ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد مدیران با روش 360 درجه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

 

 

 

 

چکیده

هدف پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با استفاده از بازخورد 360 درجه بود. در این پژوهش دانشجویان رشته تربیت بدنی به عنوان زیردستان، روسای دانشکده‌های تربیت بدنی به عنوان بالادستان، اساتید دروس تخصصی تربیت بدنی به عنوان همتایان و مدیران گروه تربیت بدنی (خود ارزیابی) جامعه پژوهش حاضر را تشکیل دادند. روش نمونه‌گیری پژوهش حاضر جهت انتخاب مدیران و مدیران ارشد از نوع کل شمار بود و روش نمونه‌گیری جهت انتخاب دانشجویان و اساتید به صورت تصادفی بود (96 (N=. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. 

 

در این پرسشنامه 40 ویژگی مدیر در قالب چهار عامل اصلی مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های فنی، ویژگی‌های اجتماعی و ویژگی‌های شخصیتی به صورت جمله خبری و در مقایس پنج ارزشی لیکرت تدوین شده بود. در پژوهش حاضر پایایی کلی این پرسشنامه 97/0 بدست آمد. روش آماری این پژوهش شامل آمار توصیفی و استنباطی بود که از آمار توصیفی برای رسم جداول فراوانی و نمودارها استفاده شد. در قسمت آمار استنباطی از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که تفاوت معناداری بین نتایج ارزیابی گروه های مورد بررسی در خصوص مهارت‌های مدیریتی و فنی و ویژگی‌های اجتماعی و شخصیتی در سطح معناداری 001/0 وجود دارد. در نهایت با شناسایی نقاط کور رفتار مدیران و همچنین نقاط قوت و ضعف آنان پیشنهادهایی برای بهینه سازی رفتار آن‌ها ارائه شد.

 

 

 

واژه های کلیدی: 

مهارت‌های مدیریتی

مهارت‌های فنی

ویژگی‌های اجتماعی

ویژگی‌های شخصیتی

بازخورد 360 درجه

 

 

 

 

 

 ‌تعریف مساله

امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه‌های بسیار زیادی به اشکال مختلف با آن سروکار دارند؛ برخی از مردم ورزشکار حرفه‌ای هستند و گروهی ورزشکار آماتور؛ گروهی طرفدار و علاقه‌مند به ورزش و دیدن برنامه‌ها و نمایشات ورزشی بوده و عده‌ای نیز از راه ورزش امور خویش را می‌گذرانند. با افزایش چشمگیر نقش ورزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی کشورها، پیشرفت در زمینه ورزش به یکی از الویت‌های استراتژیک برنامه‌ریزان در کشورهای دنیا تبدیل شده است (جکسون و پالمر، 1380).

 

مدیران ورزشی، به عنوان بازوهای اجرایی تشکیلات ورزش کشورها با اهداف تعمیم و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، متولی رشته‌های ورزشی مربوط به خود هستند و وظیفه سیاست‌گذاری، خط‌مش گذاری و تعیین استراتژی را در رشته‌های ورزشی مربوط به خود بر عهده دارند. یکی از اهداف مدیران در سازمان‌های ورزشی، مانند هر سازمان دیگری، رسیدن به حداکثر کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری است که بخشی از آن از طریق کسب افتخارات بین‌المللی محقق خواهد شد.

 

اثربخشی یک سازمان به عوامل متعددی بستگی دارد که بدون شک مهمترین آن‌ها نیروی انسانی است. در دانشگاه‌ها یکی از منابع انسانی که نقش برجسته‌ای در موفقیت دانشگاه دارد مدیران ورزشی، بویژه مدیران ورزشی ملی هستند که کوچکترین تصمیم آن‌ها می‌تواند عملکرد کل دانشگاه را در زمینه تربیت بدنی و ورزش‌های همگانی و قهرمانی تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه کارکنان جهت رفع و جبران کاستی‌های گذشته، همچنین کشف توانایی‌های خود، به اطلاع از انتظارات دانشگاه در مورد خود و میزان عملکرد خود نیاز دارند، ارزیابی عملکرد نیروی انسانی فرآیندی بسیار ارزشمند است. مدیران کلاسیک ارزیابی را به منظور کنترل کار کارکنان انجام می‌دادند، اما امروزه هدف از ارزیابی، راهنمایی و ارشاد کارکنان برای مشارکت گروهی به منظور افزایش اثربحشی و کارایی است (دهقان قهفرخی، 1387).

 

مدیر اگر دریابد که دیگران درباره رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و الگوهای ارتباطی او چگونه می‌اندیشند و چگونه وی را ارزیابی می‌کنند (ارزیابی دیگران) می‌تواند نظرات بازخوردی آنان را با نتایج ارزشیابی شخصی خود (خود ارزیابی) سنجیده و برنامه خود بهینه‌سازی مناسبی برای بهبود عملکرد خویش تدارک ببیند. ارزیابی 360 درجه، به عنوان یکی از ابزارهای جدید ارزیابی عملکرد، با گردآوری اطلاعات از ذینفعان متفاوتی که با مدیر در ارتباط هستند، می‌تواند به مدیر در این زمینه کمک کند.

 

بازخورد 360 درجه یک روش مناسبی در زمینه توسعه کیفیت رهبری و مدیریت توسعه است. این فرآیند، سیکل کاملی است که خلاصه بازخوردی از همه افراد (سرپرستان، زیردستان و همکاران) در مورد جنبه‌های مختلف سبک رهبری و مدیریت و عملکردشان ارائه می‌کند. بعضی از سازمان‌ها بازخورد را برای یک بخش از سازمان و به طور سیستماتیک انجام می‌دهند. بازخورد به افراد کمک می‌کند تا ادراک خود را در مورد محیط کاریشان، با ادراک ارزیابی‌کنندگان مهم مقایسه کنند. این ارزیابی‌کنندگان می‌تواند شامل همکاران، زیردستان، مدیران و حتی مشتریان، عرضه‌کنندگان و اعضای اتحادیه باشند. سیستم‌های بازخورد 360 درجه به دلیل رواج ساختارهای تیمی و سازمانی مسطح‌تر و همچنین در واکنش به مشکلاتی که با سیستم‌های مدیریت عملکرد سنتی وجود داشته، توسعه یافته است. تعاریف مختلفی از این فرآیند ارائه شده است. به طور کلی بازخورد 360 درجه یا بازخورد چند منبعی، یک رویکرد ارزیابی عملکرد است که بر داده‌های جمع‌آوری شده از سرپرستان، همکاران، زیردستان، مشتریان و عرضه کنندگان تکیه دارد (مک‌کارتی، 2001). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول کلیات تحقیق 1

1-1- ‌تعریف مساله 2

1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش 6

1-4- اهداف پژوهش 8

1-5- فرضیات پژوهش 9

1-6- محدودیت های پژوهش 10

1-7- پیش فرض‌های پژوهش 11

1-8- قلمرو پژوهش 11

1-9- تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات 12

 

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق 11

2-1- مقدمه 12

2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟ 13

2-3- وظایف مدیریتی 14

2-3-1- برنامه‌ریزی 16

2-3-2- سازماندهی 17

2-3-3- تأمین نیروی انسانی 18

2-3-4- هدایت 19

2-3-5- کنترل 19

2-4- مهارت‌های مدیریتی 20

2-4-1- مهارت‌های ادراکی 21

2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی 23

2-4-3- مهارت فنی 24

2-5- نقش‌های مدیریتی 26

2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی 27

2-5-2-  نقشهای اطلاعاتی 27

2-5-3- نقش‌های تصمیمی 28

2-6- ویژگی‌های مدیران موفق 28

2-7- ارزیابی عملکرد مدیران 32

2-8- ارزیابی عملکرد 37

2-9- تعریف ارزیابی عملکرد 37

2-10-تعریف ارزیابی عملکرد 38

2-11- منابع ارزیابی عملکرد 38

2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد 43

2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد 44

2-14- بازخورد 360 درجه 45

2-15- سطوح بازخورد 360 درجه 48

2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه 50

2-17- اهداف بازخورد 360 درجه 51

2-18- اهمیت درخواست بازخورد 53

2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه 55

2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده 56

2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه 57

2-23- پیشینه تحقیق 58

2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 58

2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور 64

 

فصل سوم روش‌شناسی تحقیق 56

3-1- مقدمه 57

3-2- روش پژوهش 57

3-3- جامعه آماری 57

3-4- نمونه و روش نمونه‌گیری 58

3-5- فرآیند اجرای پژوهش 58

3-6- متغیرهای پژوهش 59

3-7- ابزار اندازه‌گیری 61

3-7-1- روایی آزمون 62

3-7-2- پایایی آزمون 62

3-8- روش جمع‌آوری اطلاعات 63

3-9- روش‌های آماری 63

 

فصل چهارم نتایج و یافته‌های تحقیق 62

4-1- مقدمه 63

4-2- یافتههای توصیفی 63

4-2-1- وضعیت سن دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 63

4-2-2- مقطع تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 64

4-2-3- وضعیت سن اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 64

4-2-4- وضعیت تحصیلات اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 65

4-2-5- سابقه تدریس اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 66

4-2-6- سن مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 66

4-2-7- وضعیت تحصیلات مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 67

4-2-8- سابقه مدیریت مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 68

4-2-9- سابقه کار مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 68

4-2-10- سن مدیران عالی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 69

4-2-11- وضعیت تحصیلات مدیران عالی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 70

4-2-12- سابقه مدیریت مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 70

4-2-13- سابقه کار مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 71

4-3- بررسی وضعیت طبیعی بودن دادهها 72

4-4- یافتههای استنباطی 73

4-4-1- آزمون فرض اول 73

4-4-2- آزمون فرض دوم 78

4-4-3- آزمون فرض سوم 82

4-4-4- آزمون فرض چهارم 86

4-4-5- آزمون فرض پنجم 90

 

فصل پنجم بحث و نتیجه‌گیری 85

5-1- مقدمه 86

5-2- خلاصه تحقیق 86

5-3- بحث و نتیجه گیری 88

5-4- پیشنهادات برخاسته از تحقیق 92

5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آینده 93

منابع 92

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول و اشکال….

شکل 2-1. ارزیابی چند منبعه 34

شکل 2-2. فرآیند ارزیابی عملکرد 34

جدول 2-1. تفاوت سیستم‌های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن 35

شکل 3-1. فرآیند اجرای تحقیق 58

جدول 3-1. متغیرهای پژوهش 59

جدول 3-2. ضرایب پایایی آزمون 60

جدول 4-1. سن دانشجویان 63

جدول 4-2. مقطع تحصیلی دانشجویان 64

جدول 4-3. سن اساتید 64

جدول 4-4. وضعیت تحصیلات اساتید 65

جدول 4-5. سابقه تدریس اساتید 65

جدول 4-6. سن مدیران گروه‌های تربیت بدنی 66

جدول 4-7. وضعیت تحصیلات مدیران گروه‌های تربیت بدنی 66

جدول 4-8. سابقه مدیریت مدیران گروه‌های تربیت بدنی 67

جدول 4-9. سابقه کار مدیران گروه‌های تربیت بدنی 67

جدول 4-10. سن مدیران عالی 68

جدول 4-11. وضعیت تحصیلات مدیران عالی 68

جدول 4-12. سابقه مدیریت مدیران عالی 69

جدول 4-13. سابقه کار مدیران عالی 69

جدول 4-14. نتایج آزمون کلموگروف ـ اسمیرنف برای بررسی وضعیت طبیعی بودن داده‌ها در پرسشنامهها 70

جدول 4-15. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های مدیریتی 71

جدول 4-16. نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 71

جدول 4-17. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 72

جدول 4-18. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخص‌های مهارت‌های مدیریتی 72

جدول 4-19. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای مدیریتی 73

جدول 4-20. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارت‌های مدیریتی از دیدگاه گروه‌ها 73

جدول 4-21. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های فنی 74

جدول 4-22. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 74

جدول 4-23. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 75

جدول 4-24. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخص‌های مهارت‌های فنی 75

جدول 4-25. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای فنی 76

جدول 4-26. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخص‌های مهارت‌های فنی از دیدگاه گروهها 76

جدول 4-27. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های اجتماعی 77

جدول 4-28. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 77

جدول 4-29. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 78

جدول 4-30. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارت‌های اجتماعی 78

جدول 4-31. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروه‌ها در شاخصهای اجتماعی 79

جدول 4-32. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارت‌های اجتماعی از دیدگاه گروه‌ها 79

جدول 4-33. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص ویژگی‌های شخصیتی 80

جدول 4-34. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 80

جدول 4-35. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 81

جدول 4-36. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارت‌های شخصیتی 81

جدول 4-37. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخص‌های شخصیتی 82

جدول 4-38. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخص‌های ویژگی‌های شخصیتی از دیدگاه گروهها 82

جدول 4-39. میانگین امتیاز ارزیابی کلی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها 83

جدول 4-40. نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی کلی 83

جدول 4-41. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 84

 

 

 

پروپوزال بررسی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی در راستای مدیریت مشاركتی

پروپوزال بررسی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی در راستای مدیریت مشاركتی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرارمدیریت مشاركتی…

شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری

شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری شناخت نهاد وقف تبیین موانع و تنگناهای نهاد وقف شناخت حقوق موقوفه افزایش بهره وری نهاد وقف راهکارهای حقوقی افزایش بهره…

بررسی و تشریح ارکان اقدامات تامینی و تربیتی

بررسی و تشریح ارکان اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی اطفال و نوجوانان تحقیق در مورد اقدامات تامینی و تربیتی ماهیت اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی از دیدگاه اسلام ارکان و…

پاورپوینت تعالی سازمانی با تمرکز بر مديريت منابع انساني

پاورپوینت تعالی سازمانی با تمرکز بر مديريت منابع انساني پاورپوینت تعالی سازمانی با تمرکز بر مديريت منابع انساني پاورپوینت تعالی سازمانی تحقیق تعالی سازمانی شعار منابع انساني در سازمان متعالي توسعه منابع انساني چيست فرایند توسعه مدیریت منابع انسانی نگرش…

نفقه و جهیزیه و چگونگی آن پس از انحلال نکاح

نفقه و جهیزیه و چگونگی آن پس از انحلال نکاح نفقه درعقد منقطع ماهیت حق زن بر نفقه نفقه پس از انحلال عقد دائم نفقه پس از انحلال نکاح جهیزیه پس از انحلال نکاح چگونگی استرداد جهیزیه هنگام طلاق ختلاف…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها پیشینه تحقیق ارزیابی…

ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها و راه حلهای مناسب وصول

ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها و راه حلهای مناسب وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق راه حلهای موفق برای وصول مطالبات بانکی مطالبات معوق بانکی علل ایجاد مطالبات معوق بانکی مطالبات معوق…

پرسشنامه بررسی عوامل درون سازمانی موثر بر بودجه ریزی عملیاتی در سازمان تامین اجتماعی

پرسشنامه بررسی عوامل درون سازمانی موثر بر بودجه ریزی عملیاتی در سازمان تامین اجتماعی پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی در سازمان پرسشنامه عوامل موثر بر بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه عوامل درون سازمانی موثر بر بودجه ریزی عملیاتی…

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی پرسشنامه کارآفرینی پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمرر پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون پرسشنامه بررسی…

  • پاورپوینت چگونه رفتار كنيم تا يك فروشنده موفق شويم
  • پاورپوینت چگونه رفتار كنيم تا يك فروشنده موفق شويم پاورپوینت چگونه رفتار كنيم تا يك فروشنده موفق شويم پاورپوینت رفتارهای فروشنده موفق تحقیق چگونه رفتار كنيم تا يك فروشنده موفق شويم تكات مهم در فروشندگي يك فروشنده خوب چه مشخصاتي…

  • بررسی اثرات زن یا مرد بودن در حقوق کیفری ایران
  • بررسی اثرات زن یا مرد بودن در حقوق کیفری ایران اثرات جنسیت در حقوق كیفری ایران بررسی اثرات زن بودن در حقوق کیفری ایران بررسی اثرات مرد بودن در حقوق کیفری ایران آثار جنسیت در عناوین مجرمانه آثار جنسیت در…

  • جایگاه مصلحت در اسلام
  • جایگاه مصلحت در اسلام دانلود مقاله مصلحت انعطاف پذیری دین اسلام دانلود مقالات رشته حقوق و فقه و معارف اسلامی دانلود مقاله جایگاه مصلحت در اسلام دانلود مقاله مصلحت در اسلام دانلود مقالات رشته حقوقی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • نقد و بررسی مدیریت آموزشی
  • نقد و بررسی مدیریت آموزشی رهبری مدیریت آموزشی سازمان آموزشی نقد و بررسی مدیریت آموزشی بررسی شیوه های مدیریت و رهبری آموزشی دانلود مقاله رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت نقد و بررسی مدیریت آموزشی  …

  • مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی
  • مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی ارزیابی عملکرد فرایند کسب و کار کارت امتیازدهی متوازن دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریتی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فروش تحقیق مدیریت مدل های نوین ارزیابی…

  • کاربرد بازیابی تصاویر در پزشکی
  • کاربرد بازیابی تصاویر در پزشکی تصویر نظام بازیابی تصاویر بازیابی مبتنی بر متن بازیابی مبتنی بر محتوا بازیابی اطلاعات پزشکی خرید مقاله و تحقیق رشته پزشکی دانلود مقاله کاربرد بازیابی تصاویر در پزشکی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر (225صفحه)
  • نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر (225صفحه) پردازش تصویر الگوریتم های موازی الگوریتم های فشرده سازی تصاویر نمایش های مختلف ماتریس اسپارس کاربرد ماتریس اسپارس در پردازش تصویر دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی نرم افزار…

  • اهداف و دیدگاه های مختلف مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر ابعاد و عناصر آن
  • اهداف و دیدگاه های مختلف مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر ابعاد و عناصر آن مدیریت ارتباط با مشتری محور پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری محور رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مدیریت اهداف و دیدگاه های مختلف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان مبانی نظری پلیس در کوهستان دانلود مبانی نظری پلیس در کوهستان دانلود پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان ادبیات نظری پلیس در کوهستان فصل دوم پایان نامه پلیس…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی مبانی نظری تیپ های شخصیت مبانی نظری تیپ شخصیتی مبانی نظری در مورد تیپ شخصیتی دانلود مبانی نظری تیپ شخصیتی پیشینه تحقیق در مورد تیپ شخصیتی پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی دانلود پیشینه تحقیق…

  • مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه
  • مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده…

  • پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی
  • پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی خواص سنگها سنگهای تزئینی سنگهای قیمتی تجارت جهانی سنگ فن آوری های استخراج سنگها حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی سیستم همکاری در فروش…

  • تاثیر مهاجرت افغان بر امنیت ملی ایران با تاکید بر مساله اشتغال
  • تاثیر مهاجرت افغان بر امنیت ملی ایران با تاکید بر مساله اشتغال دانلود پایان نامه امنیت ملی تاثیر مهاجرت افغان بر امنیت ملی ایران تاثیر اشتغال مهاجران بر امنیت ملی تاثیر اشتغال افغانستانی بر امنیت ملی ایران تاثیر مهاجرت افغان…

  • پیشینه آبشستگی و آبشستگی پایه
  • پیشینه آبشستگی و آبشستگی پایه آبشستگی آبشستگی پایه انواع آبشستگی روشهای کاهش آبشستگی توصیه های کاهش آبشستگی مکانیزم آبشستگی موضعی پیشینه آبشستگی پیشینه آبشستگی پایه رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته عمران پیشینه آبشستگی و آبشستگی…

  • آموزش برنامه نویسی CNC
  • آموزش برنامه نویسی CNC برنامه نویسی کنترل عددی (NC ) سیستم کنترل siemense آموزش برنامه نویسی CNC دانلود پروژه رشته مکانیک دانلود پروژه مکانیک خرید پروژه مکانیک برنامه نویسی به زبان M G کدی در سیستم کنترل siemense دانلود پایان…

  • عوامل روانشناختی و فیزیولوژیکی همجنس گرایی و بررسی آن از نگاه دینی
  • عوامل روانشناختی و فیزیولوژیکی همجنس گرایی و بررسی آن از نگاه دینی پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از دیدگاه دین همجنس گرایی از دیدگاه روانشناسی همجنس گرایی در ادیان توحیدی همجنس گرایی در ادیان غیر…

  • تحلیل شعر دفاع مقدس
  • تحلیل شعر دفاع مقدس شعر دفاع مقدس محتوا شعر دفاع مقدس دفاع مقدس در شعر فارسی بازتاب دفاع مقدس در آینه شعر فارسی دانلود مقاله رشته ادبیات تحلیل شعر دفاع مقدس رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته ادبیات تحلیل…

  • مبانی نظری بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان
  • مبانی نظری بررسی تناسب محتوای کتب درسی با نیاز دانش آموزان مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی مبانی نظری تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 مبانی نظریتحلیل محتوای کتاب دین…

  • رابطه بین شیوه های فرزند پروری با مرکز کنترل در دانش آموزان
  • رابطه بین شیوه های فرزند پروری با مرکز کنترل در دانش آموزان مرکز کنترل شیوه های فرزندپروری رابطه بین شیوه های فرزند پروری با مرکز کنترل رابطه بین شیوه های فرزند پروری با مرکز کنترل در دانش آموزان دانلود پایان…

  • مبانی نظری بررسی شیوه های مدیریت پروژه ای در سازمانها با استاندارد PMBOK
  • مبانی نظری بررسی شیوه های مدیریت پروژه ای در سازمانها با استاندارد PMBOK استاندارد PMBOK در مدیریت پروژه طراحی سیستم مدیریت پروژه با PMBOK مدیریت پروژه در سازمانها با استاندارد PMBOK مبانی نظری پیاده سازی استاندارد PMBOK در سازمانها مدیریت…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *