرهنگ سازمانی مقایسه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های رایج فرهنگ سازمانی پایان نامه مدل های فرهنگ سازمانی مدل های…

  • اصول انسان شناختی حج از دیدگاه قرآن و روایات
  • اصول انسان شناختی حج از دیدگاه قرآن و روایات اصول انسان شناختی حج اصول انسان شناختی حج از دیدگاه قرآن اصول انسان شناختی حج از دیدگاه روایات حج از منظر قرآن و روایات برنامه ی تربیتی حج پایان نامه حج…

  • نقوش اصیل سفالینه
  • نقوش اصیل سفالینه سفال اسلامی نقوش در سفالینه نقوش اصیل سفالینه نقوش سفال در ادوار اسلامی تكنیك های تزیین ظروف در نیشابور بررسی نقوش هنر سفالگری در دوران اسلامی دانلود تحقیق نقوش در سفالینه دانلود تحقیق نقوش سفال در ادوار…

  • توسعه و استانداردسازی روشهای آزمایشی برای موجودات اصلاح شده ژنتیکی و مشتقات آنها
  • توسعه و استانداردسازی روشهای آزمایشی برای موجودات اصلاح شده ژنتیکی و مشتقات آنها توسعه و استانداردسازی روشهای آزمایشی برای موجودات اصلاح شده ژنتیکی و مشتقات آنها رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمهچکیده به همان سان که تجارت GMO در سراسر…

  • پرسشنامه بررسی سهم مشترک بازاریابی و فروش در خلق ارزش برتر برای مشتری
  • پرسشنامه بررسی سهم مشترک بازاریابی و فروش در خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه بازاریابی و فروش پرسشنامه خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه تاثیر بازاریابی بر خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه تاثیر فروش در خلق ارزش برتر برای…

  • ادبیات و مبانی نظری عزت نفس
  • ادبیات و مبانی نظری عزت نفس مبانی نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس مبانی نظری عزت نفس دختران مبانی نظری رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی دانلود مبانی نظری عزت نفس…

  • كاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه
  • كاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه نانوفناوری شیشه خودرو صنعت تولید شیشه شیشه های ذخیره كننده انرژی كاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان
  • پروپوزال و طرح تفصیلی اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان آمیخته ترفیع ارزش ویژه برند پروما اثر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند پروپوزال ارزش ویژه برند…

  • دیه متفاوت و كفاره متساوى
  • دیه متفاوت و كفاره متساوى دیه متفاوت دیه در اسلام كفاره متساوى نقش زمان و مكان در قصاص و دیه دانلود مقاله دیه متفاوت و كفاره متساوى سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

  • بررسی کیفیت آب دریاچه سد کرخه با استفاده از شاخص های کیفی آب (W.Q.I) و سامانه GIS
  • بررسی کیفیت آب دریاچه سد کرخه با استفاده از شاخص های کیفی آب (W.Q.I) و سامانه GIS سد کرخه پهنه بندی سامانه GIS شاخص کیفیت آب دانلود مقاله بررسی کیفیت آب دریاچه سد کرخه با استفاده از شاخص های کیفی…

  • سیر تحول و سازمان دادرسی اطفال بزهکار
  • سیر تحول و سازمان دادرسی اطفال بزهکار دادرسی اطفال بزهکار سیر تحول دادرسی اطفال سیر تحول دادرسی اطفال در ایران تحولات دادرسی اطفال در دوره پس از انقلاب سیر تحول دادرسی اطفال در انگلستان سابقه دادرسی کیفری افتراقی اطفال در…

  • پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد
  • پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد رفتن به سایت اصلی پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد…

  • ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و انطباق آن با عقود شناخته شده
  • ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و انطباق آن با عقود شناخته شده پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست مفهوم قرارداد اختیار معامله ماهیت قرارداد اختیار معامله از نظر حقوقی انطباق قرارداد اختیار معامله…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *