ارزیابی اصول طراحی در مراکز آموزشی کودکان 12-9 ساله با هدف پرورش روحیه پژوهشگری

ارزیابی اصول طراحی در مراکز آموزشی کودکان 12-9 ساله با هدف پرورش روحیه پژوهشگری

طراحی معماری فضاهای آموزشی کودکان
طراحی مدارس بر پایه نیازهای کودکان
طراحی معماری فضای پژوهش سرای دانش آموزی
ارزیابی اصول طراحی در مراکز آموزشی کودکان 129 ساله با هدف پرورش روحیه پژوهشگری
دانلود پایان نامه طراحی فضاهای آموزشی
دانلود پایان نامه طراحی معماری مدارس

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته معماری

ارزیابی اصول طراحی در مراکز آموزشی کودکان 12-9 ساله با هدف پرورش روحیه پژوهشگری

 

 

چکیده : 

کمرنگ بودن مسئله پژوهش و تحقیق در سیستم آموزشی کشورما باعث گردیده است , تا آموزش در محدوده تئوریک شکل بپذیرد . نتیجه این فرآیند عدم بهره وری بهینه از توانمندی های ذهنی و فکری نوجوانان و جوانان را باعث گردیده است . این موضوع می طلبد که به موازات کارتئوری , کار علمی و پژوهشی و تحقیق انجام گرفته تا بتوانیم حداکثر بهره وری را پیش رو داشته باشیم . با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در عصر حاضر و تغییر بسیاری از امور بواسطه آن  و در مقایسه با سایر کشورها جای خالی فضاهای پژوهشی در عرصه آموزش و پژوهش بسیار احساس می گردد .از آنجا که طرح های پژوهشی بستر ارتقاء هر جامعه ای می باشد, وجود روحیه پژوهشگری از کودکی بسیار ضروری است .

 

این امر در کشورهای صنعتی بسیار مورد توجه است و کودکان از ابتدای دوران آموزش با روحیه پژوهشگری آشنا می گردند و اما در کشور ما با توجه به شیوه یادگیری قدیمی که بر اساس سیستم محفوظات ذهنی است ,  به پژوهش کمتر توجه شده است و بیشتر به آموزش قدیمی تکیه شده است . پژوهش به عنوان فرآیند علمی در جهت ایجاد حس کنجکاوی در دانش آموز است . از اینرو در امر پژوهش نظر برآن است که شیوه هایی بکارگرفته شود که دانش آموزان ضمن فراگیری مفاهیم و مطالب علمی , چگونگی روند سازمان یافته تفکر را تمرین کنند و به تدریج با مفهوم و کاربرد هر یک از آنها آشنا شوند . این موضوع بحث و نگرشی نو را درباره فضاهای آموزشی و به طور کلی عرصه های آموزشی می طلبد . 

 

 

 

کلمات کلیدی:

طراحی معماری مدارس

طراحی فضاهای آموزشی

طراحی معماری فضاهای آموزشی

طراحی مدارس بر پایه نیازهای کودکان

طراحی معماری فضای پژوهش سرای دانش آموزی  

 

 

 

مقدمه : 

ایجاد بستر و زمینه درجهت تغییر نگرش نسبت به مسئله آموزش و یافتن راهکارهای عملی برای انطباق مسئله پژوهش با نحوه آموزش تئوریک فعلی می باشد . اگر جهان امروز را با دنیای 100 سال پیش مقایسه کنیم با پیشرفت های خیره کننده ای در علوم , بازرگانی , خدمات پزشکی , ارتباطات و زمینه های بیشمار دیگر روبرومی شویم . اما چون به مدرسه در هر کجای ایران سر بزنیم , با شگفتی بین کلاس درس صد سال پیش با امروز تفاوتی احساس نمی کنیم , دانش آموزان درردیف های پشت سر هم نشسته , مداد و کاغذ در دست , هر چه معلم پای تخته سیاه می گوید و می نویسد , با شتاب یادداشت می کنند که آنها را به حافظه سپرده و در زمان امتحان به سرعت پس دهند .در حالی که به واسطه پیشرفت علوم و فنون بسیاری از امور تغییر کرده است , اما کم یا بیش آموزش و پرورش و شیوه یادگیری دانش آموزان و تدریس معلمان همانطور دست نخورده باقی مانده است . وسعت علوم و حوزه های آموزشی , گستردگی مفاهیم و سرعت انتشار اطلاعات , نیاز به نگرشی نو در عرصه آموزش و پرورش را عیان می کند . 

 

دنیای امروز در حال تبدیل شدن به یک شبکه ارتباطی برای انتقال افکار و اطلاعات است . همگام شدن و بهره گیری از این حالت با روش های رایج آموزشی ما و با استفاده از فضاهای آموزشی معمول تطابق ندارد و عدم کارایی روش های فعلی در نظام آموزشی , مخصوصا درسال های اخیر روشنتر شده است . بحث نظام آموزشی و تغییرات آن در کشور ما به سبب شرایط خاص فرهنگی و اقتصادی بیانگر یک نیاز اجتماعی است . این موضوع بحث فرهنگی نو و جدیدی را درخصوص فضاهای آموزشی و به طور کلی عرصه های آموزشی می طلبد .بارور کردن روح کاوش و تقویت فرآیند تفکر درهر فرد وقتی ممکن و موثر خواهد بود که این امکان در دوران کودکی و نوجوانی برای او فراهم شود . جنبه تربیتی این امر موید ایجاد ضرورت مجموعه ای است که زمینه ساز این باروری باشد . 

ایجاد یک مرکز علمی – آموزشی با نظر به مبحث تکنولوژی آموزشی می تواند به عنوان الگوی کلی , زمینه ساز توسعه روشهای بهینه و پویای آموزشی در سطح وسیعی از سیستم آموزشی باشد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب :

• اهمیت و ضرورت موضوع

• بیان مسئله

• عرصه آموزش باید به گونه ای باشد که

• اهداف

• فصل اول

• مطالعات پایه

 

فصل اول :  مطالعات پایه  

• تحقیق و پژوهش

• ضرورت های پژوهش

• فواید پژوهش

• در جنبه اجتماعی

• درجنبه فرهنگی

• اهداف و مقاصد پژوهش

• رابطه علم و تکنولوژی با پژوهش

• ضرورت امر پژوهش در توسعه علم و فناوری

• اهداف کلی آموزش مفاهیم علمی به کودکان

• دیدی شناختی – عاطفی از یادگیری کودک

• کنجکاوی و هیجان

• هیجان و علاقه به یادگیری

• افزایش یادگیری با استفاده از شیوه های گوناگون

• کارگزاری نیمکره مغزی

• دو روش کسب دانش

• شناخت عقلی

• شناخت شهودی

• گزارشی از وضعیت پژوهش در آموزش و پرورش

• تقویت زیر ساختهای آموزش و پرورش

• جایگاه پژوهش در بطن فعالیت های یاددهی و یادگیری

• معلم زیر بنای فرهنگ توسعه

• هدف بالفعل کردن روحیه پژوهش است

• آموزش و پرورش و توسعه در عصر فناوری

• توسعه و ضرورت اصلاح

• راهبردها در فرآیند توسعه

• نگرشی نو , باز تعریف مفاهیم

• تحول ساختاری

• تحلیلی بر روند پژوهش در آموزش و پرورش

• توجه جدی به پژوهش و فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش

• ترویج فرهنگ پژوهش

• توجه خاص به معلمان

• تقویت همکاری و ارتباط دانشگاه ها و پژوهشگران با آموزش و پرورش

• ضرورت تحقیق و پژوهش در کلاس و مدرسه

• مقدمه

• نقش نظام آموزشی کشور در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

• نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش درمدارس

• نقش خانواده در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

• نقش کتابداران و کتابخانه

• نقش تبلیغات

• همه چیز تغییر کرده است جزآموزش و پرورش

• حرکت به سوی علم اکتشافی ( پژوهشی )

• علم اکتشافی ( پژوهشی )

• منظور از آموزش علوم به روش اکتشاف هدایت شده چیست

• یادگیری به روش پژوهش یا اکتشاف آزاد

• آموزش و یادگیری به روش اکتشاف هدایت شده

• آموزش فراگیری برای یادگیری

• مزایای اکتشاف هدایت شده

• وقت درست یاد گرفتن

• روش اکتشاف آزاد یا فعالیت های تحقیقی

• روانشناسی کودک

• مفاهیم بنیادی در روانشناسی رشد

• تعریف رشد

• مفهوم پختگی

• فرآیند رشد و پرورش

• نیازهای بنیادی کودکان

• در اینجا فقط به شرح نیازهای اساسی کودکان می پردازیم

• بر آورده نشدن نیازها

• نظریه ژان پیاژه

• نظریه رشد شناختی پیاژه

• بازگشت پذیری

• یکسو گرایی

• – سو واگرایی

• کاربرد آموزشی نظریه پیاژه

• بازنمایی کرداری

• بارنمایی نموداری

• درونسازی , برونسازی و تعادل جویی

• تعیین سن کودک

• بررسی ویژگی های کودکان از نظر رشد بدنی – اجتماعی – عقلی – هیجانی

• ویژگی های بدنی

• ویژگی های اجتماعی

• ویژگی های عقلی

• دوره دوم دبستان 12-9 سالگی

• ویژگی های بدنی

• ویژگی های اجتماعی

• ویژگی های هیجانی

• ویژگی های عقلی و روانی

• احتیاجات فضایی کودکان 9-6 ساله

• احتیاجات فضایی 12-9 سالگی ( نوباوگی 2 )

• احتیاجات فضای15-12 سال ( نوجوانی 1 )

• روانشناسی تربیتی

• عوامل محیط تعیین کننده رفتار در برابر عوامل بیولوژیکی

• طبیعت فعال کودک در برابر طبیعت منفعل او

• خلاصه بحث روانشناسی

• نتیجه

• ویژگی کودکان 12-9 سال

• ویژگی های بدنی

• ویژگی های هیجانی

• ویژگی های عقلی و روانی

• مهمترین وظایف و تکالیف رشد دوره دوم ( 12-9 سالگی )

• فلسفه آموزش لذت بخش

• انگیزه

• تنوع در یادگیری

• انواع مشارکت های فعال در یادگیری

• نشاط در یادگیری

• حمایت از طریق همکلاسی ها

• ایجاد تمرین و بازخورد بیشتر

• به یادگیرنده فرصت انتخاب بدهید

• خلاقیت

• علوم و نقش آن در پرورش قوه خلاقیت دانش آموزان

• نتیجه گیری

• پژوهشسرای دانش آموزی

• ضرورت

• اهداف

• وظایف پژوهشسرا

• نحوه اداره پژوهشسرا

• واجدین شرایط عضویت در پژوهشسرا

• نظارت و ارزشیابی

 

فصل دوم مطالعات تکمیلی

• بررسی تاثیر نظام آموزشی برعملکرد فضاهای آموزشی

• مقایسه روش های آموزشی کلاسیک و سنتی

• تاثیر اهداف آموزشی بر عملکرد فضاهای آموزشی

• تصوری جدید نسبت به آموزش و روند یادگیری

• توجهی خاص نسبت به پرورش خصوصیات روحی و شخصیتی دانش آموز

• ویژگی های چنین محیط آموزشی عبارتند از

• نکاتی که در طراحی محیط آموزشی باید بدان توجه شود

• سازمان اجتماعی کلاس

• الگوی سازماندهی رقابتی

• الگوی سازماندهی مشارکتی

• الگوی سازماندهی انفرادی

• سازماندهی محیط فیزیکی

• سازماندهی ردیفی – ستونی

• سازماندهی دایره ای

• سازماندهی انفرادی و گروهی

• کودک و مدرسه

• کودک و فضای شهری

• خصوصیات شخصیتی و علایق کودک

• نحوه قرارگیری کودک

• خصوصیات کیفی محیط

• نقاط مکث دانش آموزان اطراف مدرسه

• کودک و اجزای معماری

• کودک و پنجره

• کودک و در

• از پیشنهادهای روانشناسانه تا فضاسازی در معماری

• احترام به سوالات عادی و غیر عادی

• هدایتگربودن پاسخ ها

• احترام به عقاید عادی و غیرعادی

• یادگیری بدون ارزشیابی

• مشاهده اشیاء از نزدیک

• احترام به حواس کودک

• احترام به تخیلات کودک

• نقش معماری درپرورش فکری کودکان

• نتیجه گیری

• کودک و معمار

• مدرسه فضا باز

• مفهوم فضا باز

• ویژگی های ساختمان مدارس فضا باز

• دیوارهای ثابت

• تقسیم کردن یا شکل دادن فضای باز

• فضای باز چگونه عمل می کند

• دانش آموز در مدرسه فضا باز

• معلم در مدرسه فضا باز

• معلم در مدرسه فضا باز می گوید

• مدیر در مدرسه فضا باز

• مدرسه بدون دیوار

• مقدمه

• در جست و جوی شاخصه های طراحی

• شاخصه های مدرسه بدون دیوار در یک نمونه

• در مواجهه با اندیشه های مدرسه بدون دیوار

• نتیجه

 

فصل سوم  :   مطالعات تطبیقی  

• مطالعات تطبیقی

• نمونه های داخلی

• پردیس دانش ( فضایی علمی , آموزشی , تربیتی مبتنی بر تکنولوژی آموزشی )

• کانون نیاوران

• ویژگی های نمونه از نگاه پروژه

• محاسن

• معایب

• فرهنگسرای خاوران

• ویژگی های نمونه از نگاه پروژه

• محاسن

• معایب

• کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

• مرکز شماره 16 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

• نمونه های خارجی

• شهر بچه ها در دبی : ( children city , Dubai )

• مرکز علمی تویوما

• معماری ساختمان مدرس / هانس شارون

• مدرسه Geschwister School در لونن , وستفالیا

• مدرسه ای در لورخ , آلمان / بهنیش و شریک

• مدرسه متوسطه , وین / هنکه و شرایک

• موسسه مستغلات فدرال اتریش , به عنوان کارفرما

• مدرسه آتریوم – باز و شفاف

 

فصل چهارم:مطالعات اقلیم و زمینه

• مطالعات محیطی شهر تهران

• موقعیت جغرافیایی

• موقعیت طبیعی

• توپوگرافی و ناهمواریهای شهر تهران

• منابع آب شهر تهران

• آب های جاری

• آبهای زیر زمینی

• پوشش گیاهی شهر تهران

• خصوصیات زمین ساختی ( مرتبط با زلزله ) شهر تهران

• گسل شمال تهران

• گسل مشا

• گسل کهریزک

• گسل شمال ری

• گسل جنوب ری

• ویژگیهای اقلیمی

• تاثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی

• تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی

• دما و رطوبت

• بارندگی

• وزش باد

• تابش

• یخبندان

• بررسی نمودار بیو کلماتیک شهر تهران

• بررسی نمودار بیوکلماتیک انسانی شهر تهران

• بررسی نمودار بیوکلیماتیک ساختمانی شهر تهران

• نتایج حاصل از جداول ماهونی شهر تهران

• تعیین نوع اقلیم شهر تهران

• تعیین جهت و فرم ساختمان با توجه به اقلیم

• جهت گیری ساختمان با توجه به تابش

• جهت گیری ساختمان با توجه به جهت وزش باد

• فرم ساختمان در رابطه با اقلیم

• تعیین فرم ساختمان‌های بزرگ با توجه به اقلیم

• انتخاب نوع مصالح با توجه به اقلیم

• نتیجه گیری و تعیین تدابیر طراحی اقلیمی

• مروری بر تاریخچه کوی نصر

• محور گیشا

• محله گیشا

• موقعیت قرارگیری سایت

• دلایل انتخاب سایت

• همجواری های سایت

• سلسله مراتب شبکه دسترسی

 

فصل پنجم:اصول طراحی

• تاثیر شرایط محیطی و کالبدی بر کودکان

• اثرات نور و روشنایی

• استفاده از نور طبیعی خورشید

• روشنایی مصنوعی

• اثرات سر و صدا

• روش های کنترل نوفه

• رابطه تقریبی میانگین افت صوتی جداره های یکپارچه با چگالی سطحی آن

• میزان تقریبی افت صوتی حاصل از لایه هوا در جداکننده های صوتی

• ترافیک

• عملکرد شبکه ترافیک شهری

• تفاوت بین سطوح مورد نیاز به ترتیب درجه اهمیت

• شبکه دسترسی

• تاثیر جداره ها بربعد طولی خیابان

• آلودگی صوتی توسط وسائط نقلیه

• آرام سازی ترافیکی در محدوده های شهری

• توجه به شرایط آکوستیکی

• تهویه

• شرایط مناسب هوا در فضاهای داخلی

• میزان تقریبی تعداد دفعات تعویض هوا در یک فضا

• شرایط حرارتی

• شرایط کالبدی

• رنگ

• فرم

• ابعاد و اندازه ها

• برای رسیدن به فضای مناسب عملکردی سه عامل موثرند

• پله ها

• جنس

• تزیینات

• استاندارد ها

• استاندارد کلاس های درس

• ابعاد و اندازه وسایل مورد نیاز

• استاندارد سالن اجتماعات و تسهیلات نمایشی

• ارتفاع مناسب میز و صندلی با نیمکت برای گروه های مختلف سنی

 

• فصل ششم:طراحی

• اصول طراحی

• سازه

• تاسیسات

• تقسیم بندی نهایی اهداف و ارائه راهکارها

• طرح جامع فیزیکی :معرفی حوزه ها

• مبانی طرح

• برگرفته از مبانی نظری

• اهداف عبارتند از

• اصول برگرفته از مطالعات زمینه

• برگرفته از ضوابط , معیارها و استاندارد ها

• سازماندهی فضایی

• چیدمان فضاها با توجه به موارد زیر صورت گرفته است

• نحوه برخورد زمین پروژه با فضای سبز

• جانمایی عناصر اصلی پروژه ( لکه گذاری )

• ایده اولیه

• موارد دیگری که در طراحی مربوطه بکار رفتند به شرح ذیل می باشند

• در این پایان نامه طراحی برای کودکان 12-9 ساله در نظر گرفته شده است

• منابع

 

پرسشنامه شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما

پرسشنامه شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما پرسشنامه اثربخشی پرسشنامه اثربخشی سازمانی پرسشنامه استاندارد اثربخشی پرسشنامه استاندارد اثربخشی سازمانی پرسشنامه اثربخشی برنامه های آموزشی پرسشنامه بررسی اثربخشی پرسشنامه اثربخشی سیستم نمونه پرسشنامه اثربخشی…

پروپوزال تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی

پروپوزال تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی تشخیص نفوذ با داده کاوی تشخیص نفوذ با تکنیکهای داده کاوی سیستم های تشخیص نفوذ بر پایه داده کاوی تشخیص نفوذ در شبکه با استفاده از داده کاوی تشخیص نفوذ با الگوریتمهای داده…

پرسشنامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه

پرسشنامه رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شركت های بیمه پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع پرسشنامه مدیریت دانش در شركتهای بیمه پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده سازی…

بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران

بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران هنر ایران دانلود پایان نامه تاریخ هنر ایران دانلود پایان نامه دوره های هنر ایران تمدن و هنر ایران باستان دانلود پایان نامه رشته هنر بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در كتابخانه ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در كتابخانه ها پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه…

معامله اعضا بدن افراد زنده در حقوق انگلستان

معامله اعضا بدن افراد زنده در حقوق انگلستان معامله اعضا بدن معامله اعضا بدن افراد زنده ماهیت حقوقی انتقال اعضاء افراد زنده قواعد کلی معامله اعضا بدن افراد زنده تحقیق در مورد معامله اعضا بدن قواعد حقوقی خاص انتقال اعضا…

مبانی نظری ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتریان

مبانی نظری ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتریان رضایت مشتری رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت مشتری عوامل موثر بر رضایت شغلی رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتری عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری…

مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان بررسی حریم در فقه وحقوق مدنی

مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان بررسی حریم در فقه وحقوق مدنی حریم تعرض فقه و حقوق مدنی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان بررسی حریم در فقه وحقوق مدنی خرید مقالات کارشناسی ارشد حقوق سیستم همکاری…

مبانی نظری توریسم پایدار

مبانی نظری توریسم پایدار مبانی نظری توریسم پایدار دانلود مبانی نظری توریسم پایدار پیشینه تحقیق توریسم پایدار ادبیات نظری توریسم پایدار فصل دوم پایان نامه توریسم پایدار مبانی نظری و پیشینه تحقیق توریسم پایدار ادبیات و مبانی نظری توریسم پایدار…

  • مطالعه و آزمایش فرآیند شکل دهی با استفاده از پرتو لیزر در ورقهای آلومینیوم به ضخامت های مختلف
  • مطالعه و آزمایش فرآیند شکل دهی با استفاده از پرتو لیزر در ورقهای آلومینیوم به ضخامت های مختلف فرآیند شکل‌دهی با لیزر فرآیند شکل‌دهی با استفاده از لیزر مکانیزم‌های شکل‌دهی با پرتو لیزر فرآیند شکل دهی در ورقهای آلومینیوم مکانیزم‌های…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارکنان با رضایت مشتریان
  • پرسشنامه ارزیابی رابطه رضایت شغلی کارکنان با رضایت مشتریان خرید پرسشنامه رضایت شغلی پرسشنامه معتبر رضایت شغلی پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان دانلود پرسشنامه رضایت شغلی jdi پرسشنامه عوامل موثر بر رضایت شغلی رسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه رضایت…

  • بررسی فقهی و حقوقی اهلیت در معامله
  • بررسی فقهی و حقوقی اهلیت در معامله پایان نامه اهلیت در معامله شرایط اهلیت در معامله اهلیت طرفین معامله اهلیت در حقوق ایران بررسی اهلیت در معاملات اهلیت در معامله در فقه وضعیت معاملین فاقد اهلیت اهلیت در معامله در…

  • بررسی رابطه‌ی حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی در شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  • بررسی رابطه‌ی حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی در شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حاکمیت شرکتی ارزش افزوده‌ اقتصادی مالکیت نهادی تمرکز مالکیت رابطه‌ حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی بررسی رابطه‌ حاکمیت شرکتی و ارزش…

  • بررسی تطبیقی شهادت در اثبات دعوی
  • بررسی تطبیقی شهادت در اثبات دعوی ادله اثبات دعوی شهادت در اثبات دعوی شهادت در اثبات دعوی در قوانین مصر شهادت در اثبات دعوی در قوانین ایران شرایط شهادت در اثبات دعوی نصاب شهادت در اثبات دعوی قلمرو اعتبار شهادت…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب
  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع چوب نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش نمونه سوالات…

  • پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند
  • پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند پرسشنامه مدیریت دانش شخصی پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در دانشگاه پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در آموزش عالی پرسشنامه کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی پرسشنامه کاربرد مدیریت…

  • مبانی نظری رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان
  • مبانی نظری رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی دانلود مبانی نظری خودکارآمدی مبانی نظری اهمال کاری مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی مبانی نظری تاثیر خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری تحصیلی در…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر قیمت شناسی مصرف کنندگان و ابعاد مختلف آن بر میزان لذت بخشی خرید
  • پرسشنامه بررسی تاثیر قیمت شناسی مصرف کنندگان و ابعاد مختلف آن بر میزان لذت بخشی خرید پرسشنامه قیمت شناسی مصرف کنندگان پرسشنامه ابعاد مختلف قیمت شناسی پرسشنامه ابعاد مختلف قیمت شناسی مصرف کنندگان پرسشنامه میزان لذت بخشی خرید رفتن به…

  • بررسی اثر زاویه ریز شمع بر نتایج حاصل از تحلیل خاک مسلح شده توسط سیستم ریزشمع و ژئوگرید
  • بررسی اثر زاویه ریز شمع بر نتایج حاصل از تحلیل خاک مسلح شده توسط سیستم ریزشمع و ژئوگرید خاکهای سست ریزشمع اثر زاویه ریز شمع تحلیل خاک مسلح شده سیستم ریزشمع و ژئوگرید میکروشمع میکروپایل بررسی اثر زاویه ریز شمع…

  • تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی
  • تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی دانلود تحقیق آثار و احکام عقد بیمه دریایی آثار و احکام عقد بیمه دریایی اجتماع سبب و خسارت در مدت بیمه انواع خسارات تسویه ی خسارات تسویه ی خسارت جزئی کشتی تسویه خسارت…

  • ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی
  • ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی
  • مبانی نظری بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی رابطه سرمایه…

  • جایگاه و روند عسر و حرج در قانون
  • جایگاه و روند عسر و حرج در قانون مقاله عسر و حرج در طلاق الحاکم ولی الممتنع مبانی عسر و حرج محدوده قاعده عسروحرج قاعده نفی عسروحرج قاعده نفی عسروحرج در امور خانوادگی در قانون ایران شرایط و محدوده اعمال…

  • پروپوزال ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع
  • پروپوزال ارزیابی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع بهبود کیفیت برنامه های بهبود کیفیت بهبود کیفیت صنایع صنایع کوچک ارومیه بررسی محدودیت ها و موانع در پیاده سازی برنامه های بهبود کیفیت صنایع پروپوزال…

  • اشغال نظامی در اسناد بین المللی و آثار حقوقی آنها
  • اشغال نظامی در اسناد بین المللی و آثار حقوقی آنها اشغال اشغال نظامی آثار حقوقی اشغال نظامی اشغال نظامی در حقوق بین الملل دانلود پایان نامه حقوق دانلود پایان نامه حقوق بین الملل اشغال نظامی در اسناد بین المللی و…

  • مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران
  • مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند مبانی نظری عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه علل موثر بر…

  • بررسی شاخص ها و مولفه های احساس امنیت و نظریه های روانشناسی مربوط به آن
  • بررسی شاخص ها و مولفه های احساس امنیت و نظریه های روانشناسی مربوط به آن مولفه های احساس امنیت شاخص های احساس امنیت بررسی احساس امنیت در فضاهای عمومی بررسی احساس امنیت و عوامل موثر بر آن در کشور احساس…

  • بهبود عملكرد واحتمال خطای بیت سیستم ofdm با كدینگ رید-سولومان دركانال فیدینگ
  • بهبود عملكرد واحتمال خطای بیت سیستم ofdm با كدینگ رید-سولومان دركانال فیدینگ کدینگ رید coding read سولومان سیستم ofdm کانال awgn کانال فیدینگ رفتن به سایت اصلی

  • اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری
  • اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری ریسك ریسك اعتباری مدیریت ریسك ریسك و بانكداری اسلامی اهمیت ریسك و انواع آن در امور بانكی و سرمایه‌گذاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *