ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
شخصی سازی تبلیغات شرکتها
شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
مدلی برای شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با تکنیک داده کاوی
بکارگیری روشهای داده کاوی در شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی
دانلود پایان نامه ارشدداده کاوی
دانلود پایان نامه داده کاوی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری با استفاده از تکنیک های داده کاوی بر حسب علایق و سلیقه او

 

 

 

 

چکیده :

به دلیل بازار رقابتی شدیدی که امروزه در تجارت الکترونیک وجود دارد شرکت های تجاری در تلاش هستند تا شرایط مدیریت ارتباط با مشتری را هرچه بیشتر بهبود بخشند تا بتوانند مشتریان فعلی را حفظ و دیگر مشتریان را هم جذب کنند.به همین خاطر است که شرکت هایی که کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش می رسانند به دنبال این هستند تا تبلیغات کالاهایشان بر اساس ترجیحات فردی مشتریان باشد، یعنی تبلیغات را برای هر مشتری شخصی سازی کنند.

 

برای شخصی سازی تبلیغات شرکت ها باید اطلاعاتی در مورد رفتار خرید پیشین مشتریانشان کسب کنند و بعد از آن این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند رفتار خرید آتی مشتریان را پیش بینی کنند. تکنیک داده کاوی ابزاری است که می تواند به شرکت ها کمک کند تا بتوانند اطلاعات رفتار خریدهای پیشین مشتری را تجزیه و تحلیل کرده و قوانینی را استنتاج کنند که برای پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری مفید باشند و بر طبق آن بتوانند راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای مشتریان را برپا کنند.

 

ما در تحقیق خود از داده های جمع آوری شده از مشتری، که رفتار خریدهای پیشین مشتری هستند، استفاده کرده و با بکارگیری روش تاخر، تناوب و مالی ارزش مشتریان را برای شرکت مشخص کردیم.سپس برای خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها، بصورت موازی از الگوریتم خوشه بندی K-Means و K-Harmonic Means استفاده کردیم سپس از الگوریتم استقرایی که یکی از الگوریتم های کشف قوانین وابستگی است استفاده کردیم و تکنیک قوانین وابستگی را بر روی داده های مربوط به هر یک از خوشه هایی که توسط K-Means مشخص شده اند بکار گرفتیم. با استفاده از قوانین بدست آمده از هر خوشه راهبردهای شخصی سازی تبلیغات برای هر خوشه از مشتریان را مشخص کردیم. برای هر مشتری علاوه بر قوانین مربوط به خوشه اصلی که به آن تعلق دارد از قوانین خوشه های دیگری که درجه تعلق مناسبی نسبت به آنها دارد نیز برای تعیین راهبردهای شخصی سازی تبلیغات استفاده کردیم تا بدین ترتیب تعداد تبلیغات پیشنهادی که مطابق با علایق مشتری است را بیشتر کنیم.

 

 

 

کلمات کلیدی:

تکنیک های داده کاوی

ارائه تبلیغ اینترنتی به مشتری

خوشه بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها

 

 

 

 

 

مقدمه:

پیشرفت فناوری های اطلاعات و ارتباطات، حجم وسیعی از اطلاعات و داده های مفید را در دسترس قرار داده است.با توجه به رشد روز افزون بازار خرید اینترنتی و رقابت شدید بین شرکت ها و سایت های فروش اینترنتی، استفاده بهینه از اطلاعات بازار و مشتری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.ایده ها و راه حل های گوناگونی برای استفاده از اطلاعات بدست آمده از بازار و مشتریان جهت جذب مشتری و مهمتر از آن جهت نگهداری مشتریان فعلی پدید می آیند که یکی از این ایده ها، استفاده از اطلاعات مشتری برای بدست آوردن و پیش بینی کردن علایق آن است.فرایندهای زیادی را می توان برای بدست آوردن علایق مشتریان متصور شد، اما یکی از این فرایندها که امروزه با استقبال زیادی از سوی شرکت های تجاری و صاحبان سایت های فروش اینترنتی مواجه شده است، استفاده از تکنیک های داده کاوی1 می باشد.با استفاده از تکنیک خوشه بندی2 و تکنیک قوانین انجمنی3 که از تکنیک های داده کاوی به شمار می آیند و بر روی داده های مربوط به رفتار خرید پیشین مشتری اعمال می شوند، می توان اطلاعات مفیدی جهت پیش بینی رفتار خرید آتی مشتری کسب نمود.شرکت ها از این اطلاعات استفاده می کنند تا بتوانند کالاهای مورد علاقه مشتریان را در مکان و زمان مناسب به آنها پیشنهاد دهند و بدین ترتیب در جهت سیاست نگهداری و حفظ مشتریان گام بردارند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق

  1-1: مقدمه ……………………………………………………………………………………………. 2

  1-2: بیان مسئله …………………………………………………………………………………….. 3

 1-3: هدف تحقیق …………………………………………………………………………………… 4

1-4: اهمیت تحقیق ………………………………………………………………………………….. 6

1-5: ساختار تحقیق …………………………………………………………………………………. 7

 

فصل دوم: پیشینه  و مفاهیم تحقیق

2-1: مبانی نظری……………………………………………………………………………………… 10  

2-1-1: مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………. 10

2-1-1-1: تعریف مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………… 10

2-1-1-2: تبلیغات اینترنتی …………………………………………………………… 13

2-1-2: داده کاوی …………………………………………………………………………………… 15

2-1-2-1: تعریف داده کاوی ……………………………………………………………………… 15

2-1-2-2: خوشه بندی ……………………………………………………………………………. 18

2-1-2-3: قوانین وابستگی ……………………………………………………………………… 25

2-1-3: شیوه تاخر، تناوب و مالی ………………………………………………………………. 31

2-2: پیشینه تحقیقاتی ………………………………………………………………………….. 33

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

3-1: مقدمه …………………………………………………………………………………………… 40

3-2: اطلاعات مجموعه داده ها و آماده سازی داده ………………………………………… 42

3-3: تعیین ارزش مشتری ……………………………………………………………………….. 44

3-4: استفاده از تکنیک های داده کاوی ……………………………………………………… 48

3-5: رهیافتی برای شخصی سازی تبلیغات …………………………………………………. 56

3-6: روش ارزیابی ………………………………………………………………………………… 59

 

فصل چهارم : محاسبات و یافته های تحقیق

4-1 : پایگاه داده هدف ……………………………………………………………………………. 62

4-2 : آماده سازی مجموعه داده ……………………………………………………………….. 63

4-3 : استخراج اطلاعات جهت تعیین معیارهای RFM …………………………………… 78

4-4 : داده کاوی ……………………………………………………………………………………. 82

4-5 : ارائه تبلیغات مناسب به مشتری ……………………………………………………….. 117

4-6 : ارزیابی مدل …………………………………………………………………………………. 119

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و کار آینده

5-1 : نتیجه گیری …………………………………………………………………………………. 126

5-2 : پیشنهادها و کار آینده ………………………………………………………………….. 128

منابع …………………………………………………………………………………………………. 131

 

 

 

فهرست شکل ها:

شکل 3-1 : فرایند شخصی سازی تبلیغات توسط داده کاوی …………………………………………… 41

شکل 3-2 : قالب کاری سیستم ارائه تبلیغ در سایت ………………………………………………………… 58 

شکل 4-1 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره یک در WEKA ………………………………. 107

شکل 4-2 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره دو در WEKA ………………………………… 110 

شکل 4-3 : قالب داده های مربوط به خوشه شماره سه در WEKA ……………………………….. 114 

 

 

 

 

 

فهرست جدول ها:

جدول 2-1 : مثال تراکنش های خرید ………………………………………………………………………………. 26

جدول 2-2 : مثال معیاردهی RFM ………………………………………………………………………………….. 33

جدول 3-1 : مشخصات کالاهای موجود ……………………………………………………………………………. 43 

جدول 3-2 : ارزش گذاری معیار Recency …………………………………………………………………….. 46 

جدول 3-3 : ارزش گذاری معیار Monetary …………………………………………………………………. 47

جدول 3-4 : مثال نحوه تخصیص RFM ……………………………………………………………………………. 48

جدول 4-1 : رکوردهای خرید مشتریان ……………………………………………………………………………… 63

جدول 4-2 : تخصیص مقادیر RFM ………………………………………………………………………………….. 79

جدول 4-3 : شماره خوشه مشتریان در K-means …………………………………………………………. 83

جدول 4-4 : رکوردهای خرید مشتریان پس از ویرایش …………………………………………………….. 92

جدول 4-5 : نتایج پیشنهادها و عرضه تبلیغات کالاها به مشتریان ……………………………………. 120   

 

پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن

پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن پاورپوینت اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن اخلاق حرفه ای، اصول و ویژگیهای آن پاورپوینت اخلاق حرفه ای اخلاق سازمانی ظهور انقلاب گونه اخلاق در کنار سازمان چهار اصل راهبردی مسئولیتهای…

بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران

بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران دانلود پایان نامه آموزش از راه دور آموزش الکترونیکی دانلود پایان نامه آموزش از راه دور در ایران دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی بررسی آموزش از راه دور نوجوانان در ایران…

مقاله ارائه یک مدل جهت اندازه گیری پایداری زنجیره تامین

مقاله ارائه یک مدل جهت اندازه گیری پایداری زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن مدیریت زنجیره تأمین پایدار از نظریه تا مدلسازی مقاله زنجیره تامین پایدار…

پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود

پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود پرسشنامه دسترسی به اهداف پرسشنامه سیاست های شرکت برای دسترسی به اهداف رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه سیاست های شرکت ها برای دسترسی به اهداف خود    …

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های علمی اخلاق

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های علمی اخلاق مبانی نظری نظریه های علمی اخلاق دانلود مبانی نظری نظریه های علمی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های علمی اخلاق ادبیات نظری نظریه های علمی اخلاق فصل دوم پایان نامه نظریه های…

پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن

پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن تعریف بحران انواع بحران مقایسه بحران های تدریجی و ناگهانی موقعیت بحران مراحل بحران پیشگیری بحران مدیریت بحران مدلهاي مديريت بحران نظريه تعادل در مديريت بحران…

بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن

بررسی طرح اختلاط بتن پلاستیک با استفاده از روانی بتن روانی بتن بتن پلاستیک دیوار آب بند بتن پلاستیک دانلود پایان نامه طرح اختلاط بتن پلاستیک کنترول تراوش آب از پی سد روشهای اجرایی دیوارهای آب بند روش طرح اختلاط…

پرسشنامه بررسی تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر حفظ، نگهداری و جذب مشتری

پرسشنامه بررسی تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر حفظ، نگهداری و جذب مشتری پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه تاثیر اجرای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه تاثیر اجرای سیستم…

ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در نمایندگی‌های سایپا  ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت سایپا با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی…

  • نقش مطلوب سازمانهای مردم نهاد در حمایت و ترقی از قوانین زیست محیطی
  • نقش مطلوب سازمانهای مردم نهاد در حمایت و ترقی از قوانین زیست محیطی سازمانهای مردم نهاد هنجارهای زیست محیطی سازمان های غیردولتی زیست محیطی ایران دانلود پایان نامه رشته محیط زیست نقش مطلوب سازمانهای مردم نهاد در حمایت و ترقی…

  • مقایسه های بین المللی تكنولوژی و پیشرفتهای كیفی در شركتهای مكزیك
  • مقایسه های بین المللی تكنولوژی و پیشرفتهای كیفی در شركتهای مكزیك مكزیك تكنولوژی كیفیت ساخت مجدد روند تجاری دانلود مقاله رشته مدیریت تكنولوژی و پیشرفتهای كیفی در شركتهای مكزیك دانلود مقاله مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل انجام مقاله مدیریت…

  • بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری
  • بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری مدولاسیون فضایی سیستمهای MIMO‎ اطلاعات حالت کانال محوشدگی چندمسیری بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی کانال های با محوشدگی چندمسیری بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری دانلود پایان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش ارزش ویژه برند
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند ادبیات نظری ارزش ویژه برند فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه…

  • ارزیابی انواع اصول قانونی قراردادهای خدماتی بالادستی و آنالیز آنها در صنعت نفت و گاز ایران
  • ارزیابی انواع اصول قانونی قراردادهای خدماتی بالادستی و آنالیز آنها در صنعت نفت و گاز ایران اصول قانونی قراردادهای خدماتی در صنعت نفت و گاز قراردادهای خدماتی بالادستی صنعت نفت و گاز ایران قراردادهای بین المللی حاکم بر پروژه های…

  • حقوق مالكیت معنوی و انتقال فناوری
  • حقوق مالكیت معنوی و انتقال فناوری فناوری انتقال فناوری حقوق مالكیت معنوی فناوری دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان حقوق مالكیت معنوی و انتقال فناوری خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی سیستم همکاری در فروش فایل…

  • ساخت جرم ریختنی آلومینایی
  • ساخت جرم ریختنی آلومینایی دیرگداز ساخت LCC جرم ریختنی آلومینایی آزمایشگاه دیرگداز ساخت جرم ریختنی آلومینایی (LCC) رفتن به سایت اصلی آزمایشگاه دیرگداز ساخت جرم ریختنی آلومینایی (LCC)     مقدمه: در قرن اخیر خصوصا 50سال گذشته به دیرگدازهای بی…

  • مبانی نظری ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه
  • مبانی نظری ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مديريت شهري در ايران پیاده سازی شهر الکترونیک مراحل پیاده سازی شهر الکترونیک اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری امکان سنجی پیاده…

  • بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران سازمان تامین اجتماعی
  • بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران سازمان تامین اجتماعی تاثیر اتوماسیون اداری بر مدیران تاثیر اتوماسیون اداری بر تصمیم گیری نقش اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری بهبود تصمیم گیری مدیران با اتوماسیون اداری اثرات اتوماسیون اداری…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و غیرمالی در بانک با روش AHP
  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی و غیرمالی در بانک با روش AHP پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد غیرمالی پرسشنامه عملکرد مالی در بانک پرسشنامه عملکرد غیرمالی در بانک پرسشنامه ارزیابی عملکرد مالی در بانک پرسشنامه ارزیابی عملکرد غیرمالی در بانک رفتن…

  • ارزیابی الگوریتم LEACH در مسیریابی شبکه های حسگر بیسیم و ارائه الگوریتمهای بهینه در مصرف انرژی برای بهبود آن
  • ارزیابی الگوریتم LEACH در مسیریابی شبکه های حسگر بیسیم و ارائه الگوریتمهای بهینه در مصرف انرژی برای بهبود آن خوشه بندی پروتکل های مسیر یابی شبکه های حسگر بی سیم پروتکل های مسیریابی مبتنی بر خوشه بندی ارزیابی الگوریتم LEACH…

  • بررسی موانع و چالشهای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی
  • بررسی موانع و چالشهای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی اصل 44 قانون اساسی سند چشم انداز 20 ساله موانع سیاستهای اصل 44 الزامات سیاستهای اصل 44 راهبردها سیاستهای اصل 44 چشم انداز سیاستهای اصل 44 دانلود مقالات مدیریت بررسی موانع…

  • بررسی تاثیر اتفاقات و دگرگونیهای درون حکومت در پیروزی انقلاب اسلامی
  • بررسی تاثیر اتفاقات و دگرگونیهای درون حکومت در پیروزی انقلاب اسلامی دلایل تغییر کابینه و انتصاب آموزگار علل انتخاب آموزگار به نخست وزیری بحرانها و چالش های پیش روی دولت آموزگار عوامل کناره گیری آموزگار از نخست وزیری تحولات و…

  • ارزیابی مستندات حجاب
  • ارزیابی مستندات حجاب ارزیابی مستندات حجاب بررسی مستندات حجاب دانلود تحقیق مستندات حجاب تفسیر آیه حجاب حجاب در قرآن حجاب در روایات اهمیت حجاب در نظر حضرت فاطمه حجاب با رویکرد عقلایی و علمی رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق…

  • اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین با روشهای تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری
  • اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین با روشهای تراکم دینامیکی و پیش بارگذاری اصلاح زمین پیش بارگذاری تراکم دینامیکی تحکیم و تثبیت خاک بهسازی عمیق خاك های سست اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین اصلاح و بهسازی زمینهای مشکل آفرین…

  • علل و انگیزه مجازات های جایگزین حبس و سازوکارهای آن
  • علل و انگیزه مجازات های جایگزین حبس و سازوکارهای آن مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای…

  • طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back (آپدیت شده با 203 صفحه)
  • طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back (آپدیت شده با 203 صفحه) سوئیچینگ Fly back سوئیچینگ فلای بک منبع تغذیه سوئیچینگ طراحی منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته مبانی نظری معاملات اشخاص وابسته ادبیات نظری معاملات اشخاص وابسته فصل دوم پایان نامه معاملات اشخاص وابسته پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته پیشینه داخلی معاملات اشخاص وابسته پیشینه خارجی معاملات اشخاص وابسته…

  • پایان نامه مهندسی مواد و متالوژی با عنوان اكسید ایندیم قلع
  • پایان نامه مهندسی مواد و متالوژی با عنوان اكسید ایندیم قلع قلع اکسید ایندیم نیمه هادی دژنره اکسید رسانای شفاف اكسید ایندیم قلع دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی دانلود پایان نامه مهندسی مواد و متالوژی دانلود پایان…

  • پرسشنامه تعیین رابطه بین سیستم مدیریت پاداشی با انگیزشی کارکنان و عملکرد فردی و سازمانی در سازمان پزشکی قانونی
  • پرسشنامه تعیین رابطه بین سیستم مدیریت پاداشی با انگیزشی کارکنان و عملکرد فردی و سازمانی در سازمان پزشکی قانونی پرسشنامه سیستم مدیریت پاداشی پرسشنامه انگیزش کارکنان پرسشنامه عملکرد فردی و سازمانی پرسشنامه رابطه بین سیستم مدیریت پاداشی با انگیزشی کارکنان…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *