ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

استراتژی های پاداش
مدیریت پاداش کارکنان
روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران
تاثیر اثربخشی استراتژی پاداش در سازمان
ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش
عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش
ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شركت پارس خودرو
پایان نامه شیوه پرداخت پاداش
پایان نامه شیوه پرداخت پاداش در سازمان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت

ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها و شرکتها با مطالعه موردی شرکت پارس خودرو بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

 

 

 

چکیده
فلسفه پرداخت پاداش را بطور خلاصه و براساس اصول می توان ایجاد یا تقویت انگیزه در افراد به منظور تحقق اهداف سازمان (شرکت) دانست. بر این مبنا جوهره پاداش هدف گرفتن انگیزش در افراد است و از آنجا که انسان موجودی با شعور، مقایسه گر و منفعت محور است فرآیند تحریک انگیزش در او فرآیندی آگاهانه و قابل تحلیل است. در صورتی که پرداخت و اعطای پاداش به افراد بر اساس ملاک و معیار روشن و شفافی انجام نشود و ابهام در آن زیاد باشد، احتمال ناکارآمدی و بی تأثیر بودن آن و یا حتی تبدیل شدنش به ابزاری ضد انگیزش افزایش می یابد. بنابراین تعیین ملاک های روشن و قابل اندازه گیری در اثربخشی سامانه پاداش نقش بسیار مهم و حیاتی دارد

 

 

 

.در این تحقیق به «ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو» پرداخته شد و بدین منظور با تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه که براساس مدل مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) طراحی شده بود، سامانه کنونی پرداخت پاداش این شرکت، مورد آزمون قرار گرفت.شایان ذکر است که این پژوهش در پی شناخت و تجزیه و تحلیل سامانه پاداش شرکت، تعیین ضابطه مند یا غیر ضابطه مند بودن آن و نیز علمی یا سنتی بودن سامانه پاداش و سایر موارد مربوط به طراحی و اجرای سامانه پاداش نیست، بلکه محور این پژوهش همانطور که در عنوان آن هویداست ارزیابی شیوه کنونی پرداخت پاداش براساس مدل اثربخشی سامانه پاداش است.  

 

 

در اين تحقيق تلاش شد شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي بر مبنای مدل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) در شرکت پارس خودرو بررسي شود.

 

نتایج تحقیق مشخص کرد که روشهای کنونی پاداش دهی در این شرکت اثربخش نبوده و تدوین سامانه جدید پاداش بر اساس استراتژی پاداش نشأت گرفته از استراتژی کسب و کار، بر پایه ملاکهای روشن و قابل اندازه گیری و با استفاده از نظرات مدیران و کارکنان لازم است. همچنین لزوم به رسمیت شناساندن پاداش های درونی و پاداش های غیر نقدی برای کارکنان، جلوگیری از یکنواخت شدن پاداش ها، توجه به نیازهای کارکنان در پاداش ها، اعطای امکان انتخاب نوع پاداش در سطوحی خاص، شناسایی و تعریف پاداش های معنوی (درونی)، تعریف ابزارهای متناسب تنبیه به عنوان حلقه مکمل سامانه پاداش، قراردادن برخی از تسهیلات و امکانات کنونی شرکت در طیف پاداشهای غیر نقدی و استفاده از ذهنیت مثبت غالب در شرکت درباره مقوله پاداش به عنوان پتانسیلی خوب برای اجرای اصلاحات سازمانی از نتایج این تحقیق است. 

 

 

 

واژگان کلیدی:
پاداش ، استراتژي پاداش ، سامانه پاداش ، ارزيابي عملكرد ، انگيزش‌ ، اثربخشی
 

 

 

 

-مقدمه
درباره هدایت و رهبری در سازمان سخن بسیار گفته شده است … به عبارت ساده رهبری فرآیندی است که ضمن آن مدیریت سازمان می کوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباطی مؤثر انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل کند و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند. از این رو رهبری در مفهوم سازمان آن به عنوان جزئی مجزا و مستقل از مدیریت مطرح نبوده، بلکه یکی از وظایف عمده و اصلی آن به شمار می آید، هر مدیری علاوه بر وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل، باید انجام این وظیفه یعنی هدایت افراد سازمان را نیز عهده دار گردد. (الوانی، 1379 ؛ 137-138)

 

 

برای جامه عمل پوشانیدن به تصمیمات و حفظ آنها، مدیر باید این آمادگی را داشته باشد تا کسانی را که این برنامه ها را اجرا می کنند و در درون ساختار سازمانی به کار مشغول هستند، تشویق و تایید کند … از آنجا که اجرای برنامه ها وقت گیر است، انگیزش اهمیت پیدا می کند، زیرا باید افراد را تشویق کرد که به هدف های شرکت توجه کنند. (اعرابی، 1385 ؛ 135)با توجه به اینکه سامانه مدیریت پاداش  یکی از ابزارهای عمده در ایجاد و حفظ انگیزه افراد است، در اين تحقيق تلاش خواهد شد تا با مطالعه موضوع پاداش در یک شرکت تولیدی صنعتی ، كارآيي سامانه مدیریت پاداش، شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي و همچنين ملاكهاي انتخاب شيوه اعطاي پاداش‌ها، به منظور ایجاد انگيزه بيشتر در کارکنان بررسي شود.

 

 

 

بیان مسألهاهميت ايجاد انگيزه در كاركنان هم به عنوان يكي از مهارتهاي مهم مديريتي و هم به عنوان عاملي مهم و موثر در افزايش كارايي، امروزه امري بديهي و روشن براي دست‌اندركاران مديريت و صاحبان كسب و كار در بخشهاي مختلف است اما به نظر مي‌رسد هنوز انگيزش مطلوب بخصوص در كشور ما، مشكلی جدي است كه علت آن، نه در ادراك اهميت و ضرورت موضوع بلكه در شيوه‌هاي بكارگيري و اجراي روش‌هاي موفق ايجاد انگيزه است.بطوري كه در موارد بسيار زيادي مشاهده مي‌شود كه مديران با وجود درك كامل و روشني از اهميت موضوع انگيزش مطلوب در ميان كاركنان خود از روشهايي براي اين امر استفاده مي‌كنند كه به دليل نگاه سطحي و يا سنتي به موضوع هر چند در وهله اول بوجود آورنده انگيزه بيشتر در كاركنان به نظر مي‌آيند اما نهايتاً «ضد انگيزه» شده و موجب سردرگمي و كاهش كارآيي آنان مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول؛ طرح و کلیات تحقیق    2
1-1-مقدمه    3
1-2- بیان مسأله    4
1-3- اهمیت موضوع    4
1-4- دلایل انتخاب موضوع    5
1-5- سوابق تحقیق    6
1-6- چارچوب نظري تحقيق    8
1-7- انواع پاداش    9
1-7-1- پاداش هاي دروني    9
1-7-2- پاداش‌هاي بيروني    10
1-7-3- پاداش‌هاي نقدي و غير نقدي    11
1-8- سوالهای تحقیق    13
1-8-1- سوال اصلي    13
1-8-2- سوالهاي فرعي    13
1-9- اهداف تحقیق    13
1-10- روش شناسی    13
1-10-1- نوع روش تحقیق    13
1-10-2- روش گردآوری اطلاعات و داده ها    14
1-10-3- جامعه آماری    14
1-10-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها    15
1-11- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق    15
1-11-1- پاداش    15
1-11-2- استراتژي پاداش    15
1-11-3- ارزيابي عملكرد    15
1-11-4- انگيزش    16
1-11-5- نياز    16
1-11-6- اثربخشی    16
1-12- مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق    16
1-13- خلاصه فصل    16

 

فصل دوم؛ مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین    17
2-1- مقدمه    18
2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی    18
2-2-1- هدفهای اجتماعی    18
2-2-2- هدفهای سازمانی    18
2-2-3- هدفهای عملیاتی    19
2-2-4- هدفهای فردی    19
2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی    19
2-4- رابطه پاداش و انگیزش    20
2-5- تعريف انگيزش    22
2-6- نشانه‌هاي انگيزش    23
2-7- نظريات انگيزشي    23
2-7-1- نظريه‌هاي محتوايي    23
2-7-2- نظريه‌هاي فرآيندي    28
2-8- انواع پاداش    33
2-8-1- پول    33
2-8-2- مزایا    34
2-8-3- مزایای غیرنقدی    34
2-8-4- پاداش درونی    34
2-8-5- پاداش بیرونی    35
2-8-6- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی    36
2- 9- ارزیابی عملکرد و پاداش    37
2-9-1- تعریف ارزیابی عملکرد    37
2-9-2- خطاهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-3- روشهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-4- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش    38
2-9-5- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد    40
2-9-6- فرایند مبادله    43
2-10- مبانی اعطای پاداش    44
2-10-1- عضویت در سازمان    44
2-10-2- حضور در سازمان    45
2-10-3- عملکرد    45
2-10-4- ارشدیت    46
2-10-5- تخصص    46
2-10-6- دشواری کار    46
2-10-7- قضاوت و تصمیم گیری    46
2-11- سیستمهای پاداش    47
2-11-1- محرمانه بودن پرداخت    47
2-11-2- سیستمهای پرداخت مشارکتی    48
2-11-3- سیستمهای پاداش قابل انعطاف    48
2-12- مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-1- اهداف مدیریت پاداش    49
2-12-2- مدل مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-3- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش    51
2-13- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر    52
2-13-1- اهمیت    52
2-13-2- انعطاف    53
2-13-3- فراوانی(دفعات)    53
2-13-4- آشکاری    53
2-13-5- توزیع منصفانه    54
2-14- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش    55
2-14-1- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟    55
2-14-2- چرخه معيوب    56
2-15- سیستمهای مشوق    57
2-16- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران    58
2-16-1- روشهای سنتی    58
2-16-2- روش های تعدیل شده    61
2-16-3- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران    62
2-17- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM)    63
2-18- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو    68
2-19- خلاصه فصل    69

