ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ها با رویکرد بازخورد 360 درجه
ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ها با رویکرد بازخورد 360 درجه
ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد مدیران با روش 360 درجه
دانلود پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت
ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ها با رویکرد بازخورد 360 درجه
چکیده
هدف پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاههای استان خراسان رضوی با استفاده از بازخورد 360 درجه بود. در این پژوهش دانشجویان رشته تربیت بدنی به عنوان زیردستان، روسای دانشکدههای تربیت بدنی به عنوان بالادستان، اساتید دروس تخصصی تربیت بدنی به عنوان همتایان و مدیران گروه تربیت بدنی (خود ارزیابی) جامعه پژوهش حاضر را تشکیل دادند. روش نمونهگیری پژوهش حاضر جهت انتخاب مدیران و مدیران ارشد از نوع کل شمار بود و روش نمونهگیری جهت انتخاب دانشجویان و اساتید به صورت تصادفی بود (96 (N=. ابزار جمعآوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود.
در این پرسشنامه 40 ویژگی مدیر در قالب چهار عامل اصلی مهارتهای مدیریتی، مهارتهای فنی، ویژگیهای اجتماعی و ویژگیهای شخصیتی به صورت جمله خبری و در مقایس پنج ارزشی لیکرت تدوین شده بود. در پژوهش حاضر پایایی کلی این پرسشنامه 97/0 بدست آمد. روش آماری این پژوهش شامل آمار توصیفی و استنباطی بود که از آمار توصیفی برای رسم جداول فراوانی و نمودارها استفاده شد. در قسمت آمار استنباطی از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که تفاوت معناداری بین نتایج ارزیابی گروه های مورد بررسی در خصوص مهارتهای مدیریتی و فنی و ویژگیهای اجتماعی و شخصیتی در سطح معناداری 001/0 وجود دارد. در نهایت با شناسایی نقاط کور رفتار مدیران و همچنین نقاط قوت و ضعف آنان پیشنهادهایی برای بهینه سازی رفتار آنها ارائه شد.
واژه های کلیدی:
مهارتهای مدیریتی
مهارتهای فنی
ویژگیهای اجتماعی
ویژگیهای شخصیتی
بازخورد 360 درجه
تعریف مساله
امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروههای بسیار زیادی به اشکال مختلف با آن سروکار دارند؛ برخی از مردم ورزشکار حرفهای هستند و گروهی ورزشکار آماتور؛ گروهی طرفدار و علاقهمند به ورزش و دیدن برنامهها و نمایشات ورزشی بوده و عدهای نیز از راه ورزش امور خویش را میگذرانند. با افزایش چشمگیر نقش ورزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی کشورها، پیشرفت در زمینه ورزش به یکی از الویتهای استراتژیک برنامهریزان در کشورهای دنیا تبدیل شده است (جکسون و پالمر، 1380).
مدیران ورزشی، به عنوان بازوهای اجرایی تشکیلات ورزش کشورها با اهداف تعمیم و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، متولی رشتههای ورزشی مربوط به خود هستند و وظیفه سیاستگذاری، خطمش گذاری و تعیین استراتژی را در رشتههای ورزشی مربوط به خود بر عهده دارند. یکی از اهداف مدیران در سازمانهای ورزشی، مانند هر سازمان دیگری، رسیدن به حداکثر کارآیی، اثربخشی و بهرهوری است که بخشی از آن از طریق کسب افتخارات بینالمللی محقق خواهد شد.
اثربخشی یک سازمان به عوامل متعددی بستگی دارد که بدون شک مهمترین آنها نیروی انسانی است. در دانشگاهها یکی از منابع انسانی که نقش برجستهای در موفقیت دانشگاه دارد مدیران ورزشی، بویژه مدیران ورزشی ملی هستند که کوچکترین تصمیم آنها میتواند عملکرد کل دانشگاه را در زمینه تربیت بدنی و ورزشهای همگانی و قهرمانی تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه کارکنان جهت رفع و جبران کاستیهای گذشته، همچنین کشف تواناییهای خود، به اطلاع از انتظارات دانشگاه در مورد خود و میزان عملکرد خود نیاز دارند، ارزیابی عملکرد نیروی انسانی فرآیندی بسیار ارزشمند است. مدیران کلاسیک ارزیابی را به منظور کنترل کار کارکنان انجام میدادند، اما امروزه هدف از ارزیابی، راهنمایی و ارشاد کارکنان برای مشارکت گروهی به منظور افزایش اثربحشی و کارایی است (دهقان قهفرخی، 1387).
مدیر اگر دریابد که دیگران درباره رفتارها، تصمیمگیریها و الگوهای ارتباطی او چگونه میاندیشند و چگونه وی را ارزیابی میکنند (ارزیابی دیگران) میتواند نظرات بازخوردی آنان را با نتایج ارزشیابی شخصی خود (خود ارزیابی) سنجیده و برنامه خود بهینهسازی مناسبی برای بهبود عملکرد خویش تدارک ببیند. ارزیابی 360 درجه، به عنوان یکی از ابزارهای جدید ارزیابی عملکرد، با گردآوری اطلاعات از ذینفعان متفاوتی که با مدیر در ارتباط هستند، میتواند به مدیر در این زمینه کمک کند.
بازخورد 360 درجه یک روش مناسبی در زمینه توسعه کیفیت رهبری و مدیریت توسعه است. این فرآیند، سیکل کاملی است که خلاصه بازخوردی از همه افراد (سرپرستان، زیردستان و همکاران) در مورد جنبههای مختلف سبک رهبری و مدیریت و عملکردشان ارائه میکند. بعضی از سازمانها بازخورد را برای یک بخش از سازمان و به طور سیستماتیک انجام میدهند. بازخورد به افراد کمک میکند تا ادراک خود را در مورد محیط کاریشان، با ادراک ارزیابیکنندگان مهم مقایسه کنند. این ارزیابیکنندگان میتواند شامل همکاران، زیردستان، مدیران و حتی مشتریان، عرضهکنندگان و اعضای اتحادیه باشند. سیستمهای بازخورد 360 درجه به دلیل رواج ساختارهای تیمی و سازمانی مسطحتر و همچنین در واکنش به مشکلاتی که با سیستمهای مدیریت عملکرد سنتی وجود داشته، توسعه یافته است. تعاریف مختلفی از این فرآیند ارائه شده است. به طور کلی بازخورد 360 درجه یا بازخورد چند منبعی، یک رویکرد ارزیابی عملکرد است که بر دادههای جمعآوری شده از سرپرستان، همکاران، زیردستان، مشتریان و عرضه کنندگان تکیه دارد (مککارتی، 2001).
فهرست مطالب
فصل اول کلیات تحقیق 1
1-1- تعریف مساله 2
1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش 6
1-4- اهداف پژوهش 8
1-5- فرضیات پژوهش 9
1-6- محدودیت های پژوهش 10
1-7- پیش فرضهای پژوهش 11
1-8- قلمرو پژوهش 11
1-9- تعاریف واژهها و اصطلاحات 12
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق 11
2-1- مقدمه 12
2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟ 13
2-3- وظایف مدیریتی 14
2-3-1- برنامهریزی 16
2-3-2- سازماندهی 17
2-3-3- تأمین نیروی انسانی 18
2-3-4- هدایت 19
2-3-5- کنترل 19
2-4- مهارتهای مدیریتی 20
2-4-1- مهارتهای ادراکی 21
2-4-2- مهارتهای میان فردی یا انسانی 23
2-4-3- مهارت فنی 24
2-5- نقشهای مدیریتی 26
2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی 27
2-5-2- نقشهای اطلاعاتی 27
2-5-3- نقشهای تصمیمی 28
2-6- ویژگیهای مدیران موفق 28
2-7- ارزیابی عملکرد مدیران 32
2-8- ارزیابی عملکرد 37
2-9- تعریف ارزیابی عملکرد 37
2-10-تعریف ارزیابی عملکرد 38
2-11- منابع ارزیابی عملکرد 38
2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد 43
2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد 44
2-14- بازخورد 360 درجه 45
2-15- سطوح بازخورد 360 درجه 48
2-16- روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه 50
2-17- اهداف بازخورد 360 درجه 51
2-18- اهمیت درخواست بازخورد 53
2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه 55
2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده 56
2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه 57
2-23- پیشینه تحقیق 58
2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 58
2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور 64
فصل سوم روششناسی تحقیق 56
3-1- مقدمه 57
3-2- روش پژوهش 57
3-3- جامعه آماری 57
3-4- نمونه و روش نمونهگیری 58
3-5- فرآیند اجرای پژوهش 58
3-6- متغیرهای پژوهش 59
3-7- ابزار اندازهگیری 61
3-7-1- روایی آزمون 62
3-7-2- پایایی آزمون 62
3-8- روش جمعآوری اطلاعات 63
3-9- روشهای آماری 63
فصل چهارم نتایج و یافتههای تحقیق 62
4-1- مقدمه 63
4-2- یافتههای توصیفی 63
4-2-1- وضعیت سن دانشجویان دانشگاههای استان خراسان رضوی 63
4-2-2- مقطع تحصیلی دانشجویان دانشگاههای استان خراسان رضوی 64
4-2-3- وضعیت سن اساتید دانشگاههای استان خراسان رضوی 64
4-2-4- وضعیت تحصیلات اساتید دانشگاههای استان خراسان رضوی 65
4-2-5- سابقه تدریس اساتید دانشگاههای استان خراسان رضوی 66
4-2-6- سن مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاههای استان خراسان رضوی 66
4-2-7- وضعیت تحصیلات مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاههای استان خراسان رضوی 67
4-2-8- سابقه مدیریت مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاههای استان خراسان رضوی 68
4-2-9- سابقه کار مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاههای استان خراسان رضوی 68
4-2-10- سن مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 69
4-2-11- وضعیت تحصیلات مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 70
4-2-12- سابقه مدیریت مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 70
4-2-13- سابقه کار مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 71
4-3- بررسی وضعیت طبیعی بودن دادهها 72
4-4- یافتههای استنباطی 73
4-4-1- آزمون فرض اول 73
4-4-2- آزمون فرض دوم 78
4-4-3- آزمون فرض سوم 82
4-4-4- آزمون فرض چهارم 86
4-4-5- آزمون فرض پنجم 90
فصل پنجم بحث و نتیجهگیری 85
5-1- مقدمه 86
5-2- خلاصه تحقیق 86
5-3- بحث و نتیجه گیری 88
5-4- پیشنهادات برخاسته از تحقیق 92
5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آینده 93
منابع 92
فهرست جداول و اشکال….
شکل 2-1. ارزیابی چند منبعه 34
شکل 2-2. فرآیند ارزیابی عملکرد 34
جدول 2-1. تفاوت سیستمهای ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن 35
شکل 3-1. فرآیند اجرای تحقیق 58
جدول 3-1. متغیرهای پژوهش 59
جدول 3-2. ضرایب پایایی آزمون 60
جدول 4-1. سن دانشجویان 63
جدول 4-2. مقطع تحصیلی دانشجویان 64
جدول 4-3. سن اساتید 64
جدول 4-4. وضعیت تحصیلات اساتید 65
جدول 4-5. سابقه تدریس اساتید 65
جدول 4-6. سن مدیران گروههای تربیت بدنی 66
جدول 4-7. وضعیت تحصیلات مدیران گروههای تربیت بدنی 66
جدول 4-8. سابقه مدیریت مدیران گروههای تربیت بدنی 67
جدول 4-9. سابقه کار مدیران گروههای تربیت بدنی 67
جدول 4-10. سن مدیران عالی 68
جدول 4-11. وضعیت تحصیلات مدیران عالی 68
جدول 4-12. سابقه مدیریت مدیران عالی 69
جدول 4-13. سابقه کار مدیران عالی 69
جدول 4-14. نتایج آزمون کلموگروف ـ اسمیرنف برای بررسی وضعیت طبیعی بودن دادهها در پرسشنامهها 70
جدول 4-15. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاهها در خصوص مهارتهای مدیریتی 71
جدول 4-16. نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 71
جدول 4-17. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی 72
جدول 4-18. نتایج آزمون کراسکالولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارتهای مدیریتی 72
جدول 4-19. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای مدیریتی 73
جدول 4-20. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارتهای مدیریتی از دیدگاه گروهها 73
جدول 4-21. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاهها در خصوص مهارتهای فنی 74
جدول 4-22. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 74
جدول 4-23. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی 75
جدول 4-24. نتایج آزمون کراسکالولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارتهای فنی 75
جدول 4-25. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای فنی 76
جدول 4-26. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارتهای فنی از دیدگاه گروهها 76
جدول 4-27. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاهها در خصوص مهارتهای اجتماعی 77
جدول 4-28. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 77
جدول 4-29. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی 78
جدول 4-30. نتایج آزمون کراسکالولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارتهای اجتماعی 78
جدول 4-31. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای اجتماعی 79
جدول 4-32. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارتهای اجتماعی از دیدگاه گروهها 79
جدول 4-33. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاهها در خصوص ویژگیهای شخصیتی 80
جدول 4-34. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 80
جدول 4-35. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی 81
جدول 4-36. نتایج آزمون کراسکالولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارتهای شخصیتی 81
جدول 4-37. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای شخصیتی 82
جدول 4-38. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای ویژگیهای شخصیتی از دیدگاه گروهها 82
جدول 4-39. میانگین امتیاز ارزیابی کلی مدیران گروههای تربیت بدنی دانشگاهها 83
جدول 4-40. نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی کلی 83
جدول 4-41. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروههای تربیت بدنی 84
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس 2
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس 2 مبانی نظری عزت نفس مباني نظري عزة نفس مبانی نظری درباره عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس و خودپنداره پیشینه عزت نفس…
گزارش کار آموزی رشته مکانیک خودرو با عنوان انتقال قدرت
گزارش کار آموزی رشته مکانیک خودرو با عنوان انتقال قدرت کولیس میکرومتر سرسیلندر استانداردهای روغن ماشین دانلود گزارش کار آموزی رشته مکانیک خودرو با عنوان انتقال قدرت خرید گزارش کار آموزی رشته مکانیک خودرو انجام گزارش کار آموزی رشته مکانیک…
ارزیابی ارتباط هویت اجتماعی و سبک فرزندپروری مادران
ارزیابی ارتباط هویت اجتماعی و سبک فرزندپروری مادران ابعاد هویت اجتماعی مادران هویت اجتماعی سبک فرزندپروری سبک فرزندپروری مادران هویت اجتماعی مادران رابطه هویت اجتماعی و سبک فرزندپروری مقاله هویت اجتماعی مقاله سبک فرزندپروری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…
مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی جدید 1392
مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی جدید 1392 مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی شرایط مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی دگرگونی های مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون جدید…
پرسشنامه شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان
پرسشنامه شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان پرسشنامه ERP پرسشنامه مراحل پیاده سازی erp پرسشنامه پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پرسشنامه پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان پرسشنامه شاخص های موفقیت…
ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی
ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی انگیزه پیشرفت دانش آموز خلاق عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی بررسی عوامل موثر بر افزایش مهارت نوشتن خلاق در…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنبات پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنبات ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنبات فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه…
بررسی تطبیقی حقوق ایران و انگلیس
بررسی تطبیقی حقوق ایران و انگلیس سیستم حقوقی ایران سیستم حقوقی انگلیس بررسی تطبیقی حقوق ایران و انگلیس لیبرالیسم در ایران آزادی های عمومی حقوق شهروندی رفتن به سایت اصلی بررسی تطبیقی حقوق ایران و انگلیس مقدمه مطالعه تطبیقی…
مبانی نظری ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس
مبانی نظری ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس مبانی نظری چارچوب های امنیتی برای خلیج…
پاورپوینت ژن درمانی (37 اسلاید) Gene Therapy ژن درمانی ژن ژنتیک دکترا پاورپوینت درمان رفتن به سایت اصلی موضوع: ژن درمانی تعداد اسلاید: 37 حجم فایل: 982KB فرمت فایل: ppt پیش نمایش تعدادی از اسلاید ها:
انواع اتصالات در مواد نسوز مواد نسوز صنایع حرارتی جرمهای دیرگداز دیرگدازهای اتصال فسفاتی دانلود مقالات رشته صنایع انواع اتصالات در مواد نسوز خرید تحقیق رشته صنایع سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه فایل…
مقاله رشته حسابداری مدیریت با عنوان سیر تكاملی ارزیابی متوازن (Balanced Scorecard Measures) ارزیابی متوازن مشكلات در اجرای ارزیابی متوازن اجزای ارزیابی متوازن سیر تكاملی ارزیابی متوازن دانلود مقاله سیر تكاملی ارزیابی متوازن دانلود مقاله رشته حسابداری رفتن به سایت…
بررسی طرح و اجرا دعوی چک با تاکید بر دعوی چک سفید امضا دعوی چک نحوه طرح دعوی چک در مراجع ثبتی نحوه طرح دعوی چک در مراجع قضایی دانلود پایان نامه دعوی چک ماهیت حقوقی دعاوی چك سفید امضا…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند ادبیات نظری ارزش ویژه برند فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند مبانی نظری و پیشینه…
مدیریت سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها (190 صفحه) سیستم انبار و خرید تجهیزات ایمنی راهها دانلود پروژه سیستم انبار و خرید دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی…
انتخاب،انتصاب و تغییر مدیران (بصورت کامل و آپدیت شده) دانلود پایان نامه انتخاب مدیران دانلود پایان نامه انتصاب مدیران دانلود پایان نامه تغییر مدیران دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت دانلود پایان نامه انتخاب،انتصاب و تغییر مدیران…
بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شهرستان سوادکوه ارزش ویژه برند عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری…
بررسی تاثیر میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی فناوری اطلاعات ساختار سازمانی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی پایان نامه تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت بیمه استفاده از فناوری اطلاعات…
مدلهای پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش مدل های پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها مدلهای پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها مدلهای طبقه بندی دانش مدلهای سرمایه فکری مدلهای…
مقاله ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور…
پرسشنامه عوامل اثر گذار در افزایش تعارضات و ارتباط آن با استراتژیهای منابع انسانی پرسشنامه فرهنگ سازمانی پرسشنامه تعارض سازمانی پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی پرسشنامه استراتژیهای منابع انسانی پرسشنامه استاندارد استراتژی های منابع انسانی پرسشنامه ویژگی های شخصیتی آیزنک پرسشنامه استاندارد…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی مبانی نظری عملکرد سازمانی دانلود مبانی نظری عملکرد سازمانی پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی ادبیات نظری عملکرد سازمانی فصل دوم پایان نامه عملکرد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی ادبیات و مبانی…
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مکانیک و ریخته گری با عنوان تولید چدن با گرافیت فشرده با استفاده روش افزودن گوگرد به مذاب عملیات شده با منیزیم چدن با گرافیت فشرده مکانیزم تشکیل گرافیت فشرده ریز ساختاری و مورفولوژی چدن…
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری از طريق رسانه سيار دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری از…
پایان نامه کارشناسی رشته کنترل کیفیت با عنوان بررسی QFD و پیامدهای آن بررسی QFD و پیامدهای آن گسترش کارکرد کیفی گسترش عملکرد کیفیت QFD چیست پیامدهای QFD دانلود پایان نامه رشته کنترل کیفیت دانلود پایان نامه کنترل کیفیت دانلود…
نقش سیستم بانکی جدید در بازارهای پولی و مالی ایران بازنگری قوانین بانکی اصلاح نظام بانکی کشور بازارهای پولی و مالی ایران دانلود مقالات رشته اقتصاد نقش سیستم بانکی جدید در بازارهای پولی و مالی ایران دانلود مقالات اقتصاد رفتن…
ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله غرر در معامله معاملات غرری ابهام در مورد معامله جهل به مورد معامله رفع ابهام در مورد معامله مجهول بودن مورد معامله مبانی لزوم رفع ابهام از مورد معامله نحوه رفع ابهام…
پایان نامه هنر سفالگری پایان نامه هنر سفالگری پایان نامه سفالگری پیشینه سفالگری در ایران تاریخچه هنر سفالگری در ایران هنر سفال گری در دوران اسلامی پایان نامه سفالهای دوره هخامنشی پایان نامه سفالهای دوره صفویه پایان نامه سفالهای دوره…
ماهیت حقوقی معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی ایران پایان نامه معاملات با حق استرداد ماهیت معاملات با حق استرداد ارکان معاملات با حق استرداد آثار معامله با حق استرداد اوصاف حقوقی معاملات با حق استرداد معاملات با حق…