 

 

فصل سوم؛ روش تحقیق    71
3-1- مقدمه    72
3-2- روش تحقيق    72
3-3- روشهاي جمع‌آوري اطلاعات    73
3-3-1- روش كتابخانه‌اي    73
3-3-2- روش ميداني    73
3-4- مقياس اندازه‌گيري    73
3-5- سوالهای تحقیق    74
3-5-1- سوال اصلي    74
3-5-2- سوالهاي فرعي    74
3-6- متغيرهاي تحقيق    74
3-7- جامعه آماري    75
3-8- روش نمونه‌گيري و تعيين حجم نمونه    75
3-9- تعداد حجم نمونه    76
3-10- ابزار اندازه‌گيري تحقيق    76
3-11- بررسي روايي و پايايي ابزارسنجش    78
3-11-1- روايي پرسشنامه    78
3-11-2- پايايي پرسشنامه    79
3-12- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    80
3-13- روشهاي آماري مورد استفاده    81
3-13-1-آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    82
3-13-2- آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    83
3-13-3- آزمون تحليل واريانس(  (ANOVA    84
3-13-4- آزمون فريدمن     86
3-13-5-آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    87
3-14- خلاصه فصل سوم    87

 

 

فصل چهارم؛ تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق    88
4-1- مقدمه    89
4-2- بررسی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان    90
4-2-1- جنسیت    90
4-2-2- سن    91
4-2-3- تحصیلات    92
4-2-4- سابقه کار    93
4-2-5- نوع استخدام    94
4-2-6-شغل    95
4-3- بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها    96
4-3-1-آزمون نرمال بودن توزیع داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف    96
4-3-2-آزمون فرضیه اصلی با استفاده از آزمون t    97
4-3-3- آزمون عوامل 10گانه مستقل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک با استفاده از آزمون t    99
4-3-4-آزمون تحلیل واریانس برای بررسی رابطه میان نظرات مدیران، کارکنان و مدیرعامل    102
4-3-5-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل 10 گانه بر اساس نظرات مدیران    105
4-3-6-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    107
4-3-7-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه براساس نظرات کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
4-4- خلاصه نظرات و پاسخ ها برای سؤال باز    112
4-5- خلاصه فصل    115

 

 

فصل پنجم؛ نتیجه گیری و پیشنهادها    117
5-1-مقدمه    118
5-2- بحث و بررسی یافته های تحقیق    119
5-3-  نظرات محقق در تحلیل برخی از یافته های تحقیق    124
5-4- پیشنهادها    129
5-4-1- پیشنهادها بر مبنای یافته های تحقیق    129
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی    132
5-5- خلاصه فصل    132

 

منابع تحقیق    134

 

پیوست ها    140
پرسشنامه الف    141
پرسشنامه ب    143
    

 

 

شیوه های پاداش دهی در ایران

فهرست جدول ها
جدول 1-1- مثال‌هايي از پاداش‌هاي دروني و بيروني    9
جدول 2-1- میزان استفاده از ارزیابی عملکرد در سازمانها    39
جدول 2-2- شیوه های پاداش دهی در ایران    62
جدول 2-3- روشهای استفاده شده توسط پاسخ دهندگان به تحقیق سایت ای ریوارد درباره ارزیابی اثربخشی پاداش    63
جدول 2-4- مؤلفه های مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    66
جدول 2-5- اهداف پاداش و ضوابط موفقیت    67
جدول 3-1- ارزش گذاری پاسخها بر اساس طیف لیکرت    77
جدول 3-2- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    81
جدول 3-3- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين K گروه    85
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت    90
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن    91
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات    92
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه کار    93
جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب نوع استخدام    94
جدول 4-6-  توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    95
جدول 4-7-نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    97
جدول 4-8-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای مجموع عوامل    98
جدول 4-9- عوامل 10گانه آزمون شده بطور مجزا با آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت    100
جدول 4-10-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای هر یک از عوامل 10گانه    101
جدول 4-11- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين Kگروه    103
جدول 4-12-نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نظرات مدیران و کارکنان و مقایسه آنها با مدیرعامل    104
جدول 4-13-رتبه بندی میانگین نظرات کارکنان و مدیران با مدیرعامل    104
جدول 4-14-رتبه های عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-15-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-16-رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران    107
جدول 4-17-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    108
جدول 4-18- رتبه بندی عوامل  دهگانه   EBRM  براساس نظرات مدیران و مدیرعامل با آزمون فریدمن    109
جدول 4-19-مقایسه رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران و مدیرعامل    109
جدول 4-20-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
جدول 4-21- رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    111
جدول 4-22-مقایسه رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    112
جدول 4-23-خلاصه نتایج آزمون فرضیات    116
    

 

 

فهرست شکلها و نمودارها
شكل1-1- طبقه بندي انواع پاداش    12
شکل2-1- نارضایتی های ناشی از یک سیستم پرداخت    20
شکل2-2- مقايسه تئوري‌هاي محتوايي انگيزش    28
شکل2-3- فرآیند ذهنی نظریه برابری    30
شکل 2-4- مدل پورتر و لاولر    41
شکل2-5- مدل مدیریت پاداش کارکنان    51
شکل 2-6-عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش    52
شکل2-7- چرخه معيوب عدم توجه به منافع مدير    57
شکل2-8- چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    65
شکل 3-1- ناحیه رد و قبول آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    83
شکل 3-2- ناحیه رد و قبول آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    84
شکل3-3-ناحیه رد و قبول آزمون تحليل واريانس    86
نمودار 4-1-جنسیت پاسخ دهندگان    90
نمودار 4-2- نمودار سن پاسخ دهندگان    91
نمودار 4-3- نمودار دایره ای تحصیلات پاسخ دهندگان    92
نمودار 4-4- نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان    93
نمودار4-5- سابقه کار پاسخ دهندگان    94
نمودار 4-6-نوع استخدام پاسخ دهندگان    95
نمودار4-7- نمودار دایره ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
نمودار4-8- نمودار میله ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
شکل 4-1- نواحی رد و قبول فرضیه با استفاده از آزمون t    98
شکل4-2-ناحیه رد و قبول آزمون تحلیل واریانس    103
شکل 4- 3- ناحیه رد و قبول فرض صفر    105
 

 

تعهد درک شده کارکنان و عوامل موثر بر تعهد سازمانی

تعهد درک شده کارکنان و عوامل موثر بر تعهد سازمانی تعهد سازمانی ابعاد تعهد سازمانی تعهد درک شده کارکنان عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی دانلود مقاله تعهد درک شده کارکنان دانلود مقاله تعهد سازمانی دانلود مقاله رشته مدیریت رفتن به…

پاورپوینت خلاقیت و حل مسأله

پاورپوینت خلاقیت و حل مسأله پاورپوینت خلاقیت و حل مسأله تحقیق خلاقیت و حل مسأله مديريت خلاقيت ويژگيهاي مديران كار آفرين تعريف خلاقيت تعريف نوآوري كارآفريني عوامل موثر در رشد خلاقيت روشهاي پرورش خلاقيت عوامل و زمينه هاي تاثير گذار…

پاورپوینت زندگی نامه عبدالعزیز فرمان فرماییان

پاورپوینت زندگی نامه عبدالعزیز فرمان فرماییان پاورپوینت زندگی نامه عبدالعزیز فرمان فرماییان زندگینامه عبدالعزیز فرمان فرماییان مهمترین آثار عبدالعزیز فرمان فرماییان دیگر آثار استاد فرمان فرمائیان عبدالعزیز فرمان فرماییان مقاله زندگینامه عبدالعزیز فرمان فرماییان رفتن به سایت اصلی مشخصات فایل:…

پیشینه همزمانی زمانی

پیشینه همزمانی زمانی همزمانی همزمانی زمانی الگوریتمهای همزمانی پیشینه همزمانی زمانی دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق پیشینه همزمانی زمانی     در این مقاله کارهای انجام گرفته در زمینه همزمانی زمانی…

ارتباط

ارتباط ارتباط هدف نهایی ارتباط اهمیت ارتباط عناصر تشکیل دهنده ارتباط فرستنده پیام گیرنده پیام کانالهای ارتباطی الگوی فرایند ارتباطات عناصر اصلی ارتباط انواع كانال های ارتباطی عناصر كلامی ارتباط عناصر غیر كلامی ارتباط انواع پیامهای غیر کلامی گوش دادن…

پرسشنامه بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

پرسشنامه بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده سنگه ابعاد سازمان یادگیرنده در پرسشنامه پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه دانلود پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه پرسشنامه استاندارد سازمان یادگیرنده…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 19

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 19 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

اشتغال زنان و بررسی دیدگاه های متفاوت در این باره

اشتغال زنان و بررسی دیدگاه های متفاوت در این باره اشتغال زنان موانع اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان از دیدگاه اسلام اشتغال زنان از نگاه اسناد بین المللی اشتغال زنان از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی دانلود پایان…

پروپوزال ارائه چارچوب سرویس گرا برای سیستم های اجرایی تولید طبق رایانش ابری

پروپوزال ارائه چارچوب سرویس گرا برای سیستم های اجرایی تولید طبق رایانش ابری رایانش ابری سیستم های اجرایی تولید مدیریت سیستم های تولیدی سیستمهای توزیع شده اجرایی تولید استقرار سیستم های اجرایی تولید استقرار سیستم های اجرایی تولید با رایانش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی مبانی نظری سازمان تامین اجتماعی دانلود مبانی نظری سازمان تامین اجتماعی دانلود پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی ادبیات نظری سازمان تامین اجتماعی فصل دوم پایان نامه سازمان…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد کشاورزی با عنوان مقایسه میزان کارایی موتورها و ابرموتورهای کاوش وب در بازیابی اطلاعات کشاورزی
  • پایان نامه کارشناسی ارشد کشاورزی با عنوان مقایسه میزان کارایی موتورها و ابرموتورهای کاوش وب در بازیابی اطلاعات کشاورزی بازیابی اطلاعات کشاورزی موتورهای کاوش ابرموتورهای کاوش کارایی موتورهای کاوش وب در بازیابی اطلاعات کشاورزی کارایی ابرموتورهای کاوش وب در بازیابی…

  • پرسشنامه بررسی شناسایی تاثیر تمایل رابطه ای و هوش بازاریابی بر قابلیت توسعه محصول جدید
  • پرسشنامه بررسی شناسایی تاثیر تمایل رابطه ای و هوش بازاریابی بر قابلیت توسعه محصول جدید پرسشنامه تمایل رابطه ای پرسشنامه هوش بازاریابی پرسشنامه توسعه محصول جدید پرسشنامه قابلیت توسعه محصول جدید پرسشنامه تمایل رابطه ای و هوش بازاریابی رفتن به…

  • نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش
  • نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش مراحل پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی…

  • تاثیر سطح مهارت الگو و تمرینات ذهنی بر عملكرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال
  • تاثیر سطح مهارت الگو و تمرینات ذهنی بر عملكرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال علم ورزش تربیت بدنی رشته ورزشی والیبال عملكرد و یادگیری مهارت سرویس ساده والیبال دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی تاثیر…

  • اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی
  • اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی اطفال بزهکار اصول دادرسی اطفال اصول دادرسی ناظر به اطفال بزهکار تحقیقات مقدماتی جرایم اطفال و نوجوانان دادرسی کیفری ویژه اطفال در حقوق ایران نحوه رسیدگی به جرایم اطفال جرایم اطفال در قانون مجازات…

  • پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی
  • پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازاریابی بازاریابی و مدیریت بازاریابی فرایند عمومی برنامه ریزی استراتژیک سازمانی مارکتینگ چیست بازاريابي بازاریابی از منظر فیلیپ کاتلر آیا بازاریابی علم است مولفه های شناسايي رقبا اجزای مختلف بازاریایی وظایف…

  • بررسی تحلیلی دینامیکی سازه های فضاکار گنبدی در اثر حرکتهای ناهمگون تکیه گاهها
  • بررسی تحلیلی دینامیکی سازه های فضاکار گنبدی در اثر حرکتهای ناهمگون تکیه گاهها سازه های فضاکار دانلود پایان نامه تاثیر مولفه قائم زلزله دانلود پایان نامه سازه های فضاکار گنبدی شکل دانلود پایان نامه اثرات تحریک نامتجانس تکیه گاهها دانلود…

  • رابطه فقه و مصلحت
  • رابطه فقه و مصلحت دانلود مقاله مصلحت حکم حکومتی مصالح مرسله جعل احکام شرع ابزار مدیریت جامعه دانلود مقاله رابطه فقه و مصلحت دانلود مقالات رشته فقه و معارف اسلامی دانلود مقالات فقه و معارف اسلامی رفتن به سایت اصلی…

  • پرسشنامه عوامل موثر بر انگیزه پیشرفت کارکنان
  • پرسشنامه عوامل موثر بر انگیزه پیشرفت کارکنان پرسشنامه انگیزه پرسشنامه عوامل موثر بر انگیزه پرسشنامه انگیزه پیشرفت کارکنان پرسشنامه پیشرفت کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه عوامل موثر بر انگیزه پیشرفت کارکنان         *** این…

  • مدیریت عرضه و تقاضا و تاثیر مدیریت عملکرد آن در عملکرد مالی شرکتها
  • مدیریت عرضه و تقاضا و تاثیر مدیریت عملکرد آن در عملکرد مالی شرکتها ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها مدیریت عرضه و خرید اهمیت عملکرد مدیریت عرضه و خرید تأثیر مدیریت عملکرد مدیریت عرضه و خرید در عملکرد مالی شرکت‌ها تحقیق مدیریت…

  • تحلیل کانونی رابطه بین فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها(مورد: بیمارستان امام رضا علیه السلام)
  • تحلیل کانونی رابطه بین فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع با بهره وری سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها(مورد: بیمارستان امام رضا علیه السلام) رضایت شغلی مدیریت کیفیت جامع بهره وری سازمانی فناوری اطلاعات مقاله در مورد رضایت شغلی…

  • موارد پیدایش حق حبس و شروط آن از دیدگاه حقوقی و فقهی
  • موارد پیدایش حق حبس و شروط آن از دیدگاه حقوقی و فقهی موجدات و محدوده ی حق حبس شروط حق حبس از دیدگاه فقهی شروط حق حبس از دیدگاه حقوقی موارد پیدایش حق حبس از دیدگاه فقهی موارد پیدایش حق…

  • تحلیل پوششی داده ها و بررسی مدلهای آن
  • تحلیل پوششی داده ها و بررسی مدلهای آن تحلیل پوششی داده ها شاخص مالم كوئیست  تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها تحلیل پوششی داده‌ها مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده‌ها تحقیق تحلیل پوششی داده ها تحقیق مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده ها رفتن…

  • مقایسه تکنولوژی پلاسما و تبدیل زباله به انرژی
  • مقایسه تکنولوژی پلاسما و تبدیل زباله به انرژی مقایسه تکنولوژی پلاسما و تبدیل زباله به انرژی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه دفع MSW  با استفاده از تکنولوژی رایج در تبدیل زباله، به خوبی موفق عمل کرده است. بر طبق…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط سبک های فرزندپروری والدین با گرایش به مواد مخدر فرزندان
  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط سبک های فرزندپروری والدین با گرایش به مواد مخدر فرزندان مبانی نظری گرایش به مواد مخدر مبانی نظری شیوه های فرزندپروری گرایش به مواد مخدر در دانشجویان بررسی علل گرایش جوانان به مواد مخدر راه های…

  • گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی
  • گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی دانلود گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی خرید گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی انجام گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی انجام پایان نامه رشته روانشناسی و علوم تربیتی سیستم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دیرآموزان نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان دیرآموزان رفتن به سایت اصلی عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان
  • پرسشنامه بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان پرسشنامه پرخاشگری پرسشنامه سلامت عمومی پرسشنامه مقیاس عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه مقیاس تاکتیک های حل تعارض پدر و مادر پرسشنامه رابطه تعارضات زناشویی با سلامت روان پرسشنامه رابطه تعارضات زناشویی با پرخاشگری…

  • پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و صنایع با عنوان بین‌المللی شدن و جهانی شدن صنعت خودروسازی
  • پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و صنایع با عنوان بین‌المللی شدن و جهانی شدن صنعت خودروسازی جهانی شدن بین‌المللی شدن صنعت خودروسازی تولید ناخالص ملی اثر جهانگرایی بر صنعت خودرو دانلود پایان نامه کارشناسی رشته اقتصاد و صنایع با عنوان…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *